Kuinka aikaisin tapailumiehelle pitäisi kertoa, ettei halua saada lapsia?
Jos on jo muutaman kerran nähty, pitääkö kertoa?
Vai pitäisikö roikuttaa asiaa myöhemmäksi?
En tarkoita siis "en halua nyt" vaan tarkoitan jos äitiys, raskaus, synnytys ei ole ikinä kiinnostanut ja ne tuntuu täysin vieraalta.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Ekan tapaamisen kolmas lause.
Kuulostaa huumorilta mutta on tässä totuuden siemen.
Jos ehtii tulla tunteet mukaan, sitä pahemmalta ero tuntuu. Siksi lapsiasia pitäisi saada heti alta pois, ettei tule sydänsyryjä suhteen päättymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa huumorilta mutta on tässä totuuden siemen.
Jos ehtii tulla tunteet mukaan, sitä pahemmalta ero tuntuu. Siksi lapsiasia pitäisi saada heti alta pois, ettei tule sydänsyryjä suhteen päättymisestä.
Kun tulee tunteet mukaan tulee mukaan helposti myös mielistelyä sekä liiallista miellyttämistä. Saatetaan jättää asioita kertomatta kun ei halua loukata toista, vaikka se asia olis hyvä toisen kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Jos oma kanta on ehdoton, sen voisi tuoda esiin mun mielestä vaikka melkein heti tutustumisen alussa. Tai is itselle on selvää, että haluaa kumppanin joka tietää varmasti että haluaa/ei halua lapsia, miksi tätä ei voisi kysyä heti? Suotta haaskata molempien aikaa, jos halutaan selvästi eri asioita.
Kun nainen lyhyen tapilun jälkeen, totesi ettei ole lapsia tullut, halusin varmistaa heti, ettei kyse ollut periaatteesta. Ja vaikkei suhteemme edennyt, olisin ehkä itse miettinyt tarkemmin lapsiasiaa. No hänellä on nyt lapsi ja minulla ei. Yksin lisääntyminen miehelle on melkoisen mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin naisille kävisi yksi lapsi. Joillekin kaksi. Jotkut eivät halua yhtään. Mutta osa miehistä horisee isosta perheestä. Sitten kai eri teille.
Toki joillekin miehille ja varmasti naisille lapsien lukumäärä voi olla hyvinkin tärkeä. Veikkaisin kuitenkin, että suurin osa ovat mukautuvaisia, kunhan ei puhuta suurperheestä tai täydestä lapsettomuudesta. AInakin toivon että useimmille se olisi yhdessä neuvoteltava asia. Toki jos itse tietää tasan montako lasta haluaa tai ei ollenkaan lasta halua, sen kertoo jo varhaisessa vaiheessa.
Itselle yksi tai kaksi olisi ollut toiveena, määrästä viis. Kolme tai yli olisikin riippunut taloudellisesta tilanteesta jo paljon enemmän. No, eipä tarvitse enää pohtia, ei ole ainuttakaan.
Heti alussa että mies voi tehdä päätöksen kannattaako sinun kanssa jatkaa suhdetta jos lapsitoiveet ei kohtaa
Mä olen kyllä tämän asian ottanut puheeksi jo tyyliin ekaa kertaa jutellessa, ennen kun on edes livenä tavattu, koska en koe että mun, sen enempää kun sen toisenkaan kannattaa tuhlata aikaansa edes siihen ekaan näkemiseen jos tää ja muutama muu perustavan laatuinen asia ei kohtaa. Jos toinen etsii itselleen vaimoa ja lapselleen äitiä niin mitä helvettiä mä sen kanssa aikaa kulutan kun musta ei ole tulossa kumpaakaan?
Hyvin aikaisessa vaiheessa. Ei ole kummankaan etu, että tuollaista asiaa pimitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin naisille kävisi yksi lapsi. Joillekin kaksi. Jotkut eivät halua yhtään. Mutta osa miehistä horisee isosta perheestä. Sitten kai eri teille.
Lapsesta ei voi tehdä kompromissia. On varmaan niitäkin jotka ajattelee että "jos sä haluat 0, ja mä haluan 3, niin tehdään edes yksi". Silloin kummatkin pettyy ja lapsi sen myös huomaa. Silloin on tehty lapset väärän kumppanin kanssa. Kuka tällaiseen ryhtyy? 🙄
Kompromissit on aika kamalia kun sitten kumminkin päädytään sellaseen mitä kumpikaan ei halua
Naisten kompromissi vasta onkin hauska. Jos mies haluaa yhden lapsen ja nainen haluaa kolme lasta niin se kompromissi on kolme lasta kun nainen hankkiutuu vaikka salaa raskaaksi tai hankkiutuu raskaaksi toiselle miehelle että saa sen lapsi määrän mitä itse haluaa välittämättä miehen toiveista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesta ei voi tehdä kompromissia. On varmaan niitäkin jotka ajattelee että "jos sä haluat 0, ja mä haluan 3, niin tehdään edes yksi". Silloin kummatkin pettyy ja lapsi sen myös huomaa. Silloin on tehty lapset väärän kumppanin kanssa. Kuka tällaiseen ryhtyy? 🙄
Kompromissit on aika kamalia kun sitten kumminkin päädytään sellaseen mitä kumpikaan ei halua
Naisten kompromissi vasta onkin hauska. Jos mies haluaa yhden lapsen ja nainen haluaa kolme lasta niin se kompromissi on kolme lasta kun nainen hankkiutuu vaikka salaa raskaaksi tai hankkiutuu raskaaksi toiselle miehelle että s
Nainen ei voi hankkiutua sinulle salaa raskaaksi, koska sinulla ihan itselläsi on vastuu huolehtia ehkäisystä, jos lasten määrän lisääntyminen on ehdoton ei.
Hetihän se kannattaa heittää ilmoille. Jos toista kiinnostaa saada joskus perhe, ettei aikaa tuhlaa. Tai voi olla et toinenkaan ei halua,mut ei se sitä tarkoita etteikö mieltä saisi muuttaa. Hänellä voi mieli muuttua vaikka 5 vuoden päästä ja sanoo heippa.
Ei niitä lapsia pidä vielä tapailuvaiheessa tehdäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteet ovat täynnä kompromisseja. Jos ei ole niihin valmis niin ei kannata ryhtyä parisuhteeseen. Lasten tekeminen tai tekemättömyys on kuitenkin sellainen asia jossa ei voi tehdä kompromissiä. Lasten lukumäärän suhteen sen sijaan voi tehdä kompromisseja ja usein tehdäänkin.
Tunti ainakin heräämisestä, ei sillä ajalla niin tarkkaa. Ehkä iltapäivällä mieluiten.
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllä mun miehenä täytyy sanoa että jos heti ekoilla tapaamisilla aletaan puhua lasten tekemisestä tai tekemättä jättämisestä, niin kyllä se voi olla vähän turn-off. Tulee sellainen epätoivon tuulahdus helposti. Vaikka en itsekään halua lapsia, niin en usko että liian aikaisin asiasta puhumalla edistäisi suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllä mun miehenä täytyy sanoa että jos heti ekoilla tapaamisilla aletaan puhua lasten tekemisestä tai tekemättä jättämisestä, niin kyllä se voi olla vähän turn-off. Tulee sellainen epätoivon tuulahdus helposti. Vaikka en itsekään halua lapsia, niin en usko että liian aikaisin asiasta puhumalla edistäisi suhdetta.
Sehän se puhumisen pointti on, että kannattaako suhdetta ylipäätään edistää. Jos toinen ehdottomasti haluaa lapsia ja toinen ei missään nimessä halua, ei ole mitään järkeä tuhlata aikaa tapailuun ja suhteen edistämiseen. Sama asia monen muun perusperiaatteen kohdalla. Itselleni ehdoton ei on se, että toisella on jo valmiiksi lapsia ja haluan todellakin tietää sen mielellään jo ennen ensimmäistä tapaamista.
eri
Heti on paras kysyä että haluatko lapsia. Voi kumpikin sitten jatkaa omia polkujaan jos ei onnaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suhdetta pitäisi edistää, jos sinä et halua lapsia ja toinen haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suhdetta pitäisi edistää, jos sinä et halua lapsia ja toinen haluaa?
Ei tietenkään pidäkään. Mutta tsäänssit on, että pakittaisin, vaikka kumpikaa ei halua, jos toinen on aiheesta liian päällekäyvä.
Kyllähän sitä tulisi jollain tavalla petetty olo, jos suhde jatkuisi kuukausia ja vasta sitten läväytettäisiin naamalle, että en muuten halua ikinä lapsia. Itselle lapset ovat tärkeä asia.
N25