Kuka muistaa -ketju!! Tänne kaikki ilmiöt&ihmiset joita et usko kenenkään enää muistavan :)
Kommentit (1194)
ja tuli nostalginen fiilis. Keikoilla käytiin ympäriinsä tyttöporukalla ja Ranea ja Claudea bongailtiin Stadin kaduilta. :) Nimmareita oli vähän siellä täällä.
kutsuttiin sitä " pikku taivaaseen" menemiseksi. Ja kun oli joutunut " hypnoosiin" ja jatkoi rintakehästä painamista vähän aikaa, pystyi toiselta kysymään mitä vaan, ja hän vastasi. (kestä tykkäät eniten, toiseks eniten jne.) Todella pelottavaa näin vanhempana muistellen.
oltiin luokkaretkellä ja joku tytöistä tapas jonku hemmon joka oli jossain hausmyllyn levyllä sanonu YHDEN biisin taustalla örissyt jotain. Sitä " julkkista" piirittivät sitten kaikki, jotka halusivat olla " jotakin" :D
80-luvun loppupuoliskolla kotimaisia suosikkejani oli mainitut 09 ja Peer Gynt. Lisäksi Airdash ja Stone. Keikoilla tuli aina aika lailla fyysisiä vammoja lavan edessä heiluessa, mustia silmä oli pari kertaa ja kerran hävitin jopa silmälasinikin...
Pukeutumisesta: muistan ne neonkeltaiset mustaresoriset liivit, joissa oli jotain viinamainoksia tai muuta " tuhmaa" . Ja tiukat mustat farkut koripallokenkien (tms. varrelliset, erityisesti Conversen monot) kanssa. mielellään yhdistettynä puolipitkään mustaan takkiin.
Ainakin Kajaanissa (R-Collectionin kotipaikalla) Rockserin huppari oli tuohon aikaan aivan must, poppitytöt (ne, joilla oli kiharrettu polkkatukka ja etutöyhtö) ottivat sen pastellisävyisenä, rockimmat mustana. Vain täysin nörteillä, köyhillä tai erittäin metallisilla/punkahtavilla tyypeillä ei ollut huopparia...
Jättipyyhekumit, jotka eivät mahtuneet penaaliin. Tulivat samoihin aikoihin jättikampojen kanssa.
Robottipenaalit, joissa oli noin sata erilaista luukkua.
Kuulakärkikynät, joihin vaihdettiin eri värinen terä napista.
Neonvärinen kiekura-avaimenperä.
Valkoiset nimipipot.
Limaklöntit ja -kädet, joita heiteltiin seinään.
Rio Cola ja Finger-mehujäät
Kasettikorvalappustereot, joissa kuulokkeiden suojana oli oranssia vaahtomuovia.
Kaikkein nostalgisin on silti räpsytin, jugurtipurkista leikattu pala pyörän pinnojen väliin. Kuka muistaa miksi sitä sanottiin?
Nano nano mies olikin ihan eri juttu kuin pikkukakkosen piirretty wattoo wattoo linnusta...
sori...
Kuka lauloi tän kappaleen. Isosisko kuunteli sitä teininä ja minä 6-veenä laulelin tuota kappaletta kaduilla kovaan äänen ja äiti oli nolona=)
Itsekseni ihmettelin miksi joku laulaa munan keittämisestö=D
Vierailija:
Kuulakärkikynät, joihin vaihdettiin eri värinen terä napista.
Me sanottiin näitä monivärikyniksi. Ja jokainen värihän tuoksui vielä erilaiselle, eri hedelmiä ja marjoja oli tuoksuina.
Mun omat ehdotukset listaan:
Koulussa liikassa pakolliset suihkumyssyt ja uinnissa uimalakki
Jumppapuvut ja lämmittimet
Mon chi chi apinat
Ärtsyn väriset ripsivärit
Unicef korvalappustereot
Supermies karkkipussit
Pommi karkit, salmiakki, lakritsa, sitruuna ja hedelmä
Puhelimenjohtoa muistuttavat avaimenperät
Pipot jotka oli niin pitkiä, että ne kiedottiin kaulan ympäri
Lacoste ja Kappa paidat
Choose life paidat
Neon väriset Filan takit
Yöjuttu, tosipelottava sarja
Heikko peikko
Konnankoukkuja kahdelle
Lauantaitanssit, joita tuijotettiin koko perheen voimalla
Kalkitokset
Fjällräven reput
Lepakkopaidat, joissa oli sellaiset " purje" hihat
Lionell Richie, Hello
Näitä olis loputtomasti...
Pikkuisesta muovituubista tuli vaaleanpunaista purkkamassaa. Itse aina nielin melkein kaiken kun se oli niin hyvää.
Sanoiko joku jo ruutinbubbiksen: salmiakkipurkka, jossa oli salmiakkijauhetta sisällä.
Niissä oli keräiltäviä tarroja :)
Vierailija:
-mustat merkkarit, joiden myynti lopetettiin kun joku lapsi oli tukehtunut niihin.
Vierailija:
Muistaako kukaan sen vuoden, kun Ruotsi voitti suunnilleen samana päivänä euroviisut, jääkiekon maailmanmestaruuden ja ettei siinä vielä kaikki niin myös pöytätenniksen maailmanmestaruuden!
Joke mehujäässä oli vitsi tikussa, se appelsiini-suklaanappituutti oli Wieniläistuutti.
Vierailija:
Minä muistan 7 luokan ruotsin kirjan.
Jag heter börje. Jag spelar fotboll i Tallkulla IFK.
Se Tallkulla ei unohdu!
ääääk
Ala-asteella vuonna nakki ja sinappi oli POP mustalaishuivit, ne ruusukuvioiset...
Ja muistan kun inhosin mustanpörssi mainoksen sitä vanhaa ukkoa.
Miehelle eilen luin tätä ketjua, se muisti Triffidien koston ja sanoi että niillä piti kääntää housun lahkeet 10 senttiä, siten että nurja puoli oli ulkopuolelle, mutta ne taitokset oli nilkoissa, ei capri tyyliin (äh älysikö kukaan)
Ja hei mulla on tallessa keltainen NOKIA 1610! se on kapula jos mikä, oli muuten TOSI CHOOL.... oli tekstarit ja kaikki.....sen jälkeen mulla oli nokian banaanikänny, paras känny ikuna.
kun pikkukakkosessa oli hinku ja vinku!!? mun lempisarja :)
Miss Barber oli niiden ope... Ihana enkunkirja, vieläkin muistan.
Kuuluiko kukaan Mustanaamiokerhoon? Mulla oli iso kokoelma " Vanha viidakon sanonta..." -tarroja.
-Nano Nano miestä (Robin Williams) sarjasta wattoo wattoo.
-Kun kikkarilta pystyi ostamaan karkkia 10 mk:lla niin paljon, että kikkarin myyjä suorastaan kiemurteli niitä laskiessaan.
-mustat merkkarit, joiden myynti lopetettiin kun joku lapsi oli tukehtunut niihin.
- kun autoissa ei ollut turvavöitä ekä liioin turvaistumia.
- poikien polkupyöriä, joissa oli pitkä satula ja korkeat sarvet
- TV-sarjat Knots Landing ja Viinitila Falcon Crest
- Kun Dallasin Jock Ewing kuoli oikeasti ja se käsikirjoitettiin sarjaan tai kun Miss Ellie sairastui oikeasti rintasyöpään ja sekin kirjoitettiin sarjaan.
- 70-luvulta ällöttävästi kahisevia tuulipukuja, jotka olivat kuin peltiä päällä ja kylmätkin vielä...ja niillä piti hiihtää...
- Neon väriset hupparit
- Kun hiukset kynittiin edestä ja aseteltiin geelillä pystyyn, takatukan liehuessa pitkänä
- mustat stretsit, joita ei saanut pois jalasta kuin työllä ja tuskalla
- lumipestyt farkut
*voi, näitä voisi oikeasti muistella vaikka miten ja paljon*