Milloin työkkäristä on viimeksi otettu sinuun yhteyttä?
Minuun yli 5 kuukautta sitten. Ja kysymys on tietysti vain työttömille.
Kommentit (35)
Mä viimeksi naureskelin tällä palstalla, että nautitaan rauhasta kun voidaan, ottivat sitten yhteyttä seuraavana päivänä.😅
Minäkään en ole saanut uudesta työkkäristä yhteydenottoa. Viimeksi marraskuussa viime vuonna vanhasta olivat yhteydessä. Jäin työttömäksi viime vuonna elokuussa. Olen 47v.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se johtuu etteivät kaikki saa yhteydenottoa 3kk välein? Pidetäänkö niin toivottomana tapauksena.
Ennemminkin niin päin, että työnhaukuun kykenevät ja tarpeeksi vanhat voidaan jättää kontaktoimatta. Nuorille pa(i)nostusta, koska työuraa vielä edessä paljon, mutta työnhaku voi olla uusi juttu. Mutta en tiedä tekevätkö oikeasti mitään jaottelua kenen työhakua priorisoidaan vai onko se ihan vaan kiinni siitä, että ei ole aikaa eikä työntekijöitä, jotka soittelisivat päivät pitkät. Joitain asiakkaita pitäisi kuitenkin ehtiä myös tavata ja mitä nyt itsellä on joku f2f-keskustelu ollut, niin tunnin verran siihen aikaa menee. Syö ainakin kaksi tuollaista soittamalla tehtyä aikaa se.
Kuun alussa, kun ilmoitin määräaikaisen osa-aikatyön (>120 h/kk) muuttuneen toistaiseksi voimassa olevaksi. "Pitää hakea yhtä kokoaikatyötä kolmen kuukauden tarkastelujaksoa kohti!" - sanoi työkkärin täti.
Tammikuussa joku soitti, sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Oon 62 v ja lomautettu.
Työkkärin kanssa yhteen ottamiset. Joskus jopa puoli kahteen asti ottamiset. Haa, haa melkein nauratti. Taas tarjosi työkokeiluja joista taas kerran kieltäydyin. Neljä kertaa ilmaisena orjana riitti mulle. Mistä niillä riittää työkokeilupaikkoja kun töitä ei löydy? Vahva ja orjia välittävä suomi. Ilmeisesti idea on pakottaa työttömät 9 e orjiksi. Ei sun ole pakko mennä mutta jos et mene niin katkaistaan tuet. Tuo on kiristämistä josta jännästi kukaan ei ole vastuussa.
Niitten piti ottaa yhteyttä 9.9 mutta ei ole kuulunut.
Miten työttömät ovat näin eriarvoisessa asemassa? Toisille tulee yhteydenottoja 3kk välein ja toiset ovat ihan unohdettuja. Mistä tämä johtuu?
Alkuvuodesta otettiin viimeksi yhteyttä. Näin juuri painajaista, että ryökkäristä soitettiin ja yritettiin pakottaa kirpputorille työkokeiluun.
Harmittaa vähän virkailijan vaihtuminen, koska olin vähän tullut tutuksi aiemman kanssa ja tiesin mitä kannattaa ja mitä ei kannata sanoa. Voisin kyllä mennä työkokeiluun, mutta pelkään etten pärjää ja sitten joudun johonkin työkykysyyniin.
Olisikohan ollut vuosi 1991 kun en opiskelijana saanut kesäksi töitä. Ja se taisi olla minä, joka otin yhteyttä. Sen jälkeen en ole työkkärin kanssa asioinnut.
Olen 63 v ja työkyvytön. Miksipä siis turhaan soittelisivat.