Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2
Saapi kertoa.
Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.
Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.
Kommentit (1179)
Vierailija kirjoitti:
Jäi niin mukavana mieleen eilinen viesti, jossa kissanpentu oli tullut uuteen kotiin. Mitenköhän siellä nukuttiin viime yönä.
Muistan, kun meille kotiin tuli pienet kissaveljekset. Ensimmäinen yö meni oikein rauhallisesti, mutta sitten alkoikin sellainen touhu ja vilske, jota vain kuvitella saattaa kahden kissanpennun kodissa. Kaikista kissaystävien kanssa vietetyistä vuosista kiitollisena ja ikävöiden. Ne olivat kissanpäiviä ja perheemme onnen päiviä.
Meinasin aikaisemmin jo vastatakin näihin kissaviesteihin, mutta ketju oli lukittuna jonkin aikaa. Lapsuudenkodissani oli aina kissoja, ja nyt haluaisin kissan tähän hiljaiseen taloon. Luin juuri, että tällä hetkellä löytökissataloista voisikin saada helpommin sellaisen. Vahinko vaan, että olen joutunut laittamaan sivuun kissahaaveet jo vuosia. Meillä oli kyllä vähän aikaa kissa, mutta jostain syystä mies ei pidä ollenkaan kotieläimistä, joten jouduin antamaan kissan pois. Vieläkin kaipailen tätä suloista karvakerää.
Jäi niin mukavana mieleen eilinen viesti, jossa kissanpentu oli tullut uuteen kotiin. Mitenköhän siellä nukuttiin viime yönä.
Muistan, kun meille kotiin tuli pienet kissaveljekset. Ensimmäinen yö meni oikein rauhallisesti, mutta sitten alkoikin sellainen touhu ja vilske, jota vain kuvitella saattaa kahden kissanpennun kodissa. Kaikista kissaystävien kanssa vietetyistä vuosista kiitollisena ja ikävöiden. Ne olivat kissanpäiviä ja perheemme onnen päiviä.
Meinasin aikaisemmin jo vastatakin näihin kissaviesteihin, mutta ketju oli lukittuna jonkin aikaa. Lapsuudenkodissani oli aina kissoja, ja nyt haluaisin kissan tähän hiljaiseen taloon. Luin juuri, että tällä hetkellä löytökissataloista voisikin saada helpommin sellaisen. Vahinko vaan, että olen joutunut laittamaan sivuun kissahaaveet jo vuosia. Meillä oli kyllä vähän aikaa kissa, mutta jostain syyst
Mies tietysti toivoo, että sä silittelisit hänen suloista karvakeräänsä etkä kissaa! Ja puhuisit miehelle lempeästi ja höpötellen. Usein lemmikki saa sen hellyyden, jota puoliso kaipaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta trolli tuo D-jankutus
Olet pakkomielteinen
Kurkkaa ketjua: Miten tyhmien ihmisten kanssa voi tulla toimeen?
Hyvää vertaistukea.
Kävin katsomassa. Nyt pitää vaan päättää:
Yritänkö pärjätä trollipoistajan kanssa/pysynkö pois?
Mietin vielä.
Poista toki tämäkin. Senhän sinä osaat :(
Ketju Miten tyhmien ihmisten kanssa voi tulla toimeen? on hyvä väline itsereflektion harjoittamiseen.
Sieltä voi lukea kokemuksia siitä, millaiset ihmiset yleensä koetaan tyhmiksi ja miten heidän kanssaan voi menetellä.
Ei kannata etsiä sieltä muihin ihmisiin liittyviä juttuja, vaan löytää rohkeasti itsensä. Se ei ole edes vaikeaa, niin monia ihmistyyppejä siellä esitellään. Tyhminhän on aina se, joka ei itse sitä tajua. Oman tyhmyyden tunnistaminen on viisauden alku. Siinä on hyvä oppitunti meille kaikille.
Moni koditon kissa löytöeläintaloissa kaipaa hyvää kotia. Joillekin sopii koti, jossa on muitakin eläinkavereita ja joillekin toivotaan kotia, jossa saisi olla ainokaisena kissana, tämä vähän kissan luonteen mukaan. Kyllä kissaystävä on suuri ilo ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuo numeroiden spämmääjä pysyä pois ketjusta! Se on häiriköintiä ja jankkausta, joka on kielletty. Ja se on D.
