Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2

Vierailija
14.09.2025 |

Saapi kertoa.

Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.

Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.

Kommentit (1176)

Vierailija
381/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

P:lle lähetän tsemppiviestit, jos satut lukemaan. Sulla on nyt vaikeuksia, sairautta ym. Mutta muista: olet kuitenkin opinnoissa pärjännyt loistavasti, moni ei. Älä välitä kirjoittelusta täällä, jollain on paha olla, äksyilee ja poistaa viestejä turhaan. Moni sinua täällä kannustaa.

P kirjoitti eilen, ettei hän halua tsemppiviestejä eikä rukouksia tms. Ole hyvä ja kunnioita hänen pyyntöään!

Hän muuttaa mieltään usein. Ei kai kannustuksesta haittaakaan ole?

- eri -

On siitä, jos hän erikseen käski olemaan tsemppaamatta. Olet rajaton, jos väkisin puutut vaikka kielletään.

Vierailija
382/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I m fine, thank you. It s nice to be here. Have a nice day. I m listening in the music. I m relaxing. I m freezing but  my hearth is so warmth. I m looking for myself who i am and what is the most important thing  in my life. What kind person i wanna be, where is the best place to be. Thease questions are in my mind. Where can i find the answers whitch take me back the home. There i can be safe. Surraund by people who give me back. Aloneless takes everything. Misery makes me crying. I can t sleep. My dreams come true when i will find something what makes me feel better.

Take  a book and read! I feel much better  when Im reading. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleisesti suomalaisista kirjailijoista olen pohtinut, että tosi harva pelkillä kirjatuloilla elää. Mm Sirpa Kähkönen opiskelee suntioksi.

Ehkä Laila Hirvisaari,  Raija Oranen, Kirsti Manninen ja muutamat miesdekkaristit pärjää. Mm Jari Tervo tekee paljon tv-töitä.

Moni kirjailija on äidinkielen opettaja ja kirjoittaa työn ohessa, mm. Tommi KInnunen, Minna Rytisalo, Merja Mäki jne. Kun alkaa pärjätä, voi jättäytyä täysin kirjailijaksi kuten Mäki ja Rytisalo.  Rakkaus kieleen on saanut jo valitsemaan ammatin ja vielä  on pakottava tarve kirjoittaa. Tunnen useampiakin, joilla tämä tarve pulpahtelee nytkin pintaan. 

Vierailija
384/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa:

Luin eiliset viestit, ei kiellä kannustusta P. Tosin hänenkin viestejään poistetaan paljon. Oli kyllä outoa luettavaa, kun esim kysymys oli poistettu, vastaus jäljellä. Ontuva ketju.

Mielenkiintoista 'lukutoukkien' keskustelua tänään :)

Minäkin muistan, että sanoi, ettei kaipaa rukouksia eikä kannustusviestejä. Ajattelin, että saattaa kokea ne tunkeilevana tai falskina. En laittanut mitään. 

Vierailija
385/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleisesti suomalaisista kirjailijoista olen pohtinut, että tosi harva pelkillä kirjatuloilla elää. Mm Sirpa Kähkönen opiskelee suntioksi.

Ehkä Laila Hirvisaari,  Raija Oranen, Kirsti Manninen ja muutamat miesdekkaristit pärjää. Mm Jari Tervo tekee paljon tv-töitä.

Moni kirjailija on äidinkielen opettaja ja kirjoittaa työn ohessa, mm. Tommi KInnunen, Minna Rytisalo, Merja Mäki jne. Kun alkaa pärjätä, voi jättäytyä täysin kirjailijaksi kuten Mäki ja Rytisalo.  Rakkaus kieleen on saanut jo valitsemaan ammatin ja vielä  on pakottava tarve kirjoittaa. Tunnen useampiakin, joilla tämä tarve pulpahtelee nytkin pintaan. 

Tulee mieleen Hannu Mäkelä. Hän on kirjoittanut kirjat vanhemmistaan (Äiti, Isä).  Isä ei aikoinaan uskonut Mäkelän lahjoihin ja piti hulluutena, kun tämä jättäytyi vapaaksi kirjailijaksi. Vielä, kun Mäkelä oli saanut jo Finlandia-palkinnon, isä kirjoitteli korjausmerkintöjään tuon kirjan sivujen reunoihin. Onneksi Mäkelä itse uskoi itseensä. Haaveitaan kannattaa tavoitella.

Vierailija
386/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Mikä kirja sinulla on kesken- ketju on hyvä, sinne olen aina raportoinut omani ja saanut uusia vinkkejä.

Nyt on kirjaston varausjonossa niin monta kirjaa että pitää vähäksi aikaa rajoittaa.

Telkasta alkoi uusia jaksoja Tanskalainen maajussi- sarjasta. On mielenkiintoista seurattavaa.

Vierailija
387/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Mikä kirja sinulla on kesken- ketju on hyvä, sinne olen aina raportoinut omani ja saanut uusia vinkkejä.

Nyt on kirjaston varausjonossa niin monta kirjaa että pitää vähäksi aikaa rajoittaa.

Telkasta alkoi uusia jaksoja Tanskalainen maajussi- sarjasta. On mielenkiintoista seurattavaa.

Tää on mun lemppari. Hyväntuulinen, nokkela. Tuo kielikin tuo hymyn huulille. Söpöä, kun on pikkuinen repussa mukana touhuissa.

Vierailija
388/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islannissa asuva Satu Rämö on osannut markkinoida kirjojaan hyvin ympäri Eurooppaa. Aloitin juuri Rämön viimeisimmän, Tinnan. Ihan mukavia kirjoja, mutta ei niin superupeita kuin hypetys antaa ymmärtää. Markkinointi ja ahkera kiertäminen lukijoita tapaamassa ympäri Suomeakin takaa huipputulot Rämölle. 

Vierailija
389/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin esille vanhan potkukelkan ja kunnostin sen.  Siinähän onkin vaihtelua talviliikuntaan ja vauhtiakin riittää, kun pakkaset hellittivät.  Varsinkin, kun säästösyistä kunta ei enää hiekoittele teitä niin vahvasti kuin aikaisempina talvina.  Jos uskaltautuisi vaikka jäällekin.  Sitten voisi sopivissa paikoissa istahtaa hetkeksi huilaamaan, ja ihailla talvimaisemia.  Taajamissa koirat hermostuvat jostain syystä potkukelkasta, lieneekö sitten näille liian outo ilmestys. 

Vierailija
390/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkukelkkailu onkin mukavaa!

Vierailija
391/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikko Huovisen Lyhyissä erikoisissa on jakso, jossa potkukelkkaillaan ja vauhdilla! Siinä pääosassa ovat Kristiina Elstelä ja Juha Muje. Löytyy youtubesta, käykääpä katsomassa.

Vierailija
392/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin nukkua päiväunet, kun linnutkin olivat päivälevolla. Uni ei tullut. Nyt olen liian väsynyt.

Vierailija
393/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin nukkua päiväunet, kun linnutkin olivat päivälevolla. Uni ei tullut. Nyt olen liian väsynyt.

Mä olen ollut pätkäpaastolla jo viisi vuotta ja unentarve on vähentynyt kolmella tunnilla. Nyt pärjään viidellä tunnilla unta, ennen piti nukkua kahdeksan tuntia. Paino ja verensokeri ovat laskeneet ja siksi ei väsytä enää. 

Vierailija
394/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut pätkäpaastolla jo viisi vuotta ja unentarve on vähentynyt kolmella tunnilla. Nyt pärjään viidellä tunnilla unta, ennen piti nukkua kahdeksan tuntia. Paino ja verensokeri ovat laskeneet ja siksi ei väsytä enää. 

Laitoin sulle yläpeukun, kun aattelen, että on hienoa, että jaksat ja olet saanut itsellesi elämänvoimaa. T. Minä väsynyt

Vierailija
395/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islannissa asuva Satu Rämö on osannut markkinoida kirjojaan hyvin ympäri Eurooppaa. Aloitin juuri Rämön viimeisimmän, Tinnan. Ihan mukavia kirjoja, mutta ei niin superupeita kuin hypetys antaa ymmärtää. Markkinointi ja ahkera kiertäminen lukijoita tapaamassa ympäri Suomeakin takaa huipputulot Rämölle. 

Rämö on palkannut itselleen kirjallisuusagentin, joka hoitaa hänen asioitaan. Markkinoi, luo kontakteja, sopii ohjelmia jne. Hän itse kyllä kiertää paljon eri maissa eli on omakin panos iso. Ammattilaisen ottein hoidettua kaikki.

Vierailija
396/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin just, että tammikuu on puolessa välissä. Jos kevät tulee maaliskuussa, talvea on enää puolitoista kuukautta jäljellä. 

Vierailija
397/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikko Huovisen Lyhyissä erikoisissa on jakso, jossa potkukelkkaillaan ja vauhdilla! Siinä pääosassa ovat Kristiina Elstelä ja Juha Muje. Löytyy youtubesta, käykääpä katsomassa.

Olipa hauska tämä Huovisen lyhyt erikoinen.  Saisivat lähettää tällaisia enemmänkin telkkarissa vaikka uusintoina.  - Itse en pääse vielä tuollaista vauhtia kelkalla kuin Elstelä, ehkä sitten myöhemmin. 

Vierailija
398/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkassa taisi tulla 8 surmanluotia. Järkyttävä. Mutta niin loistava. Aitoa, autenttista. Surullista.

Vierailija
399/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja. Olin nuori, 20+. Tapasin ihanan miehen. Kaikki oli niin uskomatonta. Ikävä oli heti erottua. Minä rakastin niin. Ja sinä sanoit, että sinä. Muisto kantaa 40v taa. Sinua ei enää ole.

Vierailija
400/1176 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkukelkka.

Kuuluu maaseudun arkeen. Heti ostin, kun maalle osin muutettiin. Ison kaupungin keskustassa ei ole käyttöä. Rappukäytävässä kaikuu meteli. Uusi naapuri muuttaa taloon

Hyvää yötä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän