Miksi parisuhteessa ei muka saisi kieltäytyä seksistä?
Aiemmassa parisuhteessani jouduin kokemaan pitkään henkistä väkivaltaa ja seksuaaliväkivaltaa. Jos muutamaan päivään ei ollut ollut seksiä ja kehtasin kieltäytyä, mies suuttui, uhkaili erolla, aloitti mykkäkoulun yms. Usein sitten suostuin lopulta, koska se oli "helpompaa".
Nyt kun olen taas parisuhteessa, kauhukseni olen huomannut että sama alkaa toistumaan (ei yhtä pahana ainakaan vielä) vaikka olen vielä kertonut kokemuksistani. Mies suorastaan suuttui, kun kerroin mitä olen joutunut kokemaan ja aluksi emme harrastaneet heti seksiä. No nykyään jos kieltäydyn niin mies suuttuu, uhriutuu, syyllistää ja aloittaa mykkäkoulun. Puhunut miten en ajattele yhtään häntä ja kerran jopa sanoi että minun pitäisi tehdä kompromissi tarkottaen että pitäisi suostua... läheisyydenkin pitää aina johtaa seksiin, joten sekin tuntuu ahdistavalta kun tietää että tämähän ei riitä. Tuntuu ettei minua taaskaan arvosteta ja luullaan että minä olen omaisuutta minkä voi ottaa....
Kummassakaan suhteessa ei ole ikinä ollut pitkää aikaa ilman seksiä, varmaan max viikko.
En tiedä sitten, että johtuuko tämä minusta kun en pysty puolustamaan tarpeeksi itseäni.
Kommentit (641)
Saa tietysti kieltäytyä, mutta en tajua miksi edes hankkiutua parisuhteeseen ihmisen kanssa jolle haluaa sanoa ei - ainakaan kovin usein.
Tuollainen kuvaamasi käytös noilta miehiltä ei tietenkään ole ok, vaikka heitä ymmärrettävästi ärsyttäisikin jos kieltäydyt usein seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kieltäytyä. Mutta jos järjestelmällisesti ja pitkään kieltäytyy tai wi itse osoita innokkuutta, pitää ymmärtää jos toinen päätyy pettämiseen, salasuhteeseen tai eroon.
Pettämistä ja salasuhdetta ei tarvitse koskaan ymmärtää. Parisuhteen voi päättää ennen vieraisiin menemistä.
Nuo ovat ihan ymmärrettäviä tietyissä tapauksissa ja yhtä hyväksyttävää kuin järjestelmällinen kieltäytyminen.
Ei ole missään tapauksessa ymmärrettäviä ja hyväksyttäviä. Päätä suhde ennen vieraisiin menemistä.
Vierailija kirjoitti:
Saa kieltäytyä mutta jos sitä tekee usein ilman pätevää syytä, niin suhde on lopussa ellei toinen osapuoli ole tyytyväinen tilanteeseen. Suhde kestää kun molemmat ovat tyytyväisiä. Ei muuten.
Minä luokitellaan päteväksi syyksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kieltäytyä mutta jos sitä tekee usein ilman pätevää syytä, niin suhde on lopussa ellei toinen osapuoli ole tyytyväinen tilanteeseen. Suhde kestää kun molemmat ovat tyytyväisiä. Ei muuten.
Varmaan kaikki syyt mitä keksit. Samalla tavalla kuin kaikki syyt mitä mies keksii parisuhteen lopettamiseen ovat päteviä.
Vierailija kirjoitti:
Normaaliin parisuhteeseen kuuluu seksi hyvin tärkeänä ja olennaisena osana. Miksi ihmiset sitten menevät yhteen, parisuhteeseen, jos eivät halua seksiä? Voi toki kieltäytyä, mutta sitten kannattaa tähyillä muualle ja erota. Tai suoda toiselle syrjähypyt.
Seksi voi kuulua parisuhteeseen tai olla kuulumattakin. On paljon ihan hyviä parisuhteita joissa seksiä ei harrasteta. Seksi ei määrittele parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saa kieltäytyä. Sitten täytyy vaan hyväksyä se, että kumppani saattaa hakea sitä seksiä jostain muualta...
Ahaa, eli missä on se myötä-ja vastamäessä? Tuohan on sitä henkistä pakottamista seksiin: Jos sinä et suostu ( vaikka olisit esimerkiksi sairas), niin minulla on oikeus hakea panoa muualta.
Minä en aio enää koskaan hakeutua parisuhteeseen, jos/kun ero tulee. Parisuhde kun on miehille lupaus siitä, että seksiä harrastetaan jatkuvasti, riippumatta siitä, mikä on elämäntilanne. Heti synnytyksen jälkeen reva revenneenäkin on annettava. Tai jos oot valvonut vauvan kanssa viikon putkeen, niin kikulille on annettava huomiota. Hyi, pankaa keskenänne, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Saa tietysti kieltäytyä, mutta en tajua miksi edes hankkiutua parisuhteeseen ihmisen kanssa jolle haluaa sanoa ei - ainakaan kovin usein.
Tuollainen kuvaamasi käytös noilta miehiltä ei tietenkään ole ok, vaikka heitä ymmärrettävästi ärsyttäisikin jos kieltäydyt usein seksistä.
Koska parisuhteessa, perheessä, avioliitossa, ym. pohjimmiltaan kyse muista asioista kuin s eksiorjuudesta. Tämä s eksiorjuus-mielipide on ihan vaan modernin, häiriintyneen, liian sallivan ja primitiivisen seksiaddiktion hyväksyvän kasvatuksen, tai ennemminkin sosiaalisen ja seksuaalisen kasvatuksen puutteen, tulos. Tai plöräys, silllä se ei johda mihinkään, vaan ennemminkin kyseessä on taantuminen jonnekin promiskuiteettisen apinalauman tasolle. Eli siis todella surkeaan tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaaliin parisuhteeseen kuuluu seksi hyvin tärkeänä ja olennaisena osana. Miksi ihmiset sitten menevät yhteen, parisuhteeseen, jos eivät halua seksiä? Voi toki kieltäytyä, mutta sitten kannattaa tähyillä muualle ja erota. Tai suoda toiselle syrjähypyt.
Seksi voi kuulua parisuhteeseen tai olla kuulumattakin. On paljon ihan hyviä parisuhteita joissa seksiä ei harrasteta. Seksi ei määrittele parisuhdetta.
Jep, mutta oleellista olisikin, että seksuaaliset tarpeet suurinpiirtein kohtaa.
Ap:n kohdalla näin ei kuulosta olleen edellisessä suhteessa sen enempää kuin tässä nykyisessäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu ihmisistä, mutta noin yleispätevästi vaikka sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Saa toki kieltäytyä, mutta kannattaa varautua siihen, että suhde saattaa pian siihen päättyä.
Hyvä! Tuollaisesta suhteesta pitääkin päästä pois.
Vierailija kirjoitti:
Minä en aio enää koskaan hakeutua parisuhteeseen, jos/kun ero tulee. Parisuhde kun on miehille lupaus siitä, että seksiä harrastetaan jatkuvasti, riippumatta siitä, mikä on elämäntilanne. Heti synnytyksen jälkeen reva revenneenäkin on annettava. Tai jos oot valvonut vauvan kanssa viikon putkeen, niin kikulille on annettava huomiota. Hyi, pankaa keskenänne, kiitos!
Jeeep. 80 vuotta s eksiorjuutta, parisuhde ja avioliitto. :D Ja mitä jäi käteen? Taas yksi askel lähemmäs pelkkää s eksiorjuutta jalostettu sukupolvi xD
Siitoshullulta pitäisi viedä oikeus internettiin.
Tämä ketju antaa taas vähän perspektiiviä omaan parisuhteeseen oikein hyvällä tavalla.
t. Nelikymppinen, joka harrastaa seksiä miehensä kanssa useita kertoja viikossa. On intohimoa, läheisyyttä ja rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu ihmisistä, mutta noin yleispätevästi vaikka sairaus.
Se on syy olla pois työstä. Parisuhteeseen mentäessä ei allekirjoiteta mitään s eksivelvollisuus -sopimusta.
Mutta hyvä tietysti olisi, että tästä LAITTOMASTA kiristys-vaatimuksesta keskusteltaisiin etukäteen. Sehän on siis laiton, sillä se on naisen itsemääräämisoikeuden vastainen. Mutta olisi silti hyvä, että yrittäisitte todellakin sopia siitä etukäteen. Tekisitte aikeenne ja luontonne selväksi, kuten myös sen, ettette kannata edes ihmisiokeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen kuvaamasi käytös noilta miehiltä ei tietenkään ole ok, vaikka heitä ymmärrettävästi ärsyttäisikin jos kieltäydyt usein seksistä.Koska parisuhteessa, perheessä, avioliitossa, ym. pohjimmiltaan kyse muista asioista kuin s eksiorjuudesta. Tämä s eksiorjuus-mielipide on ihan vaan modernin, häiriintyneen, liian sallivan ja primitiivisen seksiaddiktion hyväksyvän kasvatuksen, tai ennemminkin sosiaalisen ja seksuaalisen kasvatuksen puutteen, tulos. Tai plöräys, silllä se ei johda mihinkään, vaan ennemminkin kyseessä on taantuminen jonnekin promiskuiteettisen apinalauman tasolle. Eli siis todella surkeaan tilaan.
Arvon Siitoshullu, sinulla sekopäisine lapsuuksineen (äitisi oireili PANOPÄIVINÄ, kuten joskus kirjoitit) ja sinänsä ymmärrettine traumoinesi ei ole mitään painoarvoa näissä keskusteluissa.
Toistan: mitään painoarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Siitoshullulta pitäisi viedä oikeus internettiin.
Niinpä, internettiin pitäisi päästää vaan innokkaat ja typerät s eksiorjat :D
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika painajaismaiselta suhteelta, jos ei saa edes seksistä kieltäytyä. :D Meneepä siitäkin hommasta sitten kaikki hauskuus, jos on vaan pakko ja velvollisuus.
Toki ymmärrän ettei ole kiva tulla torjutuksi. Mutta sellaista se elämä on, harvoin pariskunta haluaa aina yhtäaikaa.
Huom! Jos "torjuttu" on lähestynyt toista kourimalla, vitseillä, tönimällä häntä kikkelillä selkään tms. niin tätä ei edes lasketa eroottisen ihanaksi aloitteeksi vaan kiusaamiseksi ja junttiudeksi. Minulla tuollainen lähestyminen sammuttaa halut moneksi päiväksi kokonaan kyseistä henkilöä kohtaan vaikka haluja saattaa muuten olla paljonkin.
Aika monesti nämä "seksi on normaali ja luonnollinen osa suhdetta" on just näitä sankareita, joille riittää että liha läiskyy lihaa vasten ja tunnelmalla ei niin väliä. HYVÄ seksi on KIVA osa suhdetta, toisen vaatiminen omien tarpeiden tyydyttäjäksi ei ole.
Hyvässä suhteessa ydinjuttu on kunnioitus, rakkaus, toisesta huolehtiminen. Seksi on näistä seurauksena tuleva kaunis hedelmä. Seksi suhteet on erikseen näille läiskyttelijöille.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju antaa taas vähän perspektiiviä omaan parisuhteeseen oikein hyvällä tavalla.
t. Nelikymppinen, joka harrastaa seksiä miehensä kanssa useita kertoja viikossa. On intohimoa, läheisyyttä ja rakkautta.
Hyvä, me laitetaan nämä loputkin miehet sinulle jonoon.