Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran otat matkatavaraa lentokoneeseen lyhyelle matkalle?

Vierailija
13.09.2025 |

Juuri hoksasin että oikeasti en tarvi mitään matkatavaraa lentäessä, helpottaakin matkustamista ja erityisesti matkaan lähtemistä kun ei ole ylimääräistä. Dödö, vaihtosukat, vaihtopaita ja vaihtoalkkarit menee kangaskassissa, ja käsilaukun voi laittaa sinne myös jos joku portilla kyselee. 

Olen jostain syystä pakannut aina käsimatkatavaralaukun täyteen, vain koska tuntuu siltä että mitä jos... Lentokoneella matkustaminen on jotenkin ollut eri asia kuin esim bussilla, mutta eihän se oikeastaan ole.

Olenko ainoa joka on näin ajatellut? Tuleeko muilla pakattua koneeseen enemmän kuin esim juna- tai bussimatkalle? 

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yleensä ole paljon mitään mukana, kaiken tarvittavan voi ostaa periltä.

Miksi tuhlaat aikaa heti menemällä ostamaan perustarvikkeita?

Siinä nyt ei mene mitään aikaa kun lähimmästä seven elevenistä kerää kaikki tarvittavat.

Okei, matkustat vain Seven Eleven -maissa. 

Vierailija
42/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan viikonkin reissun pelkällä repulla. Reppu menee käsimatkatavaroissa. En halua odotella mitään laukkuja kentällä. Mulla on suurin sallittuun rajaan menevä reppu. Hätätilassa  mahtuisi myös jalkatilaan. Lisäksi käsilaukku. Kangaskassi perillä käytettäväksi kulkee myös repussa. Reppu on liikkuessa kätevämpi kun vetolaukku. Tykkään kulkea vaivattomasti ja nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen mies, niin otan aina niin lyhyille kuin pitkillekin matkoille mukaan vain tarpeellisen määrän tavaraa sopivissa pakkauksissa.

Vierailija
44/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin haluan esim. kuvissa esiintyä eri päivinä eri vaatteissa eikä koko reissua samassa hikisessä puserossa niin siksi outfitejä löytyy joka päivälle ja yksi varalle. Pikkarit ja sukat joka päivälle omat, rintsikoita mukaan riittää yhdet ja ne mitkä on päällä. Tykkään myös yleensä laittaa kenkiä lenkkarit jalassa koneessa ja tennarit sekä sandaalit mukaan. Hattu/huivi x 2. Jos rannalla tarkoitus olla, pari uikkaria/bikiniä + sarong (toisen voin osaa paikan päältä)

KUKA niitä sun puseroita kuvista laskee, ei kukaan huomaa yhtään mitään!

Annappa olla suttuinen meikki ja sekainen tukka...ei mitään huomioo puserolle :D

ai niin outfit...hahahahah anglismit lauseessa joopajoo

No itse asiassa niitä kuvia laitetaan mun harrastuksessa sellaiseen portaaliin josta niitä kat

Miten se hikisyys näkyy kuvissa. Märkä?

Vierailija
45/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin haluan esim. kuvissa esiintyä eri päivinä eri vaatteissa eikä koko reissua samassa hikisessä puserossa niin siksi outfitejä löytyy joka päivälle ja yksi varalle. Pikkarit ja sukat joka päivälle omat, rintsikoita mukaan riittää yhdet ja ne mitkä on päällä. Tykkään myös yleensä laittaa kenkiä lenkkarit jalassa koneessa ja tennarit sekä sandaalit mukaan. Hattu/huivi x 2. Jos rannalla tarkoitus olla, pari uikkaria/bikiniä + sarong (toisen voin osaa paikan päältä)

Annappa olla suttuinen meikki ja sekainen tukka...ei mitään huomioo puserolle :D

No itse asiassa niitä kuvia laitetaan mun h

Miten se hikisyys näkyy kuvissa. Märkä?

Yök. Pysyttele sinä ainakin lentokoneessa kaukana minusta, kun et välitä vaikka olet hikinen ja märkä kun "eihän se näy kuvissa".  

Vierailija
46/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on tajuttoman tyhmiä. Ihan vaan koska voivat, niin ottavat sen 8 kg laukun sinne koneeseen. Kukaan ei tarvitse koneessa laukullista romua. Laukut kuuluu ruumaan. Käsilaukku/reppu riittää. Ihan sama onko lyhyt vai pitkä matka.

Yleensä vielä lähtö viivästyy sen vuoksi, että käsiltavaralaukkuja joudutaan kirjaamaan ruumaan...

Tämä on vähentynyt kun maksutta saa ottaa vain pienen penkinalus repun. Jopa Finnairilla. Viimeksi maksettiin ruumaan 1 lentolaukku. Riitti 2 hengelle 11 päivän kreikan kierros. Lisäksi reput.

Vierailija
47/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On Se kiinnostava ajatus, että joku pelkää hikisten paitojen näkyvän kuvissa. Eihän tuossa muu haitannut kuin miltä asiat näyttää.

Vierailija
48/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu matkan kohteesta ja vuodenajasta. Helppo matkustaa kesällä rantalomalle uimapuku päällä ja siihen kesämekko,sandaalit ja kevyt neule. Talvi reissuilla pitää jo viritellä enemmän,vaikka Euroopan kaupunkilomalle kun lähtee Suomen pakkasista. Ulkomailla asuessa Suomen joulumatkat olivat hankalia. 

Vierailija
49/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustan nykyään pelkillä käsimatkatavaroilla, reissut lyhyempiä nykyään, mutta varmaan ihan viikon etelänlomakin menis.

Vierailija
50/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on tajuttoman tyhmiä. Ihan vaan koska voivat, niin ottavat sen 8 kg laukun sinne koneeseen. Kukaan ei tarvitse koneessa laukullista romua. Laukut kuuluu ruumaan. Käsilaukku/reppu riittää. Ihan sama onko lyhyt vai pitkä matka.

Nykyään enää ota edes sitä 8kg käsimatkalaukkua koneeseen, koska kaikki muut raahaavat niitä mukanaan ja ylähyllyt ovat aina ihan täynnä. Moneen vuoteen ei ole ollut muuta käsimatkatavaraa kuin pieni reppu jonka saa aina tungettua sinne muiden rullalaukkujen väliin.

Nykyään ne 8 kg käsimatkatavarat on maksullisia joten ylähyllyt on tyhjiä.

Siihen reppuun onkin jo sovittelua, että pärjää vaikka 4 yötä.

Vierailija
51/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän missään sanottu että hikisten paitojen näkyminen kuvissa olisi ongelma vaan sama outfit joka kuvassa/kohteessa ja on hikinenkin. Luetun ymmärrys, kiitos!

Vierailija
52/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen on aika paljon mukavampaa kun ei tarvitse raahata tavaroita mukana lentoasemalla ja koneeseen. 

Kaikki ruumaan ja koneeseen vain pieni käsilaukku tai tietokonelaukku. 

Tämä on aivan perseestä siinä vaiheessa kun se ruumaan laitettu laukku on myöhässä/hukassa. Ihan fiksua varautua siihen, että ruumaan laitettu laukku voi saapua perille vuorokauden myöhässä. Jopa kadota kokonaan! Tottakai lentoyhtiö korvaa vahingon, mutta jos on vähän varautunut niin ei mene koko loma pilalle.

Sekin on riittävä vatutus, kun odotat väsyneenä laukuasi hihnan vieressä 1,5 tuntia (lakko, sairausaalto, koneet rikki, luukku jumissa tms.) klo 23.30 illalla tietäen, että aamulla pitäisi olla silmä kirkkaana ja ulkoasu siistinä klo 9.00 alkavassa tilaisuudessa. No, sehän tietysti vain omista yöunista pois, mutta mielummin nukun enemmän kuin vähemmän.

Vierailija
53/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vielä lähtö viivästyy sen vuoksi, että käsiltavaralaukkuja joudutaan kirjaamaan ruumaan...

