Ketoosiruokavalio ja kokonaiskolesteroli 7,6 - mikä avuksi?
Minulla on insuliiniresistenssi, joten en laihdu ilman ketoosia. Lääkkeitä en saa, koska en ole tarpeeksi sairas. Nyt sitten kokonaiskolesteroli on 7,6. Ennen ketoosia se oli 5,2 eli ero johtuu juuri ruokavalion muutoksesta.
Miten teillä muilla on ketoosi vaikuttanut kolesteroliin?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes kysyit, kun mikään neuvo ei kelpaa? Olisit laittanut listan allergioistasi aloitukseen, niin ei tarvi vinkua vääristä neuvoista.
Neuvoja voivat lukea muutkin kuin minä. Osalle nuo voivat sopia. Siksi on minusta ihan hyväkin, että tulee kaikenlaisia neuvoja, vaikka osa niistä ei sovikaan minulle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Eihän verenpaine ole koholla? Noiden riskitekijöiden (ylipaino, insuliiniresistenssi, kohonneet rasva-arvot) kanssa kohonnut verenpaine on vaarallinen. Sen hoitamisen kanssa ei kannata vitkutella.
Se oli aiemmin koholla, mutta silloin kolesterolini ei ollut noin korkea. Kolesteroli nousi vasta ketoosiruokavalion myötä. Samalla insuliiniresistenssi hävisi. Eli minulla on ollut noista neljästä vain kolme kerrallaan. Paastosokerit olivat nyt 5,3 eli normaalit, toisin sanoen sokerien suhteen olen nyt tasapainossa.
Yritän tällä ruokavaliolla päästä eroon viskeraalirasvasta ja toivon, että sen jälkeen myös verenpaine laskisi. Minulle kun verenpainetta alentavat lääkkeet eivät sovi, sydän ei siedä niitä.
ap
Koitappa verenpaineneen laskuun pätkäpaast
Mikä on se riittävä proteiinin tarve? Sinun tapauksessa(jota en tiedä) niin jos on ylipainoa niin pätkäpaastohan auttaa juuri siinä kun et jaksa silloin määräsi enempää syödä ja jos laihtuu niin paino laskee ja myös verenpaine.
Ei muuta kuin aurinkoa ottamaan! D-vitamiinia valmistuu kolesterolista auringon valon avulla, niin tuolleen voi kokeilla laskea sitä.
Ravintokuitu estää kolesterolin nousua. Lisää psylliumia ja palkokasveja ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kuitua.
Lisää vaikka siemeniä, niin ei tule hh.
Manteleille olen allergisoitunut siksi, että söin niitä liikaa. Kurpitsansiemenissä taas on sen verran hiilareita, että niidenkin määrän kanssa pitää olla tarkka. Ne kun ovat herkullisia, niin niitä söisi helposti liikaa kerralla. Toki siemeniä kannattaa syödä vain vähän, koska niistä tulee huono olo, jos syö enemmän.
Kuitua saan aika paljon vihanneksista. Itse asiassa niinkin paljon, että toisesta päästä tulee ulos papanoita. Jossain kohtaa ihmettelin sitä, kunnes tajusin, että jos syö samaa kuin puput, niin ei ole ihme, jos lopputuotekin on samanlainen. Ei tosin yhtä kuituinen kuin noiden kasvinsyöjien papanat, mutta kuitenkin.
ap
Terve uloste ei ole ihmisellä papanamaista, sulla se johtuu liiasta rasvan määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Korkea kokonaiskolesteroli ei ole terveysriski. Jos hyvä kolesteroli on riittävän korkea ja triglyt alhaalla, olet ihan terve. Jatka vaan terveellistä valintaasi. Lääkäri Ari Miettisellä paljon videota aiheesta, katselepa juutubesta.
Onko hän kardiologi?
Ei kukaan. Kokeilin sitä itse kyllästyttyäni laihduttamaan tuloksetta. Aiemmin laihduin kilon kuussa kun vähän katsoin, mitä söin, ylipainoisena en laihtunut enää millään. Paitsi ketoosilla.
ap