Numerot voisi lopettaa. Tulee ikävä tunnelma koko ketjuun. Sama tilanne, jos taloyhtiössä on kyylä. Kyttää ja valvoo kaikkia, mutta lopputulos on vaan huono ilmapiiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pitkään tehnyt kävelylenkin heti aamukahvin jälkeen, oli sää mikä hyvänsä. Siinä päivä lähtee hyvin käyntiin ja aivotkin tuulettuvat samalla. Onhan tässä tietysti muitakin terveyteen liittyviä etuja. Pimeys eikä tämän aamuinen sakea sumukaan haitannut, oli pikemminkin vaihtelua pakkaskeleihin. Puut pudottelivat lumi- ja jääkuormiaan ja rusakot loikkivat tien reunoissa. Ihmisiäkään ei yleensä näy näin aikaisin ja saa rauhassa liikkua omissa ajatuksissaan, aivan kuin jotain meditaatiota harjoittaisi.
Minä aloitan sunnuntaiaamut aina siivoamalla. Nyt pesukone pesee lakanapyykkiä. Olen jo imuroinut makuuhuoneet. Onneksi asun omakotitalossa, niin voin meluta aamulla jo. Siivoaminen on lempipuuhaani. Tai on yksi ennen sitä.
Mun sunnuntaiaamut alkaa kattamalla aamiainen "mummoastioihin" ja kantamalla ne tarjottimella sänkyyn. Siinä sitten syön kissani kanssa kaikessa rauhassa aamiaista samalla, kun katselen telkkarista jotain. Aikoinaan katsoin varsin usein Yle Areenalta Avara luonto -ohjelman, mutta nykyisin milloin mitäkin. Aamiaisen jälkeen sitten koiran kanssa aamulenkille. Työelämässä ollessa tuli sunnuntaisin tehtyä paljon kotitöitä, mutta nyt, kun viikossa on 7 vapaapäivää, olen pyrkinyt pitämään sunnuntait laiskottelupäivinä.
Kai kissanomistajat pidätte ne pois naapurustosta?
Kokemusta on kun ne luuhaavat meidän kuistilla ja pihassa merkkailemassa eritteillään!
Maalla eri asia pitää kissa irrallaan hiirestämässä kun ei ole lähinaapureita.
Vierailija kirjoitti:
Kokemusta on kun ne luuhaavat meidän kuistilla ja pihassa merkkailemassa eritteillään!
Mun kissa on ihan sisäkissa. Ei se edes suostu lähtemään valjaissakaan ulos. Parvekkeella on kesäisin, jos on lämmin päivä.
Vierailija kirjoitti:
Sun tarttee ottaa oma kissa, niin ei ole tätä ongelmaa eikä hiiret hypi pöydillä.
Viikonlopun olen ottanut rennosti ja nukkunut 9asti aamulla.
Kävin viikonloppuna ystäväni Kanssa Kampin fisken På disken ravintolassa syömässä lohikeitot.
Hinta oli kyllä hiukan järkytti 1 lautasellinen lohikeittoa ja 2 palaa leipää 26euroa.
Näytti ravintolassa olevan paljon aasialaisia turistejakin.
Mutta keitto oli hyvää vaikka kallista olikin.
Muuten olen siivonnut ja imuroinut kotona.
Vierailija kirjoitti:
Tän palstan uusi otsikko vois olla Kuka haukkui ja kenet tänään :D
K-kauppiaillahan oli "Mitä tänään syötäisiin?" slogan. Pikkujouluissa tappelun jälkeen se muutettiin muotoon "Ketä tänään lyötäisiin?"
"Ketä tänään hakuttaisiin?"
" Kuka on päivän törppö?"
" Kuka kiroilee eniten?"
Kyllä näistä joku aina sopii otsikoksi.
K-kauppiaillahan oli "Mitä tänään syötäisiin?" slogan. Pikkujouluissa tappelun jälkeen se muutettiin muotoon "Ketä tänään lyötäisiin?"
"Ketä tänään hakuttaisiin?"
" Kuka on päivän törppö?"
" Kuka kiroilee eniten?"
Kyllä näistä joku aina sopii otsikoksi.
😂🤣😂
Oijoi mitä hintoja pääkaupungin ruokaravintolassa. Olisin tuolla rahalla tehnyt kaksi kattilallista lohisoppaa. Mutta onhan se joskus luksusta syödä muuallakin kuin kotikeittiössä. Harvoin tosin itse niin teen.
Poistajan laaja luuta poistaa oikealta ja vasemmalta plus keskeltä. Moni viaton kärsii - turhaan.
Minunkin kirjoittamia tavallisia viestejä poistuu joka päivä.
Tämänpäiväiset on - vielä - jäljellä :)
Ulkona on vieläkin sumuinen nuoskakeli, ja huomasin, että sammaleet olivat levinneet pressuihin ja muoviseinämiin leudon ja kostean syksyn jälkeen. Nehän saikin nyt helposti poistettua harjan ja märän lumen avulla. Lumihangille jäi tietysti sotkuiset jäljet, mutta tulipa tuokin homma tehtyä, ennen kuin taas pakastaa. Samalla sai hyötyliikuntaakin ja tarkeni istahtaa hetkeksi katselemaan ympäristöä. Aivan kuin olisi ollut jo ripaus kevään tuntua ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin aikaisemmin jo vastatakin näihin kissaviesteihin, mutta ketju oli lukittuna jonkin aikaa. Lapsuudenkodissani oli aina kissoja, ja nyt haluaisin kissan tähän hiljaiseen taloon. Luin juuri, että tällä hetkellä löytökissataloista voisikin saada helpommin sellaisen. Vahinko vaan, että olen joutunut laittamaan sivuun kissahaaveet jo vuosia. Meillä oli kyllä vähän aikaa kissa, mutta jostain syyst
Mies tietysti toivoo, että sä silittelisit hänen suloista karvakeräänsä etkä kissaa! Ja puhuisit miehelle lempeästi ja höpötellen. Usein lemmikki saa sen hellyyden, jota puoliso kaipaisi.
Ei kaikkien miehet edes siedä kosketuksia eikä lempeitä höpötyksiä, kokeiltu on. Kiusaantuvat vain moisesta.
Katherine.Rosemary kirjoitti:
Viikonlopun olen ottanut rennosti ja nukkunut 9asti aamulla.
Kävin viikonloppuna ystäväni Kanssa Kampin fisken På disken ravintolassa syömässä lohikeitot.
Hinta oli kyllä hiukan järkytti 1 lautasellinen lohikeittoa ja 2 palaa leipää 26euroa.
Näytti ravintolassa olevan paljon aasialaisia turistejakin.
Mutta keitto oli hyvää vaikka kallista olikin.
Muuten olen siivonnut ja imuroinut kotona.
Melko hinnakas keitto kyllä. Mä en ollut tuollaisesta ravintolasta kuullutkaan. Pitäisi yhden ystävän kanssa taas tavata ja viimeksi hän ehdotti paikkaa (valittiin silloin Ravintola Belge) ja nyt olisi mun vuoroni ehdottaa. Katsoin tuon ravintolan nettisivut ja ahh...Surf & Turf kuulostaa kyllä ihanalta. Olen viimeksi syönyt sellaisen 2014 Orlandossa, joskin siinä oli hummeria eikä jättikatkarapua.
Vierailija kirjoitti:
Poistajan laaja luuta poistaa oikealta ja vasemmalta plus keskeltä. Moni viaton kärsii - turhaan.
Minunkin kirjoittamia tavallisia viestejä poistuu joka päivä.
Tämänpäiväiset on - vielä - jäljellä :)
"Viaton" kuulostaa jotenkin raamatulliselta. Mitäs me puhtaat ja viattomat. Hurskastelu on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni koditon kissa löytöeläintaloissa kaipaa hyvää kotia. Joillekin sopii koti, jossa on muitakin eläinkavereita ja joillekin toivotaan kotia, jossa saisi olla ainokaisena kissana, tämä vähän kissan luonteen mukaan. Kyllä kissaystävä on suuri ilo ihmiselle.
Tekee niin pahaa kun kodittomia kissoja on tuhatmäärin mutta itse olen niin allerginen etten voi ottaa yhtään. Eikä olisi varaakaan hoitaa.
Kissanpennut on maailman söpöimpiä :) ja se vieno kehräys