Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, voisitko olla suhteessa jossa kaikki pitää olla koko ajan 50/50 eikä jouston varaa ole?

Vierailija
13.09.2025 |

Koskien esim. kuluja, kototöitä. 

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 

Vierailija
2/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Onneksi mieheni on ihana eikä mikään nipottaja, kuten en minäkään. Puolin ja toisin joustetaan.

Vierailija
4/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi olka minkäänlaisessa suhteessa koska pidän vapaudesta liikaa.

Vierailija
5/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voisi toimia, jos toinen vaikka sairastuu?

Vierailija
6/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin.

Vierailija
7/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan!!! Naisen pitää aina hyötyä miehestä jotenkin niin kyllä miehen on aina tehtävä/maksettava/huomioitava enemmän kun mitä naisen tarvitsee

Vierailija
8/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että se 50/50-tyyppi mua jaksaisi pitkään. Koska jos alettaisiin laittamaan kaikki tasan puoliksi, sitten todellakin laitettaisiin.

Koska silloin vaatisin esimerkiksi, että asumme siten, että meillä on yhtä pitkä työmatka, jotta toisella ei mene enempää aikaa eli vapaa-aikaa jää saman verran. Ja kummallakin pitäisi olla yhtä hyvät uramahdollisuudet, eli asuinpaikan sijainti ei saisi heikentää toisen mahdollisuuksia työelämässä.

Lasta hankkiessa aivan kaikki lapsen hankintaan liittyvät kulut, työ ja vaikutukset elämään puolitettaisiin. Vaikutus tuloihin, eläkekertymään ja uramahdollisuuksiin ja  terveydelle aiheutuviin haittoihin raskauden ajalta, tai korvaus haitoista, jos ei voi puolittaa. Sekä tietenkin hoitovapaat jne. tasan puoliksi.

Eli ei tulisi mitään sellaisesta suhteesta ja todennäköisesti siksi, että se tasan jakamista vaativa juoksisi lujaa karkuun, kun ymmärtäisi mitä se oikeasti tarkoittaisi.

Vierailija
9/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni olisin. Nytkin on kulut 50/50, kotityöt mulla 95/5. 

Vierailija
10/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan niin pihin tyypin kanssa, että jos halusin vaikkapa käyttää hänen ostamaansa ketsuppia, piti minun maksaa puolet ostohinnasta hänelle :D Halusi myös ostaa välillä kalliita juttuja, ja jos en suostunut ostamaan niitä juttuja puoliksi, suuttui, kulki perässä mäkättäen ja maanitellen, mökötti välillä jopa päiviä kun ei saanut tahtoaan läpi. Ja ihan sentilleen laski kaiken. Ei tuollaista jaksa.Tämä pihistelijä on siis mies.

Vierailija
11/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi edes lähemmäs 90-10.

Vierailija
12/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ja ei. Exällä oli tämä taito pistää kaikki puoliksi. Kun olin karmeassa norovirus taudissa se tarkoitti sitä että tiskit, pyykit ja siivous jäi kokonaan tekemättä kahdeksi viikoksi koska minä en osallistunut.

Kädet täristen kuurasin koko talon kun hän sairastui ettei tulisi uutta tartuntaa. Hänelle piti kantaa yrjövatia ja juotavaa. Hän ei voinut samassa tilanteessa auttaa minua ettei tartu. Pystyi kyllä menemään kaverinsa kanssa viihteelle aiemmin vaikka hänellä oli lapset parhaillaan norossa ja lainasi hänelle jopa puhtaan paidan koska hänen omansa haisi oksennukselle. Ja minä sen pesin, mietin kyllä että minä homma mutta tuli kone täyteen. En haistele pyykkejä joten meni 40asteen pesuun.

Vierailija
13/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa mitään liian jäykkiä käytäntöjä, joiden tarkkailuun, setvimiseen ja mittaamiseen menisi kohtuuttoman paljon aikaa ja energiaa. Kuulostaa joko jonkinlaisen neuro-epätyypillisyyden kaavamaisuudelta tai vaihtoehtoisesti joltain erityisen nipolta kontrollifriikiltä, ja en jaksaisi kumpaakaan ihnistyyppiä. Kaipaan suhteelta rentoutta, helppoutta, hyväntahtoisuutta ja aitoa, molemminpuolista halua tasapuolisuuteen, mutta tuo kuvattu ei oikein sellaiselta kuulosta.

Vierailija
14/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä ala pihin miehen kanssa seurustella.

Vierailija
15/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinaan niin pihin tyypin kanssa, että jos halusin vaikkapa käyttää hänen ostamaansa ketsuppia, piti minun maksaa puolet ostohinnasta hänelle :D Halusi myös ostaa välillä kalliita juttuja, ja jos en suostunut ostamaan niitä juttuja puoliksi, suuttui, kulki perässä mäkättäen ja maanitellen, mökötti välillä jopa päiviä kun ei saanut tahtoaan läpi. Ja ihan sentilleen laski kaiken. Ei tuollaista jaksa.Tämä pihistelijä on siis mies.

Pihistelijä pihistelee kaikessa muussakin, kuten esimerkiksi tunteissa ja omassa ajankäytössään parisuhteeseen. Pihistelijä ottaa myös AINA hyödyn toisesta ihmisestä, kun voi. 

Vierailija
16/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suhteessa jossa talousasiat eli yhteiset kulut menevät 50/50. Käytännössä kuitenkin olemme molemmat sen verran hyvätuloisia (ja samantuloisia) että emme pidä tarkkaa kirjaa kuka vaikka milloinkin maksaa kun syömme ulkona, olemme reissussa tms. Periaatteena tuollaisissa on, että vuorotellen. 

Mitä "kaikkeen muuhun" tulee, eihän sellainen edes olisi mahdollista aivan tasan puoliksi. Kotitöissä joustetaan puolin ja toisin, joskus toisella on kiireempää töissä, joskus toisella. Ihmiset myös sairastuvat joskus, tällöin terveenä oleva osapuoli hoitaa enemmän asioista. 

Kun taustalla on sopimus huolehtia asioista ja taloudesta puoliksi ja kun molemmat osapuolet ovat sekä vastuullisia että joustavia, tällainen onnistuu. Exän kanssa ei olisi onnistunut ikinä, koska oli neuroottinen ja itsekäs. 

Vierailija
17/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa. Vaikka yleensä mä olenkin jäänyt erotessa persneton puolelle, kun olen ollut se varakas joka tarjosi miehelle aterioita, matkoja jne.

Mä en alkaisi suhteeseen, jossa ei ole puolin ja toisin joustoa. Kuulostaa joltain vtun pakkomielteisyydeltä  eikä takuulla rajoitu pelkästään rahaan.

Tuli mieleen lapsuusvuodet kun karkkipussikin jaettiin tasan yksitellen laskien ja se viimeinen, pariton karkki joko puolitettiin tai äiti söi sen.

Vierailija
18/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihannetilanteessa asiat jaettaisiin 50/50, mutta en ihan ymmärrä, miten arki sujuisi ilman joustovaraa, koska ihmiset kuitenkin sairastaa, joutuu jäämään ylitöihin jne. 

Vierailija
19/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei pysty synnyttämään tai imettämään joten en todellakaan. Tuo on ihan silkkaa naisen riistoa ja hyväksikäyttöä. Kämppissuhde toiseen mieheen jos ei ole varaa vaimoon.

Vierailija
20/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii erinomaisesti laittaa kulut ja siivoukset puoliksi.