Tämä on vähentynyt kun maksutta saa ottaa vain pienen penkinalus repun. Jopa Finnairilla. Viimeksi maksettiin ruumaan 1 lentolaukku. Riitti 2 hengelle 11 päivän kreikan kierros. Lisäksi reput.

Siis ei ruumaan vaan lentolaukku käsimatkatavarana maksoi 25 € suunta. Se riitti kahdelle 11 päivää.

Oli tilaa ylähyllyllä, kun maksutta sai pienen repun.

Vierailija
54/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei ruumaan vaan lentolaukku käsimatkatavarana maksoi 25 € suunta. Se riitti kahdelle 11 päivää.

Oli tilaa ylähyllyllä, kun maksutta sai pienen repun.

Mä otan aina Euroopan lyhyillä reissuilla economy-liput eli pelkkä reppu (Kånken) ja tarvittaessa sen pienimmän 8-10 kg käsimatkatavaran erikseen (rullalaukku)

Vierailija
55/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän missään sanottu että hikisten paitojen näkyminen kuvissa olisi ongelma vaan sama outfit joka kuvassa/kohteessa ja on hikinenkin. Luetun ymmärrys, kiitos!

"Kyllä mä ainakin haluan esim. kuvissa esiintyä eri päivinä eri vaatteissa eikä koko reissua samassa hikisessä puserossa"

Vierailija
56/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä mä ainakin haluan esim. kuvissa esiintyä eri päivinä eri vaatteissa eikä koko reissua samassa hikisessä puserossa"

Niin, eli se SAMA PUSERO, mitä kohtaa et tajua?

Vierailija
57/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja seuraavassa viestissä:

"En halua olla joka kuvassa samassa hikisessä paidassa"

Tämä ihminen on kova hikoamaan. Jopa niin  että.paidan jiksisyys näkyy kuvissa. En muista itse koskaan olleeni niin hikinen.

Vierailija
58/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen on aika paljon mukavampaa kun ei tarvitse raahata tavaroita mukana lentoasemalla ja koneeseen. 

Kaikki ruumaan ja koneeseen vain pieni käsilaukku tai tietokonelaukku. 

Tämä on aivan perseestä siinä vaiheessa kun se ruumaan laitettu laukku on myöhässä/hukassa. Ihan fiksua varautua siihen, että ruumaan laitettu laukku voi saapua perille vuorokauden myöhässä. Jopa kadota kokonaan! Tottakai lentoyhtiö korvaa vahingon, mutta jos on vähän varautunut niin ei mene koko loma pilalle.

Sekin on riittävä vatutus, kun odotat väsyneenä laukuasi hihnan vieressä 1,5 tuntia (lakko, sairausaalto, koneet rikki, luukku jumissa tms.) klo 23.30 illalla tietäen, että aamulla pitäisi olla silmä kirkkaana ja ulkoasu siistinä klo 9.00 alkavassa tilaisuudessa. No, sehän tietysti vai

Minä en valitse tuollaisia lentoja, joten ei tarvitse valittaa lyhyistä yöunista. 

Vierailija
59/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en valitse tuollaisia lentoja, joten ei tarvitse valittaa lyhyistä yöunista. "

Kaikkialle et voi valita, että mihin aikaan lennät. Joskus voi olla vain yksi mahdollinen lento tai on oltava paikalla klo x ja lento jolla ehdit on myöhään edellisenä iltana perillä... ilmeisesti lennät yksityiskoneella, jos aina pääset valitsemaan aikataulut...

Vierailija
60/90 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä en valitse tuollaisia lentoja, joten ei tarvitse valittaa lyhyistä yöunista. "

Kaikkialle et voi valita, että mihin aikaan lennät. Joskus voi olla vain yksi mahdollinen lento tai on oltava paikalla klo x ja lento jolla ehdit on myöhään edellisenä iltana perillä... ilmeisesti lennät yksityiskoneella, jos aina pääset valitsemaan aikataulut...

Yksi mahdollinen lento missä ajassa? Kerran viikossa? Eli lennät jonnekin syrjäisille saarille jatkuvasti? Okei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi