Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, voisitko olla suhteessa jossa kaikki pitää olla koko ajan 50/50 eikä jouston varaa ole?

Vierailija
13.09.2025 |

Koskien esim. kuluja, kototöitä. 

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona pitää voida rentoutua, joten todennäköisesti en jaksaisi Excel-elämää ellei vastapainoksi olisi jotain aivan upeaa

Vierailija
62/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihannetilanteessa asiat jaettaisiin 50/50, mutta en ihan ymmärrä, miten arki sujuisi ilman joustovaraa, koska ihmiset kuitenkin sairastaa, joutuu jäämään ylitöihin jne. 

No eikö tässä mietitä perusarkea eikä mitään erikoistapauksia. 

Perusarkeen kuuluu myös sairastelut, ylityöt, univaikeudet jne. jne. 

t. eir

Minä ajattelen, että tuo 50/50 on sitä perusarkea, ja muut tapaukset katotaan tilanteen mukaan. Totta kai puolisoa autetaan sairauden aikana ja tehdään sitten enemmän niitä kotitöitä hänenkin puolestaan. Kuka ei haluaisi rakasta puolisoaan hoivata?

Aloituksessahan sanotaan ihan selvästi, että ilman joustonvaraa. Jos sinä haluat, että suhteessa välillä toinen tekee enemmän ja toinen vähemmän (eli joustetaan), niin silloin sinä et halua aloituksen kaltaista suhdetta. 

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihannetilanteessa asiat jaettaisiin 50/50, mutta en ihan ymmärrä, miten arki sujuisi ilman joustovaraa, koska ihmiset kuitenkin sairastaa, joutuu jäämään ylitöihin jne. 

No eikö tässä mietitä perusarkea eikä mitään erikoistapauksia. 

Meillä ainakin kahden yrittäjän lapsiperheessä tämä perusarki on täynnä muuttujia, jotka tulee välillä lyhyelläkin varoitusajalla. Pitäisi toki pyrkiä siihen, että joustetaan vuorotellen, mutta esimerkiksi työn luonteen vuoksi voi olla että toinen pystyy olemaan helpommin sairaan lapsen kanssa kotona, toisen on helpompi käyttää lapsi lääkärissä, toinen pystyy helpommin tulemaan töistä kaupan kautta jne.

Elämä olisi vaikeaa, jos keskityttäisiin siihen, että kaikki tehdään 50/50, sen sijaan että keskitytään siihen että asiat tulevat hoidetuksi. Jäisi myös kivoja juttuja molemmilta tekemättä.

Vierailija
64/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En kyllä sellaisessakaan jossa vain minä joustan. 

Vierailija
65/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu yhdessä reilu 40 vuotta. On ollut rahaa ja joskus vähemmän, kuten aika monella. 

Itse rakastan ruuan laittoa, vaimo kodin siisteyttä. Teen aina kaikki ruokaostokset, yhdessä tehdyn lapun pohjalta.

Vaimoni on käynyt yliopiston, minä ammattikoulun. Oletus oli tuolloin, että lukeneempi tienaisi enemmän, kuten alussa olikin. Tosi kuitenkin on, nykyään minulle jää 3 kertaa enemmän käteen kuin vaimolleni.

Alusta asti olemme, niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina siirtäneet edellisestä kuusta jääneet rahat yhteiselle tilille, hätävaraksi tai muuhun menoon. Tuo yhteinen tili ei ole korvamerkattua rahaa. 

Jos ajatuksena on elää yhdessä, ei yksilöinä, pitäisi aina puhaltaa samaan hiileen, perheeseen. On totta, etten ole kova "tuhlaamaan", ostan vai mitä oikeasti tarvitsen. Naisilla saattaa välillä mennä turhuuteenkin, mutta heille se sallittakoon. 

Tärkein hommassa on kuitenkin oikean ihmisen saaminen vierelleen.

Vierailija
66/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko siihen siksi, että näin ei vaan ole. Ellei joku onnistu sellaisessa.

Vierailija
67/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään olisi, kun menimme naimisiin, kummallakaa ei ollut mitään, töitä on tehty molemmat kymmeniä vuosia ja rahat ovat yhteiset.

Vierailija
68/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikki menee puoliksi ja on mennyt jo 18 vuotta. Voisin joustaa ja auttaa, jos mies jäisi työttömäksi tms. 

Vierailija
69/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei pysty synnyttämään tai imettämään joten en todellakaan. Tuo on ihan silkkaa naisen riistoa ja hyväksikäyttöä. Kämppissuhde toiseen mieheen jos ei ole varaa vaimoon.

Entä jos nainen ei synnytä ja imetä?

Vierailija
70/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka pösilö haluaa tuollaiseen suhteeseen, jossa ei ole mitään joustoa? Mulle ei ole mikään ongelma hoitaa hommat 50/50, mutta jos olen keuhkoputkentulehduksessa enkä pysty kotitöitä tekemään, niin olisi kyllä aika karseaa, jos puoliso ei jousta tekemään vaikka ruokaa. Kyllä toista tuetaan ja autetaan suhteessa. 

Ilman muuta sopii 50/50, mutta tietysti joustaen tilanteen mukaan. Olen valmis tekemään kotitöitä enemmän, jos puoliso ei niitä kykene tekemään jostain syystä. 

Vierailija
71/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo joustamattomuus kuulu yhtään mihinkään parisuhteeseen. 

Vierailija
72/72 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap tälle sitten ainoa vaihtoehto, että nainen joustaa ja maksaa sekä tekee kotitöitä suhteettoman paljon? Kun tuo 50/50 tuntuu olevan miehen osuudelle ihan maksimi, eli kaikki jousto otetaan naisen selkänahasta.