Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te teette lapsienne pieneksi jääneille pikkuhousuille?

Vierailija
22.09.2008 |

Heitättekö roskiin, vai..?

Mietin, kehtaako niitä kierrättää, mutta kun ovat todella hyväkuntoisia esim. Espritin ja Legon pöksyjä, niin ei raaskisi heittää roskiin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee jostain mun lapselle vanhoja alushousuja, mutta me ei niitä käytetä. Roskiin heitän ne myös.

Vierailija
22/32 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä käydään kilpahuudantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä lasten pikkareita voi kuitekin mainiosti kierrättää - jos ne on siistejä ja hyväkuntoisia.

Jos huonoja tai "pissanpolttamia" niin sitten ei - kuten ei muutakana vaatetta.

Meillä

- vanhemmalta kiertää nuoremmalle

- jotain olen sitten antanut esim. naapurille

- ja olen myynyt huutiksessa - kaupaksi on mennyt!!!

AINA jos annan tai myyn vanhaan vaatetta, pesen ja myös SILITÄN ne (myös pikkarit), jotta ovat siistin / lähes uuden veroisen näköiset.

Vierailija
24/32 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutoin rätiksi, ei niissä bakteerit elä edes 60-asteisen myllytyksen jälkeen, mitä te oikein pelkäätte?

Vierailija
25/32 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alushousuja ei? Vaikka alushousuhin pissitään ja kakitaan huomattavasti vähemmän.

Itse laitan lasten ehjät alushousut kiertoon sukulaisille ja tutuille niinkuin muutkin vaatteet, mutta en loukkantuisi vaikka eivät käyttäisikään niitä, mistäs minä sen tiedän. Ja käytän kierrätyksenä saatuja alusvaatteita lapsillani. Kestovaippoja en itse ostanut käytettynä, mutta kiertoon menivät nekin. Olen käyttänyt myös äidin ja siskon alusvaatteita, jos ovat joskus meille kulkeutuneet eivätkä ole halunneet niitä takaisin.

Vierailija
26/32 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakaan eivät pikkarit juuri jää pieniksi, vaan isompaan kokoon siirrytään sitä mukaa, kun vanhoja housuja heitetään pois.

Meillä on kaksi tyttöä ja kun ikäeroa on alle kaksi vuotta, käyttävät samoja pikkareita. Molemmilla tosin taitaa olla omat suosikkinsa, mutta samassa kasassa siis kaikki.

Voisin kuvitella kierrättäväni pikkareita(kin), jos olisi jotain kierrätettävää. Ja käyttäväni lapsillani toisen vanhoja housuja, mutta en ole koskaan sellaisia saanut. Kirpparilta en ostaisi, kun uusien hinta ei ole mikään kovin korkea kuitenkaan.

Vierailija
27/32 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä oikein vaivaa, kun hyväkuntoisia vaatteita heitetään ROSKIIN??? Kyllä meilläkin huonokuntoiset sukat ja alkkarit menee siivousräteiksi, mutta lapsen hyvät alushousut pistän aina UFFille, lähetystorille tms. (tuttavapiirissä ei ole "oikean" kokoisia lapsia, joille vois kierrättää, eivätkä kaverit halua hillota hirveää vaatekasaa kotona). En mäkään aikuisten alusvaatteita kierrättäis, mutta yhdellä mukulalla olleet alkkarit on kyllä yleensä pieneksi jäädessään vielä vallan hyvässä kunnossa, ja meille ainakin ostetaan vaan kuudessakympissä pestäviä lasten alkkareita. Argh, ei ihme että maailma menee vessasta alas, kun asenteet on tota luokkaa. Mutta toisaalta, kun vaikka BBtä kattoo, niin maailma todella on idiootteja pullollaan...

Vierailija
28/32 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, jos ette halua niitä itte käyttää tai antaa jollekin tutulle.

Mutta tiedättekö että just tuollaisten hienohelmojen takia siellä Afrikassa on oikeasti pulaa lasten alusvaatteista.

Muista lukeneeni että joku sieltä UFF avustuskohteista kertoi että heillä tarvitaan nimen omaan lasten alushousuja, naisten rintsikoita yms.

Eli rohkeesti vaan sinne UFF tai muuhun avustuslaatikkoon ne pieniksi jääneet pikkarit :-)

Vierailija
29/32 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

höh, kestovaippoja sitten kierrätetään ja alushousuja ei? Vaikka alushousuhin pissitään ja kakitaan huomattavasti vähemmän.

.

Vierailija
30/32 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulahtaneet tms. roskiin.

Hyvin on kirppiksellä kaupaksi menneet (hinnaksi laitan yleensä 0,50). Itse en jotenkin ostaisi alusvaatteita käytettyinä, toisaalta ei mitään ongelmaa noiden esikoisen alushousujen kierrtämisessä kuopukselle ja joskus kuopus saanut hyväkuntoisia myös kaverini pojalta..

Vierailija
31/32 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ostettu suurin osa kestovaipoista käytettyinä ja myyty sitten myös eteenpäin ja niihin ne lapset vasta ovatkin pissanneet ja kakanneet. Tytölle olen ostanut kasan sieviä ja siistejä pikkareita käytettynä ja aion jatkossakin ostaa.

Vierailija
32/32 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka poistavat vanhoja koneita välillä. Siinä voi steriloida kaikki kirpparilöytönsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi