Rasittaa, kun miehellä menee rikki kaikki
Ei tahallaan toki. Mutta jostain syystä hänellä hajoaa tavarat ja astiat ja muut. Kolahtaa jonnekin koko ajan, ja halkeaa joku siru tai naarmuuntuu pilalle. Elektroniikasta painuu napit sisään ja vastaavaa. Ärsyttää. Onko niin häslä sitten, en tiedä, mutta rasittaa kun kaikki astiat ja laitteet ja muut menee koko ajan rikki. Help?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 18 kk juoppo mies, joka rikkoi: autoni, jääkaapin, mikron, katkaisi pultin työkoneesta kun väänsi sitä ruuvarilla väärään suuntaan, sotki rasvakäpälillään sohvani ja ovenpielet, tuhosi itsetuntoani kunnes viskasin ukon eräänä perjantaina ulos.
Voi luoja mikä helpotuksen tunne tuli heti ja itsetuntoni on kasvanut takaisin entistä parempana.
Kaikkea pahaa toivon sille miehelle ja ihmettelen, mikä helvetti pani kuvittelemaan, että siinä apina-jussissa jotain hyvää olisi.
18kk? Et sinäkään ole terävin kynä penaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuommoinen lapsi ja se tietää lisäkuluja talouteen. Kun hän esim laittoi DVDn aikoinaan soittimeen niin koko hoito hajosi. Oli siis jo esiteini silloin. Nyt on aikuinen, eikä niin paljon hajoile enää.
Tuommoista miestä en jaksais, on se niin kuluttavaa. Eikä ole toivetta "aikuistumisesta".
Olisiko hienomotorisen harjoittelun puutetta. Lapsena juostu pallon perässä sen sijaan ttä oltaisiin tehty savitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole vakuutusta? Ja miehen kuuluu maksaa kaikki minkä hajoittaa. Kun hänen lompakko kärsii niin eiköhän hän ala varomaan.
On vakuutus, mutta siinä on 150 euron omavastuu. Eli mikään yksittäinen astia tms ei mene vakuutukseen, eikä myöskään elektroniikka, kahvinkeittimet, leivänpaahtimet ym, ei edes ne arvokkaammat ikävähennysten takia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin muijan vaihtoon jos näkisin hänen tälle palstalle naputtelevan. Ei mitään rakentavaa keskustelua. Vain negaa. Jos teidän tällainen ulosantinne kuvastaa parisuhdetaitojanne, niin mahtaa olla arki kärsimystä. Hyi hitto.
t. onnellisesti naimisissa
Sun muijas ei varmasti ole onnellisesti naimisissa. Hyi hitto
Yksi sukulainen on tuollainen. Tekee kaiken jotenkin suurieleisesti, isoilla liikkeillä. On myös verbaalisesti tilaavievä ihminen.
Jos sille sanoo, että ota rauhassa tai varovaisemmin, niin osaa kyllä hillitä itseään sen hetken. Mutta kohta taas sama meno jatkuu.
Ole miestäsi kohtaan ymmärtäväinen ja kärsivällinen. Tavara on vain tavaraa, jos hän on muuten hyvä kumppani. Olen itse ollut samanlainen lapsi. Mitä tahansa katsoin, millä tahansa leikin, niin aina jotain tapahtui. Aina syytettiin, että rikoin tahallani. Olen omasta mielestäni rauhallinen, enkä mikään hösö. Kyllähän se on nytkin sanottava, että jos kotona vaikka joku astia rikkuu, niin aina se on joku arvokas tai mieluinen. Onneksi sitä ei tapahdu kovin, ja mieheni sekä lapseni ovat aika hyviä korjaamaan, kuten minäkin välillä korjailen heidän vaatteitaan ym.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin muijan vaihtoon jos näkisin hänen tälle palstalle naputtelevan. Ei mitään rakentavaa keskustelua. Vain negaa. Jos teidän tällainen ulosantinne kuvastaa parisuhdetaitojanne, niin mahtaa olla arki kärsimystä. Hyi hitto.
Aika kaksinaismoralistista.
Minullekin on pari miestä sanonut, että "en anna mitään" ja minun pitäisi tuottaa heille "nautintoa". Mutta odottelen edelleen, mitä saan itse miehiltä ja koska he tuottavat minulle nautintoa.
Miehet jotenkin kuvittelevat, että voivat vaatia naiselta 10-suoritusta kun itse suoritavat 5-tasolla. Itse teen niin, että jos ryhmätyössä on 5 suorittaja niin otan itsekin rennosti :) Ai oho potenssisi ja itsetuntosi hajosi? Voi voi, ei voi varmaan mitään. Vahinko oli.
Vierailija kirjoitti:
Eli jättäisit vaimosi, jos hän kirjoittaisi tänne, mutta itse kirjoitat tänne. Mutta hienoa! Toivoittavasti vaimosi siis jättää sinut.
Monet esineet on oikeasti nykyään surkeaa laatua, niin käyttötavara kuin elektroniikka. Jos normaalilla käytöllä jokin esine hajoaa, niin ei tälle oikein mitään voi, eikä ole kenenkään syytä, syynä on monesti vain mahdollisimman halvalla tehty tuote. Eri asia jos tahallaan kaltoinkohtelee esineitä väkivalloin.
Mulla on samanlainen mies!! Just kolhaisi myös autoa ja teki lommon siihen! Ai jumalauta meni hermot... Mut... Onneksi hän maksoi lähes kokonaan auton. Olen ratkaissut tämän asian siis niin, että laitan hänet ostamaan kaiken. Hän on kolhinut huonekaluja, jotka osti. Rikkonut astioita, jotka osti. Tuntuu mulle helpommalta kun ei riko mitään mulle arvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Monet esineet on oikeasti nykyään surkeaa laatua, niin käyttötavara kuin elektroniikka. Jos normaalilla käytöllä jokin esine hajoaa, niin ei tälle oikein mitään voi, eikä ole kenenkään syytä, syynä on monesti vain mahdollisimman halvalla tehty tuote. Eri asia jos tahallaan kaltoinkohtelee esineitä väkivalloin.
Puheena olevat ihmiset eivät varsinaisesti tahallaan kaltoinkohtele esineitä, mutta tekevät niin kuitenkin. Käyttävät siis aivan suhteetonta voimaa kiskoessaan esineisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on olemattomat motoriset taidot eikä kolmiulotteista hahmotuskykyä.
Ehkäpä juuri näin. Mutta se ei poista minun harmia siitä, että kaikki tavarat, astiat, elektroniikka ym koko koko ajan rikki. Ei minulla ole sellaiseen rahaa. Perintöastiat tietenkin harmittaa eniten. Ap
Sinulla ei ole rahaa? Lopeta maksaminen, niin herra alkaa oppia. Viitsimisestä on kiinni. Jos hän joutuu ostamaan uudet tavarat, niin loppuu se rikkominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puheena olevat ihmiset eivät varsinaisesti tahallaan kaltoinkohtele esineitä, mutta tekevät niin kuitenkin. Käyttävät siis aivan suhteetonta voimaa kiskoessaan esineisiin.
*Koskiessaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on olemattomat motoriset taidot eikä kolmiulotteista hahmotuskykyä.
Ehkäpä juuri näin. Mutta se ei poista minun harmia siitä, että kaikki tavarat, astiat, elektroniikka ym koko koko ajan rikki. Ei minulla ole sellaiseen rahaa. Perintöastiat tietenkin harmittaa eniten. Ap
Sinulla ei ole rahaa? Lopeta maksaminen, niin herra alkaa oppia. Viitsimisestä on kiinni. Jos hän joutuu ostamaan uudet tavarat, niin loppuu se rikkominen.
Luuletko, että miehet ostaa uusia astioita rikki menneiden tilalle? Ei osta. Käyttää vain sitten niitä, joita on vielä jäljellä. Yksi ystäväni (mies) osti tilalle kertakäyttömukeja, kun lasit oli hajonneet. Toinen ystäväni (mies hänkin) säästi tyhjät suolakurkkupurkit ja vastaavat, laittoi ne tiskikoneeseen ja käytti niitä juomalaseina, kun ei viitsinyt ostaa kunnoliisia astioita.
Halvalla ei saa hyvää, ostakaa laatua niin kestää.
Jos se mies rikkoo jonkin tavaran, niin hän ostaa uuden. Mutta ap kirjoitti, ettei hänellä ole tällaiseen varaa. Kuka siis maksaa niitä uusia tavaroita? Jos mies ei itse maksa rikkomiaan tavaroita, niin sellainen mies joutaa jonnekin muualle. Jotkut ovat jopa niin sairaita, että rikkovat tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Halvalla ei saa hyvää, ostakaa laatua niin kestää.
Tarkoitat varmaan aapeen miestä? Tosin en usko, että aapee on varsinaisesti maksanut hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Jos se mies rikkoo jonkin tavaran, niin hän ostaa uuden. Mutta ap kirjoitti, ettei hänellä ole tällaiseen varaa. Kuka siis maksaa niitä uusia tavaroita? Jos mies ei itse maksa rikkomiaan tavaroita, niin sellainen mies joutaa jonnekin muualle. Jotkut ovat jopa niin sairaita, että rikkovat tahallaan.
Olemme naimisissa, ja meillä on noin periaatteessa yhteiset rahat taloudessa. Eli maksoi meistä kumpi vain, niin se on pois meidän talouden rahoista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisteille tuota tapahtuu kun on liuotettu pikkuaivot pois. Mulla on siihen nopea apu: laita tyyppi maantielle.
Mieheni ei ole alkoholisti. Hän on urheilullinen, ei juo juuri koskaan paitsi joskus saunaoluen. Ap
Niinhän sinä luulet.
Vai niin. Mieheni kyllä tietää, että kirjoitan tänne. On nähnyt sen monta kertaa. Eipä ole asia häntä haitannut. Ap