Minkä verran otat matkatavaraa lentokoneeseen lyhyelle matkalle?
Juuri hoksasin että oikeasti en tarvi mitään matkatavaraa lentäessä, helpottaakin matkustamista ja erityisesti matkaan lähtemistä kun ei ole ylimääräistä. Dödö, vaihtosukat, vaihtopaita ja vaihtoalkkarit menee kangaskassissa, ja käsilaukun voi laittaa sinne myös jos joku portilla kyselee.
Olen jostain syystä pakannut aina käsimatkatavaralaukun täyteen, vain koska tuntuu siltä että mitä jos... Lentokoneella matkustaminen on jotenkin ollut eri asia kuin esim bussilla, mutta eihän se oikeastaan ole.
Olenko ainoa joka on näin ajatellut? Tuleeko muilla pakattua koneeseen enemmän kuin esim juna- tai bussimatkalle?
Kommentit (121)
Ei Suomesta lähdettäessä kaiken tarvitse mahtua "litran pussiin". Toki jos on vaihto jossain, niin sitten voi olla eri tilanne. Mutta kyllä mulla ainakin 2 - 3 viikon reissussa jo tyhjenisi yksi sun toinen aurinkorasva ja pesuaine, niin että paluulennolle riittäisi se litra.
Vaikka olisi ruumalaukku, niin käsimatkatavaroissa pitää olla vaihtovaatekerta. Jos ruumalaukku katoaa tai jotain kaatuu matkan aikana päälle. Tämän opin aikoinaan pienten lasten kanssa matkustaessa. Kerrankin reissussa kaikilla muilla oli vaihtovaatteet mukana, mutta perheiden isillä ja he sitten onnistuivat kaatamaan ne kuuluista Oak barrel-oluet toistensa syliin.
En myöskään ymmärrä, miksi mitään ei koskaan muka jaksa raahata kohteeseen ja on olevinaan helpompaa ostaa se paikan päältä. Minä otan kaiken mahdollisen mukaan, esim. monella reissulla on tullut tarpeeseen pumppupullossa oleva käsisaippua. Miksi ihmeessä lähtisin etsimään sellaista jostain marketista ja todennäköisesti maksaisin enemmän ja vielä joutuisin jättämään sen melkein täytenä kohteeseen kun helpompaa on ottaa kotoa mukaan vajaa pullo, jonka voi "tyhjänä" nakata lähtiessä roskikseen.
Onneksi jokainen saa matkustaa omalla tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Siivoojat ei taatusti nappaa jotain toisten kainaloissa pyörineitä "rexonoita" itselleen käyttöön!🤮
+Purkeista ei ikinä tiedä mitä niissä on --> roskiin lentää kaikki.
Gambiassa siivoojalle kelpas aivan kaikki. Myös se rexona roll-on. Olivat rollanneet sitä slummissa kaikkien kainaloihin, ja seuraavalla kerralla kun menin slummiin käymään, se rexonapullo oli erään vauvan puruleluna
Ohis, mutta mun miehellä on ihme tapa varautua matkalle, kuin johonkin autiolle saarelle. Tyyliin, jos tätä vaikka tarttee ja ei kai vaan lopu kesken. Ymmärrän sen maissa, joissa ei ole saatavana tuosta vaan esim. hammastahnaa, mutta normaalit turistikohteet, kyllä niissä aina jostain löytyy puuttuva tavara.
Kerrankin se oli pakannut varmaan 50 topsipuikkoa toalettilaukkuun. Eihän ne paljoa lastissa painaneet, mytta noin niinkun esimerkiksi.
Käsimatkatavaroissa on aina ne mitä oikeasti välttämättä tarvii reissussa. Rumassa loput (+mitä ei voi matkustamoon viedä jos vaikkapa työmatkalla on moista tavaraa). Tämä siksi, että ruumassa olevien laukkujen tulo perille on aina vähän arvoitus.
Lopettakaa luonnon turha kuormittaminen lentomatkailulla ja ylipäätään ulkomaan matkailulla.Kaikkien mielestä saastuttamista pitäisi vähentää, mutta kukaan ei oikeasti tee sen eteen mitään, vaan jättää ongelmat seuraaville sukupolville. Tosin yksilökeskeisen minä minä, kaikki heti nyt kulttuurin steriloimat Suomalaiset ei enää edes lisäänny, kun se niin ikävästi sotkee itseensä keskittymisen ja omien elämysten hankkimisen ja niitten someen aivottomana postaamisen, joten ilmeisesti niillä tulevilla sukupolvilla ei niin ole väliä. Pääasia taitaa olla, että kerkeätte mahdollisimman paljon saada itsellenne omaa aikaa ja kokemuksia. Varmaan harmittaa, kun välillä joutuu ikävästi töissä käymään, jos ei ole kultalusikka suussa syntynyt, kun senkin ajan voisitte käyttää mieluummin itseenne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin haluan esim. kuvissa esiintyä eri päivinä eri vaatteissa eikä koko reissua samassa hikisessä puserossa niin siksi outfitejä löytyy joka päivälle ja yksi varalle. Pikkarit ja sukat joka päivälle omat, rintsikoita mukaan riittää yhdet ja ne mitkä on päällä. Tykkään myös yleensä laittaa kenkiä lenkkarit jalassa koneessa ja tennarit sekä sandaalit mukaan. Hattu/huivi x 2. Jos rannalla tarkoitus olla, pari uikkaria/bikiniä + sarong (toisen voin osaa paikan päältä)
Missä ihmeen kuvissa? En kai mä nyt kuvia varten ala pukeutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on tullut esiin pari koomista pointtia. Ensinnäkin, kun joku lahtee reissuun junalla, tai linjja-autolla, sitäei mititä ja pähkäillä kamojenkaan suhteen samallatavalla, kuin jos mennään aivan samanlaiseen putkeen, mutta joka kulkee ilmassa. Meille on opetettu, että letämisessä on jotain glamouruía ja ihmeellistä, että sinne täytyy varustautua kuin 30vuotiseen sotaan lähtöön.
Toisekseen, mitä ihmettä on matkassa naisilla, joilla on suurin mahdollinen sallittu vetolaukku ja sitten KÄSILAUKKU.
Minulla naisena pelkkä reppu, joka mahtuu penkin alle ja vyölaukku (senkin saa tarvittaessa reppuun, jos katsotaan että saa olla vain yksi)
Lyhyelle matkalle mulle riittää pieni reppu mikä mahtuu edessä olevan istuimen alle.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa luonnon turha kuormittaminen lentomatkailulla ja ylipäätään ulkomaan matkailulla.Kaikkien mielestä saastuttamista pitäisi vähentää, mutta kukaan ei oikeasti tee sen eteen mitään, vaan jättää ongelmat seuraaville sukupolville. Tosin yksilökeskeisen minä minä, kaikki heti nyt kulttuurin steriloimat Suomalaiset ei enää edes lisäänny, kun se niin ikävästi sotkee itseensä keskittymisen ja omien elämysten hankkimisen ja niitten someen aivottomana postaamisen, joten ilmeisesti niillä tulevilla sukupolvilla ei niin ole väliä. Pääasia taitaa olla, että kerkeätte mahdollisimman paljon saada itsellenne omaa aikaa ja kokemuksia. Varmaan harmittaa, kun välillä joutuu ikävästi töissä käymään, jos ei ole kultalusikka suussa syntynyt, kun senkin ajan voisitte käyttää mieluummin itseenne.
En lopeta lentomatkailua. Asun pysyvästi ulkomailla ja käyn säännöllisesti Suomessa lomilla. Ja aion vastedeskin käydä vaikka kuinka yritettäisi syyllistää.
Vastuuton luonnon tuhoaja! Pitää pysyä siellä minne on lähtenyt, varsinkin sitten kun vahuuden vaivat alkaa vaivaamaan, niin pysy sitten siellä valitsemassasi onnelassa loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Paljon lentävälle tarpeellisia:
Tietokone, hammasharja, dödö, sukat, alkkarit. Muuta ei tarvi. Jos tarvii niin en ole käynyt sellaisessa paikassa josta ei sitä tarvittavaa voi ostaa. Tosiaan aika sama varustus kuin jos pidemmälle bussimatkalle.
Mulla meni roll-on dödö, hammasharja ja vaihtosukat ihan hivakassa.
