Paljonko maksatte lainoja kuukaudessa?
Minulla menee noin 1016 euroa kuussa. Remonttilainoja pari ja loput muita. Reilun vuoden päästä loppuu yksi laina.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökkilainaa lyhennetään 5000€/kk + korot. Korot on nyt jotain 150€/kk mutta pienenee hiljalleen tuolla lyhennystahdilla.
Niin varmaan. Tuollaisilla lyhennyksillä mökin arvin pitäisi olla joku pitkåsti yli puoli miljoonaa.
Me hyödynnetään Nordean lyhennysjoustoa. Maksuohjelman mukainen kuukausierä on joku 1100€, mutta maksetaan nopeammin että saadaan se laina pois. Mökki maksoi vaan 350k, lainaa oli alkuun 160k.
Heinäkuun alkuun oli korkoputki max 1,18% ja nyt kokonaiskorko on yli 2,7%. Ollaan jo lähempänä kuutta- kuin viittäkymppiä eikä oo lapsiperheen kuluja enää.
Mitähän kaikella ylimääräisellä rahalla tekee sitten, kun laina on maksettu?! 🤔😎😄
Joku 400€/kk. Yksi kulutusluotto ja lisäksi osamaksuja.
Omakotitaloa maksan jotain 1000€ kuukaudessa ja autoa 200€.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän kaikella ylimääräisellä rahalla tekee sitten, kun laina on maksettu?! 🤔😎😄
Itse en varmaan mitään jos mulla siinä vaiheessa on kaikki haluamani hankinnat hankittuna kuten varmaan onkin koska nytkin on aikalailla. Triple velvet kangasta mustaa pitäis ebaysta vielä tilata jotain 20m kotiteatteriin merirahdilla jenkeistä
Vierailija kirjoitti:
Voi tuntua aika rikkaalata yhden äkin kun lainat joskus maksettu.
Monilla se lainan kuukausierä on kuitenkin vaan jotain 1000€ luokkaa. Jos kuukausittaiset menot pienenee tuon verran, niin ei se mitään äkkirikastumista vastaa, vaikka toki tuo talouteen lisää väljyyttä.
Suurempi vaikutus on varmaan henkinen, kun vihdoin saa maksettua loppuun sen lainan, jota on jo pari vuosikymmentä maksellut.
Minulle on ollut pettymys se, miten poismaksettu asuntolaina näkyy verkkopankissa: Ei mitenkään. Se lainatili häviää näkyvistä, ei näy mitään lainaa saldolla 0 euroa. Ihan niin kuin sitä lainaa ei olisi koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän siinä vaiheessa ala jo joku paikka olla remonttia vailla.
Joiden arvokin noussut rytinällä, vai miten se menikään velkavipuisilla?
Näin mulle ainakin sanottiin kun laitoin rahastot lihoiksi ja ostin kuolinpesältä rt kaksion. Olisi ollut (kuulema) viisaampi velalla vaan.