Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te armeijan käyneet. Oletteko joutuneet/päässeet kertausharjoituksiin ja monta kertaa?

Vierailija
13.09.2025 |

Tuli vaan mieleen kun kävin 6kk armeijan II/09 saapumiserässä ja erikoistuin panssarintorjuntakomppaniassa ja ei ole vieläkään koskaan tullut kutsua kertausharjoituksiin. Silloin intin aikana niitä kertaajia näkyi jatkuvasti kasarmilla. Saman ikäisessä kaveriporukassa (n. 10-15 henkilöä) ei ole muillekaan tullut kertausharjoituskutsua. Millähän tavalla niitä kutsuja tulee ja miten se päätetään ketkä pääsee/joutuu kertaamaan? Kirjoitan noin, koska sehän riippuu aina ihmisestä ja hänen ajatusmaailmasta miten kertausasian kokee. En siis välttämättä haluaisi mennä kertaamaan, mutta jos kutsu tulisi, niin todennäköisesti menisin.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule minä olen sitten kasarin alusta kun kotiuduin suorastaan asunut kassulla kun edelliset kertaukset päättyy, niin uudet alkaa. Teeästee on mukavaa. 

Menetkö aina niihin ilomielin? :D

Menen. Hauska treenata ihmisten tappamista.

Vierailija
62/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota vähän ihmettelen miten huonosti armeija katsoo siviiliammatteja n. 5 vuotta armeijan suorittamisen jälkeen. Moni on intissä ylioppilas tai ammattikoulun käynyt. Ylioppilaat jatkaa opintojaan ja hyvin moni amiksen käynyt opiskelee toisen ammatin tai menee amk. Näillä voi olla iso merkitys PV:n kannalta, mutta niin vaan niissä tiedoissa on vanhat. Esim tuttu oli lääkäri jo monta vuotta mutta titteli oli vain ylioppilas. Myös juuri sairaan- ja ensihoitajat, teknisen alan tyypit yms jää katveeseen ja heidät sijoitetaan väärin tai ei ollenkaan. En tiedä mikä siinä kestää, luulisi että tieto menisi nopeammin.

Omaintti.fi sieltä päivität tietosi ajantasalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät suomi-ystävät! Olen saanut teiltä monta paljon tietää, kiitos informaatiostanne!

Vierailija
64/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät suomi-ystävät! Olen saanut teiltä monta paljon tietää, kiitos informaatiostanne!

Vain otetut lääkkeet auttavat.

Vierailija
65/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

94 kotiuduin ja neljä kertaa olen käynyt kertaamassa. Lisää olisi saanut vapaaehtoisesti käydä, mutta töiden vuoksi ei ole voinut.

Vierailija
66/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut pakollista minun aikanani. Tai oli mutta riitti kun työntantaja sanoi ettei tule.

Vierailija
67/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

... 

Vierailija
68/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelusrynkky kotona asekaapissa öljyttynä odottamassa hetkeä jolloin kutsu käy.

Vierailija
69/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin armeijan vuonna 2004 jääkäriprikaatissa mut kutsua kertauksiin ei onneksi ole ikinä tullut. Todennäköisesti vetoaisin työkiireisiin jos kutsu tulisi

Ei irtoa tuollaisella perusteella ellei työtehtäväsi ole joltain kannalta kannalta erittäin kriittinen.

70/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nt

Vierailija
71/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päällystö kutsutaan kertaamaan. Ei sotamiehiä kutsuta. Eli jos menit rukkiin niin ne kaverit on siellä kertaamassa. 

RUK:n käyneenä kerran ollut neljän päivän kertauksessa. Ilmeisesti tavallista särmemmin kun luutnantiksi laittoivat vaikka en mitenkään muuten ole maanpuolustellut MPK:ssa tms, päinvastoin.

...kävin ensimmäistä kertaa koskaan omaintissä ja väittävät minun kerranneen kymmenen päivää. No enkä helevetissä ole tuota neljää päivää enempää ollut, edes MPK:n tms jutuissa ollut tuntiakaan.