Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lasta on tarkoitus kasvattaa, jos sanoittaminen ei tehoa?

Vierailija
07.09.2025 |

Neuvokaa osaamatonta esikoisen äitiä. Miten lasta on tarkoitus kasvattaa, jos tilanteiden ja tunteiden sanoittaminen ei toimi tai tehoa? Ei, vaikka niitä olisi käyttänyt johdonmukaisesti aina. 

Kommentit (368)

Vierailija
361/368 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus täytyy lässyttää lapselle. Täytyy ymmärtää missä tilanteessa ja miksi.

Vierailija
362/368 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jäähy häpäisee lasta ja on nöyryyttävää.

Voi snif.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/368 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö täällä jauhetaan tätä paskaa?

Moukat jauhaa paskaa missä ei ole päätä ekä häntää 🤮🤮🤮🤮

Vierailija
364/368 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäähyt ovat tehokas keino pienillä. Jos ei tottele niin joutuu jäähylle ja siellä ollaan niin kauan kunnes uhmakkuus häviää.  Jäähyn voi lusia esimerkiksi penkillä istuen, nurkassa seisten tai vanhemman kädestä kiinni pitäen.

Tässä esimerkkejä, jos haluaa kasvattaa lastaan alistamalla.

Mutta oli tehokasta eikä kellekään kuitenkaan jäänyt mitään traumoja. Nykypäivän pumpulissa kasvatetut kakarat ahdistuvat pienistäkin vastoinkäymisistä eikä älyn juoksussakaan ole hurraamista.

Kyllä minulle ainakin jäi traumat jatkuvasta pelossa elämisestä. Minusta tuli hiljainen hiirulainen joka ei uskalla pitää puoliaan ja ajauduin aikuisena huonoihin suhteisiin joissa minua myös alistettiin ja hakattiin. Mikään ei sinänsä mu

Hyviä huomioita. Ihmisen elämä rakentuu lapsuuden pohjalle. Kohtelu on kohtalo.

Vierailija
365/368 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäähyt ovat tehokas keino pienillä. Jos ei tottele niin joutuu jäähylle ja siellä ollaan niin kauan kunnes uhmakkuus häviää.  Jäähyn voi lusia esimerkiksi penkillä istuen, nurkassa seisten tai vanhemman kädestä kiinni pitäen.

Tässä esimerkkejä, jos haluaa kasvattaa lastaan alistamalla.

Mutta oli tehokasta eikä kellekään kuitenkaan jäänyt mitään traumoja. Nykypäivän pumpulissa kasvatetut kakarat ahdistuvat pienistäkin vastoinkäymisistä eikä älyn juoksussakaan ole hurraamista.

Kyllä minulle ainakin jäi traumat jatkuvasta pelossa elämisestä. Minusta tuli hiljainen hiirulainen joka ei uskalla pitää puoliaan ja ajauduin aikuisena huonoihin suhteisiin joissa minua myö

Ei nyt ihan kohtalo. Itse voi tehdä paljon itsensä eteen, tiedän omalta kohdaltani. Kannattaa vahvistua ja ottaa viisautena.

Vierailija
366/368 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää ihan perinteistä kasvatusta missä lasta sanoittamisen sijasta torutaan, ja jos lapsi ei tottele niin otetaan käyttöön uhkailu, kiristys ja lahjonta.

Jep, koska näinhän se menee oikeassakin elämässä

Vierailija
367/368 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi lyö toista -> sanotaan tiukasti EI, annetaan lohdutusta, huomiota lyödylle. Näytetään aikuisen pettynyt ilme lyöjälle. 

Aikuisen pettynyt ilme lyöjälle innostaisi minua lyömään entistä enemmän. Olisi mahtavaa pystyä tuottamaan vanhemmalle pettymys.

Et taida olla kovin kiintynyt vanhempiisi.

Aivan, en ollut. Saivat minut pienestä pitäen häpeämään itseäni vain. Parempi olisi ollut, että lyömästä kieltävä vanhempi olisi näyttänyt vihaista kuin pettynyttä ilmettä. Pettynyt -> lapsi on olemassa täyttääkseen vahemman toiveet.

Vierailija
368/368 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää ihan perinteistä kasvatusta missä lasta sanoittamisen sijasta torutaan, ja jos lapsi ei tottele niin otetaan käyttöön uhkailu, kiristys ja lahjonta.

Jep, koska näinhän se menee oikeassakin elämässä

Täytyy vain muistaa olla tyylipuhdas.