Kuinka aikaisin tapailumiehelle pitäisi kertoa, ettei halua saada lapsia?
Jos on jo muutaman kerran nähty, pitääkö kertoa?
Vai pitäisikö roikuttaa asiaa myöhemmäksi?
En tarkoita siis "en halua nyt" vaan tarkoitan jos äitiys, raskaus, synnytys ei ole ikinä kiinnostanut ja ne tuntuu täysin vieraalta.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mieluiten tapailen aluksi ilman sitoumuksia, että nähdään miten homma ylipäätään toimii.
///
Juuri tuossa on yksi keskeinen syy, miksi lapsiasia tulee ottaa esiin mahdollisimman pian. Nainen, joka haluaa lähitulevaisuudessa lapsia, ei missään olosuhteissa halua tuhlata aikaansa mieheen, joka haluaa vain tapailla ilman sitoumuksia. Oletettavasti tilanne on sama myös miehillä, joille perhe on toiveissa suht pian.
Se on just tää tämmönen hyöty- ja optimointiajattelu joka karkottaa. Siinä tulee helposti sellanen "Mulla on kiire, mä tarviin parisuhteen/perheen/lapsia JUST NYT, ihan sama kenen kanssa. Aika loppuu just, hop hop, nyt palloa jalkaan siitä!" En usko että oon ainoa mes joka näin ajattelee.
Nyt kun mietin asiaa, niin tää "..ihan sama kenen kanssa.." on ehkä se mikä tossa eniten tökkii. Siis siinä tulee olo, että nainen ei halua just mua, vaan ainoastaan jonkun täyttämään tyhjää paikkaa valmiiksi suunnittellussa elämänsapluunassaan. Oon ollu joskus deiteillä, joka oli kuin työhaastattelu, vittumainen sellainen. Mm. "missä sä näät ittse viiden vuoden päästä" on kysytty multa ainoastaan treffeillä ei töitä hakiessa.
Mun mielestä tuo on samaa suuruusluokkaa oleva info kuin että tykkää s/m -seksistä ja että haluaa kumppaninkin tykkäävän. Eikö viimemainittu ole yleensä tapana kertoa deitti-ilmossa/keskittää ilmoittelu jonnekin missä on pelkkää sadomasoporukkaa? Siis en tarkoita että velat on outoja pervoja enkä että s/m-porukassakaan on mitään vikaa, vaan että tuo on melkein kuin seksuaalisen suuntautumisen "alaviite", jonka kertomatta jättäminen deitti-ilmoitusvaiheessa on MELKEIN yhtä outoa kuin itse seksuaalisen suuntautumisen kertomatta jättäminen. Siis se määrittää niin paljon sitä tulevaa parisuhde-elämää.
En lähtisi edes treffeille lapsia haluavan kanssa. Etkö kunnioita yhtään omaa aikaasi, eihän tässä ole kyse vain sen treffikumppanin toiveista vaan sinunkin. Miksi edes tapailisit ketään tietämättä yhtä tärkeimmistä kumppanin valintaan vaikuttavista seikoista? Etkä halua ITSE tietää mahdollisimman aikaisin, haluaako se toinen tehdä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin kertoo oman kantansa, kannattaa kysyä mieheltä tämän lapsiaikeista ja vasta vastauksen saatuaan paljastaa omat aikeensa.
Miksi näin? Koska mies suhteenhimossaan myötäilee naista ja pahimmassa tapauksessa suoraan valehtelee lapsiaikeistaan tullakseen valituksi. Valhe saattaa paljastua vasta vuosien jälkeen, kun hän alkaa painostaa naista jättämään ehkäisyn pois.
Aika iso osa miehistä on suostunut lasten hankintaan vain jotta naiselta ei menisi jalat ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin kertoo oman kantansa, kannattaa kysyä mieheltä tämän lapsiaikeista ja vasta vastauksen saatuaan paljastaa omat aikeensa.
Miksi näin? Koska mies suhteenhimossaan myötäilee naista ja pahimmassa tapauksessa suoraan valehtelee lapsiaikeistaan tullakseen valituksi. Valhe saattaa paljastua vasta vuosien jälkeen, kun hän alkaa painostaa naista jättämään ehkäisyn pois.
