Hei te keillä yksi auto taloudessa
Taloudessa! Miten jaatte auton kulut? Entäs auton käytön päivittäin esim. työmatkat?
Kommentit (76)
Sinkkuna ei ole ongelmia. Aina auto käytössä.
Sovitteko esim. niin että jos toinen maksaa auton niin toinen sitten enemmön asumiskuluja vai miten?
Ei tarvitse mitään jakaa, kun yksi auto ja yksi henkilö taloudessa.
Minä maksan puolet ja minä maksan loput.
Vierailija kirjoitti:
Sovitteko esim. niin että jos toinen maksaa auton niin toinen sitten enemmön asumiskuluja vai miten?
No voi nyt hyvää päivää. Mittaatteko, kuka syö enemmän perunoitakin?
Meillä on yhteistalous.
Meillä mies maksaa auton oston, huollot ja vakuutukset. Ja lokki lokkeilee, ehkä laittaen kerran vuodessa parilla kympillä bensaa, jos muistaa.
Miksi edes olette olevinaan yhdessä jos noita mietittävä?
Kun on tasavertaisesti naimisissa ja jakaa kaiken miehensä kanssa niin ei tarvitse noin hölmöjä miettiä. Jää aivotilaa rakentavalle toiminnalle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies maksaa auton oston, huollot ja vakuutukset. Ja lokki lokkeilee, ehkä laittaen kerran vuodessa parilla kympillä bensaa, jos muistaa.
Kamalaa. Miten muut kulut? Asuminen ja ruoka? Mö voisin vaihtaa ihan koska vaan, vaikka 100% auton kulut mulle ja 100% ruokakulut miehelle. Voittoa tulisi huomatttava summa. Usea satanen. Mies laskee auton bensat laskukseen (90% työmatkoihin) Samoin kai voi sitten bussiliputkin laskea?
Auto velaton, melko uusi. Mies etätöissä, minä kuljen sähköpyörällä töihin. Autoa käyttää myös 18v esikoinen, joka kulkee pyörällä lukioon. Mies maksaa vakuutuksen. Se tankkaa, joka huomaa, että tankki tyhjenemässä. Minä ostin viimeksi renkaat, kun sattui loman ajalle vaihto. Huollon maksaa se, joka autoa sattuu huollossa käyttämään. Ei tapella tällaisista. Omat tilit, yhteiset rahat.
En maksa mitään autoon liittyvää. Mies maksaa ne. On miehen auto. Minä en käytä autoa. Kuljen julkisilla töihin.
Minä käytän autoa yksin, miehellä ei ole edes korttia. Talous on yhteinen, joten ei tarvitse vaivata päätä kustannusten jakamisella.
Vierailija kirjoitti:
Auto on miehen, ei jaeta kuluja, vain mies käyttää sitä. Töihin menen bussilla, kauppaan matkaa 200 m ja esim. lapsuudenkotiini alle kilometri, joten en tarvitse autoa mihinkään.
Sinäkö et millään tavalla koskaan hyödy miehen autosta?
Yksineläjänä mulla on yksi auto ja tietenkään muita maksajia sen kuluille ei ole kuin minä, saati muita käyttäjiä.
Mies maksaa kaikki auton kulut, auto hänen. Minulla ei ole edes ajokorttia, kyydissä kyllä saan olla.
Mies maksaa myös yhtiövastikkeen, hän omistaa asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Kun on tasavertaisesti naimisissa ja jakaa kaiken miehensä kanssa niin ei tarvitse noin hölmöjä miettiä. Jää aivotilaa rakentavalle toiminnalle.
Totta. Yksi kaveri selitti, että mies otti palan hänen leipäpaketistaan, eikö ole hirveää?😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Yksi kaveri selitti, että mies otti palan hänen leipäpaketistaan, eikö ole hirveää?😅
Olen ollut iltakahvilla sukulaispariskunnalla. Kuuntelin siinä pöydän ääressä, kun vaimo ilmoitti tälle miespuoliselle sukulaiselleni, että mies on velkaa summan x näistä vaimon ostamista kahvileivistä, kun miehen sukulaiset kyseessä.
Silloin ajattelin, että tällaista en voi ikinä ymmärtää omassa parisuhteessa.
Emme laske kuka maksaa montakin euroa auton kuluja. Toinen jää kauppaan ja toinen menee tankille. Eikä mietitä kenen sukulaiset niitä kahvileipiä syö.
Eletään yhteistaloudessa niin ei tarvitse jakaa mittän.
Maksetaan auton kulut ja laina puoliksi. Molemmat käydään pyörällä töissä ja tehdään jonkin verran etänä. Autoa tarvitaan lähinnä lasten harrastuksiin kuskaamiseen ja reissaamiseen. Molempien iäkkäät vanhemmat asuvat kauempana, joten ainakin kerran kuussa käydään jomman kumman vanhempia auttelemassa. Molemmat ajetaan satunnaisesti myös omia harrastemenoja.
Auto on miehen, ei jaeta kuluja, vain mies käyttää sitä. Töihin menen bussilla, kauppaan matkaa 200 m ja esim. lapsuudenkotiini alle kilometri, joten en tarvitse autoa mihinkään.