Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2-tyypin diabeetikot joilla ocempi käytössä

Vierailija
10.09.2025 |

En viittis alkaa jonottelemaan terkkarin puhelimeen ja hoitajan numero hukassa joten luonnollisesti tulin vauvapalstalle. 

Pitikö aiempaa diabeteslääkitystä jatkaa ohella? Oli niin pikainen puhelu kun mulle tää lääke määrättiin että unohtui kysyä. Alotusannoksella muutama viikko menty ja sokerit hurjan korkealla.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta miten jokaiseen diabetesleskusteluun saapuu joku ruokavalio hullu jankuttamaan että diabetes paranee syömällä. 

Joo varmaan sellainen diabetes paraneekin, joka on pelkkää verensokerin nousua, vailla liitännäis oireita, ja johon riittäisi muutenkin pieni annos metformiinia. 

On myös yleistä, että diabetes on väärin diagnosoitu, eli ykköstyyppi tai muu diabeteksen muoto on diagnosoitu kakkostyypiksi. Silloin se hoito ei niin helppoa olekaan. 

Menettekö te ykköstyypin diabeetikoille kun viisastelemaan ruokavaliosta? 

Vierailija
22/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole käytössä ocempia, hoidan ruualla.

siinä toinen tollo vastaamassa, ettekö ymmärtäneet kysymystä!

Te jotka syötte lääkkitä oletteko katkeroituneita ja kiukkuisia?

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jatkanut. Sitähän käytetään siksi että aiempi lääkitys ei tehoa/riitä.

Minullakin on 3 lääkettä käytössä. Raskausaikana oli insuliini ja metformiini ja silloinkin oli vaikeaa  

Että en kyllä ole keksinyt, miten tätä ruualla hoitaisi. 

Ne jotka jankuttavat että diabetes paranee ruokavaliolla, eivät tiedä asiasta mitään. Minulla 2 tyypin diabetes, ja on vaikeaoireinen. Ja hyvin vaikea saada tasapainoon, siitä huolimatta että olen tosi tarkka syömisistäni

Jätä pois kaikki sokerit, viljat ja perunat ja muut tärkkelystä sisältävät kasvit.

Testaa verensokeri aina syötyäsi ja jos se nousee liikaa, söit jotain joka kannattaa jatkossa jättää syömättä.

Kun olet jonkin aikaa seurannut verensokeriasi aina ruokailun jälkeen, ti

Se riippuu ruuan sisällöstä, ei siitä, että syö samaa ruokaa eri päivinä. Voi yhden kerran näitä.

Vierailija
24/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

No höh, en. Olen perusluonteeltani hyväntuulinen ja elämänmyönteinen. Ja erittäin kiitollinen siitä, että nämä lääkkeet on keksitty ja saatavilla.

Vierailija
25/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aiemmin Forxiga ja Metforem. Forxiga ei sopinut minulle, joten se vaihdettiin Ocempiciin. Metforem jäi O:n lisäksi. Tällä coctaililla sokerit pysyy normaalina.

Vierailija
26/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Minä en ainakaan ole. On mukavaa kun näkee taas kunnolla.

Vierailija
27/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jatkanut. Sitähän käytetään siksi että aiempi lääkitys ei tehoa/riitä.

Minullakin on 3 lääkettä käytössä. Raskausaikana oli insuliini ja metformiini ja silloinkin oli vaikeaa  

Ne jotka jankuttavat että diabetes paranee ruokavaliolla, eivät tiedä asiasta mitään. Minulla 2 tyypin diabetes, ja on vaikeaoireinen. Ja hyvin vaikea saada tasapainoon, siitä huolimatta että olen tosi tarkka syömisistäni

Yleensä ruokavaliosta puhuttaessa tarkoitetaan, että ruokavaliolla voi lievittää oireita ja vähentää lääkkeiden tarvetta. Joillakin pelkkä oikea ruokavalio riittää. Joillakin taas tarvitaan lisäksi lääkkeitä.

Vierailija
28/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat ilmeisesti amputoida jalkasi, päätyä dialyysiin ja tulla sokeaksi, kun et viitsi soittaa lääkäriin. Nyt se puhelin kouraan ja soittamaan. 

Eiköhän hän soitakin, kunhan ehtii. Sitä ennen voi kysyä täällä muilta kokemuksia. Minusta se on ihan hyvä idea.

Vierailija
29/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä pois kaikki sokerit, viljat ja perunat ja muut tärkkelystä sisältävät kasvit.

Testaa verensokeri aina syötyäsi ja jos se nousee liikaa, söit jotain joka kannattaa jatkossa jättää syömättä.

Kun olet jonkin aikaa seurannut verensokeriasi aina ruokailun jälkeen, ti

Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.

Vierailija
30/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta miten jokaiseen diabetesleskusteluun saapuu joku ruokavalio hullu jankuttamaan että diabetes paranee syömällä. 

Joo varmaan sellainen diabetes paraneekin, joka on pelkkää verensokerin nousua, vailla liitännäis oireita, ja johon riittäisi muutenkin pieni annos metformiinia. 

On myös yleistä, että diabetes on väärin diagnosoitu, eli ykköstyyppi tai muu diabeteksen muoto on diagnosoitu kakkostyypiksi. Silloin se hoito ei niin helppoa olekaan. 

Menettekö te ykköstyypin diabeetikoille kun viisastelemaan ruokavaliosta? 

Älä viitsi tulla sekoittamaan ykköstä tähän.

Vierailija
31/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

No höh, en. Olen perusluonteeltani hyväntuulinen ja elämänmyönteinen. Ja erittäin kiitollinen siitä, että nämä lääkkeet on keksitty ja saatavilla.

Saamaton olet ja välinpitämätön omasta terveydestä kun haluat kehosi toimivan mieluummin lääkkeillä kuin ruualla.

Vierailija
32/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jätä pois kaikki sokerit, viljat ja perunat ja muut tärkkelystä sisältävät kasvit."

Höpöhöpö taas!

Mitään ei tarvitse jättää pois, SE MÄÄRÄ! MÄÄRÄ!

Ei niitä perunoita tarvitse kilokaupalla olla, ranskalaisiakin vaikka viisi semmosta, spagettia puoli desiä ja silleen!

Hedelmiäkään ei ylenppalttisesti.

Makeat mehut ja limut ennemminkin ei ei! JA lisätty sokeri.

M' kun sain ozempicin, jätin esim leivänpäälliset, juustot, kinkut, makkarat pois ja korvasin kasviksilla.

Kerran kuudessa viikossa ostan pikkupaketin kalkkunaleikettä tai 7siivua juustoa.

MÄÄRÄ!

Vierailija
33/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön rybelsusta jossa sama aine.  Samoin edelleen toisen db-lääkkeen.  Suolistohormoni pitää arvot kuin terveellä, kolesteroli 1,8 mikä diabeetikon tavoite.

Kysyin lääkäriltä voisko kokeilla lääkkeitten vähentämistä.  Ei missään tapauksessa kun nyt on hyvä hoitotasapaino.

Kakksodb on montaa eri lajia .  He jotka ovat mässyttäneet mitä sattuu ja arvot sitten paranee terveellisellä ruualla olkoot ihan hiljaa .

Vierailija
34/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Miten niin? 

Yksi sanoo "en käytä" MIKSI sitten tulee vastailemaan!

toinen " ei ole käytössä, hoidan ruualla"

Kysymys oli siitä lääkkeestä!

Vierailija
35/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ruokavaliosta puhuttaessa tarkoitetaan, että ruokavaliolla voi lievittää oireita ja vähentää lääkkeiden tarvetta. Joillakin pelkkä oikea ruokavalio riittää. Joillakin taas tarvitaan lisäksi lääkkeitä.

No, sehän riippuu siitä mitä syö. Riippumatta "ruokavaliosta"

Vierailija
36/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotemyönteiset ovat

Riidanhaluisia

Ohis

M.O.T = 

Ohis

Vierailija
37/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ylipainoa? Keskivartalolihavuutta? Liikutko? Syötkö hiilihydraattihöttöjä? Karkkia? Mehuja? Limsaa? Roskaruokaa? Pullaa?

Vierailija
38/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jätä pois kaikki sokerit, viljat ja perunat ja muut tärkkelystä sisältävät kasvit."

Höpöhöpö taas!

Mitään ei tarvitse jättää pois, SE MÄÄRÄ! MÄÄRÄ!

Ei niitä perunoita tarvitse kilokaupalla olla, ranskalaisiakin vaikka viisi semmosta, spagettia puoli desiä ja silleen!

Hedelmiäkään ei ylenppalttisesti.

Makeat mehut ja limut ennemminkin ei ei! JA lisätty sokeri.

M' kun sain ozempicin, jätin esim leivänpäälliset, juustot, kinkut, makkarat pois ja korvasin kasviksilla.

Kerran kuudessa viikossa ostan pikkupaketin kalkkunaleikettä tai 7siivua juustoa.

MÄÄRÄ!

Ei suinkaan määrä, vaan SISÄLTÖ.

Vierailija
39/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön rybelsusta jossa sama aine.  Samoin edelleen toisen db-lääkkeen.  Suolistohormoni pitää arvot kuin terveellä, kolesteroli 1,8 mikä diabeetikon tavoite.

Kysyin lääkäriltä voisko kokeilla lääkkeitten vähentämistä.  Ei missään tapauksessa kun nyt on hyvä hoitotasapaino.

Kakksodb on montaa eri lajia .  He jotka ovat mässyttäneet mitä sattuu ja arvot sitten paranee terveellisellä ruualla olkoot ihan hiljaa .

Sairastunut olet sinäkin, millä lie ruualla. Miksi hyvällä ravinnolla sairauttaan hoitavat pitäisi olla hiljaa?

Vierailija
40/67 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Saamaton olet ja välinpitämätön omasta terveydestä kun haluat kehosi toimivan mieluummin lääkkeillä kuin ruualla.

Et tiedä minusta mitään, ja tuollaisen luonnehdinnan kehtaat kirjoittaa? Selvyyden vuoksi: en ole ap, enkä tuo "tollottelija". Ja edelleen voin kertoa sinulle, että kiinnitän erittäin suurta huomiota syömisiini. Ozempicia olen käyttänyt puolisen vuotta, ja todellakin sen ansiosta terveyteni on kohentunut niin paljon, että on jo toiveita lopettaa kaikki lääkityksen kokonaan. Se on juuri nimenomainen tavoitteeni, lääkkeistä luopuminen.