Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤¤¤¤¤¤ MARRAKSET -05 arki taas ¤¤¤¤¤¤¤¤

10.04.2007 |

Hymy on laulua sydämen kielen,

runoa kaunista iloisen mielen,

sillä voi kuivata kyyneleitä,

sillä voi kutittaa elämän teitä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään siellä lääkärissä ja lääkäri oli sitä mieltä, että viittaisi selkeästi maitoallergiaan. Saatiin lähete allergiasairaalaan. Hienoa saada selvyys tähän poskien hehkumiseen. Pojan posket siis ovat paloauton punaiset, jos saa maitoa ja iho on poskista muutenkin aivan ahavoitunut. Lääkäri sanoi, että atopiaa on. Kiitos Auringonkukka, kun kerroit kokemuksistanne!

Lääkäri sanoi laittavansa mulle lähetteen sisätautien poliklinikalle. Saavat siellä pähkäillä tätä mun olematonta verenpainetta.

Touko, en minäkään jaksa olla koko ajan kieltämässä. Pitäisi kyllä jaksaa, sen tiedän. Kostautuu tämä lepsuilu. Joka päivä ei vaan jaksa juosta tuon herhiläisen perässä.

Meillä on kanssa pottailu yhtä tuskaa. Poika ei malta istua hetkeäkään paikallaan ja pissat tulee kerran jos kymmenen kertaa yrittää. Ostettiin sellainen pöntön supistaja ja Onni juokseekin aina ihan innoissaan sen paikoilleen asentamaan ja pyytää riisumaan housut. Sitten istuu pöntölle ja pari sekuntia jaksaa keskittyä, kunnes pitää päästä taas jatkamaan. No, ehkä tämä tästä ajan kanssa.

Vau Auringonkukka! Mitä olet miehellesi syöttänyt, että pesi ikkunat?!? En osaa kuvitella sellaista päivää, että mies olisi oma-aloitteisesti pessyt meidän ikkunat ;) Täytyy kertoa, että teilläkin mies pesi ikkunat, jos vaikka saisin ukkelin liikkeelle :)

Gerdalle parempaa mieltä lähettelen. Ikäviä ovat nuo " repsahdukset" , mutta kuuluvat paranemiseen. Pikkuhiljaa huonoja kausia on vähemmän ja ne lyhenevät, kunnes huomaakin olleensa jo vuoden ilman masiksia. Paljon jaksamista!

Vai olitte Gerda kirkossa! Voi vitsi kun ei ehditty nähdä, tai sinähän toki näit minut, mua ei oikein voi olla tunnistamatta tämän mahan kanssa :D Siinä alttarilla seistessä alkoi tulla huono olo, tunsin oikein, kun veri ei enää kiertänyt päähän saakka. Ensin meni kuulo niin, että kuulin vain jotain epäselvää muminaa, sitten rupesi menemään värit ja kun katsoin vieressä seisovaa pappia niin en enää nähnyt hänen naamaansa. Aika vekkuli fiilis ;) Tartuin sitten hänen hihaansa ja sanoin, että " nyt minä pyörryn" . Onneksi hän seisoi aivan vieressäni, joten en ehtinyt kaatua. Mut kiikutettiin sitten sakastiin ja paikalla ollut lääkäri kävi tsekkailemassa parin minuutin välein oloani. Menin sitten vielä kahvittelemaan, etteivät ihmiset luulleet, että jäin synnyttämään sakastiin. Olisi sekin paikka papin lapselle syntyä ;)

Karhunpojalle paranemisia ja hauskaa yökyläilyä! TOivotaan, että poika paranee lauantaihin mennessä.

Vai oli Pertulla painajaisuni meneillään. Hurjaa. Olenkin jo odottanut, että koska alkaa tulla niitä oikein kunnon painajaiskohtauksia, joiden aikana lapsi ei meinaa huolia vanhempiaankaan lohduttamaan.

Meillä on Onni nyt saanut jonkun ihme innostuksen ennenkin niin kiinnostavana pitämäänsä imuriin. Nyt pitää imuroida joka päivä. Ihanaa on se, että poika imuroi ihan oikeasti hyvin. Vetelee kaikki nurkat ja sohvan alusetkin :) TÄnäänkin laitoin ruokaa ja Onni imuri sillä aikaa koko alakerran. Kelpaa mulle tällainen apuri :) Mies sanoi, että lapsityövoimaakos täällä on ruvettu käyttämään, kun tuli kesken pojan siivouksien kotiin.

Koira ei ole ollut masentunut ;) Tosin on nyt jo huomattavasti rauhallisempi kuin ennen. Saas nähdä mitä tulevaisuus tuo.

Plussat:

+ Sain nukkua kahden tunnin päikkärit päivällä, olen ollut tosi väsynyt.

+ Päästään niihin allergiatesteihin jo viikon-kahden päästä!

+ Sain tilattua meille nyt sen vauvasängyn sieltä Vaavilta heinäkuuksi :)

Noema

Vierailija
2/37 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisyönä ensimmäiset kivuliaat supparit, eilen päivällä muutama ja illalla taas voimistui. Nyt aamuyöstä asti valvonut näiden kanssa. Ja on muuten pirun kipeitä, paljon kivuliaampia kuin aatusta :/ miehen soitin jo töistä kotiin ja appiukko on soiton päässä, kyllä se on menoa nyt.. Ehtiikö tämän vielä perua?? ;) Nyt saunaan ja suihkuun helpottamaan oloa. Palailen, toivottavasti vauvauutisten kera! Sanoin jo miehelle että kotona kärvistelen viimiseen asti, ettei sitten tarvitse edestakaisin ajella kodin ja sairaalan väliä..

Mutta mukavaa vkonloppua kaikille, nyt jäi kommentoinnit vähän vähille.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] TSEMPPIä tuhannesti sinne !!!

[color=green] Kyllä, vauvakuume on täällä erittäin palavan voimakas. Asiaa ei auttanut eilen yhtään, kun näin tutun joka on rv30 kaksosista. Ihana pallomassu oli kyllä, olisi luovuttanut mulle lainaksi pariksi päiväksi. Olisin ottanutkin mikäli semmonen olisi ollenkaan mahollista :DD

Äääh, kateus nosti päätään taas.. Kaveri kertoi pari päivää sitten olevansa raskaana. Aloittivat yrityksen kolme viikkoa sitten. Ei reilua ei.

Onko kukaan marraksista kokeillut ovistikkuja?

Voi noema, juttusi tempaa aina mukanaan! Mies ihmetteli että mitä ihmettä, kun luin juttuasi. Huutelin yksin täällä " mitäää"

Sekopää minä.

Sitä piti kirjoittaa vielä jotain, mutten muista enää.

+aurinko paistaa

+pyykit on kohta kaikki pesty

+asunto alkaa olemaan suhteellisen siisti

10kaks

Vierailija
4/37 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatun äipälle kovasti tsemejä mukaan, että kaikki menee hyvin niin kuin meneekin =)

Tämä on tällainen pika viesti, kun pakkailen tavaroita Suomeen lähtöä varten. Luitte oikein, en malta pysyä sieltä pois, vaikka heinäkuussa on jo kuukauden loma siellä. Ihanaa.

Todellinen syy on, että raskausajan tutkimukset ovat hanurista täällä. Ystäväni, joka on raskaana pääsi ekaa kertaa ultraan vasta viikolla 28. Eli tulen 12 viikko ultraan Suomeen ja olen samalla pari viikkoa lomalla.

Samalla päätin, kun paikallisessa sairaalassa vierailin, että Suomeen tulen synnyttämään. En tiedä mitä ne täällä tekee, mutta eivät ainakaan siivoa sairaaloita, yäk. Roskia joka paikka täynnä ja verhot roikkui ikkunoissa. Sairaammaksi tulee, kun menee sairaalaan.

Täällä on aivan ihana ilmat, takkia ei enää tarvita ulkona.

Plussat

+Lennetään tänään Dubliniin, huomenna Suomeen

+Aurinko paistaa täydeltä taivaalta

+Oksetus olo on tosiaan vähenemään päin

+Näen Suomessa veljeäni, jota en olen sitten Suomesta lähdön eli vuoden nähnyt.

Vierailija
5/37 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatun äipällä hurjasti tsemppiä ja voimia! Tulehan kertomaan kuulumisia, kun jaksat :)

LeCheilelle mukavaa Suomen lomaa :)

Aika yökiltä kyllä kuulostaa sairaala olot.

10kaks, kyllä tärppi vielä tulee :)

Hilda

Vierailija
6/37 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huiiiiiii!!!! Nyt se Aatun äippä lähti sitten jakautumaan! Jännittää kyllä hänen puolesta. Kohta saavat ihanan vauvansa :) Juuri aamulla mietin koiria lenkittäessä, että koskahan mahtaa tulla siltä suunnalta lähtöviesti ja nythän se oli sitten tullut!

10kakkoselle tärppionnea! Kyllä se vauva vielä alkunsa saa. Siskoni osti ovistikkuja, kun olivat yrittäneet lasta ja yli vuoden, eikä plussaa kuulunut. Ekasta tikutetusta kierrosta tulikin sitten raskaaksi :) Eli ei niistä ainakaan haittaa ole.

En kyllä yhtään ihmettele miksi Le Cheile haluat tulla Suomeen synnyttämään. Ystäväni, joka asuu Lontoossa tulee Suomeen hammaslääkäriinkin. Kerran oli käynyt ja sanoi, että oli viimeinen kerta ;) Se on muuten uskomatonta, kuinka korkea hygieniataso Suomessa on yleisissä tiloissa. Sitä ei oikein edes tajua, ennen kun käy taas jossain muualla vierailulla.

Jouduin eilen hieman noloon tilanteeseen sen ikkunanpesujutun kanssa :) Sanoin miehelle, että ikkunat ovat kyllä tosi likaiset ja lisäsin perään, että joko olisi hänen vuoronsa pestä ne. Siihen mies tokaisi, että eiköhän tänä vuonna ole sinun vuorosi. Ääk, siis mieshän tosiaan pesi meidän ikkunat viime vuonna :D Niin kun ehdin eilen parjata täällä. No täytyy kyllä sanoa, että ei omasta aloitteestaan sentään hommaa aloittanut. Nih.

Sivottiin tänään Onnin kanssa koko huusholli. Kolme tuntia siihen meni ja poikanen oli ihan innolla koko ajan mukana. Uskomaton tyyppi! Nyt on ihanaa siirtyä viikonlopulle huomenna, kun on raikasta.

Viikonlopuksi on luvattu uskomattoman lämmintä, jopa 20 astetta! Suunniteltiin äitini kanssa, että laitetaan meidän piha kuntoon. Siis istutellaan kukkia jne. Tämä on se huono puoli tässä omakotitalo asumisessa, että lääniä on hiukan eri tavalla, kuin mihin olen tottunut. Vaikka meidän tontti on sellainen Helsinki tontti, eli hiiren pläjäys teille, jotka asutte jossain muualla. Ja kehtaan vielä vinkua ;)

Plussat:

+ Ihanan puhdas koti, pölyt häädetty taas hetkeksi!

+ Aurinko paistaa, täytyy suunnitella viikonlopulle vaikka joku piknik-retki.

+ Onni nukkui aamulla pitkään. Ehdin herätä rauhassa itse ja käydä jopa suihkussa ilman herraa.

Noema

Vierailija
7/37 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi oikein perhoset pörrätä vatsan pohjassa kun luin että Aatun äipällä on H-hetket käsillä. Onnea ja tsemppauksia hurjasti matkaan! :-)

Gerda: Kiva kun kutsu kuului ja tulit heti kirjoittelemaan. ;-) Ikävä kuulla että pääsiäinen on mennyt mollivoittoisesti, parempaa mieltä toivotan! Karhunpoikaselle myös paranemisia, toivottavasti viikonlopun polttarikeikka ja yökyläilyt onnistuvat.

Hildalle kiitokset myötätunnosta Jessen ihottumiin! Itsekin kesää ja aurinkoa kovasti odotan, viime kesänä ainakin päästiin vähän helpommalla rasvausten ja kutinoiden suhteen. Hus painajaiset pois Pertun kimpusta! Itse näin tosi paljon painajaisia pienenä (tosin ihan noin pienestä ei ole muistikuvia) ja pelottavaa niihin oli herätä, varsinkin kun ei ollut varma onko hereillä vai näkeekö vielä unta. Hyvä että Perttu kuitenkin toipui niinkin nopeasti painajaisestaan, vaikka varmasti on ollut kyllä pitkät minuutit kun toinen on kauhuissaan itkenyt.

Noema: Sellaisia pieniä värikkäitä pillereitä syötin miehelle ja johan alkoi virtaa löytymään... ;-) Olin kyllä tosi iloisesti yllättynyt kun mies innostui ikkunoita pesemään näinkin aikaisin keväällä. Se on kyllä meillä ihan perinteisestikin miehen homma, kun itse oon niin perfektionisti tekemäni jäljen kanssa ettei mun ikkunan pesut loppuisi ikinä, aina niitä viiruja johonkin jää ja sitten on pakko pestä uudelleen. Kun joku toinen pesee, viirut ei häiritse. Hassu juttu. :-) Normaalisti miestä on saanut muutamaan (kymmeneen ;-) kertaan pyydellä ennen kuin on tuon urakan aloittanut, mutta nyt ei tarvinnut. Mahtavaa!

Vai osaa Onni jo imuroidakin? Melkoinen ihmepoika! :-) Jesseä kiinnostaa enemmän imuroida itseään kuin lattioita. Tai painella nappeja ja säädellä imutehoa. Pitää ilmeisesti aloittaa koulutus. ;-)

10kaks: Taas uudelleen toivotan tärppionnea! Jospa jo pian onnaisi, peukutukset!

Le Cheilelle lämpimät tervetulotoivotukset Suomeen! Tänne on kaunista kevätsäätä luvassa. :-)

Plussia tälle päivälle:

+ Jessen tarhaan vieminen sujui taas hyvin, vauhdilla juoksi yhden hoitotädin sylkkiin heti kun leikkitiloihin mentiin ja heilutti mulle hymyillen.

+ Mies suunnitteli menevänsä tänään juoksulenkille Jessen kanssa eli vauhdikkaat rataskyydit tiedossa meidän hurjapäälle.

+ Tämän edellisen ohjelmanumeron johdosta pääsen tänään ihan rauhassa, yksinäni ruokakauppaan eikä kukaan ole hoputtamassa kun luen tuoteselosteita hyllyjen välissä. :-)

Vierailija
8/37 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Le_Cheile: Hyvään saumaan tulette Suomen kamaralle, aurinkoa luvattu oikein kunnolla! Kunhan tuo ilkeä tuuli vielä laantuisi.

Täällä kaivataan myös kesää. Pikkuhiljaa ihottumat laantumaan päin. Meillä minä kärsin atopiasta ja mies on kärsinyt aknesta. Näillä näkymin poika on perinyt aknen, tai toisin sanoen, ei vielä ole kuiva iho ainakaan.

Pari viikkoa sitten olin kauttaaltaan ihottuman peitossa, ei kiva :(

Joten tsemppiä kaikille iho-ongelmista kärsiville!

Olen muuten lukenut että alle 2 vuotiaana " sairastetut" allergiat saattavat kadota. Itse olen ollut maitoallerginen, suklaa ja tomaatti ainakin herkistäneet. Nyt en selvästi ole enää milleen allerginen, suklaa joskus laittaa ihon punoittamaan.

Tutun lapsi on herkkä MONILLE asioille ja nyt heillä on jäämässä kananmuna kiellettyjen listalta pois. Poika on hitusen vanhempi kuin meidän marraksemme.

Vitsi, pitänee mennä ostamaan niitä ovistikkuja! Niin monelta olen kuullut että tärppi tuli, kun hommistelut ajoittui oikein.

Jerestä meillä oli sitten jossain vaiheessa taktiikka, että joka toinen päivä vähintään. Luin senkin jostain että on hyvä taktiikka. Ja saihan poika Terolutejen jälkeen ja sopivien yhdyntävälien tuloksena alkunsa.

Kiitos kaikille tsemittäjille, eiköhän tämä tästä. Olen vain itse malttamaton jousimies ;D

MEilläkin nähdään välillä painajaisia, ainakin luulisin niin. Hirveä huuto alkaa, menen katsomaan melkein juosten että mitä-mitä!? Jere jatkaa huutoaan yleensä 5-10min ennekuin nukahtaa uudelleen. Silmät saattaa olla auki muttei näe tai reagoi mihinkään. Yleensä hermoheikko äiti on noissa tilanteissa ihan paniikissa. Olen jopa kokeillut huutaa, mutta ei silmäkään rävähdä. Onneksi näitä ei ole kovin usein, olisin jo suunniltani huolesta.

noema: Voiko kukkia jo istuttaa? Olen vielä aloitteleva puutarhuri niin en oikein handlaa näitä hommia :D

Justiinsa pari tuntia oltiin pihalla, päätin että pihalaatat hiotaan (puiset, älkää luulko hulluksi). Mies kyllästyi ennekuin ehti aloittaakaan ja kävi veljeltään hakemassa hiomakoneen. Jos huomenna saisi loput hiottua ja sitten käsiteltyä puut.

Jääkiekko-ottelu menee tuolla teeveessä, taidanpa mennä katsomaan!

10kaks

Vierailija
9/37 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] " Justiinsa pari tuntia oltiin pihalla, päätin että pihalaatat hiotaan (puiset, älkää luulko hulluksi)" Eli älkää luulko että rupean hiomaan betonilaattoja :DD

Vierailija
10/37 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit onneksi en aamulla käynyt lukemassa, Ois jännittänyt koko päivä!!! On se vain niin ihanaa kuulla toisten vauvauutisia. eihän mikään sano etteikö mekin vielä joskus, mutta siitä lähen että nämä kaksi ihanaa tytöntylleröä saa riittää.

Toivottavasti kuulemme aatun äipästä pian.

Nii ja kittykatti on sitten seuraavana, eikös niin!! Nyt voisit tulla pian kertomaan kuulumisia.

Noemalla ja muille odottajille tsemppiä! Hurjaa toi alhainen verenpaine. Toivottavasti saat sen jollain lailla paremmalle tolalle. Vaikuttaa nimittäin ihan yleiskuntoon. Kyllä se sun ukkos voisi ne ikkunat pestä. Sisu peseen ne sitten 15 vuoden päästä sun puolestasi :)

Meijän murustimella on korvatulehdus. hieman hämmentää kun sunnuntaista saakka on saanut antibioottia, ja tuntuu ettei oikein tokene. Täytyy viimeistään maanantaina viedä tarkastukseen, jos vieläkin nokka vuotaa ja vähänkin lämpöä. Nyt oli tasan 37 astetta, mikä ei ole mitään, mutta tiedän sen että silloin kun tyty terve, niin mittari alle 36,5.

Ihana fiilistellä äsken idolsin parissa. Olen kattonu joka jakson ja elänyt ne täysillä. Oikein on ahdistava olo, kun ei enää ohjelmaa tuu. Ja joo, mun suosikki Ari voitti. No jaa olen kyllä totaalinen Sonata Arctica fani. Suunniteltiin just ukon kaa että jos tultaisiin sauna open festareille Nääslandiaan kattoo sitä.

Noema meillä tonttia liikaa, enkä todellakkaan vielä suunnittele mitään kukkia. Tai joo nyt huhtikuuussa vois kasvattaa sisällä siemenistä taimia, mutta ei muuten. Jos välttämättä haluat jotain jo laitella niin suosittelen orvokkeja; eikä niitäkään vielä maahan, vaan korkeammalle esim, amppeliin.

Itse istutan kesäkukat vasta keskuun puolella, eikä meiltä ole Helsinkiin matkaa kuin 30 km. Meillä on nyt myyrät tehneet semmoset tuhot, että itkettää. Nurmikkokenttä on sellaisilla painaumilla ettei tuu muuta mieleen kuin jyrsiä koko maa auki ja istuttaa uudet siemenet. Ja siihen ei nyt rahat riitä. Onneksi kesä on ensi vuonnakin. En nyt todellakaan ressaa,, vaan nautin siitä että saan olla lasten kanssa.

Löpinät sikseen ja saunaan!

Mutta mutta: terkkuja kovasti kaikille!

Vierailija
11/37 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Örmelölle Onnea ihanasta pienestä nyytistä!!! jaksamista teille ja ihanaa vauvantuoksuista arkea:)

aatun_äipällä lienee jo nyytti...? Toivotaan et kaikki sujuu hyvin...jännää!

Ihana aurinkoinen ilma,sain juuri siivottua.Ihanaa alkaa viikonlopun viettoon. Lapset menee huomenna mummolaan ,saadaan miehen kans jälleen viettää parisuhdeviikonloppua:)

Tulin itseasiassa jättämään teille vähän niinkuin " jäähyväisiä" . Mulla ei aika enää yksinkertaisesti riitä tällä erää täällä palstailuun:(

alkaa tuota paperihommaa olla jo sen verran,etmun täytyy varmaan alkaa harkitsemaan poikaselle hoitopaikan hankkimista.

Täällä teidän kans ajatusten jakaminen on ollut sieltä keväästä 2005 asti todella antoisaa. Monta ihanaa hetkeä on tullut koettua teidän kannustusten ja kauniiden ajatusten vuoksi. Täällä sitä on saanut purkaa tunteitaan olan takaa!

en varmaan ihan kokonaan malta olla täältä pois, kyllä varmaan välillä tuun lukemaan mitä teille kaikille kuuluu. ehkä joskus jonkun sanasenkin naputan teille:) Mutta vakituinen kuulumisten kirjottelu nyt mun osaltani päättyy.

Kaikille teille uudella kierroksella oleville, ainakin Noema,Kitty, rapuäiti ja kaikki muut..Onnellista odotusta, voikaa hyvin ja tsemppiä!!

Plussaonnea kaikille yrittäjille!!! Pidän peukkuja teille että tärppää:)

Ja sitten kaikille muillekin teille ihanille palstakavereille, kaikkea hyvää ja aurinkoista kevättä:)

Kyllä teitä ikävä tulee,teidän juttuja ja kuulumisia...

halauksin ja lämpimin ajatuksin

Vierailija
12/37 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykälle vilkutan ja paljon kaikkea hyvää toivotan. Käy ihmeessä aina silloin tällöin kertomassa kuulumisia. Mulla saattaa olla vähän sama tilanne edessä heinäkuussa, kun on sitten kaksi villikkoa :) Mutta täytyy aina silloin tällöin käydä täällä kuitenkin päivittymässä.

Auringonkukka, ihanaa, että Jessen hoitoon vieminen on alkanut sujua noin hienosti! Taisi poika vähän äitiä härnätä alkuun :) Meillä on kaupassa käynti kanssa aina sellaista, että ihan kuin tuli persiin alla oltaisiin. En tajua. Miehellä aina joku ihmeen kiire kiitää kaupan läpi. Minä olen vasta vihanneksia valitsemassa, kun herra hoputtaa jo, että vauhtia. Ärsyttävää!

Tiituliitu, sepustin aika hassusti tuon kukkasuunnitelman. Eli meidän on tarkoitus ikään kuin uudelleen asetella jo olemassa olevat kukat. Edelliset asukkaat kun eivät olleet omanneet hurjasti tuota silmää kauneudelle, vaan kukkia harottaa siellä sun täällä. Maasta ovat nousseet jo siniset skillat, valkovuokot ja jotkut violetit hieman tulppaanin näköiset, joskin huomattavasti pienemmät kukat. Nostellaan niitä jotenkin vähän yhtenäisemmin. Ei siis istuteta vielä mitään uutta sentään. Vaikka olen kyllä niin pölö, että ei olisi ennenkuulumatonta, jos sellaisenkin hölmöyden menisin tekemään ;)

Mulla on tänään alkanut tuskaiset liitoskivut :( Onnistakin oli jonkin verran. Niin kuin salamoita löisi alapäässä. Auts.

Plussat:

+ Sininen taivas ja aurinko paistaa!

+ Onni nukkua köhnöttää pihalla :)

+ Ollaan oltu maidotta ja posket ovat kahdessa päivässä rauhoittuneet. Ihokin paljon sileämpi jo!

Noema

Vierailija
13/37 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuinen väsy on jo, mutta katsotaas saisinko vielä jotain kirjoitettua. Kun ei taas tiedä pääseekö viikonloppuna koneelle kun miehellä on pelivillitys. Nyt mies on parhaillaan poikien saunaillassa, joten kotikone on pitkästä aikaa vapaana. Onneksi oon töistä ehtinyt lukea teidän juttujanne ja kirjoitellakin. :-)

Vauvauutisia täälläkin kärsimättömänä odotellaan. En ihmettelisi vaikka näkisin Aatun äipästä unia, niin paljon on ollut mielessä... :-)

Tiituliitu: Pikaista paranemista tytöllesi! Tylsää kyllä jos antibiootitkaan ei meinaa auttaa. Ari oli muuten myös mun suosikki Idolseissa. Eikös ensi torstaina tule vielä joku tunnin jakso voittajasta...? Päästään vielä vähän fiilistelemään. :-)

Äitykälle tsemppiä työ- ja muihin kiireisiin! Mukavaa parisuhdeviikonloppua! :-) Toivottavasti ehdit aina välillä tulla kirjoittelemaan, vaikka sitten vain ihan pikapikakuulumisia.

Noema: Lohduttavaa kuulla että myös sun mies on kauppahoputtaja. Meillä aivan sama juttu että oon vasta vihannesosastolla kun mies jo alkaa hötkyillä että kauanko kestää vielä.

Toivotan sulle helpotusta liitoskipuihin, kuulostavat tuskallisille! Kiva kuulla että Onnin iho on rauhoittunut näinkin nopeasti kun maito on jätetty pois. Mitä teille suositeltiin maidon tilalle? Tässä vaiheessa ei varmaan enää mitään korvikkeita aloiteta kuitenkaan? Jesse saa korvikkeet reseptillä 2-vuotiaaksi saakka, sitten pitää varmaan aloittaa kalkkitabletit. Kalsium-rikastettu kauramaito on käytössä meillä ruoan laitossa ja puuron keitossa, mutta ei siitä riittävää määrää tule kun Jesse ei sitä sellaisenaan kelputa, ei edes murojen sekaan.

Vielä loppuun sellainen kysymys kaikille että kuinka tarkkoja teitin marraskuiset ovat omasta reviiristään? Tarkoitan lähinnä sitä että alkaako kovasti ahdistaa jos joku vieras / puolituttu menee liian lähelle. Jesse tänään viimeksi parkui kun vuotta vanhempi naapurin poika meni melkein iholle kiinni, vaikkei siis edes töninyt tai mitään. Meni niin sekaisin kauhusta(?) että haki epähuomiossa turvaa naapurinpojan äidistä ja sitten itku vasta yltyikin kun tajusi että eihän se oma äiti olekaan. Raasu-parka. Samoja tilanteita tulee toisinaan leikkipuistossa kun joku lapsi menee tekemään Jessen kanssa liian läheistä tuttavuutta, se tuntuu kovasti loukkaavan Jessen koskemattomuutta. ;-) Milloinkohan tuollainen piirre mahtaa helpottaa? Siinä vaiheessako kun toisten lasten seura alkaa enemmän kiinnostaa muutenkin, 2-3v?

Ja näiden pohdintojen jälkeen vielä plussat:

+ Jesse treenasi tohkeissaan kiipeilemistä tänään leikkipuistossa ja voi niitä onnellisia ilmeitä kun välillä onnistui omin avuin pääsemään esim. sellaiseen veturiin sisään.

+ Oli hauska kutittelu-kikattelu-ilta Jessen kanssa ja hienosti pärjättiin ilman isiäkin. Vaikka kerran soitettiinkin perään kun oli niin ikävä, Jesse kuunteli hymyssäsuin isin ääntä puhelimesta.

+ Viikonloppu edessä ja lämmintä luvassa. :-)

Hyvää yötä ja huomenta! Aurinkoista viikonloppua!

Vierailija
14/37 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että sentään, örmelö ja aatun-äippä on jo päässeet jakautumaan! ONNEA kovasti =))) Minä täällä vielä yhtenä kappaleena, rv 38+4 on menossa. Supistukset on loppuneet, ei edes pientä nipistystä tunnu. Joten yli taitaa tämäkin mennä...

Tehtiin iso päätös ja laitettiin talo myyntiin. Meillä on siis rintamamiestalo ja remonttia pitäisi kovasti tehdä julkisivun ja saunaosaston suhteen. Tuumittiin ettei aika, into eikä rahat riitä moiseen, joten myydään pois ja mennään vuokralle keräämään rahaa rakentamista varten. Ensi viikolla alkaa tönön virallinen myynti, joten päästään jänskäämään että koska lähtö tulee.

Muuten ei ihmeempiä, äitiysloma kuluu päivä kerrallaan ja joka aamu miettii että " joko tänään?" ja illalla saa aina huokaista " ei vieläkään" . Ihan samanlaista kuin silloin ekallakin kertaa.

Ihanan lämmintä kevään jatkoa kaikille =) Lueskelen aina joskus teidän juttuja, mutta en ikinä muista/osaa sitten kommentoida mitään kun rupean itse kirjoittamaan.

Vierailija
15/37 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nopeasti tulin kertomaan että 12.4. meille syntyi pieni TYTTÖ!! 3740g ja 51cm. Kaikki meni suht hyvin, lopulta tyttö syntyi luomuna, ja nyt on istuminen himppasen hankalaa.. Tänään kotiuduttiin, ja nyt sen verran härdelliä että tulen turinoimaan lisää paremmalla ajalla! Ja kiitokset kaikille tsempityksestä, tuntui tosi ihanalle :)

Äippä, Aatu ja Mymmeli

Vierailija
16/37 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatun äipälle lämpimät onnittelut prinsessasta!

Nyytti pehmeä syliisi annettiin,

se maidolta tuoksuu, on lämmin niin,

se itsekin varmaan tietää sen, ett`sulattaa jokaisen sydämen.

Hiustupsusta pieniin varpaisiin, se on ihana, ihana niin!

Ihanaa vauva ja taapero arkea teille! :)

Hilda

Huomenna juttua enemmän.

Vierailija
17/37 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea pienen tytön johdosta Aatun äippä! Hieno saavutus kaksi lasta alle kahdessa vuodessa.

Tulin pikaisesti kirjotteleen kuulumisia, ei meinaa ehtiä kirjotteleen, lukemassa käyn toki. Töihin on nyt palattu pari viikkoa sitten ja aika kiireistä arki on. Neiti on ollut vasta viikon hoidossa, kun miehellä oli lomia niin olivat sitten kotosalla viikon. Pph:lla on mennyt ihan mukavasti eka viikko, tosin neiti oli lyhyet päivät vaan. En sitten tiedä, kun siellä ollaan pitkää päivää, tuleeko ikävää. Illat roikkuu kyllä mun housun puntissa kiinni, etten vaan pääse taas karkaamaan moneksi tunniksi :) Ja kyllä mullakin sen verran ikävä töissä tulee tyttöä, että sitten illat sylitellään. Ensimmäisellä hoito viikolla tuli viisi uutta sanaa.

Olen viihtynyt töissä hyvin, ihanaa kun on aikuista seuraa ja saa syödä ja käydä vessassa yksin. Tuntuu ihan lomalta työssä käyminen. Saas nähdä kauanko työt maistuu, kesällä viimestään varmasti olisi valmis jäämään kotiin taas.

Nyt täytyy mennä suihkuun ja nukkumaan.

Vierailija
18/37 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=pink] ONNEA Aatun ja tyttelin äipälle suuresti!

[color=green] Nyt ei jaksa oikein muuta kirjoittaa, oli kirjauduttava että voi onnitella. Kolme päivää olemme pihaa kunnostaneet ja huomenna saamme valmiiksi. Pari pussia koristekiviä ja koristekatetta niin homma on siinä. Yöpakkasvaraan mentyä tulee istutukset kuvioihin.

Nyt hampaiden pesulle ja nukkumaan.

10kaks

Vierailija
19/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein lämpöiset onnittelut Aatun äipälle pikkuisesta tytöstä, ja Aatu-isoveikalle pikkusiskosta! :) Oi on se vaan ihanaa. :) Kiva kun kävit kertomassa meille uutiset, on täällä jännättykin puolestasi. Nyt vain mukavaa vauva-arkea teille ja hyvää toipumista!

Lyhyesti vielä omia kuulumisia, perjantaina flunssa iski minuunkin. Olin silti ystävän polttareita juhlimassa viikonloppuna buranan voimalla. Oli oikein mukavaa kyllä. Poikanen ei päässyt hoitoon kun oli myös yhä kipeänä, isänsä jäi sitten kotiin hoitamaan eikä päässyt osallistumaan sulhasen polttaririentoihin. Olisivat olleet samana päivänä.

Menisi nyt vain pian pois tämä tauti, ulkona on houkuttelevat ilmat. Täytyy kuitenkin edes vähän käydä siitä nauttimassa, oli vointi mikä vaan. Karhunpoika kun alkaa jo olla sen verran paremmassa kunnossa, enää vähän nuhaa ja yskää jäljellä.

Ensi kerralla enemmän juttua ja kommentteja.

Gerda

Vierailija
20/37 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippasen kyllä päässä jyskyttää, kun jostain kumman syystä itse nukuin huonosti.

Käykääpäs lukemassa edellinen pino, siellä on ihania vauvauutisiakin :)

Illalla sängyssä muistin Ollin äidin kysyneen onko äiti riippuvaisia.

Perttu kyllä viihtyy kaikkien sylissä, sen verran mitä nyt ennättää sylissä olemaan. Mutta yöllä, kun nukkuu meidän vieressä, niin hivuttaa itsensä aivan kiinni minuun ja välillä kädellä koittaa, että äiti todella on siinä vieressä. Ja jos kasvoni on pois pojasta päin, niin kääntää pääni häneen päin.

Viime yönä, kun olin " hätyyttämässä mörköjä" neidin luota, niin Perttu jo hiippaili olkkarissa sillä välin.

Reipasta viikkoa!

Ja tulkaahan kertomaan kuulumiset :)

Hilda