Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran otat matkatavaraa lentokoneeseen lyhyelle matkalle?

Vierailija
13.09.2025 |

Juuri hoksasin että oikeasti en tarvi mitään matkatavaraa lentäessä, helpottaakin matkustamista ja erityisesti matkaan lähtemistä kun ei ole ylimääräistä. Dödö, vaihtosukat, vaihtopaita ja vaihtoalkkarit menee kangaskassissa, ja käsilaukun voi laittaa sinne myös jos joku portilla kyselee. 

Olen jostain syystä pakannut aina käsimatkatavaralaukun täyteen, vain koska tuntuu siltä että mitä jos... Lentokoneella matkustaminen on jotenkin ollut eri asia kuin esim bussilla, mutta eihän se oikeastaan ole.

Olenko ainoa joka on näin ajatellut? Tuleeko muilla pakattua koneeseen enemmän kuin esim juna- tai bussimatkalle? 

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman sallitun määrän käsimatkatavaraa eli 16 kg. Takkiin 4 kg, pikkulaukkuun 4 kg ja matkalaukkuun 8 kg. 

Vierailija
82/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin haluan esim. kuvissa esiintyä eri päivinä eri vaatteissa eikä koko reissua samassa hikisessä puserossa niin siksi outfitejä löytyy joka päivälle ja yksi varalle. Pikkarit ja sukat joka päivälle omat, rintsikoita mukaan riittää yhdet ja ne mitkä on päällä. Tykkään myös yleensä laittaa kenkiä lenkkarit jalassa koneessa ja tennarit sekä sandaalit mukaan. Hattu/huivi x 2. Jos rannalla tarkoitus olla, pari uikkaria/bikiniä + sarong (toisen voin osaa paikan päältä)

25 vuoden ajan mitä olen omatoimisesti ulkomailla matkustanut, olen selviytynyt mainiosti ilman että on tarvinnut kertaakaan tietoisesti esiintyä kenenkään ottamissa valokuvissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt se käsitavaralaukku on tulossa mukaan niin sitten ihan sama painaako se 3 kg vai sallitun 8 kg. En koskaan ole ymmärtänyt, mitä paremmuutta se tuo, että saa tavaransa tungettua mahdollisimman pieneen laukkuun. Hienoa, että joku voi reissata pelkällä isovaarin kalastusliivillä, mutta ei se käsiskokoinen vetolaukkukaan mitenkään liikaa ole :D

Vierailija
84/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä viikon reissulle tulee käsimatkatavaralaukku aika täyteen. Olen kyllä vähitellen hankkinut esim. merinovillavaatteita, joita voi käyttää useamman päivän, ja muita pieneen tilaan pakkaantuvia rypistymättömiä vaatteita. 

Käytän viskoosipuseroita ja -mekkoja. Niitä mahtuu vaikka kuinka monta käsitavaroihin. Lisäksi parit housut tai hametta. En ole aina edes käyttänyt kaikkia vaatteita, mitä olen ottanut käsitavaroihin. 

Vierailija
85/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti kohteesta ja hotellista, mutta uskoisin, että siivoojat ottavat talteen huoneeseen jätetyt shampoot, dödöt ja hiustuotteet. Jätän ne yleensä roskiksen viereen. 

Vierailija
86/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin haluan esim. kuvissa esiintyä eri päivinä eri vaatteissa eikä koko reissua samassa hikisessä puserossa niin siksi outfitejä löytyy joka päivälle ja yksi varalle. Pikkarit ja sukat joka päivälle omat, rintsikoita mukaan riittää yhdet ja ne mitkä on päällä. Tykkään myös yleensä laittaa kenkiä lenkkarit jalassa koneessa ja tennarit sekä sandaalit mukaan. Hattu/huivi x 2. Jos rannalla tarkoitus olla, pari uikkaria/bikiniä + sarong (toisen voin osaa paikan päältä)

25 vuoden ajan mitä olen omatoimisesti ulkomailla matkustanut, olen selviytynyt mainiosti ilman että on tarvinnut kertaakaan tietoisesti esiintyä kenenkään ottamissa valokuvissa.

Kuten kerroin, mun harrastuksessa tallennetaan valokuvia portaaliin joista toiset harrastajat niitä katsovat. Olisi kiusallista olla vaikka 2 viikon verran samassa garderobissa jossain Väli-Amerikkaa kiertämässä ja se vielä tallennettuna tuonne harrastussivulle ja toki muutenkin. Epäilisivät vielä huijariksi kun ei mikään muutu.

Vierailija
87/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme viikon Italiassa, koska olimme useammassa paikassa ja siirryimme paikasta toiseen junalla, reppu oli äärimmäisen kätevä.

Mukana oli 4 mekkoa + 1 päällä, alushousut joka päivälle ja vaihtoliivit, bikinit ja pyyhe, ohut kangaskassi päiväkassiksi. Dödö, pieni aurinkorasva, hammastahna, shampoo, ripsari, rajauskynä, huulipuna. Ja ballerinat illaksi.

Vierailija
88/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on tajuttoman tyhmiä. Ihan vaan koska voivat, niin ottavat sen 8 kg laukun sinne koneeseen. Kukaan ei tarvitse koneessa laukullista romua. Laukut kuuluu ruumaan. Käsilaukku/reppu riittää. Ihan sama onko lyhyt vai pitkä matka.

Idea onkin siinä, ettei tarvitse jäädä odottamaan hihnalle, vaan voit lähteä heti kentältä. Minulta on myös kaksi kertaa lähtenyt matkalaukku väärään paikkaan ja olen saanut sen vasta parin päivän päästä. Ei kiva.

Vierailija
89/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on tajuttoman tyhmiä. Ihan vaan koska voivat, niin ottavat sen 8 kg laukun sinne koneeseen. Kukaan ei tarvitse koneessa laukullista romua. Laukut kuuluu ruumaan. Käsilaukku/reppu riittää. Ihan sama onko lyhyt vai pitkä matka.

Idea onkin siinä, ettei tarvitse jäädä odottamaan hihnalle, vaan voit lähteä heti kentältä. Minulta on myös kaksi kertaa lähtenyt matkalaukku väärään paikkaan ja olen saanut sen vasta parin päivän päästä. Ei kiva.

Tämä! Säästää aikaa sekä mennessä että tullessa. Matkalaukun joutuu viemään baggage dropin tai check in tiskin kautta, mikä vie sekin aikaa. Siksi toisekseen miksi ottaa mukaan kamaa tarpeellista enempää. 

Toisaalta en kyllä ymmärrä niitäkään (lähinnä naisia) jotka marssivat koneeseen normaalin lentolaukun kokoisen "henkilökohtaisen esineen" ja rinkan kokoisen repun kanssa ja sitten tuskittelevat, kun ei mahdu lokeroihin. Luonnollisesti lisäksi heillä on muutama kassillinen ostoksia...

Vierailija
90/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietysti kohteesta ja hotellista, mutta uskoisin, että siivoojat ottavat talteen huoneeseen jätetyt shampoot, dödöt ja hiustuotteet. Jätän ne yleensä roskiksen viereen. 

Mulla pitää olla aina oma shampoo ja dödö mukana. Laitan shampoota pieneen pulloon ja dödökin mahtuu siihen litran pussiin. Ei tulisi mielenkään mennä osamaan nuo matkakohteessa ja muutaman käyttökerran jälkeen jättää hotelliin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme