Ketoosiruokavalio ja kokonaiskolesteroli 7,6 - mikä avuksi?
Minulla on insuliiniresistenssi, joten en laihdu ilman ketoosia. Lääkkeitä en saa, koska en ole tarpeeksi sairas. Nyt sitten kokonaiskolesteroli on 7,6. Ennen ketoosia se oli 5,2 eli ero johtuu juuri ruokavalion muutoksesta.
Miten teillä muilla on ketoosi vaikuttanut kolesteroliin?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ruoka-aine ketoosi-ruokavaliossa nostaa kolesterolipitoisuutta?
Varmaan kaikki, mutta kananmuna lienee yleisin syyllinen. Lisää kuituja ruokavalioon bambunversoa tai shirataki nuudeleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tuostakin täytyy olla oikeaa tutkimistietoa montako prosenttia muistisairaista kärsii dementiasta. En oikein valmis ole uskomaan itseoppineita pekoninsyöjiä ja energiahoitajia terveysasioissa.
Kaitpa mulla kohta sitten on dementia kun kolesterolit alle viitearvojen ja ikä 80
Mutta pesunkestäviä kapitalisteja, jotka kasvattavat ravintosi kuution kokoisessa häkissä, olet? And how's that working out for you?
Ai terveet on kapitalisteja?
Vierailija kirjoitti:
Olennaista on HD.n ja triglyjen suhde.
Kolesteroli on paljon monkmutkaisempi asia kuin mitä peruslääkärit sanovat.
Eihän kukaan Huippulääkärikään voi ymmärtää noin monimutkaisia asioita kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Nuo papanat ap viittaa ummetukseen, ei ole ollenkaan hyvä juttu.
Jep ja väittää että syö pupunruokaa eli 99% nestepitoista, joo ei tainnut olla ihan totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tuostakin täytyy olla oikeaa tutkimistietoa montako prosenttia muistisairaista kärsii dementiasta. En oikein valmis ole uskomaan itseoppineita pekoninsyöjiä ja energiahoitajia terveysasioissa.
Kaitpa mulla kohta sitten on dementia kun kolesterolit alle viitearvojen ja ikä 80
Mutta pesunkestäviä kapitalisteja, jotka kasvattavat ravintosi kuution kokoisessa häkissä, olet? And how's that working out for you?
Lääketeollisuus on, joka on lääketieteen rahoittaja. Oli varmaan vähän liian monimutkainen kuvio lihapää-aivoillesi. Onneksi meillä kasvissyöjillä vielä leikkaa.
Paljon kovia rasvoja, sianlihaa ja kananmunia ja runsaasti suolaa neuvoo muuankin ravintovalmentaja.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Eihän verenpaine ole koholla? Noiden riskitekijöiden (ylipaino, insuliiniresistenssi, kohonneet rasva-arvot) kanssa kohonnut verenpaine on vaarallinen. Sen hoitamisen kanssa ei kannata vitkutella.
Se oli aiemmin koholla, mutta silloin kolesterolini ei ollut noin korkea. Kolesteroli nousi vasta ketoosiruokavalion myötä. Samalla insuliiniresistenssi hävisi. Eli minulla on ollut noista neljästä vain kolme kerrallaan. Paastosokerit olivat nyt 5,3 eli normaalit, toisin sanoen sokerien suhteen olen nyt tasapainossa.
Yritän tällä ruokavaliolla päästä eroon viskeraalirasvasta ja toivon, että sen jälkeen myös verenpaine laskisi. Minulle kun verenpainetta alentavat lääkkeet eivät sovi, sydän ei siedä niitä.
ap
Koitappa verenpaineneen laskuun pätkäpaastoa, itse olen 10:14 paastolla ja syön 2-3 kertaa tuon kymmenen tunnin aikana ilman välipaloja. Yläpaine 140 laski alle 120:tä arvoon, muuta selitystä en keksi tuohon laskuun elintavoissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääketeollisuus on, joka on lääketieteen rahoittaja. Oli varmaan vähän liian monimutkainen kuvio lihapää-aivoillesi. Onneksi meillä kasvissyöjillä vielä leikkaa.
Olisiko minulla kolesterolit alle viitearvojen jos söisin rasvoja, punaista lihaa, paljon suolaa?
Vierailija kirjoitti:
Wtf? Minun ruokatorveni ei erota kuumaa ja kylmää vettä kuin lämmön perusteella. Onko tämä joku ylipainon seuraus, että ruokatorvikin löystyy ja sekoaa?
Kuulostat kerta kaikkiaan varsin rikkinäiseltä ihmiseltä. Ehkäpä Maria nordinin kurssi sopisi sulle paremmin kuin lääketiede, sen verran moninaiset ovat ongelmasi. Hänkin on päässyt eroon allergioistaan ja monista muistakin ongelmista.
Lisäksi tuo väite, että cayenne aiheuttaisi suolistokipuja on yksiselitteisesti valhe. Ymmärrän, että jos on paskonut suolensa tavalla tai toisella, saattavat chilit aiheuttaa kipuja, mutta cayenne ei kuulu tähän porukkaan, se ei ärsytä suolta ollenkaan. Päin vastoin, se on yksi ylistetyimpiä terveyskasveja mitä maa päällään kantaa.
Ruokatorveni on aina ollut samanlainen. Ilmeisesti lihakset ovat jotenkin laiskat, sillä myös ruoka saattaa viipyä nielun tienoilla ja joudun nielaisemaan uudestaan. Olen ollut samanlainen jo alle kouluikäisenä.
Cayenne aiheuttaa minulle suolisto-ongelmia, ei se ole mikään valhe eikä kuvitelmaa. En tiedä, miksi suolistoni ei siitä tykkää, mutta joka kerta, kun olen sitä syönyt, olen seuraavana päivänä kärsinyt kivuista ja poltoista. Samaten kaura närästää minua, vaikka sen väitetään olevan vatsaystävällinen. Eli kaikki kehot eivät reagoi noihin samalla tavalla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olennaista on HD.n ja triglyjen suhde.
Kolesteroli on paljon monkmutkaisempi asia kuin mitä peruslääkärit sanovat.
Eihän kukaan Huippulääkärikään voi ymmärtää noin monimutkaisia asioita kuin sinä.
Huippulääkäreitä voi seurata juutuubista, he selittävät näitä asioita niin että maallikkokoin ymmärtää, itsekkin välillä heitä googlettanut että mitähän höpöttäjiä nämä ovat mutta kyllä heillä on ihan tittelit kohdallaan ja opettavat tulevia lääkäreitä siinä sivussa kun videoita kuvataan. Mennään me täällä kahden tunnin ateria välillä ja leipää kuusi siivua plus hedelmät ja hedelmämehut, perunoita ainakin kerran päivässä ja juomaksi rasvatonta maitoa, katukuvasta näkee kuinka hyvin on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Närästyksenkin sanotaan johtuvan jostain "löysyydestä", siinä missä jonkun läpän pitäisi pitää vatsan sisältö poissa ruokatorvesta. Liekö sekin korjaantuu ylipainosta eroon pääsemällä. Kerta kaikkiaan onglmaluettelosi on niin moninainen, että olen aika ihmeissäni, että pystyt edes ketogeenistä dieettiä noudattamaan. Tosin mainitsithan siinäkin jo ummetuksesta ja että pakko syödä leipää...
Ummetusta minulla on vain joskus, nuo papanat eivät ole ummetusta. Heti, jos siirryn lehtevistä kasviksista toisenlaisiin, esimerkiksi hedelmiin, koostumus muuttuu. Nyt vain en halua saada sokeria, joten siksi syön noita kasviksia enkä hedelmiä. Varmaan jotkin vihanneksetkin toimisivat, mutta olen monille niistä allerginen, joten siksi syön paljon noita lehteviä kasviksia kuten salaattia ja yrttejä.
Leipää syön vain siksi, ettei minulla olisi koko ajan päällä voimakas nääntymisen tunne, kun en saa tarpeeksi energiaa. Rasva auttaa siihen, mutta sitä on vaikea syödä ilman viljoja. Lisäksi ketoaineita voi olla lopulta niin paljon, että tulee sairas olo, jos on pitkään minimaalisilla hiilareilla, kuten vuosi sitten olin. Sitäkin ehkäisee pieni määrä viljoja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Se tulee läpi jos neste ei pääse sisään soluihin. Suolan täytyy mennä kehoon ensin, sitten nesteen. En ole itse käyttänyt elektrolyyttijauheita eläissäni, aina erikseen suola ja vesi.
Mutta ummetusta en ole itsekään onnistunu hoitamaan vettä juomalla, vaan se onnistuu vain niitä kuituj syömällä. Esimerkkinä se mainitsemani höyrytetty kaali. Kukkakaali, parsakaali, ruusukaali... Varmaan olet näillekin allerginen tai joku muu vamma estää sinua syömästä näitä, tosin.
Olipa ilkeä kommentti. Kyllä, olen allerginen myös kaaleille. En halua, että nieluni turpoaa, koska sen kanssa on vaikea nukkua, joten siksi jätän kaalit syömättä.
Jos otan veden ja suolot erikseen, vesi ei imeydy, tai sitten kroppa on liian suolainen. Eli järkevintä on ottaa ne yhdessä, silloin vesi imeytyy eikä vain mene läpi. Jos kärsin nesteenvajauksesta, elektrolyyttijauhe + vesi ei tulekaan läpi, vaan jää kehoon. Tiedän siis tuosta, onko kehossani sopiva nestetasapaino vai ei.
Veden juominen on minulla aina auttanut ummetukseen. Paitsi jos ummetus on johtunut esim. liiasta manteleiden syömisestä kerralla.
ap
Kuka ihme on suositellut ketoosia noilla terveystiedoilla..
Vierailija kirjoitti:
Tämän henkilön ongelma ei ole korkea kolesteroli vaan sairaalloinen ylipaino ja sen lukuisaakin lukuisammat lieveilmiöt. Tärkeintä on nyt se, että hän pääsee ensin eroon kiloistaan ja voi sitten ilokseen huomata puolen muistakin ongelmistaan katoavan sen myötä. Tässä nyt vaan ajan kuluksi obsessoidaan tuosta kolesterolista.
Jos viittaat minuun, niin minulla on ylipainoa vain muutama kilo. Ne vain ovat sitäkin sitkeämmässä ja vyötäröllä.
Sokerin kanssa minulla on ollut ongelmia teini-iästä asti, osan ajasta olin normaalipainon ja alipainon rajalla, osan ajasta olin selvästi alipainoinen. Eli sokeriongelmani eivät alkaneet ylipainosta.
ap
Miksi edes kysyit, kun mikään neuvo ei kelpaa? Olisit laittanut listan allergioistasi aloitukseen, niin ei tarvi vinkua vääristä neuvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep ja väittää että syö pupunruokaa eli 99% nestepitoista, joo ei tainnut olla ihan totta.
Siis syömäni kasvikset ovat suurelta osin sellaisia, joita myös puput syövät eli salaattia ja yrttejä. Olen allerginen niin suurelle osalle kasviksia, ettei ole juuri vaihtoehtoja. Ne ja kurkkukasvit ja sipulikasvit sopivat.
Niinkuin jo totesin, niin nuo papanat eivät ole ummetusta. Ummetus on sitä, ettei tavara liiku eteenpäin ja yleensä on myös kovaa. Tuo, että suolistoni tuottaa erillisiä yksiköitä eikä vain yhtä pitkää johtuu juuri noista kuiduista ruoassa. Tai voi se johtua jostain aiemmastakin, minä nimittäin söin aikanaan pitkään lääkettä, joka aiheutti suolen lamaantumista. Kellekään ei tullut mieleen, että se johtui tuosta lääkkeestä. Voi olla, että sillä oli jotakin pysyvää vaikutusta suolistooni.
Joka tapauksessa, jos syön salaattien sijaan vaikkapa hedelmiä, koostumus muuttuu, joten itse en pidä tuota nykyistä minään ongelmana. Eikä se ole ummetusta, koska se tulee ulos ihan normaalisti.
ap
Elimistösi on sressitilassa ruokavaliosi vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Eihän verenpaine ole koholla? Noiden riskitekijöiden (ylipaino, insuliiniresistenssi, kohonneet rasva-arvot) kanssa kohonnut verenpaine on vaarallinen. Sen hoitamisen kanssa ei kannata vitkutella.
Se oli aiemmin koholla, mutta silloin kolesterolini ei ollut noin korkea. Kolesteroli nousi vasta ketoosiruokavalion myötä. Samalla insuliiniresistenssi hävisi. Eli minulla on ollut noista neljästä vain kolme kerrallaan. Paastosokerit olivat nyt 5,3 eli normaalit, toisin sanoen sokerien suhteen olen nyt tasapainossa.
Yritän tällä ruokavaliolla päästä eroon viskeraalirasvasta ja toivon, että sen jälkeen myös verenpaine laskisi. Minulle kun verenpainetta alentavat lääkkeet eivät sovi, sydän ei siedä niitä.
ap
Koitappa verenpaineneen laskuun pätkäpaastoa, itse olen 10:14 paastolla ja syön 2-3 kertaa tu
Kuulostaa hyvältä. Hienoa, että se toimi sinulla. Olen monta kertaa miettinyt tuota pätkäpaastoa, mutta mulla on jo nyt vaikeuksia saada riittävästi proteiinia. Siitä kun tulee niin kylläinen olo, niin sitä ei pysty syömään kovin paljon kerralla. Lisäksi mulla on nielemisvaikeuksia, se hankaloittaa syömistä entisestään. Jos söisin vain kaksi ateriaa päivässä, en millään saisi tarpeeksi proteiinia. Kolmea ateriaa taas en saa mahdutettua noin lyhyeen aikaan, sillä jos alan syödä ennen kuin mahalaukku on tyhjä, pystyn syömään vain pari suupalaa ja sitten tulee huono olo.
ap