Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kerran perhepäivähoitajia haukutaan niin paljon niin kertokaa...

Vierailija
22.09.2008 |

ihan oikeita konkreettisia esimerkkejä siitä millaisiin huonoihin hoitajiin olette törmänneet? Mikä on muokannut asenteen "ei ikinä lasta perhepäivähoitajalle"? Eikä siis mitään mutu -juttuja vaan ihan oikeita esimerkkejä!

t. pph

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en lastani laittanut pph:lle, koska en tuntenut ketään pph:aa. En voi luottaa tuntemattomaan ihmiseen, joka on ainoana aikuisena lapsni kanssa koko päivän.

Kaveri kertoi heidän lastensa hoitajasta, että niinä päivinä kun ei muita hoitolapsia, niin ruoka oli "huonoa" ja välipala olematon. Kun oli muitakin, niin ruuan laatu ja määrä oli hyvät. Isompi lapsi kertoi.

Vierailija
2/18 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä muutkaan ole valittaneet erityisemmin, lapset viihtyy hyvin käytöksestä/puheista päätellen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hän varmaan ole huono mutta olosuhteet hänen pihassaan näyttää aika turvattomilta. Aitaamaton omakotitalon piha melko vilkkaasti liikennöidyn kadun varressa, toisella puolella vartioimaton tasoristeys ja toisella oja, johon voi hukkua ainakin kun vesi on korkealla.

Vierailija
4/18 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sillon 30vuotta sitten.

Tyttöjä pidettiin siellä tois arvosena omat pojat oli etu sijall. Vesassa pidettiin häkkiin laitettu pulu..

Ja nyt sitten saatiin ryhmäperhepäivähoidosta paikka ja olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
5/18 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytännössä homma toimii niin, että pph:t (myös ryhmiksen hoitajat) juttelevat keskenään ja muut puistossa kävijät hoitavat lapset (estävät karkaamasta aidan yli, vahtivat liukumäessä etteivät laske muiden päälle, laittavat pienimmille rukkaset takaisin käteen talvipakkasilla, keinuttavat vauvakeinuissa...). Lisäksi täällä on pph:t usein nuoria äitejä, jotka haluavat hoitaa kotona omaa lastaan vielä vanhempainvapaan jälkeen, jolloin hoitolapset ovat "heitteillä" kun imettävät ja hoivaavat omaa pientään. Toki hyviäkin hoitajia joukkoon varmasti mahtuu, mutta itse en ole heihin törmännyt. Itse olin lapsuuteni useammallakin pph:lla hoidossa ja mm. yksi kävi aina ruokakaupassa niin, että me hoitolapset olimme keskenämme pihalla leikkimässä sen aikaa ja toinen pph antoi meidän (2-5-vuotiaita) kulkea vapaasti pitkin pihoja ja teitä tietämättä kovinkaan tarkkaan missä kuljimme.

Vierailija
6/18 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapsemme oli ilmeisesti kovin vaativa tapaus. Itki ja raivosi,. jos ei saanut syliä ja muut eivät saaneet sitten vanhempiensa mielestä hoitoa ja siinä välissä sitten ei oikein asiat luistaneet. Missä oli vika en tiedä. Hoitaja vaikutti meistä hyvältä ja puitteet oli hienot.

Sitten hänet siirrettiin päiväkotiin ja kaikki meni hyvin. Mistä johtunee kukaan ei tiedä sitä.

Olen kuullut paljon juttuja ihanista ja kultaisista pph.ta uskon että niitä on puistossakin olen monta sellaista tavannut.

Vierailija
7/18 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tyttö kunnallisella pph:lla kaksi kuukautta ja tämän jälkeen hänet sijoitettiin kiireellisesti päiväkotiin, koska

- hoitaja rikkoi toistuvasti vaitiolovelvollisuutta

- ei saanut ryhmäänsä hallintaan lainkaan; tyttö oli hoitopäivän jälkeen aivan raivona, ja tämän asian pph käänsi niin päin että meillä kotona pitää olla jotain vialla kun tyttö itkee hakuhetkien aikana eikä "halua lähteä kotiin" (myös tämä asia oli "yleisessä levityksessä") Kummasti päiväkotiin siirtymisen jälkeen tytön "kolmevuotisuhma" loppui samantien ja häntä hakiessani hän juoksi iloisena vastaan portille äitiä huutaen.

- hoitaja ei osallistunut perhepäivähoidon toimintaan (hoitajilla oli tähän velvollisuus ja lapsilla oikeus, esim.yhteiset retket, jumppa- ja laulutuokiot)

- päästi/jätti lapset yksin ilman aitaa olevaan kerrostalon pihaan (mm. usein lähti hakemaan tytön sisälle unohtuneita tavaroita ja jätti lapset pihalle - luotti kai siihen että minä huolehdin heistä sillä aikaa)

- läpsi tyttöäni (tämän jälkeen siirto päiväkotiin tapahtui lähes välittömästi eikä tyttö enää ollut päivääkään pph:lla)

Enempää en viitsi edes muistella. Muutama kuukausi tyttäreni lähdön jälkeen tältä pph:lta lähtivät viimeisetkin hoitolapset ja nykyään hän on jo eläkkeellä.

Onneksi tartuimme epäkohtiin heti kun niitä huomasimme emmekä jääneet ihmettelemään.

Vierailija
8/18 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä vaihtaisi häntä mistään hinnasta! Hain jopa uuden asunnon samalta paikkakunnalta jotta hoitopaikka ei vaihtuisi.

Ikinä koskaan ei lapseni voisi olla paremmassa hoidossa.

Kai mulla on sitten vaan käynyt jumalaton tuuri jos kaikki muut pph:t on ihan perseestä.

Tyttöni ovat jo sen ikäisiä että osaavat sanoa jos joku mättää ja ikinä ei ole tullut poikkipuolista sanaa. Joka aamu ovat innoissaan menossa hoitoon.

Vierailija
9/18 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma on siinä että jos on pph.lla ongelmia tai käyttätytyy lapsia kohtaan huonostii niin sen huomaaminen on vaikeaa kun ei ole lähityötovereita. Luulen, että näitä on vain pisara meressä , mutta jokainen tapaus on kovin valitettava.

Vierailija
10/18 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulut näköjään juuri siihen ryhmään joka "epäilee" pph:aa koska tämä työskentelee yksin. Mutta ainakin lähiöissä pph:t ovat paljon tekemisissä keskenään, käyvät puistoissa joissa äitejä, kerhoissa ja perhekahviloissa. Eiköhän näissä paikoissa tulisi ilmi, jos jokin hoitaja kaltoin kohtelisi hoitolapsiaan. Itse liikun paljonkin lasten kanssa ja koskaan en käyttäydy niin, että minusta voitaisiin jotain negatiivista sanoa ja aivan samoin käyttäydyn kotona. Kyllä meillä valvontaa on!

Vierailija
11/18 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkään pystyi toimimaan ennekuin homma sitten loppui

Vierailija
12/18 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tiedän monta hyvää perhepäivähoitajaa. Lapset olivat varahoidoissa usealla eri perhepäivähoitajalla ja jokaisesta pitivät kovasti ja olisivat halunneet jatkaa tämän luona.

Valitettavasti vaan heidän vaki perhepäivähoitaja oli heidän mielestään pelottava ja aamut oli yhtä tuskaan kun jouduin itkevät lapset väkisin hänelle viemään.

En voi tietää mitä siellä tapahtui päivällä, mutta huomasin itsekin että empatia tältä hoitajalta puuttui. Ainakin räyhäsi lapsille.

Niin ja meidän pojat menevät mielellään hoitoon jopa heille vieraiden ihmisten luo ja aina kaikista pitävät. Siksi olin ihmeissäni kun eivät perhepäivähoitajastaan pitäneet. Niin ja itsekin huudan lapsille joskus ja ei ne siitä välitä, joten varmasti muustakin kyse kuin vain lapsille huutamisesta.

Vierailija
13/18 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saanut perhepäivähoidossa ulkoilla ollenkaan, koska ulkoiluaika oli iltapäivällä, kun lapsi nukkui päiväunia. Toiset lapset ,3-6-vuotiaat, sitten taas eivät nukkuneet päiväunia. Aamupäivät, kun lapseni oli hereillä, vietettiin sisällä.

Hoito loppui kuitenkin muutaman kuukauden kuluttua perhepäivähoitajan jouduttua psykiatriseen sairaalahoitoon...

Vierailija
14/18 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulut näköjään juuri siihen ryhmään joka "epäilee" pph:aa koska tämä työskentelee yksin. Mutta ainakin lähiöissä pph:t ovat paljon tekemisissä keskenään, käyvät puistoissa joissa äitejä, kerhoissa ja perhekahviloissa. Eiköhän näissä paikoissa tulisi ilmi, jos jokin hoitaja kaltoin kohtelisi hoitolapsiaan. Itse liikun paljonkin lasten kanssa ja koskaan en käyttäydy niin, että minusta voitaisiin jotain negatiivista sanoa ja aivan samoin käyttäydyn kotona. Kyllä meillä valvontaa on!

Kaikki eivät asu lähiössä, kaikki eivät käy yhteisissä puistoissa joissa käy muitakin. No, kuitenkin pisara meressä, ja edelleen olen sitä mieltä, että paljon on hyviä pph.ta jotka totisesti antavat enemmän kuin kaikkensa.t.13.

Vierailija
15/18 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa lto:na juoppo joka luuhasi viikonloput baareissa miesseuraa etsien. Aina haisi tupakalle ja vanhalle viinalle maanantaisin ja viikollakin. Hyvin hommansa hoisi ja lapsi viihtyi. Mielestäni on siis sama mitä hoitaja VAPAA-AIKANAAN tekee.

Vierailija
16/18 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei nyt ollut kyse vapaa-ajasta--niinkuin sanoin oli juoppo=alkoholisti

Vierailija
17/18 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerromme myös hänelle säännöllisesti sen, miten tyytyväisiä olemme ja miten luksushoitoa lapsemme saavat. Valtava omakotitalo, kaunis puutarha puistoalueen laidassa, omat aikuiset lapset lähteneet jo kotoa ja heidän jäljiltään on yhä hoidetut ja upeat leikkimökit, lelut ja majat... Hoitaja laittaa maailman parhaat ruoat, leipoo syntymäpäiväkakut, halii ja suukottaa ja käyttää lapsia lastenteatterissa ja urheilutapahtumissa ja metsäretkillä...

Kummipoikamme sen sijaan oli kaupungin keskustassa kerrostalokaksiossa pph:lla, joka oli niin iäkäs ja huonojalkainen, ettei oikein jaksanut ulkoiluttaa lapsia. 4- ja 5-vuotiaat pojat hyppivät siis päivän päätteeksi aina kirjaimellisesti seinillä ja toistensa niskassa. Mutta hänkin laittoi kuulemma ihanat ruoat ja oli muuten hellä ja hoivaava.

Vierailija
18/18 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipäiväkodista, johon lapsemme olisivat joutuneet, taas todella huonompia terveisiä tuttavien kautta, joten järjestimme itse hoidon kotiimme siksi aikaa, kun saimme paikan haluamallemme perhepäivähoitajalle. Taitaapi olla niin, että tähänkin ammattikuntaan kuuluu monenlaisia tekijöitä, samoin sitten noissa päiväkodin tädissä. Kun huonotuuri sattuu, niin se sattuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän