Olen itkeskellyt hieman kodinhoitohuoneessa
Mies ei suostu puhumaan koskaan mistään ongemistamme, riitamme ovat minun monologeja ja miehen mykkäkoulua. Parhaimmassa tapauksessakin mies vaan myötäilee sanojani, mutta hänen omista ajatuksistaan en kuule koskaan. En hyvällä, enkä pahalla. Tunnen kuinka oikein vitutus vaan kasaantuu kokoajan, kun toisen kanssa ei pysty käsittelemään mitään asioita.
Voiko tämä tilanne parantua millään, onko tähän vaan tyydyttävä tai erottava?
Kommentit (92)
Hänen ajatuksensa ei ole koskaan kelvannut eli miksi hän käyttäisi energiaansa riitelyyn kanssasi. Parasta pitää suu supussa ja antaa sinun höyrytä.
Jos sun on pakko riidellä, hanki itsellesi toinen nainen. Siihen on syynsä miksi olette väkivaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Olispa mullakin kodinhoitohuone.
Olen omilla rahoillani ostanut tämän suuren talon meille. Mies on vain loisinut. -ap
Olen mies. Meillä sama tilanne kuin AP:llä. Kommunikointi ei toimi. Nyt takana jo pitkä liitto.
Neuvoni on :ERO.
Ei toista ihmistä pysty muuttamaan, ja toisaalta ei toista edes saa muuttaa. Antaa hänen olla sellainen kuin on.
Eroa nyt. Aloita uusi elämä.
Itse suosittelen AINA eroa jos kokee tarpeelliseksi haukkua miestään suomen suurimmalla miesvihapalstalla.
Olet jo täällä, tarvitsetko linkin vai mikä estää sinua toimimasta tänään?
Vierailija kirjoitti:
Itse suosittelen AINA eroa jos kokee tarpeelliseksi haukkua miestään suomen suurimmalla miesvihapalstalla.
En tarvitse persujen neuvoja.
oot tymä ja nolo, mee pois ja kehity,
Itsehän olen paneskellut kodinhoitohuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse persujen neuvoja.
Mutta täällä sä olet vänisemässä
Vierailija kirjoitti:
Itsehän olen paneskellut kodinhoitohuoneessa.
Kodinhoitajaa ja au pairia
Talosta ei pääse eroon kunnon hinnalla ja molemmille jää velkaa erossa.
Suomalainen unelma.
Minkälaisia sanavalintoja käytät näissä monologeissasi? Pysytkö kokoajan rauhallisena, vai kiihtyykö vauhti loppua kohden? Otatko asian esille niin, ettet syyttele, vaan haluat miettiä ratkaisua?
Olin itse edellisen parisuhteen loppupuolella se sulkeutuva osapuoli, vaikka olinkin naisena se verbaalisesti lahjakkaampi. Syy oli se, että tuntui turhalta edes yrittää, ja tiesin mihin "keskustelu" päättyy, että puoliso ei osaa pysyä asiallisena vaan alkaa lyttäämään ja volyymi nousee. Ei pitänyt taukoja monologissaan, muuta kuin silloin kun kysyi jotain tivaten, johon olisi heti pitänyt olla vastaus. Hän halusi pitää kontrollin, eikä minulla ollut tilaa ajatella, ja jopa kasvojeni ilmeitä tulkittiin oman mielen mukaan ja monologi ja syyttely jatkui. Lopulta vain kuuntelin ja katselin toisen pauhaamista. Vaikka olisin ollut aloitteellinen keskusteluissa, niistä ei tullut siis mitään, kun olo oli, että olin vain sylkykuppi. Eroonhan me päädyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia sanavalintoja käytät näissä monologeissasi? Pysytkö kokoajan rauhallisena, vai kiihtyykö vauhti loppua kohden? Otatko asian esille niin, ettet syyttele, vaan haluat miettiä ratkaisua?
Olin itse edellisen parisuhteen loppupuolella se sulkeutuva osapuoli, vaikka olinkin naisena se verbaalisesti lahjakkaampi. Syy oli se, että tuntui turhalta edes yrittää, ja tiesin mihin "keskustelu" päättyy, että puoliso ei osaa pysyä asiallisena vaan alkaa lyttäämään ja volyymi nousee. Ei pitänyt taukoja monologissaan, muuta kuin silloin kun kysyi jotain tivaten, johon olisi heti pitänyt olla vastaus. Hän halusi pitää kontrollin, eikä minulla ollut tilaa ajatella, ja jopa kasvojeni ilmeitä tulkittiin oman mielen mukaan ja monologi ja syyttely jatkui. Lopulta vain kuuntelin ja katselin toisen pauhaamista. Vaikka olisin ollut aloitteellinen keskusteluissa, niistä ei tullut siis mitään, kun olo oli, että olin vain sylkykuppi. Eroonhan me päädyttiin.<
Tuo on se naisten tapa toimia.
Mies jos tekisi samaa, hänen käytös olisi henkistä väkivaltaa. Naiselta tuo on ok, ja itseasiassa se miehen hiljaisuus on väkivaltaa.
nih
Eroa jos mies ei puhu. Ei tuo ole mikään rakkaus suhde.
oletko runkannut kodinhoitohuoneessa?
Voitko itkeskellä esimerkiksi ruokasalissa?
Minä piereskelen kodinhoitohuoneessa
Vierailija kirjoitti:
Niin että ero on aina parempi kuin puhuminen? Tai edes sen yrittäminen?
Sit se ero tulee kuitenkin aina hassusti yllätyksenä miehelle. Nainenhan oli kerrankin hiljaa eli ongelmia ei ollut ja kaikki tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole siitä kysymys.
ap
Kerro hiukan mistä on kysymys. Itse lopettaisin ukolle kokonaan puhumisen. Nytkin lähtisin pitkälle lenkille, jos olisin ns kotiäiti, tekisen ne vaadittavat hommat päivisin ja sillä siisti. Jos taas kävisin töissä, niin en vaivautuisi puhumaan miehelle töiden jälkeen mitään. Katsoisin muutaman viikon , miltä tuntuu ja sitten joko hyväksyisin mykän tai ehdottaisin eri kämppää .
Mitäs mieltä olet ap.
On aika erota.