Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin normaalisti pitäisi tuntea nälän tunnetta ruokailun jälkeen? Mulla menee noin 5 h syömisestä, kunnes nälkä

Vierailija
13.09.2025 |

Mites muilla?

Ja silloinkin nälkä tuntuu hyvin mietona, vaikka on 5 h edellisestä ruuasta. Ja huom. mitään tuossa välissä en ole pistänyt suuhuni. Mulla on todettu heikentynyt sokerinsieto sokerinrasitustestissä. 

Siksipä ihmettelenkin, että pitäisi muka syödä 2-3 h välein jotain. Siinähän on käytännössä verensokeri täysin tapissa koko ajan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu paljonko sitä sapuskaa vetää. Itse syön pikkuruisia annoksia n 4 tunnin välein. Inhoan ähkyä oloa.

Vierailija
22/26 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo 4-5h väli on normaali. Silloin alan tuntea nälkääkin. Riippuu toki - jos syön esim pizzan lounastauolla, saatan pärjätä sillä koko illan syömättä.

Usein kuitenkin syön suht pieniä annoksia ja 4krt päivässä. Joskus klo 17 maissa syöty ruoka on ns. välipala, teetä ja joku keksi esimerkiksi. Joskus skippaan sen, jos ei ole nälkä. Joskus syön kunnon aterian, jos olen urheillut vaikkapa.

Inhoan sitä täyteen ahdettua oloa mikä ylensyönnistä tulee.

En itse "ehtisi" syödä kokoajan 3h välein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, mitä on syönyt. Hiilareita vai proteiinia.

Ruokaa syön, olen jo 60 vuotta syönyt.

Vierailija
24/26 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiini pitää pitempään nälän pois.

Vierailija
25/26 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuudela aamupala ja klo 11 lounas. Ihan normaalia. Palstan ryhikset eivät tietysti selviä ilman välipalaa ja siksi painavat toista sataa kiloa.

Uhuu, ootpa mahtava ja ylivertainen ja kyllä meitä muita nyt harmittaa.

Tää 52 kiloinen ryhis ei syö aamupalaa ja yleensä aloittaa syömään vasta illan puolella.

Miten ihmeessä saat jo kuudelta ahdettua mitään? Ja syöt taas jo kello 11? Varmaan syöt sit taas klo 16? 😱

Ja kyllä, herään myös 04-06 + vedän tunnin lenkin kahvin jälkeen aamuisin.

Enkä ole myöskään syömishäiriöinen, anorektikko tai 140 senttiä lyhyt.

Jumalauta miten aikuiset ihmiset on tuollaisia.

Vierailija
26/26 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että lapsilisät ovat vain Suomen erikoisuus, mutta tämähän on ihan kaikissa muissakin Länsi-Euroopan maissa. Tullut kaikkiin maihin suunnilleen samaan aikaan toisen maailmansodan jälkeen. Muissa maissa jopa se lapsilisäkin on suurempi kuin Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän