Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin työkkäristä on viimeksi otettu sinuun yhteyttä?

Vierailija
14.09.2025 |

Minuun yli 5 kuukautta sitten. Ja kysymys on tietysti vain työttömille.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin yhteyttä kun jäin lomautetuksi ja työttömäksi. En muuta yhteydenottoa odotakaan, sillä hoidan minulle tarkoitetut tehtäbät portaalissa ajoissa.

Vierailija
2/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä vuoden 2025 alussa alkaneesta uudesta "työkkäristä" ei olla oltu yhteydessä kertaakaan. Viimeisin yhteydenpito oli kun itse kysyin sähköpostissa viime joulukuussa, vaihtuuko asiantuntijani kun TE-toimistot lakkautetaan. Silloin sanottiin, että saan uuden asiantuntijan ja että vuoden alusta otetaan yhteyttä. Toisaalta sanoi myös, että kannattaa maltilla odottaa yhteydenottoa, koska kaikkea hässäkkää tulee kun työvoimapalveluihin tulee niin iso muutos.

En tiedä kuinka paljon vaikuttaa sitten se, että lääkäri katsoi minut työkyvyttömäksi ja hain eläkettä. Vaikkei eläkettä myönnettykään, ei työkkärillä ehkä ole suurinta kiirettä minun suhteeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62v ja kun ilmoittauduin työttömäksi, sai  kutsun johonkin Tym keskusteluun. Tarkoittaa jotain työpajatoimintaa. 

Vierailija
4/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2020

Vierailija
5/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi pari viikkoa sitten soitettiin. Aina kolmen kuukauden välein soittavat tai pyytävät käymään. (Olen 58v ja ollut kaksi vuotta työttömänä.)

Vierailija
6/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi sitten. Nyt on taas ainakin 3kk ettei kuulu mitään. Ihan turhia paperinpyörittäjiä, ei niitä töitä ole.

Vierailija
7/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli vuosi sitten. Sen jälkeen olen itse pyytänyt kerran aktivointisuunnitelman päivittämistä ja se tehtiin. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, yli puoleen vuoteen.

Vierailija
8/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siitä jo parikymmentä vuotta...

Vierailija
9/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa.

Vierailija
10/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeviikolla, olen osa-aikatyötön.

Vierailija
11/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden marraskuussa, olin silloin jo 64 vuotias. Lupasivat ottaa yhteyttä vuoden alussa kun te palvelut  siirtyvät kaupungille, suunnitelman päivittämisestä  mutta ei ole kuulunut mitään. Eläkkeeni alkaa 1.11.2025

Vierailija
12/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-93 syksyllä.

Vierailija
13/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin yhteyttä päivää ennen lomautuksen alkua, ja kun lomautus oli kestänyt kolme kuukautta. Seuraava yhteydenotto heidän suunnaltaan on odotettavissa kolmen kuukauden kuluttua edellisestä.

Vierailija
14/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk sitten. Ihan säännöllisesti sieltä on oltu yhteydessä aina viimeistään viikon sisällä siitä, kun edellisen suunnitelman tehtävät on tehty. Seuraavaa yhteydenottoa odotan ensi viikon aikana.

Vierailija
15/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 62v ja kun ilmoittauduin työttömäksi, sai  kutsun johonkin Tym keskusteluun. Tarkoittaa jotain työpajatoimintaa. 

Ei ole pakko osallistua. Te'-keskus  yrittää laittaa pitkä-aikaistyöttömiä näihin orjatöihin. Ei ole pakko suostua. Sanot vain, että et tarvitse heidän palveluja. Olet kykenevä hakemaan töitä normaalin työnhaun kautta. 

Vierailija
16/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se johtuu etteivät kaikki saa yhteydenottoa 3kk välein? Pidetäänkö niin toivottomana tapauksena.

Vierailija
17/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa. Uudesta työkkäristä ei vielä kertaakaan. Olenkin miettinyt, että onko ihan normaalia, ja kaiketi on.

Vierailija
18/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se johtuu etteivät kaikki saa yhteydenottoa 3kk välein? Pidetäänkö niin toivottomana tapauksena.

Tämä minuakin ihmetyttää. Mistä johtuu, ettei yhteydenottoa tule?

Vierailija
19/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, mutta on siitä kauan. Ei viime vuonna. Saattoi olla edellinen vuosi eli pari vuotta sitten.

Vierailija
20/35 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toisille tulee yhteydenotto 3kk välein ja toisille ei koskaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi