Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?
Kommentit (1200)
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitellaan vain omia arkisia asioita, ohitetaan törpöt, ilmiannetaan asiattomat:)
Mietin tässä semmoista: iso tiski odottaa. Voin toki tiskata tänään. Ok. Leivon huomenna, eikö olis ekologisempaa tiskata huomenna, samalla kaikki. Ja: nyt laiskottaa, olis kivempi lukea tätä palstaa. Mutta: olis huomenna kiva herätä siistiin keittiöön, eikö? Siis jos tiskaan tänään, saan ottaa suffelituutin pakastimesta palkkioksi. Saanhan?
Käyttekö te itsenne kanssa tämmöisiä hassuja keskusteluja?
Ei. Enkä nimittele muita törpöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Heräsin just kolmen tunnin päikkäreiltä. Stressaa ja masentaa niin, ettei jaksais olla hereillä. Enkä päässyt taaskaan työhaastatteluun. Yksi työpaikka oli jo tiedossa, mutta asumisjärjestelyjen takia en voinut ottaa sitä vastaan, vaikka se olisi ollut haaveeni.
Ehkäpä ensi vuonna asiat kääntyvät nousuun, en aio vielä luovuttaa.
Työttömyys on hurjissa lukemissa. Monet on tuossa tilanteessa. Odottaa talouden käännettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräsin just kolmen tunnin päikkäreiltä. Stressaa ja masentaa niin, ettei jaksais olla hereillä. Enkä päässyt taaskaan työhaastatteluun. Yksi työpaikka oli jo tiedossa, mutta asumisjärjestelyjen takia en voinut ottaa sitä vastaan, vaikka se olisi ollut haaveeni.
Ehkäpä ensi vuonna asiat kääntyvät nousuun, en aio vielä luovuttaa.
Työttömyys on hurjissa lukemissa. Monet on tuossa tilanteessa. Odottaa talouden käännettä.
Onko -90 luvulla viimeksi ollut näin paha työttömyys?
Vierailija kirjoitti:
Gran Torino. Loistava leffa :)
Muuten, Gran Torino tulee tänään uudelleen telkasta, alkaa siinä ennen keskiyötä, jos jollain meni ohi ja haluaa vielä katsoa. Yökyöpeleille nyt hyvä elokuva!
Vierailija kirjoitti:
Tiejutusta tulee mieleen taloyhtiöt. Korjausvelkaa on joissain annettu kertyä niin, ettei korjauksia enää pankit rahoita ja yhtiöt menee konkkaan.
Tai sitten rahoitusvastikkeet kasvaa tolkuttomiksi.
Ja ainakin Helsingissä taitaa olla viemäri- ja vesijohtoverkostokin päästetty siihen kuntoon että pahimmalta pelastaa enää silkka tuuri. Silti elvistellään kuinka täällä niin osataan kaikki, ollaan varautumisen suurmaa ja siinä sivussa hoidettaisiin mieluiten muidenkin asiat koska kyllä suomalainen poliitikko / asiantuntija tietää kaiken muita paremmin.
Yksi oikea riesa on nämä valokuitukaapelien kaivajat. Yksi kaivaa kadun auki koko kesäksi ja lopulta siihen saadaan päälle paikka ja menee kaksi viikkoa ja tulee seuraava firma kaivamaan samaa kohtaa auki.. Äly hoi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiejutusta tulee mieleen taloyhtiöt. Korjausvelkaa on joissain annettu kertyä niin, ettei korjauksia enää pankit rahoita ja yhtiöt menee konkkaan.
Tai sitten rahoitusvastikkeet kasvaa tolkuttomiksi.
Ja ainakin Helsingissä taitaa olla viemäri- ja vesijohtoverkostokin päästetty siihen kuntoon että pahimmalta pelastaa enää silkka tuuri. Silti elvistellään kuinka täällä niin osataan kaikki, ollaan varautumisen suurmaa ja siinä sivussa hoidettaisiin mieluiten muidenkin asiat koska kyllä suomalainen poliitikko / asiantuntija tietää kaiken muita paremmin.
Yksi oikea riesa on nämä valokuitukaapelien kaivajat. Yksi kaivaa kadun auki koko kesäksi ja lopulta siihen saadaan päälle paikka ja menee kaksi viikkoa ja tulee seuraava firma kaivamaan samaa kohtaa auki.. Äly hoi!
Tästä tuli mieleen ne Italian (?), vai mikä maa olikaan, jättijätevuoret. Niitäkö nyt kuskataan Suomeen. Järkyttävää, kaatopaikoilla elää rojat ja vaikka mitkä öklöt eliöt. Y ä k :(
Robert Redford sai kymmenisen yläpeukkua, suretteko kanssani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitellaan vain omia arkisia asioita, ohitetaan törpöt, ilmiannetaan asiattomat:)
Mietin tässä semmoista: iso tiski odottaa. Voin toki tiskata tänään. Ok. Leivon huomenna, eikö olis ekologisempaa tiskata huomenna, samalla kaikki. Ja: nyt laiskottaa, olis kivempi lukea tätä palstaa. Mutta: olis huomenna kiva herätä siistiin keittiöön, eikö? Siis jos tiskaan tänään, saan ottaa suffelituutin pakastimesta palkkioksi. Saanhan?
Käyttekö te itsenne kanssa tämmöisiä hassuja keskusteluja?
Ei. Enkä nimittele muita törpöiksi.
Jotkut ansaitsee sen nimittelyn, kun eivät osaa kohteliaita käytöstapoja.
Eri
Ei siitä sen enempää. Minä joskus joudun houkuttelemaan itseäni vessan pesuun tai imurointiin. Lupailen palkintoa, jota en huolikaan hommat tehtyä.
Emme kohtele muita hyvin sen takia, että he olisivat ansainneet sen, vaan siksi, että meillä itsellämme on hyvät käytöstavat.
Nimittelemällä muita kerromme siis itsestämme, emme nimittelyn kohteesta.
Jokainen voi luonnollisesti menetellä haluamallaan tavalla ja olla mitä mieltä haluaa. Se ei muuta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä, joka ajoit hiekkatiellä rekan perässä, niin onneks rekka ei ajanut sun perässä! Ja vielä noilla kuoppateillä.
Tulee kyllä liikaa jännitystä usein tuolla maanteillä, jos saa raskaan rekan liian lähelle takapuskuria. En yhtään tykkää vilkuilla koko ajan taustapeiliä eikä auta lisätä vauhtia, kun rekka tekee sitten saman ja meno on vielä hurjempaa. Usein väistyn itse sivuun pysäköintipaikalle tai jopa linjuripysäkille. Ajaminen on sitten huomattavasti mukavampaa.
Tästä on muuten se vanha elokuvakin Kauhun kilometrit, kuka muistaa? Siinä on kyllä piinaava tunnelma.
Rekoista ja teiden kunnosta / kunnossapidosta lie jo tarvittava sanottu eikä mulla lisättävää olisikaan, mutta kiitos tästä leffavinkistä. Samoin sulle joka vinkkasit tuosta eastwoodin yön painajainen / play misty for me -leffasta, koska nyt on taas pari näkemätöntä elokuvaa joita voi bongailla ohjelmatiedoista. Hauska sattuma, että nämä molemmat leffat näyttää olevan vuodelta -71.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä, joka ajoit hiekkatiellä rekan perässä, niin onneks rekka ei ajanut sun perässä! Ja vielä noilla kuoppateillä.
Tulee kyllä liikaa jännitystä usein tuolla maanteillä, jos saa raskaan rekan liian lähelle takapuskuria. En yhtään tykkää vilkuilla koko ajan taustapeiliä eikä auta lisätä vauhtia, kun rekka tekee sitten saman ja meno on vielä hurjempaa. Usein väistyn itse sivuun pysäköintipaikalle tai jopa linjuripysäkille. Ajaminen on sitten huomattavasti mukavampaa.
Tästä on muuten se vanha elokuvakin Kauhun kilometrit, kuka muistaa? Siinä on kyllä piinaava tunnelma.
Rekoista ja teiden kunnosta / kunnossapidosta lie jo tarvittava sanottu eikä mulla lisättävää olisikaan, mutta kiitos tästä leffavinkistä. Samoin sulle joka vinkkasit tuosta eastwoodin yön painajainen / play misty for me -leffasta, koska nyt on taas pari näkemätöntä elokuvaa joita v
Ai niin. Se oli Yön painajainen, en muistanut suomenkielistä nimeä. Nykyään muuten jätetään jostain syystä paljon elokuvien nimiä kääntämättä. Vähän sääli.
Vierailija kirjoitti:
Koira on vanha. Lenkit lyhenee. Hitaasti kävelee matkan. Kun se oli nuori, mentiin juoksujalkaa. Pelottaa sen sairastuminen.
Kipulääke, esim. Solensia. Kannattaa kokeilla, meillä auttoi vanhukselle.
Passikuvista ja valokuvista muutenkin. Minullakin on kohta tuo edessä ja en itsekään pidä tuosta kaikesta. Yksi passikuva minkä olen hyväksynyt on se lukion aikana otettu. Siinä vielä näytän kelvolliselta. En ole toisaalta kovin muuttunut, mutta jotenkin silti kuitenkin nyt "vanhempana" (en ole vielä kovin vanha) olen silti vielä kriittisempi tähän kaikkeen. Samoin nykyisin ne henkilökorttien kuvatkin ovat jo niin isoja. Ennen pienempiä jotenkin jos vertaa vanhoihin.
Minustakin sanottiin koulussa, että näytän vihaiselta. Takanapäin siis puhuttiin. Todellisuudessa monesti sinnittelin siellä kaikkien juttujen kanssa ja olin vaan jännittynyt. Välillä itkettiikin. Minusta on myös asiatonta kommentoida toisen ilmettä. Ja onhan minua sitten muuten arvostelu ja pilkattu.
Samoin minustakaan ei ole kuvia kuin koirani kanssa. Äitini otti, kun oltiin reissussa koiramme kanssa tai jossain maisemaltaan kivassa paikassa. Tämä alkoi jo nuoruudessani ja minulla on satoja kuvia itsestäni koirani kanssa milloin missäkin. Muuten ei oikeastaan ole mitään. Ei ihmisiä, ei juhlia, ei mitään mitä ehkä monilla on. Nuoruudestani on kuvia vaan minusta, joskus vanhempieni kanssa ja isovanhemmat välillä niissä sekä koirani.
Nyt, kun koiraani ei enää ole niin minustakaan ei ole kuvia viiteen vuoteen otettu. En minä edes halua, että minusta otetaan kuvia ja itse en ota kuvia itsestäni. Minä, kun mietin myös, että kuka niitä katsoisi. Kuka katsoisi nyt ja kuka joskus myöhemmin jos ei ole ketään. En minä silti tätäkään mieti kovin usein. Hautaan kai pääsee, vaikka kukaan ei asioita suvusta yms hoitaisikaan. En minä silti voi usein tätäkään miettiä.
Koirastani on tosin ainakin kaksi albumia kuvia muutenkin. Vieläkin on niitä albumeihin laittamatta, kun en paljon pysty niitä edelleenkään katsomaan. Eräälle sukulaisella erehdyin joskus näyttämään yhden albumin missä koirani kuvia niin paljon ja hän vaan laittoi selattuaan sen pois. Ei ehkä ymmärtänyt miksi yhdestä koirasta on satoja kuvia, mutta on koirani oli minulle tärkein.
Koirani oli ainoa jolla on ollut perheestämme (minä ja vanhemmat) passi. Tuli pentuna Virosta Suomeen ja virolainen passi. Kasvattaja suomalainen ja asui siellä tietystä syistä silloin. Muutti Suomeen myöhemmin ja muut pentueet rekisteröity tänne. Ei mitään ongelmia tässä ja luotettava tyyppi jos joku sitä miettii. Tuli nyt tämä kaikki mieleen. Kirjoitan kai aika liikaa, mutta ne lukevat jotka jaksavat. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Robert Redford sai kymmenisen yläpeukkua, suretteko kanssani?
Hän oli todella upea aikoinaan Great Gatsbyssä. En unohda ikinä. DeCapriokin oli hyvä, mutta ei ihan yltänyt samaan. Makuasioita kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on vanha. Lenkit lyhenee. Hitaasti kävelee matkan. Kun se oli nuori, mentiin juoksujalkaa. Pelottaa sen sairastuminen.
Kiitos.
Kävin kaupungilla, ostin talvitakin ja Hesburgerissa syömässä, yksin olin ja yksin katon nytten tv;tä. Minulla ei ole ketään omaisia, eikä ketään jota kiinnostaa olemassa oloni. Kohta nukkumaan yksin ja huominen samanlailla yksin. Elämä käy raskaaksi yksin elää kaikkien asioiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen, että oma koirani söi aikoinaan päivittäin MSM jauhetta sekä kalaöljyä. Nivelrikkoon nämä ja luulen, että edes joku apu oli, kosta koirani jalka kesti sen elämän ajan kuitenkin. Eläinlääkäri sanoi, että koirani jalka kesti ihmeen hyvin tilanteeseen nähden. Toki mistä sitäkään tietää. Ei noista haittaakaan varmaankaan ole. Sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä miellän itseni introvertin ja ekstrovertin välille. Tahtomattani oon yksin monet päivät, mutta tänään tapasin vanhan kaverin Glenn Hughesin konsertissa. Nautin tämän päivän illasta paljon.
Itsekin pohdin paljon elämää ja kovin kyyninen oon tulevaisuuteni suhteen. Työkaveri osoitti tänään kuinka olemassa oloni haittaa hänen keskittymistään. Saa olla tyytyväinen vähästäkin hyvästä olosta. Ei täällä maailmassa muuten jaksa.
Muistan Deep Purplen Smoke on the Waterin.
Tuota kappaletta ei kuultu konsertissa.
Settilistan jonka vetivät on tämä:
Stormbringer, Might Just Take Your Life, Sail Away, You Fool No One / The Mule / Guitar Solo / Blues / High Ball Shooter / You Fool No One / Drum Solo / You Fool No One, Mistreated, Gettin' Tighter, You Keep On Moving ja Burn.
Minäkin oon tänään käynyt ostoksilla, kun oli tapahtumaa. Tarjouksesta ostin Hokan goretex kengät. Sitten ostin uuden Superman elokuvan, ja irtokarkkeja tarjouksesta. Subwayssa kävin myös ja ihan tarjouksen ja nälän perässä. Paljon oli ihmisiä kaupoilla. Ei pitänyt muuta ostaa, kuin vain vedenpitävät kengät ja käydä syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Passikuvista ja valokuvista muutenkin. Minullakin on kohta tuo edessä ja en itsekään pidä tuosta kaikesta. Yksi passikuva minkä olen hyväksynyt on se lukion aikana otettu. Siinä vielä näytän kelvolliselta. En ole toisaalta kovin muuttunut, mutta jotenkin silti kuitenkin nyt "vanhempana" (en ole vielä kovin vanha) olen silti vielä kriittisempi tähän kaikkeen. Samoin nykyisin ne henkilökorttien kuvatkin ovat jo niin isoja. Ennen pienempiä jotenkin jos vertaa vanhoihin.
Minustakin sanottiin koulussa, että näytän vihaiselta. Takanapäin siis puhuttiin. Todellisuudessa monesti sinnittelin siellä kaikkien juttujen kanssa ja olin vaan jännittynyt. Välillä itkettiikin. Minusta on myös asiatonta kommentoida toisen ilmettä. Ja onhan minua sitten muuten arvostelu ja pilkattu.
Samoin minustakaan ei ole kuvia kuin koirani kanssa. Äitini otti, kun oltiin reissussa koiramme kanssa tai jossain maisemaltaan kivassa paikassa. Tämä alko
Hauska yksityiskohta tuo, että koiralla ainoana oli passi. Kirjoitat niin kauniisti.
Koira on mullekin tärkeä. Koira jotenkin vaistoaa mielialankin. Jos olen väsynyt ja allapäin, se tulee luokseni ja nojaa polveen kuonollaan, kuin sanoisi: Minä olen tässä.
Yksi ihana koira vei sydämeni. Ilahtui aina nähdessämme. Loikki vauhdilla luokseni ja katsoi jumaloiden minua kauniilla silmillään. (Näin teki varmaan kaikille :) ). Oli ihana, terveisiä pilven reunalle, jos luet tätä. Wuf.
C'est la vie