IL : Ainutlaatuinen kysely naisten asenteista peniksen kokoon
Onko peniksen koolla väliä?
Ainutlaatuinen kysely paljastaa, mitä suomalaiset todella ajattelevat peniksen koosta. Peniksen koolla on väliä erityisesti tietylle ihmisryhmälle, kirjoittaa Iltalehden artikkelissa seksologi Jonna Närhi.
Parisuhde- ja seksuaaliterapeuttina törmään kysymykseen "onko koolla väliä?" erityisesti sosiaalisen median keskusteluissa ja kysymyksissä. Halusin ottaa ikuisuuskysymyksestä selvää. Tulokset olivat suorastaan hämmästyttäviä.
Olen kohdannut työssäni ihmisiä, jotka ovat suorastaan musertuneet saadessaan seksikumppanilta vähättelevää kommentointia omasta peniksestä. Aihe on hyvin herkkä, ja päätin ottaa selvää, mitä mieltä suomalaiset todella ovat.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/7d8f5288-336b-4bc6-9b05-fc92e044f658
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se munankoko ole naiselle se juttu, uskokaa jo.
Pääasia, että sitä on. Paitsi lesboille.
Etkö, siis. tajua? Muu merkitsee naiselle useimmille siis. Ennenkuulumaton tieto, nainen saa orgasmin ihan ilman munaakin. Mutta onhan sitä munaa kiva esim pidellä tai imeä. Toisin kuin useat miehet, useimmat naiset haluavat tuottaa miehelle nautintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö, siis. tajua? Muu merkitsee naiselle useimmille siis. Ennenkuulumaton tieto, nainen saa orgasmin ihan ilman munaakin. Mutta onhan sitä munaa kiva esim pidellä tai imeä. Toisin kuin useat miehet, useimmat naiset haluavat tuottaa miehelle nautintoa.
Vain siksi että mies laukeaisi mahdollisimman nopeasti, tässäkin on takana naisen omat tarpeet ja toiveet. Mies on naiselle vain manipuloitava hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain siksi että mies laukeaisi mahdollisimman nopeasti, tässäkin on takana naisen omat tarpeet ja toiveet. Mies on naiselle vain manipuloitava hölmö.
Miksi kyynisyys? Kyllä minä haluan nimenomaan tuottaa miehelleni nautintoa mahdollisimman paljon. Haluan silti tietysti itsellenikin orgasmeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et tajua kun omassa pillussasi ei kulli tunnu. Monella muulla naisella tuntuu, eivätkä halua seksiä ilman kullin saamista. Panetus ei poistu kuin naimalla. Mies ei tee mitään sellaisella naisella, jolla ei ole kullin himoa ja joka ei vaadi ja halua kullia sisäänsä. Ihan sama jos mies ei arvostaisi naisen pillua, jos nainen ei arvosta miehen kullia. Tyhjää saa pyytämättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Oliko jollain mahdollisuus liittää otsikon jutun teksti tähän?
Muiden muassa nämä artikkelit käsittelevät viime vuodelta olevaa tutkimusta:
https://www.dailymail.co.uk/health/article-13113031/Size-sex-toy-study-…
https://www.news.com.au/lifestyle/health/health-problems/huge-myth-abou…
Tutkimus:
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00224499.2023.2175193
Sinä et tajua kun omassa pillussasi ei kulli tunnu. Monella muulla naisella tuntuu, eivätkä halua seksiä ilman kullin saamista. Panetus ei poistu kuin naimalla. Mies ei tee mitään sellaisella naisella, jolla ei ole kullin himoa ja joka ei vaadi ja halua kullia sisäänsä. Ihan sama jos mies ei arvostaisi naisen pillua, jos nainen ei arvosta miehen kullia. Tyhjää saa pyytämättäkin.
Sinäpaskiainen et määrittele minun tai kenenkään naisen tapaa saada orgasmi, mistä hyvänsä kohtaa pillussa!'
Olet hävytön ja itsekeskeinnen kolli, joka luulet olevasi naista parempi.
Vierailija kirjoitti:
Sinäpaskiainen et määrittele minun tai kenenkään naisen tapaa saada orgasmi, mistä hyvänsä kohtaa pillussa!'
Et sinäkään määrittele, mitä muiden naisten pilluissa saa tuntua ja haluavatko he itse kullia sisäänsä vaiko ei. Toiset naiset tarvitsee kullia sisäänsä saa orgasmin tai ei. Toiset myös saavat ja haluavat orgasminsa naimalla. Kyse on naisen omasta nautinnosta, eikä miellyttämishalusta, kuten sinä väität.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko jollain mahdollisuus liittää otsikon jutun teksti tähän?
Muiden muassa nämä artikkelit käsittelevät viime vuodelta olevaa tutkimusta:
https://www.dailymail.co.uk/health/article-13113031/Size-sex-toy-study-…
https://www.news.com.au/lifestyle/health/health-problems/huge-myth-abou…
Tutkimus:
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00224499.2023.2175193
Peniksen koko vs dildon koko ei kyllä ainakaan omien kokemusten mukaan vastaa toisiaa. Dildot on kovempi pintaisia ja epämukavampia kuin aidot penikset, joten dildo saa olla pienempi tuntuakseen kuin aito penis. Olen osanut vaimolleni useamman ison dildon. Vain yksi yhtä pitkä ja paksu ollut hyvä, vähän paksummat tuntuneet epämukavilta ja suurin osa saanut olla vähän ohuempia tuntuakseen hyvältä ja toimiakseen tarkoituksen mukaisesti. Joten jos molemmat on yhtä paksuja ja pitkiä, niin aito tuntuu paremmalta eikä ahista niin paljoa. Joten minun kokemuksellani sopivan dildon koko pitää olla vähän pienempi kuin sopivan peniksen koko. Uskoisin, että siksikin suositaan vähän ohuempia dildoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinäkään määrittele, mitä muiden naisten pilluissa saa tuntua ja haluavatko he itse kullia sisäänsä vaiko ei. Toiset naiset tarvitsee kullia sisäänsä saa orgasmin tai ei. Toiset myös saavat ja haluavat orgasminsa naimalla. Kyse on naisen omasta nautinnosta, eikä miellyttämishalusta, kut
En määritä, enkä ole koskaan yrittänytkään, mutta sinähän niin teet. mulla pillu on tunnoton, no ei ole, koska saan orgasmeja.Sinä määrität miten naisten tulee saada. Väitätkö, ettei sillä naisen klitoriksella kertakaikkiaan voi saada orgasmia, ja ettei kukaan saakkaan saada sillä se on susta vääärin tehty orgasmi. Olenko minä siis ainoa nainen maailmassa, joka nauttii kun mies hyväilee klitoristani?
Rehellisesti, luulin ettei koolla ole väliä kunnes ensimmäistä kertaa harrastin seksiä "pienimunaisen" kanssa. On sillä väliä paljonkin tunnon kannalta ja aika paljon myös sen kannalta etten enää fantasioinut tuosta miehestä kun tuli mieleen koko ajan vain se ohut penis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinäkään määrittele, mitä muiden naisten pilluissa saa tuntua ja haluavatko he itse kullia sisäänsä vaiko ei. Toiset naiset tarvitsee kullia sisäänsä saa orgasmin tai ei. Toiset myös saavat ja haluavat orgasminsa naimalla. Kyse on naisen
En määritä, enkä ole koskaan yrittänytkään, mutta sinähän niin teet. mulla pillu on tunnoton, no ei ole, koska saan orgasmeja.Sinä määrität miten naisten tulee saada. Väitätkö, ettei sillä naisen klitoriksella kertakaikkiaan voi saada orgasmia, ja ettei kukaan saakkaan saada sillä se on susta vääärin tehty orgasmi. Olenko minä siis ainoa nainen maailmassa, joka nauttii kun mies hyväilee klitoristani?
En ole koskaan määritellyt, enkä vähätellyt klitoriksen hyväilyjä. Tehnyt sitä joka kerta kun on ollut seksiä. Mutta sinä et ymmärrä, ettei se vain riitä kaikille naisille. Etkä ymmärrä sitäkään, että toisille naisille yhdyntä ja kullin saanti on tärkeintä seksissä ja klitoriksen nuoleminen tai hyväily tulee vasta sen jälkeen. Eivät edes halua saada orgasmia klitoriksen hyväilyllä, jos sen saaminen on mahdollista yhdynnässä, koska yhdyntä on paljon kokonaisvaltaisempi nautinto ja buustaa kaikki eri hormoonit liikkeelle.
n ole koskaan määritellyt, enkä vähätellyt klitoriksen hyväilyjä. Tehnyt sitä joka kerta kun on ollut seksiä. Mutta sinä et ymmärrä, ettei se vain riitä kaikille naisille. Etkä ymmärrä sitäkään, että toisille naisille yhdyntä ja kullin saanti on tärkeintä seksissä ja klitoriksen nuoleminen tai hyväily tulee vasta sen jälkeen. Eivät edes halua saada orgasmia klitoriksen hyväilyllä, jos sen saaminen on mahdollista yhdynnässä, koska yhdyntä on paljon kokonaisvaltaisempi nautinto ja buustaa kaikki eri hormoonit liikkeelle.
En kuule ole missään sanonut etten ymmärrä muiden naisten haluja naimiseen, sinä niin sanot. Meillä kuule naidaan ja ihan nautin siitä, ja näin olen ennenkin sanonut.
Sinä sensijaan haukut minua vaikka miten, olet täys nuija. Painu viittuun.
Vierailija kirjoitti:
n ole koskaan määritellyt, enkä vähätellyt klitoriksen hyväilyjä. Tehnyt sitä joka kerta kun on ollut seksiä. Mutta sinä et ymmärrä, ettei se vain riitä kaikille naisille. Etkä ymmärrä sitäkään, että toisille naisille yhdyntä ja kullin saanti on tärkeintä seksissä ja klitoriksen nuoleminen tai hyväily tulee vasta sen jälkeen. Eivät edes halua saada orgasmia klitoriksen hyväilyllä, jos sen saaminen on mahdollista yhdynnässä, koska yhdyntä on paljon kokonaisvaltaisempi nautinto ja buustaa kaikki eri hormoonit liikkeelle.
En kuule ole missään sanonut etten ymmärrä muiden naisten haluja naimiseen, sinä niin sanot. Meillä kuule naidaan ja ihan nautin siitä, ja näin olen ennenkin sanonut.
Itse toitotat jatkuvasti, ettei kullia tarvita naisen orgasmiin ja että yhdyntä on vain miehiä varten. Kumpikaan väitteesi ei pidä paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse toitotat jatkuvasti, ettei kullia tarvita naisen orgasmiin ja että yhdyntä on
No kun ei kuule tarvitakkaan!!!Ihan ilman kullia ja naimistakin nainen voi saada orgasmin. Näin se vaan on. Keksi joitain muita älyttömyyksiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse toitotat jatkuvasti, ettei k
Onnistuu mieheltäkin jos löytyy rikas mielikuvitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse toitotat jatkuvasti, ettei k
NO ei kukaan ole väittänytkää, ettei saisi pelkällä klitoriksen kiihoittamisella. Se nyt vain ei kaikille naisille riitä tyydytykseen.
NO ei kukaan ole väittänytkää, ettei saisi pelkällä klitoriksen kiihoittamisella. Se nyt vain ei kaikille naisille riitä tyydytykseen.
Ei ole kukaan väittänytkään noin. Jokaikinen nainen saa miten haluaa, myös minä, vaikka haukkuisit maailman tappiin.
Keskustelun aiheen kalun koko ja huomaatteko miten laadukasta mielipiteiden vaihtoa :D
Puhun vain ja ainoastaan omasta kokemuksestani naisena. Kun mies saa mut syttymään, ei peniksen koolla ole merkitystä. Orgasmi kun lähtee yläpäästä. N50+
Tätä kokemusta feminismiin langennut nainen ei kykene tarjoamaan, ei ole mitään annettavaa. Pidän penikseni pysyvästi housuissani.