Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin yhteys sosiaalihuoltoon yms.?

Vierailija
10.04.2007 |

Niin, mihinkäs sitä voisi ottaa yhteyttä kun yhden perheen lapset on ihan " omillaan" tuolla pihalla. Kuinka vakavia ongelmia täytyy olla ennen kuin on aihetta tehdä ilmoitus? En tiedä että minkälaista heidän kotona on mutta sen tiedän että koskaan näiden lasten perään ei katsota ja sen vuoksi on tapahtunut kaikenlaista... Nuorin lapsista on 2 vuotias. Olen ärsyyntynyt tilanteesta koska nämä lapset tekevät niin paljon kaikkea tuhoa tuolla ulkona ilman valvontaa. Ja olen myös täysin kyllästynyt siihen että " joudun" katsomaan näiden lasten perään kun itse olen ulkona. Tiedän että nämä lapset eivät ole minun vastuullani mutta en voi katsoa vierestäkään jos joku lapsista esim. pureskelee tupakan tumppeja, huitoo kepeillä autoja, hyppii auton konepellillä, lähtee viereiselle vesistöalueelle ilman valvontaa jne. Viimeksi yksi lapsista meinasi juoda tuulilasin pesunestettä!!! Ja äiti vaan sanoo kaikkeen että ei se mitään haittaa kyllä lapset saa tehdä mitä vain jne.

Mitä pitäisi tehdä? Käy kyllä sääliksikin noita lapsia kun välillä juoksentelevat sisävaatteissaan tuolla ulkona ja ilman kenkiä :( Ja sekin on tietty ihan normaalia lapsilta? Nämä vanhemmat eivät siis vahdi yhtään lapsiaan vaan ovat aina sisällä. Jos satun heitä nähdä niin äiti karjuu niin kovalla äänellä että koko piha raikaa. Ei siis puhu yhtään normaalisti lapsilleen! Tässä pihassa on muutkin naapurit jo huolestuneet tilanteesta mutta kukaan ei kuitenkaan tee mitään vaan vain päivittelee ja pyörittelee päätänsä... Saako alle kouluikäiset lapset olla ilman valvontaa useita tunteja ulkona?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teet ilmoituksesn sossuun.. he voivat sitten katsoa tilannetta ja jos se äiti on esim. masentunut niin saa apua.. tuskin siinä kukaan ainakaan häviää jos joku sossu käy tilanteen tsekkaamassa..

Vierailija
2/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun vastuulla ne on koska olet tilanteen huomannut. ethän sä vois jättää hankeen kaatunutta mummeliakaan paleltumaan kuoliaaksi jos satut ohi kävelemään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kertoa omat yhteystiedot? Saako tämä perhe tietää että kuka on ilmotuksen tehnyt? Mietin vaan että miten varaudun jos ovatkin kovin vihaisia.....

ap

Vierailija
4/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitääkö kertoa omat yhteystiedot? Saako tämä perhe tietää että kuka on ilmotuksen tehnyt? Mietin vaan että miten varaudun jos ovatkin kovin vihaisia.....

ap

kyllä saa tehdä nimettömänäkin ilmoituksen. vaikka kertoisitkin kuka olet, ei tälle hulttioperheelle kerrota, että sinä ilmoituksen teit.

Vierailija
5/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sovittiin,että perhe ei sitä saa tietää. Oli soitosta apua. Kävivät muutaman kerran vierailulla kyseisessä perheessä ja asiat helpottuivat.

Vierailija
6/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihan hyvä että ihmiset seurailee toisaan ja ilmottelee sossuun jos sikseen tulee.

Itse olen äänekäs äiti. Mutta ei meillä pennut tuulilasinesteitä tai tupakantumppja saa syödä! Nehän tappaa!! Tollanen välinpitämättömyys ei oo terveellistä. Vesistöön ei lapsiaan kukaan päästä yksin..

Soita ihmeessä ja kerrot havainnostasi, ne sitten etenee parhaaksi näkemällään tavalla. Eikä tosiaan kerro että naapurin Riitta soitti ja kertoi että täälä lapset saa juoda ikkunapesunesteitä.