Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herään joka yö joskus 4.30-5.00!!

Vierailija
08.09.2025 |

Ja olen hereillä joku 30-50min. Tämä aiheuttaa sen että olen väsynyt päivisin ja joudun nukkua päiväunet,mutta yöheräily ei lopu. En ole stresaantunut joten mistä voi johtua?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit muuttaa Intiaan, siellä heräisit juuri sopivaan aikaan

Vierailija
22/32 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esivaihdevuodet? Itse olen siinä vaiheessa, että herään 4 aikoihin ja saisin nukuttua uudestaan vasta siinä 8 maissa. Ja ei auta estrogeenilisät. 

Voi kamala mitä muistoja tuli tästä. Mulla tuli unirytmiksi tuossa vaiheessa 23-04. Eihän se mihinkään riittänyt, joten olin muutamassa kuukaudessa siinä kunnossa unenpuutteesta, että unohdin tamponin sisälle ja kun se alkoiin valua, kävin poistattamassa sen gynekologilla luullen, että minulla on kohdunlaskeuma. Gyne sanoi, etten ole ainoa. Toivottavasti saat vielä paremmin nukuttua ja ole äärimmäisen varovainen, jos ajat.

Kiitos tästä, luulin ettei kenellekään muulle kuin minulle voi käydä noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset heräävät aamulla. Kannattaa mennä viimeistään 20.00 nukkumaan, niin on pirteä klo 04.00, eikä tarvitse päikkäreitä.

Vierailija
24/32 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tapana nousta vessaan 1-2 kertaa aamuyön aikana. Sitten jossain vaiheessa en jaksanutkaan heti nousta, joten  nukahdinkin uudestaan. Siitä lähtien olen nukkunut yöt läpi, kun (laiskuuttani) katkaisin tuon unta häirinneen tottumuksen.

Vierailija
25/32 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta saa hyvin treenit pois alta. Puoli tuntia varjonyrkkeilet ja pyörittelet paikat samalla. Sitten aloitat varsinaisen treenin. Parituntia ja olet virkeänä töihin. Illalla sama setti ja uni tulee laakista. Heräät taas ihan kohmelossa treenaan lisää. Olosta päätellen teet kevyen tai raskaamman. Joka päivä neljä tuntia ja unet toimii.

Nukun neljä tuntia päivässä ja se riittää mulle hyvin. 

Vierailija
26/32 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, mutta minä en saa enää heräämisen jälkeen nukuttua. Sama homma, herään aina ennenaikojani. Ennen nukuin ihan helposti vaikka kymmeneen saakka aamupäivällä, vähän nuorempana vaikka iltapäivään saakka ilman mitään ongelmia. Nykyään on juhlaa jos saan 7 tunnin yöunet ja olen vasta 50+.

Vierailija
27/32 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma, mutta minä en saa enää heräämisen jälkeen nukuttua. Sama homma, herään aina ennenaikojani. Ennen nukuin ihan helposti vaikka kymmeneen saakka aamupäivällä, vähän nuorempana vaikka iltapäivään saakka ilman mitään ongelmia. Nykyään on juhlaa jos saan 7 tunnin yöunet ja olen vasta 50+.

Hahaa, kirjoitin kahteen kertaan sama homma. Piti jatkaa: Herään joskus viiden aikaan ja se on liian aikaisin, töihin ei saa mennä kuin vasta joskus seiskalta. On tietysti kiva joskus käydä aamulla liikkumassa, mutta eipä se aina niin pirteä olo ole heti viideltä.

Vierailija
28/32 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamusta saa hyvin treenit pois alta. Puoli tuntia varjonyrkkeilet ja pyörittelet paikat samalla. Sitten aloitat varsinaisen treenin. Parituntia ja olet virkeänä töihin. Illalla sama setti ja uni tulee laakista. Heräät taas ihan kohmelossa treenaan lisää. Olosta päätellen teet kevyen tai raskaamman. Joka päivä neljä tuntia ja unet toimii.

Nukun neljä tuntia päivässä ja se riittää mulle hyvin. 

Kun vetää itsensä ihan loppuun joka päivä, niin alkaa sydämessä tuntua jännältä. Sitten tulee ne liskoyöt. Hikoilu, rytmihäiriöt ja heräilyt. Just neljän aikaa ylös ja taas treenaa. 

Nupissa viiraa kun hakkaat lyöntilautaa keskellä yötä ja naapuria vituttaa taatusti. Nyrkki veressä suihkuun ja ulos lenkille. Töihin ja illalla salille sparraamaan. 

Selviit muutamalla tunnilla yöt. Oot supermän ja hakkaat kaikki esteet elämässäs.

Vierailija
29/32 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä herään, nousen ylös ja lähden töihin noihin aikoihin. 4.30 herätys ja 5.00 ovesta ulos. Ei päiväunitarvetta, kuin ihan joskus. Menen nukkumaan n klo 23. Tällä kaavalla menty jo yli 20 vuotta. Vapaapäivinä koira herättää myös varhain, koska on ehdollistunut heräämään silloin. Käyn itse vessassa, päästän koiran pissalle ja sen jälkeen kömmitään takas petiin horrostamaan. Mies herättää viimeistään seitsemältä kun itse herää töihin.

Se rakki hiiteen.

Vierailija
30/32 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin, tosin aiemmin, siinä 3 maissa. Olen kai outo kun en kärsi tästä. Olen aina nauttinut nukkumisesta. Nukkumaanmennessä mietin kaikkea kivaa ja haaveilen. Usein harmittaa kun ehdin nukahtaa ja mietteet jää kesken. No, yöllä sitten jatkan. Ei ahdista. Käyn vessassa ja kömmin sänkyyn. Tiedostan miten ihanaa on olla lämpimässä ja pehmeässä sängyssä. Olen palelija ja kuormitun metelistä. Öisin on hiljaista (paisti keväisin kun linnut möykkää) ja mukavaa.

Vierailija
31/32 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin herään yleensä helposti tuohon aikaan, koska uni kevenee. En ole kuitenkaan väsynyt heräsin tai en. 

Vierailija
32/32 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ja olen vaihdevuosi-iässä. Muita oireita ei tosin ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme