Kuinka aikaisin tapailumiehelle pitäisi kertoa, ettei halua saada lapsia?
Jos on jo muutaman kerran nähty, pitääkö kertoa?
Vai pitäisikö roikuttaa asiaa myöhemmäksi?
En tarkoita siis "en halua nyt" vaan tarkoitan jos äitiys, raskaus, synnytys ei ole ikinä kiinnostanut ja ne tuntuu täysin vieraalta.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertomalla ihan reippaasti aika aikaisessa väiheessa ettei halua lapsia. Ihan suotta sitä toisen aikaa tuhlaa ja roikottaa siinä jos hänellä on lapsihaaveita. Etsit sellaisen kumppanin jolla on samat arvot elämässä. Problem solved.
Toisaalta on nähty näitäkin, jotka valehtelee lapsistaan, ja saalistavat nimenomaan lapsettomia, koska haluavat heistä ilmaisen lapsenvahdin, ja pahimmillaan yrittävät käännyttää velaa muuttamaan mieltään. Näitä on nähty.
Niin sanottu screening-tekniikka on siinä mielessä turvallisempi. Ei kerrota toiselle omista lapsihaaveista mitään, vaan kysytään ensin esim. "Montako lasta sinä näet itselläsi 20v päästä?". Jos vastaus on mitä tahansa muuta kuin 0, nousee saman tien pöydästä ja toteaa että eiköhän tämä ollut tässä.
Ja on miehiä j
Se ehkäisee joka ei halua lapsia.
Paljas penis on vapaaehtoisen isyyden isyyden ensiaskel.
Heti. Mun veljellä oli isyystoive Tinder-tekstissä, joten kun tapasi siellä tulevan vaimonsa, niin asia oli helposti heti käsiteltävissä. Mun veljille (useampi) ollut aina selvää, että nainen etsitään sillä silmällä kuka sopii myös äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailumiehelle ei tarvi kertoa ollenkaan. Jos tapailu muuttuu vakisuhteeksi niin sitten tarvii.
Kerro heti ja säästä miehen elämästä se 6kk jonka luulee että haluat parisuhteen ja perheen.
Miksi? Mies huolehtikoon siitä että kertoo itse toiveensa. Aina ne ei toteudu. Puolet 30-vuotiaista suomalaismiehistä ei saa raskautta alkuun luonnollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä että noin oleellinen asia tulisi ilmi riittävän aikaisin.
Miksi? Mitä velvollisuutta kellään on kertoa kaukaisista suunnitelmistaan, jotka voi vielä muuttuakin.
Velvollisuus itseä ja kumppania kohtaan olla rehellinen.
Jos ei ole mitään salattavaa, miksi salata erittäin isot asiat, jotka määrittävät koko parisuhteen jatkumisen edellytykset?
Salaaminen tarkoittaa, että haluaa syödä kakun ja pitää sen, koska ei halua toisen tietävän totuutta itsestä. Koska muuten toinen voisi nostaa kytkintä ja lähteä.
Ennen kuin tapailu muuttuu minkäänlaiseksi parisuhteeksi. En ainakaan usko, että moni lähtee parisuhteeseen sillä ajatuksella, että ollaan tässä nyt jonkun aikaa yhdessä ja erotaan sitten. Suhteessa on aina mukana tulevaisuusaspekti ja olisi molemmille reilua, että jo ennen minkäänlaista sopimista suhteesta, molemmilla on tiedossa, mitkä sen lopputulemat voivat olla eli tässä tapauksessa se, että lapsia ei sitten koskaan tule. Mielestäni pitää keskustella myös siitä halutaanko joskus tulevaisuudessa mahdollisesti naimisiin tai ainakin siitä, jos ei missään nimessä halua koskaan. Myös lemmikkien kohdalla on vähän samaa, että olisi hyvä keskustella jos toinen on ehdottomasti ei ja toinen on kyllä. Kaikki tällaiset ääriratkaisut ja ehdottomuudet on puhuttava läpi mahdollisimman pian, mutta eivätkö nämä sitten ole sellaisia asioita, jotka ihan luontevasti tulevat puheeksi siellä tapailuvaiheessakin, kun tutustutaan?
Voihan se mieskin kysyä naiselta lapsisuunnitelmista. Jos nainen kysyy mieheltä haluaako hän lapsia, osa miehistä sanoo joo, koska he kuvittelee kaikkien naisten haluavan lapsia. Miesten pitää itse huolehtia ehkäisystä omalta osaltaan, jos he ei lapsia halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailumiehelle ei tarvi kertoa ollenkaan. Jos tapailu muuttuu vakisuhteeksi niin sitten tarvii.
Kerro heti ja säästä miehen elämästä se 6kk jonka luulee että haluat parisuhteen ja perheen.
Miksi? Mies huolehtikoon siitä että kertoo itse toiveensa. Aina ne ei toteudu. Puolet 30-vuotiaista suomalaismiehistä ei saa raskautta alkuun luonnollisesti.
Minäkin kallistuisin sille kannalle, että mies kertoo mitä etsii ja elämältään haluaa.
Naisen kannattaa sitten tarkkailla merkkejä, että vaikuttaako miehen sanat ja teot/valinnat olevan synkassa, eli tarkoittaako mies mitä sanoo vai onko kyseessä mies joka sanoo asioita joita olettaa naisen haluavan kuulla. Useimmat ihmisethän tekee jonkin verran tuota, että sanovat asioita joita olettavat muiden haluavan kuulla, mutta isompien linjojen kanssa ja muutenkin omista toiveistaan ja arvoistaan tulisi olla täysin rehellinen.
Voi jestas taas. Kai tuosta aiheesta voi puhua ihan vaikka ekoilla treffeillä. Normaalia keskustelua, eikä tehdä taas tästäkin saa..nan iso numero. Nykyään tuntuu, että pohditaan yöt ja päivät, miten kertoa jollekin random tapailutyypille asioita.
Vierailija kirjoitti:
Heti. Mun veljellä oli isyystoive Tinder-tekstissä, joten kun tapasi siellä tulevan vaimonsa, niin asia oli helposti heti käsiteltävissä. Mun veljille (useampi) ollut aina selvää, että nainen etsitään sillä silmällä kuka sopii myös äidiksi.
Tuo on avointa ja reilua kaikkia kohtaan. Noin sen pitääkin olla. Säästää kaikkien aikaa.
Valitettavasti jos tilanne on toisinpäin, vapaaehtoisesti lapsettomat joutuvat diilaamaan valevelojen kanssa.
Tätä tuskin tapahtuu niin paljon että vela alkaisi käännyttää vanhemmaksi haluavaa lapsettomaksi. Kuulostaisi todella oudolta.
Saisinpa tuollaisen naisen, joka olisi vielä hoikka ja kuntoileva, sievä nainen.
En minä lapsia vastaankaan ole mutta asia on omasta mielestäni naisen päätös. Jos nainen haluaa lapsia niin en laita vastaan mutta jos ei halua niin ei sekään haittaa.
M40
Vierailija kirjoitti:
Voihan se mieskin kysyä naiselta lapsisuunnitelmista. Jos nainen kysyy mieheltä haluaako hän lapsia, osa miehistä sanoo joo, koska he kuvittelee kaikkien naisten haluavan lapsia. Miesten pitää itse huolehtia ehkäisystä omalta osaltaan, jos he ei lapsia halua.
Miksi sanoa joo jos ei itse halua lapsia?