Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaliiveistä apua

Vierailija
21.01.2024 |

Muutaman eri laskurin ohjeissa on mitata ympärys rinnan alta ja sitten rinnan päältä rintaliivien kanssa, mutta miten mittaan jos en omista "oikeita" rintaliivejä? Mulla on pari toppirintsikat ja sitten urheilurintsikat. Ne toppirintsikat ei muuta kokoa kyl melkein lainkaan. Miksi sen rinnanpäältä mitta pitäisi ottaa liivien kanssa? Eikö se muuta kokoa?

Alta noin ~72cm ja topin kanssa päältä noin 84cm, mut vaikea mitata, heti muuttuu pari cm sinnetänne missä kohtaa mittanauha on...

Oon ekoja oikeita rintsikoita ostamassa

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistaakseni ihmettelin tota nuorempana itsekin :D Kauheen ristiriitaisia ohjeita antavat. Mut sitten taisin tyyliin vaan mennä kauppaan kokeilemaan ja etsimään sopivat. Jälkeenpäin ajatellen, ei ne kyllä varmaan kovin sopivia edes olleet 😂 Urheilurintsikat onkin mun suosikit, ei tarvii samaan tapaan pähkäillä kokojen kanssa.

Vierailija
4/11 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistaakseni ihmettelin tota nuorempana itsekin :D Kauheen ristiriitaisia ohjeita antavat. Mut sitten taisin tyyliin vaan mennä kauppaan kokeilemaan ja etsimään sopivat. Jälkeenpäin ajatellen, ei ne kyllä varmaan kovin sopivia edes olleet 😂 Urheilurintsikat onkin mun suosikit, ei tarvii samaan tapaan pähkäillä kokojen kanssa.

Joo noi mun urheilurintsikat ja toppirintsikat on vaan S kokoa.

Joku laskuri antoi mulle 3 eri kokoa mut varmaan ihan väärin mittasin kuitenkin. Mut kai testaan noita kolmea kokoa sit kaupassa... 

Vierailija
5/11 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/11 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan vaan sovittamaan. Noi mitat on melkein yhtä tyhjän kanssa. Istuvuuteen vaikuttaa niin moni asia. Hyvässä kaupassa saat myös asiantuntevaa apua oikean koon valintaan.

Vierailija
7/11 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene alan liikkeeseen, jossa on asiakaspalvelu. Ne mittaa sulle oikean koon, ja auttaa löytämään oikeanlaisen mallin.

Vierailija
8/11 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnanpäältä mitan ottamisen rintsikoitten kanssa ymmärrät sitten keski-iässä viimeistään 😂 

No ei välttis, mutta myöhemmällä iällä usein rinnat alkavat raskauksien tai ihan painovoiman ja kudosten muuttumisen takia roikkumaan, jolloin mitta on parempi ottaa liivien kanssa.

Vierailija
9/11 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan alan kauppaan. Siellä on yleensä tosi osaavia ja mukavia myyjiä jotka kertoo sulle oikean koon ja auttaa löytämään hyvät liivit. Kun on oikean kokoiset välttyy monilta ongelmilta.

Vierailija
10/11 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksise pitää mitata rintaliivit päällä, että se muuttuu liivien mukaan. Liivienhän on tarkoitus kerätä ne sun kainaloissa tai navan päällä roikkuvat rintasi kuppiin ja asetella ne suurin piirtein sille keskiarvopaikalle, missä ne useimmissa vaatteiden kaavapiirustuksissa ovat. Oletusarvo on tietenkin, että mittausliivit on sopivat.ja tietenkin mitta muuttuu sen mukaan, missä mitta aha on. Oikea mittauskohta on se, missä mittaluku on isoin. 

Jos sinulla ei ole liivejä, lähelle samaa tulosta pääsee kun kumartuu niin että rinnat roikkuvat suoraan alaspäin ja mittaa siitä. Mahdollisesti ulkonevat nännit jätetään pois tästä mittaluvusta.

Vierailija
11/11 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä tätä laskuria. Siinä otetaan useampi mitta eri asennoissa https://www.abrathatfits.org/calculator.php

Tulos on sitten varmaan ihan jotain muuta kuin mitä olet tottunut käyttämään (isompi kuppi ainakin mistä kaikki järkyttyy ja sanoo ettei voi pitää millään paikkaansa) mutta kokeile edes, ei siinä häviä mitään. Laskuri antaa hyvän lähtökohdan josta voi alkaa haarukoimaan oikeaa kokoa. Kokeile eri mallisia liivejä, myös kangaskuppisia toppaamattomia varsinkin jos olet tottunut topattuja käyttämään ja koet että ne ei ikinä istu kunnolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän