Kauanko kestää työhaastattelusta päätökseen?
Toki yksilöllistä, mutta mitä kokemuksia teillä on?
Pari viikkoa sitten olin haastattelussa ja aikoivat ilmoittaa kaikille haastateltaville (alle 10), miten kävi.
Haastattelu meni kuulemma hyvin, mutta mitään ei ole vieläkään kuulunut. En enää odotakaan tulleeni valituksi, sillä uskon, että eiköhän valittu ainakin ole jo kontaktoitu, mutta haluaisin kuulla, onko jollain valitulla tullut päätös vasta useamman viikon jälkeen? Kyseessä aika pieni firma.
Kommentit (28)
No oliko hakuaikaa mihin asti? Vai siis menikö se jo? Että millon pitäs uuden työn alkaa?
Vierailija kirjoitti:
No oliko hakuaikaa mihin asti? Vai siis menikö se jo? Että millon pitäs uuden työn alkaa?
Hakuaika loppu, haastattelut oli silloin 2 viikkoa sitten ja sanoivat ottavansa yhteyttä kaikkiin haastateltuihin. Töiden tarkoitus alkaa ensi kuussa.
Kannattaako tuollaista kysellä täältä. Soita sinne firmaan ja kysy missä mennään, saattavat olla vaikka talvi lomilla mutta sittenpähän selviää!
Itse en olisi huolissaan, mutta koko lähipiiri ihmettelee, miten ei mitään kuulu, ja siitä aloin miettimään, että onko toivo jo syytä heittää.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako tuollaista kysellä täältä. Soita sinne firmaan ja kysy missä mennään, saattavat olla vaikka talvi lomilla mutta sittenpähän selviää!
En soita, kerta itse sanoivat, että heistä kuuluu kyllä, enkä halua hoputtaa.
Enhän minä täältä kysynytkään, saanko paikkaa ja onko valinta jo tehty, vaan mitä kauanko MUILLA on mennyt päätöksen saantiin, jos sitä on joutunut suht kauan odottamaan.
Ap
Yleensä työpaikkahakemus on auki 1kk. Käyvät läpi pari viikkoa hakemuksia. Sopivat haastatteluajat valituille. Ajat menee n. Kahden viikon ajalle.
Ennen kuin kaikki haastattelut on edes suoritettu, on mennyt aikaa 2 kk hakemuksen teosta.
Tuohon vielä pari haastattelukierrosta ja psykologiset testit. Prosessi vie kuukausitolkulla aikaa.
Yleensä noin viikon päästä haastattelusta on ilmoitettu että valintamme ei kohdistu sinuun. Joissakin paikoissa on tehty työsopimus jo haastattelussa. Eli vaihtelee paljon.
Tietysti sanotaan, että haastattelu meni hyvin - kuuluu liturgiaan. Eivät tietystikään sano, että mikä pelle se sinä olet kun tällä tavalla haaskasit kaikkien aikaa. En kyllä epäile, etteikö olisi voinut mennä hyvinkin.
Hyi hitto. Toivottavasti en koskaan JOUDU edes työhaastatteluun.
Kymmenkunta vuotta sitten odotin työhaastattelun jälkeen hyvin pitkään, hakijoita oli parikymmentä. Viimein parin viikon kuluttua soittivat, että ottivat jonkun toisen, mutta pääsin varasijalle. Päättivät ottaa määräaikaiseksi. Parin vuoden kuluttua määräaikaisuus vakinaistettiin ja olen vieläkin siinä työpaikassa.
Yleensä heti seuraavalla viikolle ellei aiemmin sille valitulle. Haluavat varmistaa, ettei ehdi hyväksyä toisen paikan tarjousta.
Ei-valituille varaehdokkaille myöhemmin kun valittu on suostunut ja on sovittu työehdoista. Yleensä siis viikko tai kaksi lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakuaika loppu, haastattelut oli silloin 2 viikkoa sitten ja sanoivat ottavansa yhteyttä kaikkiin haastateltuihin. Töiden tarkoitus alkaa ensi kuussa.
ovat valinneet jonkun muut kuin sinut, mutta ilmoittavat muille kuin valituille vasta sitten, kun on varmaa, että se valittu aloittaa.
Mä hain työpaikkaa ja pyydettiin haastatteluun kuukauden päästä vasta, kun se jonka piti aloittaa ei aloittanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä työpaikkahakemus on auki 1kk. Käyvät läpi pari viikkoa hakemuksia. Sopivat haastatteluajat valituille. Ajat menee n. Kahden viikon ajalle.
Ennen kuin kaikki haastattelut on edes suoritettu, on mennyt aikaa 2 kk hakemuksen teosta.
Tuohon vielä pari haastattelukierrosta ja psykologiset testit. Prosessi vie kuukausitolkulla aikaa.
Näin julkisella, oma ennätys oli prosessin kestossa 7kk ennen kuin tehtiin nimitys.
Yksityisellä menee enintään kuukausi koko prosessissa, parhaimmillaan pari viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
2kk. Jep, oli aika hidasta
Niin ja haastikseen valittiin vaan 10. Lopputulemana ketään ei edes valittu
Aivan todella iso vaihtelu. Kerran on palkattu haastattelun päätteeksi, joskus olen odottanut parikin viikkoa (ja saanut silti paikan!). Ei-valittuna on voinut vierähtää kuukauden päivät, että kertovat.
No tätä mietin itsekkin. Minut headhuntattiin ja oli haastattelu, sanoivat että haastattelut jatkuvat tässä MUTTA 2 viikon päästä SOITTAVAT kaikille pääseekö jatkoon ( haastattelu oli vasta rekrytoimiston ja toki muita haastatteluja olisi tulossa lisää). Noh, nyt elämme 3 viikkoa, eli viime viikolla olisi minusta pitänyt soitto tulla. Toki voin olla hätähousu mutta minusta hieman epäammatimaista toimintaa kun ei voi edes säpöä laittaa että prosessi venyy tai mitä ongelmia onkaan..tai että ees jos ei päässy jatkoon.. sähköpostinkin hyväksyisin että jotain infoa saisi.
Ja ei, minäkään en ala kyseleen perään ku itse ovat ilmoittaneet prosessin kulun ja aikataulun mikä nyt selvästikkään ei pidä.
Minulla on monta hakemusta laitettu jo 90-luvun puolivälissä. Ei ole vieläkään kuulunut mitään. Joskus se vain kestää.
2kk kerran. Yleensä max 1kk mutta ohan näitä hitaita.... prosesseja
Niin ja valittu tossa 2kk oli jo kerenny saada uuden duunin ja samoin pari muuta eli sain sitten ite paikan koska paremmat oli muualla jo
Kerran laitoin sähköpostilla kyselyn avoimesta paikasta, varttia myöhemmin tuli soitto ja sain duunin. Mutta tämä tapahtui ulkomailla.