Kuinka aikaisin tapailumiehelle pitäisi kertoa, ettei halua saada lapsia?
Jos on jo muutaman kerran nähty, pitääkö kertoa?
Vai pitäisikö roikuttaa asiaa myöhemmäksi?
En tarkoita siis "en halua nyt" vaan tarkoitan jos äitiys, raskaus, synnytys ei ole ikinä kiinnostanut ja ne tuntuu täysin vieraalta.
Kommentit (92)
Kyllähän tuosta olisi hyvä mainita, jos ette ole mitään lapsia enää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä lapsia pidä vielä tapailuvaiheessa tehdäkään.
Niin kyllä mun miehenä täytyy sanoa että jos heti ekoilla tapaamisilla aletaan puhua lasten tekemisestä tai tekemättä jättämisestä, niin kyllä se voi olla vähän turn-off. Tulee sellainen epätoivon tuulahdus helposti. Vaikka en itsekään halua lapsia, niin en usko että liian aikaisin asiasta puhumalla edistäisi suhdetta.
Miksi suhdetta pitäisi edistää, jos sinä et halua lapsia ja toinen haluaa?
Ei tietenkään pidäkään. Mutta tsäänssit on, että pakittaisin, vaikka kumpikaa ei halua, jos toinen on aiheesta liian päällekäyvä.
En ihan ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Mitä päällekäyvää siinä on, jos toteaa, että haluaa lapsia tai että ei niitä halua? Ketä se hyödyttää, jos noin keskeistä asiaa pitkitetään? Aikuisten elämässä tuo on kuitenkin yksi olennaisimpia kysymyksiä. Etenkin naisille, koska meillä ei ole loputtomasti aikaa odotella saako mieheltä vastausta vai ei.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllä mun miehenä täytyy sanoa että jos heti ekoilla tapaamisilla aletaan puhua lasten tekemisestä tai tekemättä jättämisestä, niin kyllä se voi olla vähän turn-off. Tulee sellainen epätoivon tuulahdus helposti. Vaikka en itsekään halua lapsia, niin en usko että liian aikaisin asiasta puhumalla edistäisi suhdetta.
Ei tietenkään pidäkään. Mutta tsäänssit on, että pakittaisin, vaikka kumpikaa ei halua, jos toinen on aiheesta liian päällekäyvä.
En ihan ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Mitä
Jos nainen jo heti ekoilla treffeillä alkaa puhua lapsisuunnitelmistaan, tulee helposti vaikutelma, että hän on todella epätoivoisesti etsimässä parisuhdetta. Itse mieluiten tapailen aluksi ilman sitoumuksia, että nähdään miten homma ylipäätään toimii. Lapsista puhuminen sisältää oletuksen, että ollaan loppuelämä yhdessä, ja jos se tulee silmille heti kättelyssä, niin helposti saan sellaiset fiilikset että toinen on jotenkin liian tosissaan. Vaikea selittää.
Jos nainen jo heti ekoilla treffeillä alkaa puhua lapsisuunnitelmistaan, tulee helposti vaikutelma, että hän on todella epätoivoisesti etsimässä parisuhdetta. Itse mieluiten tapailen aluksi ilman sitoumuksia, että nähdään miten homma ylipäätään toimii. Lapsista puhuminen sisältää oletuksen, että ollaan loppuelämä yhdessä, ja jos se tulee silmille heti kättelyssä, niin helposti saan sellaiset fiilikset että toinen on jotenkin liian tosissaan. Vaikea selittää.
Eli et osaa erottaa lapsista puhumista ja lasten tekemistä toisistaan. Eihän se, että lapsisuunnitelmista puhutaan vielä tarkoita, että niitä lapsia ollaan tekemässä juuri sinun kanssasi. Se on vain rajaus, jonka perusteella katsotaan kannattaako tutustumista ylipäätään jatkaa. Itse en keksi yhtään syytä, miksi haluaisin jatkaa tutustumista, jos mies haluaa lapsia ja minä en tai toisin päin. Tästä syystä tämä asia on hyvä käydä läpi heti, ettei kumpikaan turhaan käytä aikaa tutustumiseen, joka ei tule johtamaan mihinkään. Jos taas haluaa vain kevyttä tapailua, sekin pitää kertoa toiselle, että ollaan samalla sivulla sen suhteen, mikä on homman nimi. On perseestä toista kohtaa antaa ymmärtää, että haluaa jotain enemmän, jos kuitenkin haluaa vain kevyttä tapailua ilman sitoumuksia.
Mun mielestä noista olisi hyvä puhua jo ennen ekoja treffejä, ettei kumpikin vaan tuhlaa aikaansa. En tälleen lapsia haluavana edes haluaisi treffata miestä, joka tietäisi jo ettei halua, ei mulla niin paljon ole vapaa-aikaa että haluaisin sen käyttää ihan tuhoon tuomittuun juttuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin millä tavalla asia otetaan esille. Jos tavoitteena on pitkäaikainen parisuhde, niin ensimmäisten 3 treffien aikana pitäisi selvittää kynnyskysymykset. Tässä vaiheessa kysymys ei tietenkään ole "montako lasta haluat minun kanssani?" vaan ennemminkin "olitko ajatellut koskaan hankkivasi lapsia?" Jos tämmöinen kysymys saa sinut ahdistumaan, silloin olet todennäköisesti vain p*llun perässä tai pesunkestävä vela.
Itse mieluiten tapailen aluksi ilman sitoumuksia, että nähdään miten homma ylipäätään toimii.
///
Juuri tuossa on yksi keskeinen syy, miksi lapsiasia tulee ottaa esiin mahdollisimman pian. Nainen, joka haluaa lähitulevaisuudessa lapsia, ei missään olosuhteissa halua tuhlata aikaansa mieheen, joka haluaa vain tapailla ilman sitoumuksia. Oletettavasti tilanne on sama myös miehillä, joille perhe on toiveissa suht pian.
Vierailija kirjoitti:
Itse mieluiten tapailen aluksi ilman sitoumuksia, että nähdään miten homma ylipäätään toimii.
///
Juuri tuossa on yksi keskeinen syy, miksi lapsiasia tulee ottaa esiin mahdollisimman pian. Nainen, joka haluaa lähitulevaisuudessa lapsia, ei missään olosuhteissa halua tuhlata aikaansa mieheen, joka haluaa vain tapailla ilman sitoumuksia. Oletettavasti tilanne on sama myös miehillä, joille perhe on toiveissa suht pian.
Se on just tää tämmönen hyöty- ja optimointiajattelu joka karkottaa. Siinä tulee helposti sellanen "Mulla on kiire, mä tarviin parisuhteen/perheen/lapsia JUST NYT, ihan sama kenen kanssa. Aika loppuu just, hop hop, nyt palloa jalkaan siitä!" En usko että oon ainoa mes joka näin ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
///
Se on just tää tämmönen hyöty- ja optimointiajattelu joka karkottaa. Siinä tulee helposti sellanen "Mulla on kiire, mä tarviin parisuhteen/perheen/lapsia JUST NYT, ihan sama kenen kanssa. Aika loppuu just, hop hop, nyt palloa jalkaan siitä!" En usko että oon ainoa mes joka näin ajattelee.
No se on sinun ongelmasi, jos yleisluontoinen keskustelu lapsista saa sinussa aikaan tuollaisia ajatuksia. Sitten sinulle ei sovi nainen, joka haluaa selvittää perusasiat ennen kuin jatkaa tapailua. Aika monella aikuisella on elämässään sen verran paljon asioita, että ei yksinkertaisesti ole mielenkiintoa käydä tapailemassa ihmistä, joka ei uskalla puhua edes näin perustavanlaatuisesta asiasta niin kuin aikuiset ihmiset, vaan menee paniikkiin ja kuvittelee, että nainen tyyliin r'skaa hänet, jos lapset edes mainitaan. Ainakin tässä 30+ ikäluokassa, jossa itse olen lapsiasialla alkaa ihan biologisistakin syistä olla vähän kiirus, joten senkään puoleen ei kiinnosta tuhlata aikaa tyhjiin kortteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai säkin nyt tunnustelet millä fiiliksellä toinen on matkassa jos toinen on ettimäs tulevan lapsen isää ja toinen on vähä et go with The flow niin ei välttämättä oikein kohtaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
///
Kerro yksikin järkevä syy, miksi lapsia haluvan naisen pitäisi tapailla sinua monta viikkoa tai jopa kuukautta, vaikka et halua lapsia.
eri
Minusta se, pystyykö puhumaan lapsista tai muista isoista kysymyksistä, kuten vaikka naimisiinmenosta, kertoo hyvin paljon miehestä. Haluan kumppaniksi aikuisen miehen, jonka kanssa pystyy puhumaan asiasta kuin asiasta. Jos mies ei pysty edes sitä sanomaan, haluaako hän JOSKUS lapsia vai ei, kyseessä on minun mittarillani pikkupoika, joka ei vielä ole valmis parisuhteeseen.
Mikäli mies on sinulle pelkkä satunnainen pano ja tapailette ainoastaan hauskanpidon merkeissä ja mies on sinulle vain hetken ilo niin tuskin on tarpeen kertoa.
Mikäli toivot miehestä pidempiaikaista seuraa, niin kannattaa kertoa, sillä hän voi hyvinkin arastella vakituisempaa suhdetta, jos pelkää, että jossain vaiheessa ryhdyt toivomaan syvenpää suhdetta ja lapsia.
M57v
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä että noin oleellinen asia tulisi ilmi riittävän aikaisin.
Me esim. käsiteltiin asia heti ekalla tapaamisella. "Onks sulla lapsia - ei - miksei - en oo koskaan halunnut enkä halua - great!" Nyt 15 yhdessä.
Muutenkin oon aina tuonut heti asian esiin ettei suotta tuhlaannu aikaa, energiaa ja viehätysvoimaa.
Ihan sama, kun ei kumminkaan miehelle kelpaa. Ei se että haluaa lapsia eikä se että ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli mies on sinulle pelkkä satunnainen pano ja tapailette ainoastaan hauskanpidon merkeissä ja mies on sinulle vain hetken ilo niin tuskin on tarpeen kertoa.
Mikäli toivot miehestä pidempiaikaista seuraa, niin kannattaa kertoa, sillä hän voi hyvinkin arastella vakituisempaa suhdetta, jos pelkää, että jossain vaiheessa ryhdyt toivomaan syvenpää suhdetta ja lapsia.
M57v
Hyvin tiivistetty. Se, mitä suhteelta haluaa, ratkaisee sen, onko lapsiasia tarpeen ottaa esiin vai ei. Tässä on tärkeää, että molemmat tietävät ja ovat samaa mieltä siitä, mitä suhteelta haetaan. Mikään ei ole paskempaa kuin se, että toinen luulee suhteen etenevän jossain vaiheessa vakavaksi ja toinen ei ole missään vaiheessa edes aikonut muuta kuin tapailla kevyesti, mutta on jättänyt sen kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, kun ei kumminkaan miehelle kelpaa. Ei se että haluaa lapsia eikä se että ei halua.
Miks haluaisit päätyä suhteeseen johon joku on sut vain kelpuuttanut paremman puutteessa.
Ennen kuin kertoo oman kantansa, kannattaa kysyä mieheltä tämän lapsiaikeista ja vasta vastauksen saatuaan paljastaa omat aikeensa.
Miksi näin? Koska mies suhteenhimossaan myötäilee naista ja pahimmassa tapauksessa suoraan valehtelee lapsiaikeistaan tullakseen valituksi. Valhe saattaa paljastua vasta vuosien jälkeen, kun hän alkaa painostaa naista jättämään ehkäisyn pois.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin kertoo oman kantansa, kannattaa kysyä mieheltä tämän lapsiaikeista ja vasta vastauksen saatuaan paljastaa omat aikeensa.
Miksi näin? Koska mies suhteenhimossaan myötäilee naista ja pahimmassa tapauksessa suoraan valehtelee lapsiaikeistaan tullakseen valituksi. Valhe saattaa paljastua vasta vuosien jälkeen, kun hän alkaa painostaa naista jättämään ehkäisyn pois.
Kuulostaa aivan järkevältä , ei tällaisessa asiassa kummankaan kuulu miellyttää toista .
Sittenhän on hyvä, jos suhde päättyy ennen kuin ehtii alkaakaan. Sinulle ei selkeästi sovi ihminen, jonka haluaa puhua asiat halki eikä venkoilla.