Miksi parisuhteessa ei muka saisi kieltäytyä seksistä?
Aiemmassa parisuhteessani jouduin kokemaan pitkään henkistä väkivaltaa ja seksuaaliväkivaltaa. Jos muutamaan päivään ei ollut ollut seksiä ja kehtasin kieltäytyä, mies suuttui, uhkaili erolla, aloitti mykkäkoulun yms. Usein sitten suostuin lopulta, koska se oli "helpompaa".
Nyt kun olen taas parisuhteessa, kauhukseni olen huomannut että sama alkaa toistumaan (ei yhtä pahana ainakaan vielä) vaikka olen vielä kertonut kokemuksistani. Mies suorastaan suuttui, kun kerroin mitä olen joutunut kokemaan ja aluksi emme harrastaneet heti seksiä. No nykyään jos kieltäydyn niin mies suuttuu, uhriutuu, syyllistää ja aloittaa mykkäkoulun. Puhunut miten en ajattele yhtään häntä ja kerran jopa sanoi että minun pitäisi tehdä kompromissi tarkottaen että pitäisi suostua... läheisyydenkin pitää aina johtaa seksiin, joten sekin tuntuu ahdistavalta kun tietää että tämähän ei riitä. Tuntuu ettei minua taaskaan arvosteta ja luullaan että minä olen omaisuutta minkä voi ottaa....
Kummassakaan suhteessa ei ole ikinä ollut pitkää aikaa ilman seksiä, varmaan max viikko.
En tiedä sitten, että johtuuko tämä minusta kun en pysty puolustamaan tarpeeksi itseäni.
Kommentit (641)
Vierailija kirjoitti:
Saa tietysti kieltäytyä, mutta en tajua miksi edes hankkiutua parisuhteeseen ihmisen kanssa jolle haluaa sanoa ei - ainakaan kovin usein.
Tuollainen kuvaamasi käytös noilta miehiltä ei tietenkään ole ok, vaikka heitä ymmärrettävästi ärsyttäisikin jos kieltäydyt usein seksistä.
Tuleeko yllätyksenä että homma ei toimi niin että valitsee jonkun tietyn ihmisen ja sen jälkeen haluaa loppuelämänsä seksiä tiistaisin klo 22 ja tostaisin klo 18, joka toinen sunnuntai klo 12
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa tietysti kieltäytyä, mutta en tajua miksi edes hankkiutua parisuhteeseen ihmisen kanssa jolle haluaa sanoa ei - ainakaan kovin usein.
Tuollainen kuvaamasi käytös noilta miehiltä ei tietenkään ole ok, vaikka heitä ymmärrettävästi ärsyttäisikin jos kieltäydyt usein seksistä.Koska parisuhteessa, perheessä, avioliitossa, ym. pohjimmiltaan kyse muista asioista kuin s eksiorjuudesta. Tämä s eksiorjuus-mielipide on ihan vaan modernin, häiriintyneen, liian sallivan ja primitiivisen seksiaddiktion hyväksyvän kasvatuksen, tai ennemminkin sosiaalisen ja seksuaalisen kasvatuksen puutteen, tulos. Tai plöräys, silllä se ei johda mihinkään, vaan ennemminkin kyseessä on taantuminen jonnekin promiskuiteettisen apinalauman tasolle. Eli siis todella surkeaan tilaan.
Arvon Siitoshullu, sinulla sekopä
Jännä kommentti, ei kylläkään minun kirjoittamani. Tuo panopäivä-juttu siis. Jos joku sellaista on joutunut kokemaan niin se on ollut sitten kalenteroitua r aiskaamista, rauha tuon raukan naisen sielulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitoshullulta pitäisi viedä oikeus internettiin.
Niinpä, internettiin pitäisi päästää vaan innokkaat ja typerät s eksiorjat :D
Sulta pitäisi viedä se oikeus, koska tänne kirjoittelu ei ole sinulle tervettä vaan joku traumareaktio. Pääsisit vihdoin parantumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo sekopää pilaa aina keskustelut, vaikka on sinänsä tosi tunnistettava kyllä
Ettehän te edes osallistu keskusteluun kanssani vaan yritätte vaan vaientaa, varmaan koska argumenttini ovat vedenpitäviä ja niitä ei voi kumota.
Tuossa tilanteessa auttaa joko parisuhdeterapia, johon osallistuvat molemmat, tai ero. Vaikka mies tietää mitä ap:lle on tehty, hän ei sitä siltikään tajua. Miehillä on käsittämisvaikeuksia ihan perussanastonkin tasolla, esim.
"kompromissi" ei tarkoita, että minä olen aina se, joka annan myönnytyksiä sinulle, jotta sinä et ala kiukutella, murjottaa ja solvata minua. Se on kiristystä ja uhkailua. Mies kiristää ja uhkailee.
Jätä se mies, ellei se lähde sun kanssa asiaa hoitamaan parisuhdeterapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en aio enää koskaan hakeutua parisuhteeseen, jos/kun ero tulee. Parisuhde kun on miehille lupaus siitä, että seksiä harrastetaan jatkuvasti, riippumatta siitä, mikä on elämäntilanne. Heti synnytyksen jälkeen reva revenneenäkin on annettava. Tai jos oot valvonut vauvan kanssa viikon putkeen, niin kikulille on annettava huomiota. Hyi, pankaa keskenänne, kiitos!
No eihän tuollainen olekaan yhtään normaalia.
Minun kaverini ovat kertoneet, ettei niiden miehet ole edes yrittäneet seksiä synnytyksen jälkeen, ja sehän onkin luonnollista kun normaalisti miehellä romahtaa testot joksikin aikaa lapsen syntymän jälkeen.
Niin sen kuuluu mennä ja se on loogista, mutta tietysti av-mammat onnistuu löytämään aina ne paskimmat miehet mitä maailmasta löytyy.. niiden pohjalta sitten yleistetään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, internettiin pitäisi päästää vaan innokkaat ja typerät s eksiorjat :D
Sulta pitäisi viedä se oikeus, koska tänne kirjoittelu ei ole sinulle tervettä vaan joku traumareaktio. Pääsisit vihdoin parantumaan.
Jaa, miksi sitten parisuhdemiehet tai sellaisista haaveilevat ovat niitä jotka luovat näitä LAITTOMIA kiristysvaateita ihmissuhteisiinsa? Että kukahan tässä ei ole terve?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettehän te edes osallistu keskusteluun kanssani vaan yritätte vaan vaientaa, varmaan koska argumenttini ovat vedenpitäviä ja niitä ei voi kumota.
Kirjoitteletko Niuvanniemestä vai Rinnekodista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en aio enää koskaan hakeutua parisuhteeseen, jos/kun ero tulee. Parisuhde kun on miehille lupaus siitä, että seksiä harrastetaan jatkuvasti, riippumatta siitä, mikä on elämäntilanne. Heti synnytyksen jälkeen reva revenneenäkin on annettava. Tai jos oot valvonut vauvan kanssa viikon putkeen, niin kikulille on annettava huomiota. Hyi, pankaa keskenänne, kiitos!
Minun kaverini ovat kertoneet, ettei niiden miehet ole edes yrittäneet seksiä synnytyksen jälkeen, ja sehän onkin luonnollista kun normaalisti miehellä romahtaa testot joksikin aikaa lapsen syntymän jälkeen.
Niin sen kuuluu mennä ja se on loogista, mutta tietysti av-mammat onnistuu löytämään aina ne paskimmat miehet mitä maailmasta löytyy.. niiden pohjalta sitten yleistetään!
Mun mies oli kuulemma erittäin halukas synnytyksen jälkeen mutta ei todellakaan moneen kuukauteen tehnyt minkäänlaista aloitetta seksiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusteluun kanssasi? Kun sinä hullu et osaa _keskustella_ vaan projisoit jotain traumojasi täällä..
Eli jos ihmettelet etteivät muut OSALLISTU KESKUSTELUUN kanssasi, niin johtuu vain sekopäisyydestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kieltäytyä mutta jos sitä tekee usein ilman pätevää syytä, niin suhde on lopussa ellei toinen osapuoli ole tyytyväinen tilanteeseen. Suhde kestää kun molemmat ovat tyytyväisiä. Ei muuten.
Minä luokitellaan päteväksi syyksi?
Sehän riippuu ihmisistä, mutta noin yleispätevästi vaikka sairaus.
Se on syy olla pois työstä. Parisuhteeseen mentäessä ei allekirjoiteta mitään s eksivelvollisuus -sopimusta.
Mutta hyvä tietysti olisi, että tästä LAITTOMASTA kiristys-vaatimuksesta keskusteltaisiin etukäteen. Sehän on siis laiton, sillä se on naisen itsemääräämisoikeuden vastainen. Mutta olisi silti hyvä, että yrittäisitte todellakin sopia siitä etukäteen. Tekisitte aikeenne ja luontonne selväksi, kuten myös
Mainitsinko sukupuolen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen itse asian niin, että jos niitä hyviä miehiä on, joiden ihmissuhteet hedelmällisiin naisiin perustuvat muille asioille kuin seksuaaliselle hyväksikäytölle, niin missä ihmeessä he ovat? En ole löytänyt yhtäkään. Niin kauan kun tällaisia miehiä ei yksinkertaisesti ole yhtäkään näköpiirissäni, ei ole mitään syytä ajatella yhdenkän miehen olevan järkevämpi.
Homma menee niin, että joko mies käyttää seksuaalisesti hyväkseen tai pyrkii siihen, tai sitten et ole hänelle mitään. Ja kumpikaan näistä ei sovi itselleni. Olen ensisijaisesti ihminen ja jos miehen silmissä olen ensisijaisesti pillu, niin ei minun tarvitse sitä miestäkään ihmisenä kohdella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusteluun kanssasi? Kun sinä hullu et osaa _keskustella_ vaan projisoit jotain traumojasi täällä..
Eli jos ihmettelet etteivät muut OSALLISTU KESKUSTELUUN kanssasi, niin johtuu vain sekopäisyydestäsi.
Osallistun aina keskusteluun ja otan kantaa siihen nimenomaiseen aiheeseen, mitä käsitellään. Tässäkin tapauksessa se on seksiin kiristäminen ja lähisuhteen lopttamisella uhkaaminen, jos LAITTOMAAN seksivaatimukseen ei suostuta.
Hyvin tärkeä näkökulma keskusteluun ja sitä ei voi kumota. Naisella on itsemääräämisoikeus ja mikään ei sitä muuta, ei edes avioliitto. Jos mies purkaa sopimuksen koska nainen pitää kiinni ihmisoikeuksistaan, hänellä ei ollut puhtaat jauhot pussissa alun alkaenkaan, vaan kyseessä oli hyväksikäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen kuvaamasi käytös noilta miehiltä ei tietenkään ole ok, vaikka heitä ymmärrettävästi ärsyttäisikin jos kieltäydyt usein seksistä.Tuleeko yllätyksenä että homma ei toimi niin että valitsee jonkun tietyn ihmisen ja sen jälkeen haluaa loppuelämänsä seksiä tiistaisin klo 22 ja tostaisin klo 18, joka toinen sunnuntai klo 12
Miehillä on joku ihme kuvitelma, että jos joskus on seksiä joka päivä, niin jatkuu koko loppuelämän ajan. Sitten kiukutellaan, kun halut vaihtelevatkin siten että välillä tekee mieli päivittäin ja joskus saattaakin himottaa vain kaksi kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kieltäytyä mutta jos sitä tekee usein ilman pätevää syytä, niin suhde on lopussa ellei toinen osapuoli ole tyytyväinen tilanteeseen. Suhde kestää kun molemmat ovat tyytyväisiä. Ei muuten.
Minä luokitellaan päteväksi syyksi?
Sehän riippuu ihmisistä, mutta noin yleispätevästi vaikka sairaus.
Se on syy olla pois työstä. Parisuhteeseen mentäessä ei allekirjoiteta mitään s eksivelvollisuus -sopimusta.
Mutta hyvä tietysti olisi, että tästä LAITTOMASTA kiristys-vaatimuksesta keskusteltaisiin etukäteen. Sehän on siis laiton, sillä se on naisen itsemääräämisoikeuden vastainen. Mutta olisi silti hyvä, että yrittäisitte todellakin sopia siitä etukäteen. Te
Totta, seksiin kiristäminen on naisenkin puolelta laitonta. Mutta jos näitä seksiaddikteja kerran on molemmissa sukupuolissa niin miksi näitä epäpareja sitten syntyy?
Lisäksi miehet voisivat enenevissä määrin siirtyä täyttelemään näitä "tarpeitaan" keskenään, sillä suurin osa ei hae parisuhteista perheenlisäystä, ja nautintoa sekä orgasmeja he pystyvät tuottamaan ihan toinen toiselleenkin.
Jankkaajalla on monta keskustelua. Sama piirre. Jankataan ja jankataan eikä mikään vastaus kelpaa.
Jättäkää vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tietenkään tullut vastausta, että kauan sitä halutonta kumppania pitäisi jäädä suhteessa katselemaan?
Vuosi? Kymmenen? Loppuelämä?
Se on jokaisen aivan itse päätettävissä. Joku voi lähteä minuutissa, toinen ei lähde koskaan koska rakastaa puolisoaan seksin puutteesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kieltäytyä. Mutta jos järjestelmällisesti ja pitkään kieltäytyy tai wi itse osoita innokkuutta, pitää ymmärtää jos toinen päätyy pettämiseen, salasuhteeseen tai eroon.
Pettämistä ja salasuhdetta ei tarvitse koskaan ymmärtää. Parisuhteen voi päättää ennen vieraisiin menemistä.
Nuo ovat ihan ymmärrettäviä tietyissä tapauksissa ja yhtä hyväksyttävää kuin järjestelmällinen kieltäytyminen.
Ei ole missään tapauksessa ymmärrettäviä ja hyväksyttäviä. Päätä suhde ennen vieraisiin menemistä.
Nimenomaan ovat hyväksyttäviä esim. juurikin tuossa tapauksessa. Älä sinä ala sanella toisten asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kieltäytyä. Mutta jos järjestelmällisesti ja pitkään kieltäytyy tai wi itse osoita innokkuutta, pitää ymmärtää jos toinen päätyy pettämiseen, salasuhteeseen tai eroon.
Pettämistä ja salasuhdetta ei tarvitse koskaan ymmärtää. Parisuhteen voi päättää ennen vieraisiin menemistä.
Nuo ovat ihan ymmärrettäviä tietyissä tapauksissa ja yhtä hyväksyttävää kuin järjestelmällinen kieltäytyminen.
Ei ole missään tapauksessa ymmärrettäviä ja hyväksyttäviä. Päätä suhde ennen vieraisiin menemistä.
Nimenomaan ovat hyväksyttäviä esim. juurikin tuossa tapauksessa. Älä sinä ala sanella toisten asioita.
Ei ole hyväksyttävää. Tämä ei ole mielipideasia.