Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Kommentit (156)
Päivisin käyn töissä mutta yksin olen ollut vuodenpäivät ihan kaikki illat. Väsyin ihmisten juttuihin ja kuuntelemaan ihmisiä. Niin minusta tuli yksinäinen. Sitä en osaa selittää miksi jaksan tätä vauvapalstaa vaikka väsyin ihmisiin. Ehkä siksi että täällä ei ole pakko lukea eli kuunnella ketään loputtomiin vaan voi lopettaa heti kun ei enää jaksa? Jaksan ihmisiä vain tilanteissa jotka loppuvat nopeasti. Kaupassakäynti, kaikki asiointi vaikka kahvilassa, lyhyt sosialisointi yhdessä harrastusryhmässä, pakolliset jutut työkavereiden kanssa päivällä kestävät lyhyen aikaa. Ei mitään aavistusta olen yksinäinen vai yksin ja tyytyväinen, en osaa sanoa. En vain jaksa yhtään ketään ihmisiä.
Olen yksin tyhjentyneessä kesäkaupungissa. Tuntuu kuin kaikki muut olis lähteneet ja olisin ainut asukas jäljellä. Ikkunasta kun katsoo ei näy ketään missään, vaikka pakkohan täällä on jonkun muunkin vielä asua. Ainakin joku täyttää ruokarobotin S-marketissa. Pitäiskö laittaa sinne kirje kun sen seuraavan kerran tyhjennän.
Minäkään en jaksa ihmisiä pitkään. Siksi en kutsu vieraitakaan. En jaksa valmistella vierailuja ja väsyn, jos vierailu venyy. Mielummin tapaan kahvilassa tai jossain tapahtumassa ja jutellaan hetki.
Vierailija kirjoitti:
En mä näköjään osaa enää jutellakaan. Haaveilun suhteen huomasin saman jostain vastaavanlaisesta ketjusta kun olisi pitänyt kertoa mistä unelmoi / haaveilee. Ei mulla enää ole mitään.
Vähän pysäyttävää tajuta.
Huomasin etusivulla ketjun "Elämäsi merkittävimpiä ilon lähteitä?" enkä edes viitsinyt avata sitä, mutta ajattelemaan tuo kysymys sai ja varsinkin vastaukseni siihen, että eihän mulla ole sellaisia. Elämä on niin perusjankkaavaa arkea ilman minkäänlaisia kohokohtia (ainakaan positiivisia) ettei tästä mikään erotu isompana eikä pienempänä ilonlähteenä. En mä edes tiedä kuinka kauan olen jo odottanut tai kuinka kauan vielä jaksan odottaa sitä, että se omannäköinen elämä vihdoin alkaisi eikä tästä nykyisestä olisi jäljellä enää mitään. Tässä on aivan kaikki jotenkin pielessä.
Missään muussa maassa en ole kokenut yksinäisyyttä kuin Suomessa. Täällä on valmiiksi ahdistava ilmaåiiri, jota media vain vahvistaa.
Vierailija kirjoitti:
En mä näköjään osaa enää jutellakaan. Haaveilun suhteen huomasin saman jostain vastaavanlaisesta ketjusta kun olisi pitänyt kertoa mistä unelmoi / haaveilee. Ei mulla enää ole mitään.
Vähän pysäyttävää tajuta.
No pitäiskö tehdä asialle jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Uskon, että parisuhteessa vasta yksin voi ollakin, ja joukossa, kuten täällä on todettukin."
Ettäkö parisuhteessa ja joukossa voi olla vieläkin yksinäisempi kuin yksinään?
Kokeilepa sitä, että jäät työttömäksi tai asunnottomaksi tai katkaiset kummatkin jalkasi, eikä sinulla ole ketään auttamassa tai edes juttukaverina.
Eivät asiat sulje toisiaan pois.
Eikä tämä ole kilpailu kenellä menee huonoiten.
Sinunkin asiat tällä mittapuulla vielä hyvin, koska syyttömiä kuolee sodissa ja läheisten tuska pohjaton.
Be kind!!
Äläpä hauku väärää puuta. Kilpailuksi tämän teki se, joka kirjoitti näin: "Uskon, että parisuhteessa vasta yksin voi ollakin,
Minähän vastasin sille joka arvuutteli kuinka hänen yksinäisyytensä on sitä parempaa yksinäisyytta kaiken kurjuuden keskellä.
Että voi olla katkera, kun joku hänen mukaansa väärillä ansioilla kehtaa kirjoittaa viestin tänne.
Joten pidäppäs sinä näppisi erossa äläkä huutele yksinäisiin pöytiin.
😏
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin tyhjentyneessä kesäkaupungissa. Tuntuu kuin kaikki muut olis lähteneet ja olisin ainut asukas jäljellä. Ikkunasta kun katsoo ei näy ketään missään, vaikka pakkohan täällä on jonkun muunkin vielä asua. Ainakin joku täyttää ruokarobotin S-marketissa. Pitäiskö laittaa sinne kirje kun sen seuraavan kerran tyhjennän.
Ihana ajatus! Mitä kirjoittaisit siihen kirjeeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olispa tämmönen chatti olemassa, missä vois jutella iltaisin muiden kanssa ihan normaaleja juttuja. Onko?
Tässähän tää on😁
Tänään taas mietin että yksinäisyys omalla kohdalla vaikuttaa myös päihteidennkäyttöön. Olen lukenut viimeisen viikon aikana kolme kirjaa aiheesta.
Mitä kirjoja oot lukenut?
Hyvää yötä kaikille! Pidetään ketju kivana, ei aleta väitellä, jooko. Nähdään taas huomenna täällä!
Tänään mulle ei ole kuulunut yhtään mitään, mutta se on ihan ok.
Aamulla tiesin että päivästä tulee tämä etten jaksa mitään koska uupumus oli jo herätessä iso. Kotona jaksoin pakolliset liikkua mutta en käynyt ulkona kertaakaan. Tälläisiä päiviä on puolet viikosta. Olen tottunut. En ehdota kenellekään juuri koskaan mitään koska en voi tietää etukäteen jaksanko tavata vai onko voimat kokonaan poissa.
Surullinen olo nyt illalla varsinkin. On niin kova ikävä yli 25 vuotta sitten kuolleita veljeäni ja äitiäni. Muut sisaruksetkaan eivät pidä yhteyttä.
Pesukone lakkasi eilen toimimasta, kesti yli 15 vuotta. Kauhea vaiva opetella käyttämään uutta vanhoilla päivilläni, ja rahanmenokin harmittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana ajatus! Mitä kirjoittaisit siihen kirjeeseen?
Pitääkin alkaa suunnitella. Tästä voi tulla hauskaa. Mistä tulikin mieleen että mulla on useinkin ihan hauskaa vaikka olen yksin ja yksinäinen. On paljon komedioita, meemejä, juttuja facessa ja instassa jotka saa repeämään nauruun. Niin varmaan koittaisin kirjoittaa jotain mikä naurattaisi sitä kaupungin toista asukasta joka täyttää mun ruokarobottini.
Vierailija kirjoitti:
puolisoa alkoi huimata aamulenkillö. Byt nukkuu sohvalla. Pelottaa. Puolisolla on sydämen vajaatoiminta ja kasa lääkkeitä siihen. Viimeksi oli sairaalassa kesäkuussa.
Miten puoliso voi nyt?
Yksin ja kylmässä. Hittolainen, kuulostaa aika pahalta nyt. Voisipa tulla ja lämmittää sun kodin. Jaksamista sulle.