Rasittaa, kun miehellä menee rikki kaikki
Ei tahallaan toki. Mutta jostain syystä hänellä hajoaa tavarat ja astiat ja muut. Kolahtaa jonnekin koko ajan, ja halkeaa joku siru tai naarmuuntuu pilalle. Elektroniikasta painuu napit sisään ja vastaavaa. Ärsyttää. Onko niin häslä sitten, en tiedä, mutta rasittaa kun kaikki astiat ja laitteet ja muut menee koko ajan rikki. Help?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 18 kk juoppo mies, joka rikkoi: autoni, jääkaapin, mikron, katkaisi pultin työkoneesta kun väänsi sitä ruuvarilla väärään suuntaan, sotki rasvakäpälillään sohvani ja ovenpielet, tuhosi itsetuntoani kunnes viskasin ukon eräänä perjantaina ulos.
Voi luoja mikä helpotuksen tunne tuli heti ja itsetuntoni on kasvanut takaisin entistä parempana.
Kaikkea pahaa toivon sille miehelle ja ihmettelen, mikä helvetti pani kuvittelemaan, että siinä apina-jussissa jotain hyvää olisi.
18kk? Et sinäkään ole terävin kynä penaalissa.
Väitinkö niin? Sitaatti kommentistani: "ihmettelen, mikä helvetti pani kuvittelemaan, että siinä apina-jussissa jotain hyvää olisi."
Opettele lukemaan tekstit ja mieti hetki, että ymmärrät lukemasi.
Vikaa aivoissa. Jos kolistelu on vasta alkanut, voipi olla esim. Parkinson.
Jos on aina ollut samanlainen sählä, epäilen vahvasti alkoholismia. Juopot on hyviä salailemaan juomisensa. Piilopulloja siellä täällä, pastilleja ja hengityksenraikastimia, tekosyiden varjolla poistutaan "lenkille" kun oikeasti lähdetään juomaan.
"Urheilullisuus" ei estä olemasta rapajuoppo. Mika Myllylä, Matti Nykänen ja moni muu on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin muijan vaihtoon jos näkisin hänen tälle palstalle naputtelevan. Ei mitään rakentavaa keskustelua. Vain negaa. Jos teidän tällainen ulosantinne kuvastaa parisuhdetaitojanne, niin mahtaa olla arki kärsimystä. Hyi hitto.
t. onnellisesti naimisissa
Ja sieltä irtosi päivän positiivisin viesti, niinkö? Taitaa kirjoittaja nyt kuulua rähmäkäpälien heimoon itse. Hienoahan se on, että on vahvat kädet, ei sillä. Ei vain pidä asua ihmisasumuksissa, jos on norsu.
Vierailija kirjoitti:
Vikaa aivoissa. Jos kolistelu on vasta alkanut, voipi olla esim. Parkinson.
Jos on aina ollut samanlainen sählä, epäilen vahvasti alkoholismia. Juopot on hyviä salailemaan juomisensa. Piilopulloja siellä täällä, pastilleja ja hengityksenraikastimia, tekosyiden varjolla poistutaan "lenkille" kun oikeasti lähdetään juomaan.
"Urheilullisuus" ei estä olemasta rapajuoppo. Mika Myllylä, Matti Nykänen ja moni muu on ollut.
On ollut aina tällainen. Ei hän ole juoppo, olen siitä kyllä ihan varma. Exäni oli salaa juova, ja tunnistan kyllä merkit piilopulloista ja vastaavista. Ap
Mies on kömpelö tai sitten hänellä on jokin sairaus, joka aiheuttaa esim. vapinaa tai vastaavaa. Ainut järkevä ratkaisu on muoviset astiat ja käyttökielto leivänpaahtimen ja muiden keittiökoneidrn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mies on kömpelö tai sitten hänellä on jokin sairaus, joka aiheuttaa esim. vapinaa tai vastaavaa. Ainut järkevä ratkaisu on muoviset astiat ja käyttökielto leivänpaahtimen ja muiden keittiökoneidrn kanssa.
Voiko aikuiselle ihmiselle laittaa käyttökiellon keittiökoneisiin ja astioihin hänen omassa kodissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 18 kk juoppo mies, joka rikkoi: autoni, jääkaapin, mikron, katkaisi pultin työkoneesta kun väänsi sitä ruuvarilla väärään suuntaan, sotki rasvakäpälillään sohvani ja ovenpielet, tuhosi itsetuntoani kunnes viskasin ukon eräänä perjantaina ulos.
Voi luoja mikä helpotuksen tunne tuli heti ja itsetuntoni on kasvanut takaisin entistä parempana.
Kaikkea pahaa toivon sille miehelle ja ihmettelen, mikä helvetti pani kuvittelemaan, että siinä apina-jussissa jotain hyvää olisi.
18kk? Et sinäkään ole terävin kynä penaalissa.
Väitinkö niin? Sitaatti kommentistani: "ihmettelen, mikä helvetti pani kuvittelemaan, että siinä apina-jussissa jotain hyvää olisi."
Opettele lukemaan tekstit ja mieti hetki, että ymmärrät lukemasi.
Kyllä minä luin ja olen silti sitä mieltä että jos tuollaista kestää 18kk niin on tyhmä.
Jotkut meistä on hieman tuollaisia.. ilmottaudun rohkeasti siihen joukkoon. Ei minulla mitään sairauksia ole, en läträä viinan kanssa, en ole kognitiivisesti mitenkään poikkeava... olen aina ollut huono tekemään käsillä mitään, askartelut, piirtelyt, mitä ikinä. Ei ole tullut mitään. Tottakai osaan olla varovainen jos keskityn asiaan, mutta arkitilanteissa jossa tekee vaikkapa keittiössä asioita ihan automatiikalla ja rutiinilla, tapahtuu aina välillä jotain kömpelöä. Olen sen verran vanha ja elämässä kokenut (ja kykenen tarkastelemaan itseäni myös ulkopuolelta ja muihin verraten) että tiedän että tällainen sähläämäinen on minulla merkittävästi yleisempää kuin ns tavallisella ihmisellä. Toinen hyvä esimerkki tästä on että ruokailun jälkeen tuntuu aina olevan lautasen ympärillä ainakin jotain sotkua =D
Minä tosin kyllä korvaan aiheuttamani vahingot. Tiedostan puutteeni ja varmistan ettei ihmiset ympärilläni joudu kärsimään tästä. Mutta siis varsinaista juurisyytä tälle en ole koskaan keksinyt. Tiedän että oma äitini on samanlainen, ja myös tyttäreni näyttää perineen sen, vaikka molemmat heistä ovat vaikkapa piirtämisessä minua merkittävästi taitavampia (mikä ei tosin vaadi juuri mitään).
Älä ole materialisti ja älä kiinny materiaan jota saa hankittua lisää?
Voihan teillä olla sama homma kun meillä on naisen kanssa joka "ihan vahingossa" hajottaa kaiken minun mitä olen hankkinut ja ostanut jos nainen ei tykkää siittä ja ne on hänen mielestä rumia. Ja tuo on ainakin minun ystävä piirissä todella yleistä että naiset hajottaa ja hävittää kaiken miehen rumat ja naisen mielestä tarpeettomat asiat
Vierailija kirjoitti:
Osta sille muovilautasia ja muovimukeja. Käyttäköön se vain niitä. Posliiniset ja lasiset astiat on varattu sulle.
Kai mies nyt kuitenkin vielä pitää maksaa ne naisen hakuamat kalliit astiat ja asiat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta sille muovilautasia ja muovimukeja. Käyttäköön se vain niitä. Posliiniset ja lasiset astiat on varattu sulle.
Kai mies nyt kuitenkin vielä pitää maksaa ne naisen hakuamat kalliit astiat ja asiat?
Sinäkään et edes kiellä tämän tapahtuvan va an sinäkin alat haukkumaan miestä kun ei alistu ja suostu tuohon kohtaloon
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia ihmisiä on. Se vain kulkee geeneissä. Mieheni ja anoppini rikkovat myös kaiken mihin koskevat.
Syy lienee motoriikassa ja silmän ja käden yhteistyössä. Kömpelyys voi olla yksi nepsyoire.
Miehelläni elektroniset laitteet säilyy ehjinä ja osaa niitä myös korjata. Anoppi saa rikki myös sähkölaitteet ja mm. puhelimet.
Anoppisi ei varmaan ymmärrä, että nykyisissä metallivehkeissäkin on paljon muoviosia mukana eli käsittelee niitä niin kuin ennen vanhaan. Tottakai nämä nykyrimpulavehkeet hajoavat sitten herkästi vanhojen tavaroiden käyttötekniikalla.
Riks ja räks, kuppi rikki meni.
Ei se ollut Peni!
Se oli aapeen mies,
joka naama ihan hies,
kahvia keittiössä keitti,
ja maljakonkin samalla lattialle heitti.
Hups, vahinko oli se!
Oli vain mun tiellä ne!
Sanoi aapeen ukko,
ja samalla meni lavuaariin tukko.
Tukko kahvin puruja,
myöskin leivän muruja.
Ei vetänyt se enää.
Mikä hitto on nyt taas - takana aapee penää!
Et enää saa ukko ottaa kuin muovikuppia,
kun mä haluun elää hienoa elämää juppia.
Sanoisin, että miehen pitää laittaa 200 euroa ekstraa kuussa yhteiselle taloustilille korvatakseen noita vahinkoja.
Heitä mies eri asuntoon rikkomaan omia tavaroitaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä onvahingollinen aura niin sinuna pysyisin hänestä kaukana muutenkin. Hän rikkoo sinutkin.
Oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että motorisesti kömpelö ja huolimaton ihminen on myös sosiaalisesti aika hajottava. Ei mitään tilannetajua tai käsitystä esim. siitä, millaiset hellittelynimet ovat kivoja ja rakastavia. Kovakourainen, helposti vietävissä oleva, väitti olevansa niin rakastunut mutta kaverit menivät aina ja joka tilanteessa etusijalle. Elämänhallinta ja arjen hahmottaminen täysin hukassa, yksi ystäväni totesi hänestä kerran osuvasti, että "se näyttää aina jotenkin eksyneeltä". Saattoi heittää tupakanhajuisen takin petaamattomaan sänkyyni ja alkaa piereskellä kesken seksin. Oli vakavasti päihdeongelmainen, minkä uskon pahentaneen hänen jo olemassa olevia toiminnanohjauksen ja hahmottamisen ongelmiaan. En olisi uskonut, millainen tapaus hän on ennen tätä lyhyttä suhdettamme. Ennen sitä hän oli onnistunut antamaan itsestään fiksun ja syvällisen, joskin boheemin, vaikutelman. Norsu posliinikaupassa -rymistely oli sekin vaikuttanut vain jännityksestä johtuvalta kömpelyydeltä, jonka uskoin lievittyvän ajan mittaan.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia ihmisiä on. Se vain kulkee geeneissä. Mieheni ja anoppini rikkovat myös kaiken mihin koskevat.
Syy lienee motoriikassa ja silmän ja käden yhteistyössä. Kömpelyys voi olla yksi nepsyoire.
Miehelläni elektroniset laitteet säilyy ehjinä ja osaa niitä myös korjata. Anoppi saa rikki myös sähkölaitteet ja mm. puhelimet.
En usko oikein tuohon, että ongelma olisi silmän ja käden välillä. Vaan ihminen ei lue ympäristöä, ei oikein edes silmillä muttei etenkään sormilla. Normaali ihminen osaa reagoida sormien välittämään informaatioon, miten kovaa kosketusta esine sietää. Ja myös nauttia sormiensa kokemista asioista. Siksi haluamme silitellä veistoksia, siivoaminen voi olla suorastaan nautinnollista saati sitten oman armaan tai lapsen lääppiminen. Tiedämme tasan tarkkaan, miltä lemmikin päälaki tuntuu käteen, ja se tuntu voi olla mielessä vuosikymmeniä myöhemminkin.
Tämä varmaan selittää aika paljon, koska jos se sormien infon lukeminen ei ole ihmisellä lainkaan kehittynyt, ei siitä saa ihmeempää mielihyvääkään, ja jos ei saa mielihyvää, ei kiinnitä asioihin myöskään huomiota. Oma mies osaa halutessaan tehdä erittäin tarkkaa työtä karheilla paksuuntuneilla sormenpäillään, joilla kännykän käyttö on kärsimystä, niin isot ne ovat. Mutta jos ei kiinnitä huomiota, niin rikkoo kaiken. Ei osannut liikkua hiljaa muiden nukkuessa, jne. Luulin jo narsismiksi koska käytöksessä oli paljon itsekeskeiyyttä jne, mutta hänen on erittäin vaikea ymmärtää omaa vaikutustaan muihin ihmisiin, kun nyt siitä henkisestä puolesta tuli täällä puhetta. Nyt kun tunnen hänet tarkemmin ja hän osaa avata asioitaan, kokonaiskuva on vaihtunut. Joo, hän ei osaa pahoitella, ei pyytää anteeksi, ei neuvotella, ei varoittaa aikeistaan, mutta se ei ole pahantahtoista eikä tahallista sabotaasia, oikeasti hän menee välillä ihan solmuun yrittäessään ihan tarpeettomasti tehdä oman osansa valmiiksi, ennen kuin on edes sovittu sellaisesta - kun kerran neuvottelun käsite on niin vieras. Hän kokee sen vain hankaloittavan asioita entisestään, joten hän tekee ensin valmista ja kysyy vasta sitten, milloin se tarvitaan vai tarvitaanko lainkaan. Ja sitten saattaa inhota ihmisiä, kun kaikki on niiden kanssa niin vaikeaa. Kaikki vuorovaikutusasiat tuntuvat olevan vaikeita, eikä hän ymmärrä mitä muut ymmärtävät, vaikkei ole tyhmä. Lukihäiriö on. Seksuaalisesti hän on täysin masentava, ymmärrän nykyisin mitä lahnalla tarkoitetaan. Hän ei osaa ilmaista mielihyvää kun häntä koskettaa, joten tuntuu täysin yhdentekevältä myöskään koskea häneen. Eikä hän tunnu juurikaan kokevan tarvetta koskea toiseen, ja jos koskee, ei ilmeisesti tunne mitään, kunhan rapsuttaa kuin jotain dinosaurusta, nahkalastut vain lentävät. Äkkiä ymmärrän eläinten kanssa eläviä toisella tapaa. Eläin nimenomaan viestii kosketuksen kautta hyvin paljon. Jostain kumman syystä hakeudun itsekin niiden seuraan nykyisin paljon enemmän.
78: Eikö muka mikään noista miehesi piirteistä tullut esiin jo seurusteluaikana, lahnamaisuudesta lähtien? Vai otitko vain sian säkissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta enää kauniita/kalliita astioita kun mies on rikkonut joka ikisen Ultima Thulen ja Villeroyn. Kaikissa lautasissa on lohkeamia reunoilla ja viinilaseista vain satunnaisia kappaleita ehjänä.
Olen tuotakin miettinyt, mutta minä rakastan kaunista kotia, kauniita astioita, kauniita kattauksia ja vastaavaa. En kestä asua rumuuden ja eriparisten asioiden keskellä. Ymmärrän kyllä, että parisuhteeseen kuuluu kompromisseja, mutta en näin isoja kestä. Minusta mies on se, jonka pitää nyt jotenkin muuttua eikä niin että minä luovun kaikesta mistä pidän. Ap
Hän tuskin muuttuu joten voit valita joko rikkinäiset kalliit tai halvat astiat.
Ei valintaa, tuollainen äijä ulos heti. Vaihda lukot.