Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?
Kommentit (1917)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäänkö sitä halloweenia vietetään? No, samapa tuo minä vietän kun kerran ostin oikein limua (mustaa jaffaa tarjouksesta) ja kahta sorttia sipsejä kun oli jotain uusia enkä osannut äkkiseltään päättää kummat olisi mieluisampia. Toinen maku oli ruskistettu voi ja valkosipuli ja toinen joku juhlakauden cheddar-sipsi. Nyt sitten on vielä päättämättä kumman pussin avaan ja kumpi jää odottamaan, mutta valkosipulidippi on maustumassa jääkaapissa. Se varmaan käy kumpiinkin yhtälailla vaikka ankeat näistä kemuista yksikseen tulee eli aivan sama.
Ensiviikon perjantaina on halloween ja ensiviikon lauantaina on pyhäinpäivä.
Pyhäinpäivä on helppo muistaa, mutta tuo halloween vaihtelee eikä kukaan oikein tunnu tietävän koska sen Suomessa pitäisi olla. Sitä krääsää ja halloween-herkkuja on myyty jo elokuulta asti ja monessa kaupassa on halloween-koristelutkin ollut jo monta viikkoa. Ei se kuitenkaan nyt niin iso juhla ole.
Jenkeissä se on arkenakin välillä ihan päivänmäärän mukaan ja meillä taas joskus samana viikonloppuna kuin pyhäinpäivä ja välillä sitä edellisenä. Joillakin perjantaina ja joillakin lauantaina ja osa juhlii kahtena viikonloppuna..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäkin viikonloppuna odotin, että joku nainen rakastaisi kuntoon ja tämä riivattu yksinäisyys sekä naisille kelpaamattomuus loppuisi. Kävin kaupassa. Kukaan ei lähestynyt. Vein roskat, ei ketään. Odotin kotonakin. Ei mitään. On se kumma kun ei kiltti ja kunnollinen yksinäinen mies kelpaa..
Laita selkäösi iso lappu "Saa ottaa omaksi" , kun lähdet kauppaan ja muualle. Siitä alkaa juttelu, huumorintaju on tärkeää, voitte sopia sitten jatkosta. Kokeile.
T-paita tuolla tekstillä tai vaikka ihan sinkku-tekstillä voisi olla hyvä idea.
Hyvä idea. Voisiko toimia myös "Annetaan hyvään kotiin".
"Jotenkin niin surullinen viesti. Kertoo nykyajasta, että eläin korotetaan lapsen asemaan ja neiditellään eläintä. Ymmärrän kyllä, että hellyytyä on jaettava, jos ei ole lapsia tai puolisoa tai sukulaisia tai tukiperheen lapsia. Mutta hirveän surullista"
Surullisinta on se, että sinun pitää ikävästi kommentoida toisen kivaan viestiin.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tunnin lenkin,hiljasta ja pilvistä mutta ihanaa raikasta ilmaa.
Mä kävin eilen illalla pitkän lenkin vaikka alkujaan oli tarkoitus vaan käydä vähän haukkaamassa happea ennen suihkua. Se sumupullo-sade oli vaan taas jotenkin niin ihana eikä mua kukaan muuallekaan odota niin sitten menikin yli kaksi tuntia ihan hujauksessa. Hyvin silti kerkesin suihkuun ja nukkumaan. Tänään taidan viettää ihan vaan pyjama-päivän koska jotenkin ketuttaa ja surettaa kaikki ihan liikaa. Näitä päiviä on aina välillä ja useammin kuin ennen. En kyllä ole ihan varma onko oikeastikin aiempaa useammin vai tuntuuko vaan kun aika tuntuu kuluvan niin nopeasti ja viikot vaan vilisee. No samapa tuo.
Vierailija kirjoitti:
Saman toisto eilisestä on tämäkin päivä, yksin tv tuijotusta.
Ei nämä päivät oikein toisistaan eroa ja pahoin pelkään, että tänään menee netissä roikkumiseksi vaikka mulla olisi tuossa ihana palmikkoneule kesken. Se vaan ei sitten ollutkaan lopulta ihan niin työläs ja monimutkainen mitä ensin ajattelin kun kaaviota piirtää tihrustin kuvasta. Voisi tuolle ohjeenkin siis ostaa, mutta en minä niistä ala maksamaan jos kaavio vaatii vain sen verran viitseliäisyyttä että piirtää sen itse ruutupaperille. Aikaa kun on. Nyt siis vähän meni maku tuon neulomisesta kun se olikin ihan helppo kun just olisi kaivannut sellaista, että siihen pitää keskittyä eikä voi olla yhtään aivot narikassa. Sellaista tarvetta varten kun on jo toinen neule kesken.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin ketjussa on kumma moraali. Joku saa kertoa elämästään ja se on ok. Jonkun toisen kertomana se ei sitten enää olekaan ok.Pitäisi olla vapaa paikka kirjoittaa ja sama kohtelu kaikilla jos asiallista viestiä kirjoittaa, eikä vaadi muiltakaan mitään vastineeksi muuta kuin sitä, että saisi kirjoittaa niin kuin joku muukin elämästään ja arjestaan tänne.
Ja joku sensuroidaan, kun kertoo murheistaan.
Vierailija kirjoitti:
"Jotenkin niin surullinen viesti. Kertoo nykyajasta, että eläin korotetaan lapsen asemaan ja neiditellään eläintä. Ymmärrän kyllä, että hellyytyä on jaettava, jos ei ole lapsia tai puolisoa tai sukulaisia tai tukiperheen lapsia. Mutta hirveän surullista"
Surullisinta on se, että sinun pitää ikävästi kommentoida toisen kivaan viestiin.
Yleisiä huomioita Nyky-Suomesta siinä oli. Tämä kirjoittaja ei ole lainkaan ainut eläinten neidittelijä. Niitä kuulee ja näkee joka paikassa. Mutta se on oikeasti surullista, sekä niille yksinäisille, joille eläin on ihmisen korvikkeena. Myös eläimelle, joka ei saa elää eläimen elämää, vaan puetaan ja kohdellaan kuten ihmistä. Ja niille tuhansille seuraa ja hellyyttä kaipaaville oikeille ihmisille. Todistin, on surullista.
Mietin joka päivä kissan ottamista, mutta en uskalla tehdä päätöstä, jos kuitenkin kadun jälkeenpäin. Olen kissaihminen ns. henkeen ja vereen, mutta pidän kaikista muistakin eläimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perun ehkä sanojani ja tässä mietin etten ole niin heikko ihminen kuitenkaan, enkä ole koskaan ollut, että kuitenkaan jättäisin kirjoittamatta sen vuoksi jos joku ei pidä viesteistäni. Eihän se yllätys minulle ole, ettei joku pidä minusta. Ei minusta ole muutenkaan pitänyt kovinkaan moni, vaikka en ole muille ikävä ollut. Tämä ihan täällä "oikean elämän" puolella. En minä silti ikinä tottunut siihen jos joku taas kertoi, että se ja se vihaa sinua. Aina ei kerrottu, mutta kyllähän sen huomasi ja tiesi.
Ehkä minulla on monia asioita mitkä ärsyttävät muita, kuten se etten muuta itseäni muiden vuoksi ja tietyllä tavalla menen omaa tietäni. En toisaalta koe olevani mikään paras ihminen (en lähelläkään sitä) monessakaan asiassa. Tietyllä tavalla silti olen lapsesta saakka monesti mennyt esim vaikeamman tien kautta. Aloitta
Terapiassa pitäisi ihan jokaisen käydä, ihan niin kuin hammaslääkärissä. Mielen kuonat puhutaan pois ja annetaan keinoja selviytyä tulevista haasteista. Nuoret aikuiset, joita tunnen satoja, ovat onneksi tässä asiassa viisaita, käyvät terapiassa herkästi. Nykyään myös koulukiusatut ohjataan terapiaan, jotta kiusaaminen ei jää vaivaamaan ja pilaa elämää. Kukaan terapiasa käynyt ei ole sitä katunut, joskus terapeutti suosittelee toista, jollei itse pysyty auttamaan, mutta aina saa apua. Miksi sinä suhtaudut siihen niin kielteisesti?
Höh, olin ihan varma että luin tästä ketjusta kuinka joku oli ostanut shampoota missä oli ollut mukavan metsäinen tuoksu mutta en mä sitä enää löydä. Luin siis sellaiseen aikaan ettei silloin voinut kommentoida tai pikemminkin kysyä että haluaisiko kirjoittaja paljastaa minkä merkkinen shampoo oli? Itse nimittäin tykkään hirveästi puu- ja metsätuoksuista ja se uusi havu-shampoo on nyt käytössä ja tosi kiva mutta voisin kokeilla jotain vieläkin parempaa. Samoin aina kesällä tykkään tervashampoosta vaikkakin siinä on se kurjuus, että hiuksia saa pestä usein koska etenkin helteellä se minusta saa päänahan haisemaan ihan joltain makkaralta / leikkeleeltä.. :( Silti tuo tervan tuoksu on vaan niin ihana.
Ehkä vähän hassu kysymys mutta nautitteko tosiaan sadesäällä kävelyistä tuolla kastematojen ja kotiloiden seassa? Vai eikö teidän kaduilla ole niitä tai ette vain katsele maahan ulkona? Minustakin olisi kiva kävellä mutta vähemmän kiva sitten kun talloo ällöjen kastematojen ja kotiloiden päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vähän hassu kysymys mutta nautitteko tosiaan sadesäällä kävelyistä tuolla kastematojen ja kotiloiden seassa? Vai eikö teidän kaduilla ole niitä tai ette vain katsele maahan ulkona? Minustakin olisi kiva kävellä mutta vähemmän kiva sitten kun talloo ällöjen kastematojen ja kotiloiden päälle.
Ei täällä näy kuin satunnaisesti kastematoja, mutta yleensä ei niitäkään. Ei ne minusta ole ällöjä yhtään, mutta en mä niitä tallo jos vaan pystyn väistämään / ottamaan pidemmän tai lyhyemmän askeleen. Usein katson maata niinkin tarkkaan että kesäisin väistelen hämähäkkejä ja muita koppakuoriaisia ym. Olen siis niin vanhanaikainen, ettei mulla aina ole kännykkä mukanakaan ja jos onkin niin taskussa se on. En selaile nettiä samaan aikaan tai kuuntele äänikirjaa vaan tykkää nauttia siitä lenkistä, ulkoilusta ja luonnosta vaikka vähän turhan vähän sitä luontoa, etenkin luonnontilassaan täällä enää on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisiä huomioita Nyky-Suomesta siinä oli. Tämä kirjoittaja ei ole lainkaan ainut eläinten neidittelijä. Niitä kuulee ja näkee joka paikassa. Mutta se on oikeasti surullista, sekä niille yksinäisille, joille eläin on ihmisen korvikkeena. Myös eläimelle, joka ei saa elää eläimen elämää, vaan puetaan ja kohdellaan kuten ihmistä. Ja niille tuhansille seuraa ja hellyyttä kaipaaville oikeille ihmisille. Todistin, on surullista.
Kyllä minullakin koira ja olin yksinäinen, mutta koirani näki muita koiria ja käytiin koirapuistossa. Kyllä koirani eli silti hyvää elämää, vaikka olinkin yksinäinen. Ei sen elämä ollut huonoa ja miten ihmisen yksinäisyys ja lemmikin kohtelu edes liittyy toisiinsa? Ei esim perheellisellä ihmisellä ole välttämättä aikaa lemmikilleen niinkuin yksinäisellä ihmisellä on.
"Terapiassa pitäisi ihan jokaisen käydä, ihan niin kuin hammaslääkärissä. Mielen kuonat puhutaan pois ja annetaan keinoja selviytyä tulevista haasteista. Nuoret aikuiset, joita tunnen satoja, ovat onneksi tässä asiassa viisaita, käyvät terapiassa herkästi. Nykyään myös koulukiusatut ohjataan terapiaan, jotta kiusaaminen ei jää vaivaamaan ja pilaa elämää. Kukaan terapiasa käynyt ei ole sitä katunut, joskus terapeutti suosittelee toista, jollei itse pysyty auttamaan, mutta aina saa apua. Miksi sinä suhtaudut siihen niin kielteisesti? "
Ensinnäkin minä en kirjoita tänne sen vuoksi, että haluan jonkun antavat kyseisiä ohjeita itselleni. Haluan vaan kirjoittaa tänne niin kuin joku muukin ilman, että viesteihini pitää sen enempää tarttua. Sinäkään et tiedä sen enempää elämästäni ja ei jokainen viestini liity tähän kaikkeen. Kirjoitan vaan mieleeni tulevia asioita esim muiden viesteihin liittyen. Joku kertoo elämästään ja minä taas omia juttujani. En kaipaa tulkintaa niihin liittyen.
Samalla kaikella ei toimi kaikki. Minulla ei ole nyt tilanne missä tahtoisin käsitellä näitä asioita ja minä kyllä pärjään elämässäni niin kuin tahdon tällä hetkellä. Minä en voi huonosti nyt ja minulla on toivoa elämässäni. Jos kirjoitan tänne asioistani niin se tarkoita, että elämäni teema olisi menneisyyteeni kuitenkaan. Kai se on inhimillistä, että eletty elämä kulkee mukana ja jokainen on kokemustensa summa.
Pyydän näin, että älkää tarttuko viesteihini. Minä en ole ikinä sanonut ettenkö esim arvostaisi ihmisiä jotka hakevat apua tai en ole ikinä sanonut, etten kokosi sitä viisaaksi jutuksi yms. En ole kirjoittanut niin. Minä en vaan halua lukea täältä sitä, että joku tarttuu elämääni. Minä vaan kirjoitan ja se lukekoon joka tahtoo. Kiitos. Ja luen muiden viestejä, koska monissa jotain ajatuksia tuovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän aiemmassa viestissä puhuttu mitään yksinäisestä koirasta tai että yksinäinen olisi huono omistaja! Vaan, että inhimillistetään liikaa koiraa, puetaan vaatteisiin ja neiditellään, taltutetaan koiran uhmakohtauksia lempeydellä! Se on sairasta. Eikä koiran luonnollista elämää.
Vierailija kirjoitti:
"Terapiassa pitäisi ihan jokaisen käydä, ihan niin kuin hammaslääkärissä. Mielen kuonat puhutaan pois ja annetaan keinoja selviytyä tulevista haasteista. Nuoret aikuiset, joita tunnen satoja, ovat onneksi tässä asiassa viisaita, käyvät terapiassa herkästi. Nykyään myös koulukiusatut ohjataan terapiaan, jotta kiusaaminen ei jää vaivaamaan ja pilaa elämää. Kukaan terapiasa käynyt ei ole sitä katunut, joskus terapeutti suosittelee toista, jollei itse pysyty auttamaan, mutta aina saa apua. Miksi sinä suhtaudut siihen niin kielteisesti? "
Ensinnäkin minä en kirjoita tänne sen vuoksi, että haluan jonkun antavat kyseisiä ohjeita itselleni. Haluan vaan kirjoittaa tänne niin kuin joku muukin ilman, että viesteihini pitää sen enempää tarttua. Sinäkään et tiedä sen enempää elämästäni ja ei jokainen viestini liity tähän kaikkeen. Kirjoitan vaan mieleeni tulevia asioita esim muiden viesteihin liittyen. Joku kertoo elämästään ja minä ta
Tämä on jutteluketju, keskusteluketju. Tottakai muut olettavat, että haluat keskustella asioista. Laita ihmeessä selvästi aina alkuun, että ei kommentointia, kiitos. Emme voi tietää, jollet kerro ja joka viestiin, emme tiedä mikä viesti on kenenkin. Turha nipottaa, jollet viesti selkeästi.
Harmillista, kun Patrik Laine joutui taas leikkaukseen ja muutaman kuukauden pelitauolle. Kyllä siinä nuorta miestä koetellaan. Aleksander Barkovkin on jo pois pelistä ensi helmikuun talviolympialaisia ajatellen. Voi pirhana sentään. Hmh.
Terapiassa pitäsi jokaisen käydä? No ei todellakaan, jos on läheisiä ja luotettuja ihmisiä ympärillä. Kaikenmaailman kokemusasiantuntijat ja doulat käyvät läpi omia traumojaan. Tarjoavat nenäliinan ja rahastavat.
Vierailija kirjoitti:
Terapiassa pitäsi jokaisen käydä? No ei todellakaan, jos on läheisiä ja luotettuja ihmisiä ympärillä. Kaikenmaailman kokemusasiantuntijat ja doulat käyvät läpi omia traumojaan. Tarjoavat nenäliinan ja rahastavat.
Oikealla laillistetulla terapeutilla. Ei millään selfmadetyypillä. Käyksä siskolla hammaslääkärissäkin? Kyllä ammattilainen osaa varmasti paremmin kuin ystävä, jolla voi ollla itselläänkin ongelmia.
Täälläkin ketjussa on kumma moraali. Joku saa kertoa elämästään ja se on ok. Jonkun toisen kertomana se ei sitten enää olekaan ok.Pitäisi olla vapaa paikka kirjoittaa ja sama kohtelu kaikilla jos asiallista viestiä kirjoittaa, eikä vaadi muiltakaan mitään vastineeksi muuta kuin sitä, että saisi kirjoittaa niin kuin joku muukin elämästään ja arjestaan tänne.