Rasittaa, kun miehellä menee rikki kaikki
Ei tahallaan toki. Mutta jostain syystä hänellä hajoaa tavarat ja astiat ja muut. Kolahtaa jonnekin koko ajan, ja halkeaa joku siru tai naarmuuntuu pilalle. Elektroniikasta painuu napit sisään ja vastaavaa. Ärsyttää. Onko niin häslä sitten, en tiedä, mutta rasittaa kun kaikki astiat ja laitteet ja muut menee koko ajan rikki. Help?
Kommentit (85)
Mulla oli 18 kk juoppo mies, joka rikkoi: autoni, jääkaapin, mikron, katkaisi pultin työkoneesta kun väänsi sitä ruuvarilla väärään suuntaan, sotki rasvakäpälillään sohvani ja ovenpielet, tuhosi itsetuntoani kunnes viskasin ukon eräänä perjantaina ulos.
Voi luoja mikä helpotuksen tunne tuli heti ja itsetuntoni on kasvanut takaisin entistä parempana.
Kaikkea pahaa toivon sille miehelle ja ihmettelen, mikä helvetti pani kuvittelemaan, että siinä apina-jussissa jotain hyvää olisi.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisteille tuota tapahtuu kun on liuotettu pikkuaivot pois. Mulla on siihen nopea apu: laita tyyppi maantielle.
Mieheni ei ole alkoholisti. Hän on urheilullinen, ei juo juuri koskaan paitsi joskus saunaoluen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman ihmetyttää tällainen aloitus. Mitä ap ajattelit, että täällä palstalla pystyttäisiin miehellesi tekemään? Ei kai tuollaiseen ole mitään ohjetta, jota noudattamalla elämänne olisi kuin silkkiä vaan. Hän on kömpelö. Ainoa mitä itselle tuli mieleen on, että onko hän aina ollut tuollainen eli voiko kyseessä olla joku sairaus, parkinsonin tauti tms. ?
Älä turhaan ihmettele aloitustani. En minä luullut, että te täällä voitte miestäni muuttaa. Lähinnä kaipasin hyviä neuvoja ja vertaistukea. Ap
Neuvottiin ostamaan halpoja astioita, ei kelvannut. Joten voi voi.
Näitä ihmisiä on, joiden käsissä menee kaikki rikki. Olen myös ihmetellyt, onko tämä jotain välinpitämättömyyttä vai jotain motoriikkaongelmaa.
Yleensä nämä ihmiset ovat vielä tosi hanakoita lainaamaan tai käyttämään toisten tavaroita. Meillä oli lähipiirissä tällainen mies, joka hajotti kaiken mihin koski, siis kaiken. Hirveä hinku olisi silti avun varjolla käyttää toisten koneita, autoja ja ties mitä. Kaikki tiesi, että jos tälle henkilölle jotain antaa, se hajoaa saman tien.
Itsellä oli myös seurustelukumppani, jonka jäljiltä kaikki oli jotenkin pilalla. Hän mm. onnistui tuhoamaan teräskattilani parissa viikossa, mitä en voi käsittää. Minulla oli myös todella laadukas Japanista tuotu veitsi, jota olin säästänyt käyttämättömänä. Tyhmyyksissäni annoin sen hänelle kotonani käyttöön, kun hänen piti olla 'huippukokki'. Se oli lyhyessä ajassa täysin tylsä, terä ropeloilla ja jouduin viemään sen terotettavaksi. Niin ja sapuskat, olin itsekin parempi kokki... Olin myös ennen hänen tapaamistaan siivonnut kaikki keittiön kaapit ja laatikot, ja samaisessa parissa viikossa kaikki tavarat oli sekaisin ja murusia ja likaa joka laatikossa. Tämä seurustelu loppui kuin kananlento. Ei näihin edellämainittuihin sinänsä, mutta mies oli surkea räpeltäjä kaikessa, myös ihmissuhteissa. Ja sitä paitsi pidän todella epäkunnioittavana sitä, että tuhotaan toisen omaisuutta eikä yritetäkään korvata tuhottuja tavaroita. Se ei riitä selitykseksi, että nyt on vaan tämmöinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex mieheni tuhlasi kaikki rahansa aina ja sain selville että pelasi rahaa paljon. Jätin miehen koska minulta pyysi rahaa aina vaikka tienasi minua enemmän. Lainasi kavereiltaan rahaa 100% koroilla. Noin huonoa rahankäyttäjää en halua kumppaniksi.
Niin. Ymmärrän sinua, en minäkään haluaisi tuollaista kumppania. Mutta minun mies ei tahallaan riko tavaroita ja astioita, on vain tekee asiat vain jotenkin niin kovalla vauhdilla että kaikki hajoaa. Sinun ex taisi tehdä ihan tahallaan nuo rahasotkut. Ap
"tekee asiat vain jotenkin niin kovalla vauhdilla että kaikki hajoaa" no kenen vika toi sitten on, hiljentäköön vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on tuollainen. Luulee oikeasti ettei ole yhtään voimia mutta niitä on. Kaikki menee rikki. Ei äiti tietenkään enää opi kun on jo yli 80. Miehelläsi saattaa olla jotain toiveita.
En tunne aapeen miestä, mutta kuten sinäkin, niin minäkin luulen, että hänellä saattaa olla jotain toiveita. Luultavasti toivoo ainakin pihviä, olutta ja seksiä.
"Ohhoh! Kato waemo, taas meni kuppi paskaksi! Saako nyt seksiä?"
Vierailija kirjoitti:
Näitä ihmisiä on, joiden käsissä menee kaikki rikki. Olen myös ihmetellyt, onko tämä jotain välinpitämättömyyttä vai jotain motoriikkaongelmaa.
Yleensä nämä ihmiset ovat vielä tosi hanakoita lainaamaan tai käyttämään toisten tavaroita. Meillä oli lähipiirissä tällainen mies, joka hajotti kaiken mihin koski, siis kaiken. Hirveä hinku olisi silti avun varjolla käyttää toisten koneita, autoja ja ties mitä. Kaikki tiesi, että jos tälle henkilölle jotain antaa, se hajoaa saman tien.
Itsellä oli myös seurustelukumppani, jonka jäljiltä kaikki oli jotenkin pilalla. Hän mm. onnistui tuhoamaan teräskattilani parissa viikossa, mitä en voi käsittää. Minulla oli myös todella laadukas Japanista tuotu veitsi, jota olin säästänyt käyttämättömänä. Tyhmyyksissäni annoin sen hänelle kotonani käyttöön, kun hänen piti olla 'huippukokki'. Se oli lyhyessä ajassa täysin tylsä, terä ropeloilla ja jouduin viemään sen t
Ne haluaa lainata muiden tavaroita siksi, koska niiden omat tavarat on jo kaikki menneet rikki ja käyttökelvottomiksi. Eikä ole välttämättä rahaa ostaa aina uutta. Siksi haluavat lainata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on tuollainen. Luulee oikeasti ettei ole yhtään voimia mutta niitä on. Kaikki menee rikki. Ei äiti tietenkään enää opi kun on jo yli 80. Miehelläsi saattaa olla jotain toiveita.
En tunne aapeen miestä, mutta kuten sinäkin, niin minäkin luulen, että hänellä saattaa olla jotain toiveita. Luultavasti toivoo ainakin pihviä, olutta ja seksiä.
"Ohhoh! Kato waemo, taas meni kuppi paskaksi! Saako nyt seksiä?"
"Kato rakas, työnsin vahingossa telkkarin nupin sisään eikä sitä saa enää päälle. Saanko työntää tahallani jotain sinun sisään ;) ;) vink vink."
Olen samanlainen (ehkä ap on mun vaimo). Mutta mussa on sellainen erikoisuus että korjaaan myös aika paljon. Korjautan toki auton pajalla kun ei ole omaa autotalliakaan, mutta minun jäljiltäni on aina bensat ja lasinpesuaineet täynnä, uudet sulat, auto pesty ja vahattu ja turvalliset renkaat oikeissa paineissa jne.
Ja varmaan perhe ostelisi fillareita joka vuosi kun niistä jarrut alkavat luistaa tai vaihteet ei mene kohdilleen. Tunti per fillari per kausi niin ne käy kuin kello ja pysähtyy kuin seinään. Noita sähkövärkkejäkin tulee kyllä korjailtua. Minun ansiostani perheen tietokoneet ja puhelimet on ajan tasalla ja päivitetty, netti on päällä ja jos nyt joku nappi joskus painuu sisään niin osaan itse korjata. Tosiaan, kahvinkeittimen nappi painuikin sisään, osasin tilata uuden ja asentaa sen.
Niin että mun motoriikallani asioita hajoilee mutta enemmän kaikki olis rempallaan ilman sitä.
Itsellä on kiireessä ja stressistä hajonnut/unohtunut asioita, kun yrittää nopeasti söhlätä jotain. Työelämä ja arki imee jatkuvasti liikaa voimavaroja.
Minulla on tuommoinen lapsi ja se tietää lisäkuluja talouteen. Kun hän esim laittoi DVDn aikoinaan soittimeen niin koko hoito hajosi. Oli siis jo esiteini silloin. Nyt on aikuinen, eikä niin paljon hajoile enää.
Tuommoista miestä en jaksais, on se niin kuluttavaa. Eikä ole toivetta "aikuistumisesta".
Minulla on tuommoinen lapsi ja se tietää lisäkuluja talouteen. Kun hän esim laittoi DVDn aikoinaan soittimeen niin koko hoito hajosi. Oli siis jo esiteini silloin. Nyt on aikuinen, eikä niin paljon hajoile enää.
Tuommoista miestä en jaksais, on se niin kuluttavaa. Eikä ole toivetta "aikuistumisesta".
Vierailija kirjoitti:
Olen samanlainen (ehkä ap on mun vaimo). Mutta mussa on sellainen erikoisuus että korjaaan myös aika paljon. Korjautan toki auton pajalla kun ei ole omaa autotalliakaan, mutta minun jäljiltäni on aina bensat ja lasinpesuaineet täynnä, uudet sulat, auto pesty ja vahattu ja turvalliset renkaat oikeissa paineissa jne.
Ja varmaan perhe ostelisi fillareita joka vuosi kun niistä jarrut alkavat luistaa tai vaihteet ei mene kohdilleen. Tunti per fillari per kausi niin ne käy kuin kello ja pysähtyy kuin seinään. Noita sähkövärkkejäkin tulee kyllä korjailtua. Minun ansiostani perheen tietokoneet ja puhelimet on ajan tasalla ja päivitetty, netti on päällä ja jos nyt joku nappi joskus painuu sisään niin osaan itse korjata. Tosiaan, kahvinkeittimen nappi painuikin sisään, osasin tilata uuden ja asentaa sen.
Niin että mun motoriikallani asioita hajoilee mutta enemmän kaikki olis rempallaan ilman sitä.
Minunkin mies korjaa kyllä asioita. Esimerkiksi autoa, polkupyöriä, huonekaluja ym. Tosin usein hänen korjaamisten jäljiltä ne on jostain toisesta kohtaa sitten naarmuilla tai säröillä, kun siinä korjatessa rapatessa vähän roiskui. Että ojasta allikkoon vain. Osaa siis periaatteessa korjata vikoja, mutta samalla sählää tehdessään uusia vikoja, eikä kaikki asiat, kuten vaikka astiat ja elektroniikka ole korjattavissa. Ap
Laittaisin muijan vaihtoon jos näkisin hänen tälle palstalle naputtelevan. Ei mitään rakentavaa keskustelua. Vain negaa. Jos teidän tällainen ulosantinne kuvastaa parisuhdetaitojanne, niin mahtaa olla arki kärsimystä. Hyi hitto.
t. onnellisesti naimisissa
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin aikoinaan hajosi CD-soitin. Siinä piti se telakka vai mikä se nyt on mihin CD-levy asetetaan niin napilla painaen sulkea. Mutta mies jostain syystä (sanoo että vahingossa) yritti kovalla voimalla vain työntää sen telakan sisään, ja räks rikkihän se siinä meni. Että ärsytti. Jos olisi tuollainen lapsi, niin en varmaan ärsyyntyisi asiasta, mutta aikuinen mies, niin kyllä ärsyttää. Ap
Eikö ole vakuutusta? Ja miehen kuuluu maksaa kaikki minkä hajoittaa. Kun hänen lompakko kärsii niin eiköhän hän ala varomaan.
Vierailija kirjoitti:
Johtuiko tuo välttämättä lapsesta? Itselläkin hajosi DVD-soitin ihan samoin joskus, levy jäi koneeseen jumiin vaikka laitettiin ihan oikein sisään eikä toiminut enää ollenkaan. Kyllä esineet voi hajota ihan kenellä tahansa nornaalissakin käytössä.
Jos miehellä onvahingollinen aura niin sinuna pysyisin hänestä kaukana muutenkin. Hän rikkoo sinutkin.
Alkoholisteille tuota tapahtuu kun on liuotettu pikkuaivot pois. Mulla on siihen nopea apu: laita tyyppi maantielle.