Kuka muistaa -ketju!! Tänne kaikki ilmiöt&ihmiset joita et usko kenenkään enää muistavan :)
Minä aloitan; Kittilän elämäntapa-intiaanit! :D
Kommentit (1194)
Televisiosta muistan sen, että uutiset näkyivät ykkösellä ja kakkosella yhtä aikaa. Muistanpa senkin, kun oli vain yksi tv-kanava, jolta tuli ohjelmaa muutama tunti illassa.
jumppapuvut (alla sukkahousut) ja säärystimet
tai ne kamalat persvakoon menevät jumppapuvut, joiden alla oli eriväriset trikoot?!
Ja alkoholia ei saanut läheskään joka pitäjästä.
Keskiolutta ja muuta viinaa myytiin suurten kaupunkien Alkossa.
oli integroitu sellaiseen kiinteään kaappiin. Ovet avattiin aina juhlallisesti iltauutisten aikaan. Joskus kuva alkoi " pyöriä" ja isä kävi tempaisemassa nyrkillä sitä kaapin kattoa. Useimmiten se auttoi.
Muistaako kukaan enstex-toppavaatteita ja puusuksia? Voi jestas kun oli raskasta hiihtää märällä kelillä! Sitten monoissa oli ne pikkuruiset reiät, jotka olivat aina täynnä lunta, ja niihin yritettiin sitten tähdätä niitä suksen siteiden pikkuruisia tappeja. Hohhoijaa.
ja Hedelmäbooli (?!) nimistä viiniä.
Niillä aloiteltiin juopottelua
se kysyi muka siltä peililtä joka ohjelmassa aina, että ketä siellä näkyi ja sitten luetteli muka nimiä, joita näki. Odotin aina, että olis maininnut mun nimen, mutta ei sitte maininnut ja olin vähän pettynyt... :)
kukaan ei mun ystäväpiirissä ei muista, että Arja-täti olisi nähnyt heitä taikapeilistään enkä muuten muista minäkään.
Tenavatuokiossa lapset kävelivät usein sellaisilla viilipurkeista ja hyppynaruista tehdyillä " kengillä" . Olin niistä tosi kateellinen, ne oli musta niin hienot.
Muistatteko Kasperin ja laulun: rait rait rallallaa
lanka viritettiin tiukalle ja kuunneltiin kun toinen huusi kahden metrin päästä
Alkosta sai viinaa vain tiskiltä ja jäi monet kivat kokeilematta, kun ei uskaltanut tai osannut lausua sen hassua nimeä.
70-luvulla oltiin koulussa toppa- ja enstex-haalareissa.
kaapin ovet, jotka sai myös lukkoon. Merkki oli Luxor ja oli tosi hieno siihen aikaan 60-luvulla - ja oli kyllä hyvä ja kestävä televisio!
-nappiverkkarit
-PYÖRÄILYSORTSIT!
-neonkynsilakka
-purkkatatuoinnit (usein joku dinosaurus) jossain ihme paikassa (poski, kaula, kämmenselkä...)
-teknomusiikki (jes, cd-levyt yleisty, ei tarvinnu enää kelata)
ja Cheers -nimisen tumman oluen, jota kielitaidottomat söösiksi kutsuivat.
Downtown -tupakka oli tuttavallisesti taotao,
tyylin täydensi usein matalat avokkaat. Myös miehet käyttivät pyöräilyshortseja ja vyölaukkua. HYI!
Vierailija:
joka tuli (ehkä) Pikku Kakkosessa. Sen alussa " zoomattiin" taivaalta käsin kerrostalon pihaan johonkin puuhun, jossa makoili tyttö (?). Muistaakseni sama juttu toistui loittonevana ohjelman lopussa. Sanooko tämä kellekään mitään...? (Vähän hatarat muistikuvat aiheesta...)
Vierailija:
jolla oli aina niitä itsekutomiaan villapaitoja päällä. Silloin ne olivat minusta tosi hienoja, nyt näin jälkeenpäin ajatellen tosi hirvityksiä.
Ja sitten muistan 60-luvulla Valion kermajäätelön - se oli taivaallisen hyvää! Valion Trio-jäätelökin tuli kauppoihin melko varhain ja oli tosi ihanaa silloin!