Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herranjestas miten paljon säästää rahaa kun ei juo alkoholia! Olen niin onnellinen.

Vierailija
14.10.2024 |

Minulla oli vähintäänkin jonkin asteinen ongelma. 

Join paljon olutta viikossa. Kaksi kertaa viikossa, yhteensä noin 30 olutta, joka tekee noin 35€. Siihen tupakat (poltan humalassa) yht. 20€. 

Lisäksi vielä krapularuokaa, ihan hirveää miten olen kohdellut itseäni. Niin siihen ne vielä yht. 50€. 

Tämä kaikki viikossa! 

Eli lähes 400€ kuukaudessa. En nyt ehkä aina niitä krapularuokia tilannut eli voidaan arvioida että ehkä 200-300€ kuukaudessa kuitenkin, joka on aivan helvetisti. 

Tuosta syökin iso perhe kuukauden ajan jo aika hyvin. 

En enää koskaan aio omaa taloutta, terveyttäni ja mielenrauhaani pilata siksi, että haluan juoda alkoholia. Kamalaa paskaa se onkin. 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Kauhistuttaa miettiäkin, paljonko on mennyt itsellä rahaa siideriin, viiniin, mättöihin :s Varmaan oisi oman talon sillä rahalla saanut 10 vuodessa.

Vierailija
2/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos alko tuo sen mielenrauhan? Kun ei ole mitään muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on tosi pieni summa sulla. Mulla menee noin 700-800€ oluisiin kk. Sekin mielestäni mitätön summa.

Vierailija
4/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep! Kauhistuttaa miettiäkin, paljonko on mennyt itsellä rahaa siideriin, viiniin, mättöihin :s Varmaan oisi oman talon sillä rahalla saanut 10 vuodessa.

Aivan sama juttu! 

Olen oikeasti tuhlannut elämääni! Niin rahallisesti kuin ylipäätään. 

Onneksi olen nyt 29v. ja ehdin vielä muuttamaan suuntaa. Oikein hävettää. 

Olisin niin paljon paremman elintason itselleni voinut saavuttaa jos en olisi oikeasti niin paljon juonut vuosien ajan. Ennen meni paljon enemmän rahaa kun kävin baarissa ja saatoin juoda jopa useammin. 

Tulen vielä pitkään häpeämään itseäni tämän vuoksi. Ap

Vierailija
5/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, oon säästäny ihan hitosti rahaa kun oon skipannu alkoholijuomat ja röökin. Myös terveys, niin fyysinen kuin henkinen, on paremmalla tolalla. Ei taida olla paluuta tästä.

Vierailija
6/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka

Viina

Ja seksi 

Kaikki tulee hintavaksi.

Plus metakulut.

Vierailija
7/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on tosi pieni summa sulla. Mulla menee noin 700-800€ oluisiin kk. Sekin mielestäni mitätön summa.

Voi kuule. 

Minun elämäni on todella kehnoa ja oma syy. Jos säästän noin paljon rahaa kuukaudessa eli sen 300€ niin olen ikionnellinen. Se on tie parempaan huomiseen kun pääsen jaloilleni taas. Ap 

Vierailija
8/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama juttu! 

Olisin niin paljon paremman elintason itselleni voinut saavuttaa jos en olisi oikeasti niin paljon juonut vuosien ajan. Ennen meni paljon enemmän rahaa kun kävin baarissa ja saatoin juoda jopa useammin. 

Oliko edes hauskaa?

Vierailija
9/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Doku on Doku, veteli sitten "artesaani"oluita tai bulkkikaljaa. -eri

Vierailija
10/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut on kuraa!

Vierailija
11/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpajuoppo porhalsi paikalle. 😂

Vierailija
12/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä menee sama summa viikossa viinaan ja wolttiin

Vierailija
13/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama juttu! 

Oliko edes hauskaa?

Aikansa toki mutta oikeasti olen menettänyt todella paljon enkä vain taloudellisesti vaan jokaisella elämäni osa-alueella. Tiedä miksi heräsin vasta nyt. Ap

Vierailija
14/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Doku on Doku, veteli sitten "artesaani"oluita tai bulkkikaljaa. -eri

Alkoholittomia juon pelkästään.

Vierailija
15/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ehkä vähän samanlainen ongelma mutta ei alkoholi. Tajuamatta sitä itse niin kuukaudessa meni 250e johonkin pikaruokaa, limsoihin ja muihin herkkuihin. Ei vaan tajunnut miten paljon meni kun vaan muka vko loppuna tilas mut pitkin viikkoa tuli ostettua "alesta" jotain mässyä. Laitoin poistoon kaikki wolt ja foodara tilit.

En kuitenkaan täysin kiellä itelta pikaruokaa. Nyt se vaan pitää hakea kävellen 😅

Vierailija
16/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byt kannattaa ottaa Jeesus Kristus sydämeen henkilö kohtaisena vapahtajana. Mahdollisuudet lopulliseen raitistumiseen kasvavat.

Vierailija
17/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ehkä vähän samanlainen ongelma mutta ei alkoholi. Tajuamatta sitä itse niin kuukaudessa meni 250e johonkin pikaruokaa, limsoihin ja muihin herkkuihin. Ei vaan tajunnut miten paljon meni kun vaan muka vko loppuna tilas mut pitkin viikkoa tuli ostettua "alesta" jotain mässyä. Laitoin poistoon kaikki wolt ja foodara tilit.

En kuitenkaan täysin kiellä itelta pikaruokaa. Nyt se vaan pitää hakea kävellen 😅

Tuo Wolt on paha...

Oikeasti. Siihen voi jäädä koukkuun. Minä tein joskus isot velat senkin kautta kun olin masentunut. 

Hyvä, ettet käytä enää kyseisiä sovelluksia.

Vierailija
18/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisit tolla rahalla 2 viikon etelänmatkan, joka kuukausi

Vierailija
19/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä menee sama summa viikossa viinaan ja wolttiin

Toinen kisajuoppo ilmestyi nurkille.

Vierailija
20/34 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on kallista. Usein juomat maksavat sen 20-35€ plus ravintolassa ehkä 35€ lisäksi Krapulassa syön kahteen kertaan joten ainakin 30€ menee. Kyllä se on helposti 70-100€ per ilta krapuloineen. Parikin kertaa kuussa on jo liikaa pidemmällä tähtäimellä.