Minkä verran otat matkatavaraa lentokoneeseen lyhyelle matkalle?
Juuri hoksasin että oikeasti en tarvi mitään matkatavaraa lentäessä, helpottaakin matkustamista ja erityisesti matkaan lähtemistä kun ei ole ylimääräistä. Dödö, vaihtosukat, vaihtopaita ja vaihtoalkkarit menee kangaskassissa, ja käsilaukun voi laittaa sinne myös jos joku portilla kyselee.
Olen jostain syystä pakannut aina käsimatkatavaralaukun täyteen, vain koska tuntuu siltä että mitä jos... Lentokoneella matkustaminen on jotenkin ollut eri asia kuin esim bussilla, mutta eihän se oikeastaan ole.
Olenko ainoa joka on näin ajatellut? Tuleeko muilla pakattua koneeseen enemmän kuin esim juna- tai bussimatkalle?
Kommentit (90)
No niin lapset, yrittäkääpä leikkiä kiltisti.
Tänään edessä 3h lento. Käsimatkatavarana olkalaukun lisäksi tab (koska pitää olla käsimatkatavaroissa), ristikkolehti + kynä ja kuulokkeet. Jos pidempi lento, niin ottaisin myös kirjan. Eli kangaskassilla pärjää.
Joskus, kun on kohteessa ollut tiedossa tarvetta repulle olen sen ottanut käsimatkatavaraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä en valitse tuollaisia lentoja, joten ei tarvitse valittaa lyhyistä yöunista. "
Kaikkialle et voi valita, että mihin aikaan lennät. Joskus voi olla vain yksi mahdollinen lento tai on oltava paikalla klo x ja lento jolla ehdit on myöhään edellisenä iltana perillä... ilmeisesti lennät yksityiskoneella, jos aina pääset valitsemaan aikataulut...
Yksi mahdollinen lento missä ajassa? Kerran viikossa? Eli lennät jonnekin syrjäisille saarille jatkuvasti? Okei.
Euroopastakin löytyy aika paljon kohteita, joihin ei ole Suomesta kuin yksi järkevä vaihtoehto vuorokaudessa. Kaikki tilaisuudet, kun eivät ole suurissa metropoleissa tai vilkkaissa lomakohteissa. Ne vaihtoehtoiset lennot voivat olla jotain luokkaa 13 tuntia välilaskuineen eikä oikein huvita viettää jotain 5 tuntia lentokentällä odottelemassa matkan seuraavaa lentoa.
Tietysti suorat lennot johonkin kohtuulähellä olevaan suurempaan kaupunkiin ja sieltä junalla tai vuokra-autolla on ihan validi vaihtoehto - ja sitä onkin tullut monasti hyödynnettyä.
Kyllä viikon reissulle tulee käsimatkatavaralaukku aika täyteen. Olen kyllä vähitellen hankkinut esim. merinovillavaatteita, joita voi käyttää useamman päivän, ja muita pieneen tilaan pakkaantuvia rypistymättömiä vaatteita.
Käsimatkatavarareppu ja olkalaukku.
Miten te, jotka ette ota mitään mukaan, vaan ostatte paikan päältä. Jätättekö myös kaiken ostamanne sinne vai ostatteko laukun tavaroille joka matkalta?
Vierailija kirjoitti:
Miten te, jotka ette ota mitään mukaan, vaan ostatte paikan päältä. Jätättekö myös kaiken ostamanne sinne vai ostatteko laukun tavaroille joka matkalta?
Vaatteet on ruumalaukussa, siksi en tarvitse isoa käsimatkatavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Heittävät tietysti pois, Heille on niin rankkaa odottaa kentällä puoli tuntia laukkua, mutta niin nopeaa aina käydä ostoksilla ja pesuloissa.
Vierailija kirjoitti:
"Minä en valitse tuollaisia lentoja, joten ei tarvitse valittaa lyhyistä yöunista. "
Aina ei ole muuta tarjolla, jos pitää iltalennolla mennä - varsinkin, jos lennolla on välilasku. Jos koittaa käyttää jotain aamun/aamupäivän lentoa, niin matkalaskun tarkistuksesta voi tulla kyselyjä, että miksi lensit aamulla, kun ohjelma alkaa vasta seuraavana päivänä.
Eli lentoja on aamullakin, vaikka äsken ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän missään sanottu että hikisten paitojen näkyminen kuvissa olisi ongelma vaan sama outfit joka kuvassa/kohteessa ja on hikinenkin. Luetun ymmärrys, kiitos!
"Kyllä mä ainakin haluan esim. kuvissa esiintyä eri päivinä eri vaatteissa eikä koko reissua samassa hikisessä puserossa"
Niitä vaatteita saa ostettua joka ikisessä maailman maassa ihan joka paikasta, turha niitä on mukana raahata kun voi ostaa paikan päältä.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin tulee mitään matkalta ostettua jätettyä reissuun, paitsi tietenkin dödöt ja aurinkovoiteet ja muut sellaiset jätän hotelliin. Vaatteet pakkaan reppuun/laukkuun, Tulee vaan täydempi kuin mennessä, mutta kyllä ne aina saa mahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän missään sanottu että hikisten paitojen näkyminen kuvissa olisi ongelma vaan sama outfit joka kuvassa/kohteessa ja on hikinenkin. Luetun ymmärrys, kiitos!
"Kyllä mä ainakin haluan esim. kuvissa esiintyä eri päivinä eri vaatteissa eikä koko reissua samassa hikisessä puserossa"
Niitä vaatteita saa ostettua joka ikisessä maailman maassa ihan joka paikasta, turha niitä on mukana raahata kun voi ostaa paikan päältä.
Kyllä käsimatkatavara on edullisempi hankinta kuin reissun koko garderobi paikan päältä ja on mieleinen outfit eikä jotain rantakojusta pakolla haalittua akryyli pskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on tajuttoman tyhmiä. Ihan vaan koska voivat, niin ottavat sen 8 kg laukun sinne koneeseen. Kukaan ei tarvitse koneessa laukullista romua. Laukut kuuluu ruumaan. Käsilaukku/reppu riittää. Ihan sama onko lyhyt vai pitkä matka.
Yleensä vielä lähtö viivästyy sen vuoksi, että käsiltavaralaukkuja joudutaan kirjaamaan ruumaan...
Tämä on vähentynyt kun maksutta saa ottaa vain pienen penkinalus repun. Jopa Finnairilla. Viimeksi maksettiin ruumaan 1 lentolaukku. Riitti 2 hengelle 11 päivän kreikan kierros. Lisäksi reput.
Ei ole ikinä tarvinnut maksaa mistään käsimatkatavara tai ruumalaukusta, kun lentää niin paljon että ollut viimeiset 15 vuotta Finnairin silver card jolla saa aina ottaa laukut mukaan ilmaiseksi riippumatta mikä lippu on. Harvemmin mulla kyllä on muuta kuin pieni käsimatkatavaralaukku tai reppu, sitä jo nykyään tietää että sitä pärjää niillä vaikka olisi matkoilla pari kuukautta.
Ei mukaan kannata ottaa koskaan juuri mitään. Työmatkoille joutuu joskus ottamaan puvun, mikä on ikävin mukana kuljetettava, vie turhaa tilaa jos puvun ja puvun kengät ottaa mukaan. moni liikematkaaja matkustaakin se puku päällä, niin vapaa-ajan vaatteet mahtuu sitten reppuun tai laukkuun.
Itse teen niin lyhyitä reissuja, että matkustan pelkillä käsimatkatavaroilla. Eli reppuun tarvittavat ja se matkustamon ylälokeroon. Lisäksi pieni olkalaukku edellä olevan penkin alle. Matkani kestävät keskimäärin kaksi yötä, joten paljoa tavaraa en tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin tulee mitään matkalta ostettua jätettyä reissuun, paitsi tietenkin dödöt ja aurinkovoiteet ja muut sellaiset jätän hotelliin. Vaatteet pakkaan reppuun/laukkuun, Tulee vaan täydempi kuin mennessä, mutta kyllä ne aina saa mahtumaan.
Siis ihme hyvän tavaran hukkaan heittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en halua kuluttaa aikaa johonki vaateostoksiin. Mieluummin otan omat vaatteet mukaan.
Otamme aina vain tarpeellisen mukaan ja vältämme ylenmääräistä törsäilyä rihkamaan kohteessa. Keskikokoinen matkalaukku riittää yleensä pariskuntana pidemmällelkin reissulle, kun lisänä on käsimatkatavara molemmille. Vuorokauden matkalle mukaan vain vaihtovaatteet, hygieniatuotteet ja älylaitteet.
Viimeksi kun menin lentokoneella, mulla oli matkatavarana kännykän laturi ja vesipullo. Hki-Vantaalta Ouluun lensin sen pari tuntia, en sille välille tarvitse vaihtovaatteita.
M42
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä roudaisin jotain ulkomailta ostettua kertakäyttökampetta Suomeen?
Viimeksi kun kävin Levillä laskettelemassa, eihän mulla ollut mukana talvitakkia. Ostin sitten paikanpäällä jonkun canadaG takin, jonka jätin käytön jälkeen hotelliin. Järjetön möykky kuskattavaksi kotiin!
T. Aleksei
Aina ei ole muuta tarjolla, jos pitää iltalennolla mennä - varsinkin, jos lennolla on välilasku. Jos koittaa käyttää jotain aamun/aamupäivän lentoa, niin matkalaskun tarkistuksesta voi tulla kyselyjä, että miksi lensit aamulla, kun ohjelma alkaa vasta seuraavana päivänä.