Te armeijan käyneet. Oletteko joutuneet/päässeet kertausharjoituksiin ja monta kertaa?
Tuli vaan mieleen kun kävin 6kk armeijan II/09 saapumiserässä ja erikoistuin panssarintorjuntakomppaniassa ja ei ole vieläkään koskaan tullut kutsua kertausharjoituksiin. Silloin intin aikana niitä kertaajia näkyi jatkuvasti kasarmilla. Saman ikäisessä kaveriporukassa (n. 10-15 henkilöä) ei ole muillekaan tullut kertausharjoituskutsua. Millähän tavalla niitä kutsuja tulee ja miten se päätetään ketkä pääsee/joutuu kertaamaan? Kirjoitan noin, koska sehän riippuu aina ihmisestä ja hänen ajatusmaailmasta miten kertausasian kokee. En siis välttämättä haluaisi mennä kertaamaan, mutta jos kutsu tulisi, niin todennäköisesti menisin.
Kommentit (84)
Palvelin 3 kertaa rauhanturvajoukoissa yhteensä reilut 3 vuotta. Kahdesti olen joutunut kertausharjoituksiin, kolmas kerta peruttiin koska muutin toiseen sotilaspiiriin.
Minä kävin kertaamassa, sain korpin hakasen. Sitten lisää kertauksia ja mpk:n kursseja, tuli yks itsenäisyyspäivä alikessun natsat. Olin tässä yksi vuosi taas kertaamassa kun tuli vastaan v-mäinen upseeri. oliko kapu tai majuri, en muista. Vitt..li ihan tosissaan. Vastasin hänelle myöntyvästi, mutta selvästi hänen älykkyyttään kyseenalaistaen. Siitä on nyt useita vuosia, kertaakaan ei ole enää kutsuttu. Myös MPK:ssa eivät suostu ottamaan enää kurssille eli ilmeisesti olen merkitty mies.
Enää ei joudu koska edellinen hallitus ulkoisti maanpuolustuksen NATO:lle ja naatto hoitaa asian.
Kertaukset viisi kuukautta kotiutumisesta. Oli käytännössä intin jatke, vedettiin vähän niin kuin loppusota uusiksi. Täysin sama porukka kuin intissä ja samat kouluttajat. Alussa ja lopussa pari päivää kasarmilla, välissä viikko sotimassa. Paska reissu oli, kouluttajat kohteli melkein kuin varusmiehiä eikä ollut lainkaan niin vapaata menoa kuin vanhemmilla ressuilla