No näinpä kävi mulle nuorena tyttönä. Hommattiin asunto ja helvetinmoinen laina, "no nyt kun ollaan asetuttu niin hankitaanko nyt niitä lapsia"? Mitä s44t4n44!? Sitten oltiinkin pahimpaan lama-aikaan ihmeissämme tahoillamme sen jättilainan kanssa.
Random tapailumiestä ei varmasti kiinnosta lapset vaan seksi.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi edes treffeille lapsia haluavan kanssa. Etkö kunnioita yhtään omaa aikaasi, eihän tässä ole kyse vain sen treffikumppanin toiveista vaan sinunkin. Miksi edes tapailisit ketään tietämättä yhtä tärkeimmistä kumppanin valintaan vaikuttavista seikoista? Etkä halua ITSE tietää mahdollisimman aikaisin, haluaako se toinen tehdä lapsia?
Olen mies. Minulla ei ole vahvaa mielipidettä lasten hankkimisesta. Jos sopiva nainen tulee vastaan, voisin hyvin ruveta isäksi. Toisaalta ihan hyvin voin jäädä lapsettomaksikin. Sen sijaan asian tivaaminen heti ensi tapaamisella kyllä aiheuttaisi vähän kulmien kohottelua, ihan kuten tuo toinen mies jo kirjoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mieluiten tapailen aluksi ilman sitoumuksia, että nähdään miten homma ylipäätään toimii.
///
Juuri tuossa on yksi keskeinen syy, miksi lapsiasia tulee ottaa esiin mahdollisimman pian. Nainen, joka haluaa lähitulevaisuudessa lapsia, ei missään olosuhteissa halua tuhlata aikaansa mieheen, joka haluaa vain tapailla ilman sitoumuksia. Oletettavasti tilanne on sama myös miehillä, joille perhe on toiveissa suht pian.
Se on just tää tämmönen hyöty- ja optimointiajattelu joka karkottaa. Siinä tulee helposti sellanen "Mulla on kiire, mä tarviin parisuhteen/perheen/lapsia JUST NYT, ihan sama kenen kanssa. Aika loppuu just, hop hop, nyt palloa jalkaan siitä!" En usko että oon ainoa mes joka näin ajattelee.
Nyt kun mietin asiaa, niin tää "..ihan sama kenen kanssa.." on ehkä s
Tuo "ihan sama kenen kanssa" on täysin sinun omaa kuvitelmaasi. Jos nainen haluaa lapsia ja kertoo sen aikaisessa vaiheessa, ei se ikinä missään olosuhteissa tarkoita, että nainen haluaa lapsia kenen kanssa tahansa. Jos nainen haluaa lapsia asenteella "ihan sama kenen kanssa" hän pokaa baarista tai kadulta jonkun random miehen ja panee paljaalla toistaen tätä kunnes tärppää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä lapsia pidä vielä tapailuvaiheessa tehdäkään.
Niin kyllä mun miehenä täytyy sanoa että jos heti ekoilla tapaamisilla aletaan puhua lasten tekemisestä tai tekemättä jättämisestä, niin kyllä se voi olla vähän turn-off. Tulee sellainen epätoivon tuulahdus helposti. Vaikka en itsekään halua lapsia, niin en usko että liian aikaisin asiasta puhumalla edistäisi suhdetta.
Miksi suhdetta pitäisi edistää, jos sinä et halua lapsia ja toinen haluaa?
Ei tietenkään pidäkään. Mutta tsäänssit on, että pakittaisin, vaikka kumpikaa ei halua, jos toinen on aiheesta liian päällekäyvä.
Miksi? Etkä siis pidä siitä että nainen tietää mitä haluaa, ja uskaltaa kertoa sen ääneen? Millä lailla on "päällekäyvää" olla avoin omista tavoitteistaan?
Sehän on vastakohta epätoivolle - epätoivoinen ihminen piilottelisi omia tarpeitaan, ja yrittäisi miellyttää kaikkia saadakseen edes jonkun kumppanin. Itsevarma ihminen tietää mitä haluaa ja uskaltaa sanoa sen ääneen, eikä pelkää muiden reaktioita.
No itse sovittiin miehen kanssa jo tapailun alkuvaiheessa, että lapsia ei tulla hankkimaan. Kun oltiin oltu yhdessä 10 vuotta, koin, että saattaisin sittenkin ehkä haluta yhden, kokeeksi. Miehen suostuttelu tähän ajatukseen otti viisi vuotta. Lapsen syntyessä olin 36v. Koska lapsi oli kiva ja mukava, hankittiin vielä kaksi lisää neljänkympin molemmin puolin.
Ei sitä siis aina heti tiedä, haluaako joskus lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies. Minulla ei ole vahvaa mielipidettä lasten hankkimisesta. Jos sopiva nainen tulee vastaan, voisin hyvin ruveta isäksi. Toisaalta ihan hyvin voin jäädä lapsettomaksikin. Sen sijaan asian tivaaminen heti ensi tapaamisella kyllä aiheuttaisi vähän kulmien kohottelua, ihan kuten tuo toinen mies jo kirjoitti.
Se ei ole tivaamista, jos asiaa kysytään neutraalilla sävyllä. Mikä teitä miehiä vaivaa, kun heti on paniikki päällä, jos lapset tulevat puheeksi?
No voi hyvänen aika tehty tästäkin vaikeata. Eihän sitä voi tietää miten kukakin reagoi tai ajattelee, siksipä aukaise suu. Jos menee syteen, niin ei oo oikea ihminen sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika iso osa miehistä on suostunut lasten hankintaan vain jotta naiselta ei menisi jalat ristiin.
Se on miehen valinta se. Jos yhden naisen p'llu on niin tärkeä, että pitää vasten tahtoa suostua lapsia hankkimaan, sitten on turha vinkua, jos suhde ei ole tyydyttävä.
No jo ennen ensitapaamista. Eikö deittisivustolle laiteta tuollaiset asiat, että karsitaan porukkaa tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole tivaamista, jos asiaa kysytään neutraalilla sävyllä. Mikä teitä miehiä vaivaa, kun heti on paniikki päällä, jos lapset tulevat puheek
Toi lienee ihan yleispaniikki mikä iskee mieheen kun pitäisi puhua ihan mistä tahansa asiallisesta asiasta, missä ei kainalopierut ja puujalkavitsit riitä.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaako sekin kulmien kohottelua, jos nainen kysyy esim. "Haluatko asua joskus ulkomailla" tai "Millaisia urasuunnitelmia sinulla on". Minusta nämä ovat samanlaisia perustason kysymyksiä kuin se, haluaako lapsia. Vaikuttavat ratkaisevasti siihen, haluanko jatkaa tapailua vai en.
Oma mieheni aloitti jo ennen ensimäistä tapaamista kysymällä haluanko lapsia. Selitteli ensin, että voi kuulostaa oudolta kysyä tätä jo nyt, mutta hänelle asia oli tärkeä. Minustakin oli hyvä, että asia tuli esiin jo tuossa vaiheessa, koska olen ehdottomasti sitä mieltä, että lapsia en hanki koskaan. Yhdessä nyt 25v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinäkään varmaan et pysty selittämään miksi.
Ps. Täysvelana en halua tapailla ketään jolla ei ole mielipidettä edes yhteen elämän tärkeimmistä ja vaikuttavimmista päätöksistä. Tuollainen "ihan sama, vaimo päättää" matomeininki on ihan helvetin turnoff. Tulee mieleen että äijä on muutenkin sellainen mielipiteetön, laiska löllö jota ei kiinnosta juuri mitään kunhan edessä on töllö ja kädessä kalja.
Ensimmäisillä treffeillä tai mielellään jo ennen niitä.Itse olen velanainen,joka ei kyllä olisi edes saanut lapsia.Mun mielestä olisin käyttänyt lapsia haluavan miehen aikaa,joten hyvä tehdä asia hyvissä ajoin selväksi.
Sitten kun mietitte parisuhdetta.