Edellisen henkilötarkastuksen ja röntgenin jälkeen ovat kysyneet onko muuta henkilökohtaista?
Ihmisiä ne tullimiehetkin vain on!
Ainahan voit vaikka todeta, että olikin mennyt väärään taskuun.
Mulla meni roll-on dödö, hammasharja ja vaihtosukat ihan hivakassa.
Edellisen henkilötarkastuksen ja röntgenin jälkeen ovat kysyneet onko muuta henkilökohtaista?
Onhan se parempi mennä ilman suristimia tai paristoja.
Viikon reissun esim. etelään riittää pelkkä reppu, kahden viikon reissuun lentolaukku, kuukauden reissuun tarvitsen jo matkalaukun. Minimaalinen määrä tavaraa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Jäkäti jäkäti lässyn lässyn lää. Minkäs teet kun 2-5 krt/ kk PAKKO matkustaa lentäen. Autolla ja meriteitse yhteen matkaan menee himppu liian kauan aikaa ja siitä syntyisi ongelmia jops sulle jos en vois lentäen mennä. Siks toiseen aina koneessa jopa satoja matkustajia joten säästäähän se omalla tavalla luontoa, kun jos kaikki ajaisivat ja jatkaisivat matkaa reissussa laivoilla autoineen ja taas ajaisivat tuhansia kilometrejä. Aikaa ja rahaa kuluisi järjettömiä määriä. Saastetta syntyy autolla ajamisestakin, joten otahan löysin rantein, ei noita tuhansien kilsojen matkoja ole järkeä tehdä kuin lentäen. Sähköauto ei mulle olisi mahdollinen, ei olisi edes riittävän luotettava peli pitkillä matkoilla. Polttoainetta voi kuljettaa takarontissa, vaan sähköä ei voi.
Sen verran että pärjää eli matkalaukun ja käsimatkatavarat.
Pitäisi tehdä kaikille ihmisille, varallisuudesta riippumatta tiukat matkustus kiintiöt, esim. yksi kaukomatka kerran viidessä vuodessa. Naapurimaiden lähialueilla voisi sitten matkailla omalla autolla, junalla tai linja-autolla vapaammin. Työmatkat minimiin ja videopalaverit tilalle, toki jos työ vaatii kohdemaassa esim. fyysistä asennustyötä, niin sellaiseen sitten matkustus erityisluvalla. Lisäksi pitää ottaa käyttöön välittömästi suljettavat rajat, jolloin mahdollisten vaarallisten tartuntatautien puhjetessa, rajat suljetaan välittömästi ja ulkomailla olevat oman maan kansalaiset pysyvät siellä siihen asti, kunnes tautiin saadaan taltutettua, ilman minkäänlaisia poikkeuksia. Nythän koronan aikaan nämä minä minä, kaikki heti nyt kulttuurin helmet levitti koronan esteettömästi ympäri maailman aiheuttaen lukemattomat turhat kuolemat. Positiivinen signaali on sentään jo näkyvillä monissa maissa, kun ovat alkaneet protestoimaan massaturismia vastaan, mitta tullut monen maan asukkailla täyteen ja heränneet siellä turismin aiheuttamiin ongelmiin, toivottavasti vastaava positiivinen kehitys jatkaa kasvamistaan ja matkailijat joutuvat kokemaan olevansa ei toivottuja, aina vaan useammin.
Yleensä matkalipullani saisi viedä 12-15 kg tavaraa matkustamoon lentoyhtiöstä ja koneesta riippuen. Pärjään paljon vähemmällä. Mukana on puhtaat bokserit ja sukat jokaiselle reissupäivälle. Samoin t-paidat jokaiselle päivälle. Vaihtohousut ja vaihtopaita, joskus toiset kengät myös. Sitten tietysti elektroniikkaa, passi, lääkkeet ja hygieniatuotteet.
Jos reissussa muuta tarvitsee, niin ostan paikan päältä sitten.
Siivoojat ei taatusti nappaa jotain toisten kainaloissa pyörineitä "rexonoita" itselleen käyttöön!🤮
+Purkeista ei ikinä tiedä mitä niissä on --> roskiin lentää kaikki.