Miten jollain nelikymppisellä on vielä asuntolainaa?
Monet ostavat asunnon sillä ajatuksella, että lapsille on omat huoneet, tilaa jne. Velkaa näyttää kuitenkin monella perheellä olevan vielä silloinkin kun lapset ovat jo täysi-ikäisiä. Huoneita jää tyhjilleen. Lasten muuttaessa kotoa on kuitenkin usein tapana ostaa heille omat asunnot.
Eli mitä ajatellaan, kun lainanmaksuaika mitoitetaan noin pitkäksi?
Kommentit (76)
Oletko oikeasti noin yksinkertainen vai esitätkö vaan?
No lainaa pidetään, jos se on kannattavaa.
Ihmetteletko myös miten VOI OLLA ihmisiä joilla ei ole omistusasuntoa??!!
Kuinka kertoa olevansa tyhmä kertomatta olevansa tyhmä.
Opiskelin n. 30 vuotiaaksi. Opintolainaa kertyi lääkiksessä. Lapsia sain 3 kpl 34v, 36v ja 39v iässä. Todellakin on lainaa vielä. N. 50 vuotiaana pitäisi talon olla velaton.
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti noin yksinkertainen vai esitätkö vaan?
Tarkennatko vähän kysymystäsi!
Vierailija kirjoitti:
Ihmetteletko myös miten VOI OLLA ihmisiä joilla ei ole omistusasuntoa??!!
En. Sitähän aloituksessa ei kysytty.
Asuntolaina on halvimpia lainoja, joita voi saada. Kokonaiskorko on usein alle inflaation. Miksi maksaa sitä nopeammin pois kuin on pakko?
Otettiin asuntolaina kun olin 34v. Ei sitä ihan kuudessa vuodessa saa maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kertoa olevansa tyhmä kertomatta olevansa tyhmä.
Kerro lisää.
Nykyään monet on hädintuskin saaneet lainaa siihen ikään mennessä, niin ei kai sitä kukaan samanten pois maksa.
Vierailija kirjoitti:
Asuntolaina on halvimpia lainoja, joita voi saada. Kokonaiskorko on usein alle inflaation. Miksi maksaa sitä nopeammin pois kuin on pakko?
No mutta jos se on helppo maksaa pois, miksei maksa? Lapsille on mukava ostaa omat asunnot.
ap
1500€/kk * 300kk = 450 000€
En saanut asuntolainaa 15 vuotiaana, siksi.
M40
Mä oon viisikymppinen ja asuntolainaa on seuraavat 15 vuotta.
Itse haluan asua mieluummin omistusasunnossa. Rappu on kuin huopatehaalla asuisi. Ei kuulu m. muuttajien älämölöä. Tai pienkasvikasvattomoiden hajuja.
Aattelepa ap, kun mä olin yli nelivitonen, kun otin vielä asuntolainaa.
Monet lykkää velanmaksua ja ottavat yli 10 vuoden lainoja ajattelematta ollenkaan, että se pitäisi maksaa pois ennenkuin lapset on täysi-ikäisiä. Ehkäpä he eivät ole kuulleet tästä keksimästäsi säännöstä.
Pääasiassa että saavat lainaa ja ostettua oman asunnon tai talon.
Minulla ei ollut 40-vuotiaana euroakaan asuntolainaa, mutta nyt 55-vuotiaana on, koska ostin asunnon ollessani 43-vuotias. Joskus voi käydä myös niin, että joutuu ottamaan isonkin summan lisää lainaa esim. taloyhtiön putkiremontin vuoksi.
Meillä on helsinkiläisasunto, jonka arvo on n. 400 000. Lainaa on näin viisikymppisenä jäljellä vaja 70 000.
Öö, siis mulla ei ole koskaan ollut.
AP