Sanoin työkkärin tådille, ettei ilmaistyön teko kiinnosta
Vastasi, mutta se voi kantaa kauaksi ja pitää yllä rytmiä. Omasta mielestä, ei edes kanna kauaksi, kun ei ole palkattu ikinä ilmaistöistä ja on jo tarpeeksi tekemistä ja rytmiä muutenkin. Ilmaseksi en ala mitään tekemään ja ihmisillä on itsemääräämis oikeus, eikä voi pakottaa
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saanut työkkärin kautta yhtään työpaikkaa. Kaikki ovat tulleet omien kontaktien ja hakujen kautta. Yksi työvoimavirkailija kysyi minulta, mitä minun mielestäni pitäisi tehdä, että työpaikkoja löytyisi. Luulin menneeni hänen toimistoonsa saamaan apua, mutta olinkin yllättäen tietolähde hänelle päin. No, omaan vaikuttavan työhistorian ja saan aina töitä, vaikka projektien välissä olen väkisinkin joutunut työttömäksi ja tästä surkeasta työnvälityshumpasta osalliseksi.
Upean dynaaminen ihminen, joka ei koskaan ole saanut hyötyä työkkäristä vaan kaiken tehnyt itse, ja silti roikkuu siellä työkkärissä koko ajan. Tämä katteeton itsekehu ei nyt ihan täsmää.
Miten vaikea on uskoa, että yritykset EI HALUA työkokeilijoita! Yrityksissä tarvitaan ammattilaisia, motivoituneita osaajia, ei mitään vastentahtoisia laiskoja työttömiä. Jokaisella työkokeilijalla tulee olla ohjaaja, joten kokeilija on taakka, ei mikään tulosta tekevä työntekijä. 98% yrityksistä ei suostu ottamaan kokeilijaa eikä ota, vaikka siitä maksettaisiin. Työttömät eivät osaa yrityksen työtehtäviä, joten ihan turha kuvitella, että metallifirmasta heivataan 20 ulos ja otetaan osaamattomia palkatta kokeilemaan.
No kyllä muuten heivataan, kun työkokeiluun laitetaan alan ammattilaisia, joille ei haluta maksaa ammattilaisen palkkaa. Siinä juniorit nakataan armotta pihalle puhelimiaan räpläämästä.
Missään nimessä ei saisi suostua tekemään töitä palkatta. Siinä vie työpaikan joltakin toiselta koska eiväthän firmat ala maksaa jollekin palkkaa kun kerta ilmaiseksikin saavat työntekijän.