Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran otat matkatavaraa lentokoneeseen lyhyelle matkalle?

Vierailija
13.09.2025 |

Juuri hoksasin että oikeasti en tarvi mitään matkatavaraa lentäessä, helpottaakin matkustamista ja erityisesti matkaan lähtemistä kun ei ole ylimääräistä. Dödö, vaihtosukat, vaihtopaita ja vaihtoalkkarit menee kangaskassissa, ja käsilaukun voi laittaa sinne myös jos joku portilla kyselee. 

Olen jostain syystä pakannut aina käsimatkatavaralaukun täyteen, vain koska tuntuu siltä että mitä jos... Lentokoneella matkustaminen on jotenkin ollut eri asia kuin esim bussilla, mutta eihän se oikeastaan ole.

Olenko ainoa joka on näin ajatellut? Tuleeko muilla pakattua koneeseen enemmän kuin esim juna- tai bussimatkalle? 

Kommentit (121)

Vierailija
121/121 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jäkäti jäkäti lässyn lässyn lää. Minkäs teet kun 2-5 krt/ kk PAKKO matkustaa lentäen. Autolla ja meriteitse yhteen matkaan menee himppu liian kauan aikaa ja siitä syntyisi ongelmia jops sulle jos en vois lentäen mennä. Siks toiseen aina koneessa jopa satoja matkustajia  joten säästäähän se omalla tavalla luontoa, kun jos kaikki ajaisivat ja jatkaisivat matkaa reissussa laivoilla autoineen ja taas ajaisivat tuhansia kilometrejä. Aikaa ja rahaa kuluisi järjettömiä määriä. Saastetta syntyy autolla ajamisestakin, joten otahan löysin rantein, ei noita tuhansien kilsojen matkoja ole järkeä tehdä kuin lentäen. Sähköauto ei mulle olisi mahdollinen, ei olisi edes riittävän luotettava peli pitkillä matkoilla. Polttoainetta voi kuljettaa takarontissa, vaan sähköä ei voi."

Saastuttaminen ei ole koskaan pakollista vaan se on sinun henkilökohtainen valintakysymys. Muuta asumaan pysyvästi sinne ulkomaille tai vaihda ammattia(tai mikä sinua sinne ulkomaille yleensä vetääkään). Kenellekään ei sinun matkustamisen lopettamisesta syntyisi ongelmia :D Sinä vaan omassa minä minä kuplassasi niin kuvittelet.

https://yle.fi/a/3-10595412

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi