Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin työkkärin tådille, ettei ilmaistyön teko kiinnosta

Vierailija
14.09.2025 |

Vastasi, mutta se voi kantaa kauaksi ja pitää yllä rytmiä. Omasta mielestä, ei edes kanna kauaksi, kun ei ole palkattu ikinä ilmaistöistä ja on jo tarpeeksi tekemistä ja rytmiä muutenkin. Ilmaseksi en ala mitään tekemään ja ihmisillä on itsemääräämis oikeus, eikä voi pakottaa

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein työkkärin tädit luulevat, että heillä on oikeus määräillä

Vierailija
2/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin täti tai työnantaja alapeukuttaa, kun ei saa ilmaista työvoimaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole uskaltanut, kun pelkään että täti suuttuu

Vierailija
4/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hieman loukkaavaa mutta myös huvittavaa, kun ne luulee, että kaikki työttömät tosiaan vaan nukkuu puolille päivin eikä ole sitten mitään sisältöä elämässä. Sama kyllä lekureilla.

Tai että ei osata niitä työpaikkoja ja koulutuksia ihan itse netistä etsiä ja hakea. Pitää mennä sinne paikan päälle, jossa se työkkärin täti sanoo "katsos, tästä osoitteesta löytyy ja voit hakea, laitanko sulle tän osoitteen ylös?" 🤦

Ovat aidosti yllättyneitä ja hämmentyneitä kun heräilen yleensä viimeistään kuudelta, harrastan liikuntaa päivittäin ja olen koko ajan tekemässä jotain.

Vierailija
5/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut työkkärin kautta yhtään työpaikkaa. Kaikki ovat tulleet omien kontaktien ja hakujen kautta. Yksi työvoimavirkailija kysyi minulta, mitä minun mielestäni pitäisi tehdä, että työpaikkoja löytyisi. Luulin menneeni hänen toimistoonsa saamaan apua, mutta olinkin yllättäen tietolähde hänelle päin. No, omaan vaikuttavan työhistorian ja saan aina töitä, vaikka projektien välissä olen väkisinkin joutunut työttömäksi ja tästä surkeasta työnvälityshumpasta osalliseksi.

Vierailija
6/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu ei ole ilmaistyötä. Ei kokeilijan edes tarvitse tehdä mitään, pelkkä seuraaminen ja kokeilu riittää, mutta jostain syystä työttömät kuvittelevat, että kyseessä on työ. Eikä saa edes karenssia, jos saapuu paikalle sovittuun aikaan ja seuraa muiden työtä suostumatta sitä tekemään.

Vierailija
7/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kysynyt soittaako jazzia vai bluesia?

Oma virkailija on lässähtänyt sohvaperuna joka hädin tuskin pääsee tuolista.

Näillä riittää energia vain vattuiluun.

Vierailija
8/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin käy, olkaa työkokeilussa hankalia, se lopetetaan.

Vierailija
9/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu ei ole ilmaistyötä. Ei kokeilijan edes tarvitse tehdä mitään, pelkkä seuraaminen ja kokeilu riittää, mutta jostain syystä työttömät kuvittelevat, että kyseessä on työ. Eikä saa edes karenssia, jos saapuu paikalle sovittuun aikaan ja seuraa muiden työtä suostumatta sitä tekemään.

Kuka ne työmatkat maksaa ilmaistöissä kun ei se kulkeminen ole ilmaista.85

Vierailija
10/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Sinähän aikaseen oot aloittanut uppaamisen, eikö nukuttanut!

Vierailija
11/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että yhteiskunta on elättänyt sinut koko lapsuuden ja nuoruuden ajan? Nyt olisi hyvä aika tarjota jotain takaisin. Eli menet töihin.

Vierailija
12/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työkokeilussa kun olin ammatinvaihtajana, sain osallistua töihin. Sain kuvaa siitä työstä jotta pystyin päättämään ammatinvalinnasta. 

Vierailija
13/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilun kautta minulle aukeni pitkä työura eläkeikään asti.

-yksi kokemus.

Vierailija
14/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi tehdä tullaista? Kököttää tyhjänpanttina katsomassa kun muut tekee. Vielä kamalampaa kuin ilmaistyö.

Vierailija
15/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ilmastotyötä 😅

Vierailija
16/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa runkkaan asiakkaiden edessä jos olet ilmainen työntekijä.

Vierailija
17/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että yhteiskunta on elättänyt sinut koko lapsuuden ja nuoruuden ajan? Nyt olisi hyvä aika tarjota jotain takaisin. Eli menet töihin.

Noissa työkokeilupaikoissa istuu niitä oikeita elättejä miettimässä 3500-5000 tonnin palkalla samaa kuin tuo työkkärin akka.

Kirjottavat lausunnon työkkärin tädille onko henkilö töihin pystyvä. Totta kai on, koska ei kyse edes työstä

Vierailija
18/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-yksi kokemus.

Niin? Tuosta on 50 vuotta.

Nykyiset tökokeilut ovat pajoille tai yhdistyksille.

Näissä odotetaan lähinnä et saadaan tuo 4.5 tuntia täyteen.

Mutta aina löytyy hevoselle kengittäjä. Tehkää työsuojeluun ilmoja ( home, puutteellinen ergonomia, teräaseita pöydillä, kohtelu yms) alkaa tapahtua.

Tein itse näin ja ei varmasti oteta enää työkokeiluun 👍

Vierailija
19/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-yksi kokemus.

Niin? Tuosta on 50 vuotta.

Nykyiset tökokeilut ovat pajoille tai yhdistyksille.

Näissä odotetaan lähinnä et saadaan tuo 4.5 tuntia täyteen.

Mutta aina löytyy hevoselle kengittäjä. Tehkää työsuojeluun ilmoja ( home, puutteellinen ergonomia, teräaseita pöydillä, kohtelu yms) alkaa tapahtua.

Tein itse näin ja ei varmasti oteta enää työkokeiluun 👍

Tuosta on n. 24 vuotta. Eli  2000-luvun alussa.

Vierailija
20/93 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan saanut työkkärin kautta yhtään työpaikkaa. Kaikki ovat tulleet omien kontaktien ja hakujen kautta. Yksi työvoimavirkailija kysyi minulta, mitä minun mielestäni pitäisi tehdä, että työpaikkoja löytyisi. Luulin menneeni hänen toimistoonsa saamaan apua, mutta olinkin yllättäen tietolähde hänelle päin. No, omaan vaikuttavan työhistorian ja saan aina töitä, vaikka projektien välissä olen väkisinkin joutunut työttömäksi ja tästä surkeasta työnvälityshumpasta osalliseksi.

Töitä saa siis suhteiden kautta. Hyvä että vastaus lopulta löytyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä