Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutoin ihana talo, mutta kylpyhuoneen tekniikka vanhentunut

Vierailija
07.09.2025 |

Olen omaa kotia etsimässä. Ihana kohde löytyikin, mutta selvisi, että kohteessa on pahoin vanhentunut, alkuperäinen kylpyhuone (rak. 80-luku).

Jonkin verran olisi asuntosäästämisen lisäksi kertyneitä säästöjä, mutta kaikkien säästöjen laittaminen taloon kiinni ei tule kyseeseen. Myös ison remonttilainan ottaminen arveluttaa, koska kuukausikulut kasvaisivat niin valtaviksi.

Mitä vaihtoehtoja tässä on? Paljonko tarjoaisit kohteesta, jossa kallein remontti on tekemättä? Onko pieniä toimijoita, jotka eivät ottaisi pelkästä työstä kymmentätuhatta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laadukasta jälkeä tekevä pienyrittäjäkin laskuttaa samoin perustein.

Vierailija
2/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin suuntaa antavan hinta-arvion remppafirmalta ja miettisin sen jälkeen onko talon pyyntihintaan jo laskettu remontin tarve vai ei. 

Mikäli hinta on yläkanttiin niin tinkisin hintaa alemmas tuon remontin verran, jos ei onnistuisi jättäisin väliin, remonteista kun ei koskaa tahdo omiaan saada pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut kylppärikalusteet ja työtekijät ulkomailta. Hinta/laatusuhde oli paljon parempi

Vierailija
4/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo/rivitalo kylpyhuone+sauna remonttiin teetettynä varaisin sen 20ke. 

Jos hinta tuon jälkeen vaikuttaa hyvältä nii ostaa pois ja ostaa remontin. Tällä hetkellä tarjontaa on enemmän kuin kysyntää niin hyviä tekijöitä saa hyvään hintaan.

Vierailija
5/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoat puolet pyynnistä ja sanot, että kylppäriremontti tekemättä!

Vierailija
6/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut kylppärikalusteet ja työtekijät ulkomailta. Hinta/laatusuhde oli paljon parempi

Paljonko suunnileen maksoi ja paljonko oli neliöt kylppärissä ?

Vierailija
7/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhentuneen vessanpöntön polttavat pierut kurahtelivat suuhuni kovalla paineella ja pitkäkestoisesti. Samalla ripuli roiskui suuhuni. Suuni on aivan tulessa ja täynnä ripulia vaikka nielin sitä minkä ehdin. Ihana kokemus silti! Tahdon lisää! 

Ap

Vierailija
8/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tuollainen remontti maksaa..

Sama ongelma ..meillä 70 luvulla tehty kylpyhuone ja sauna  jossa on ihan vain betonilattiat....luit oikein betonilattiat ei ole mattoa eikä laattoja ja muutenkin peruskuntoinen kun tuohon aikaan käytettiin vain jotain puupaneeleita saunassa ja pesuhuoneessa..

Purettava olisi oikeastaan vähän kun ei ole näitä vanhoja laattoja ja liimattuna mattoja

Vierailija
9/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma ..meillä 70 luvulla tehty kylpyhuone ja sauna  jossa on ihan vain betonilattiat....luit oikein betonilattiat ei ole mattoa eikä laattoja ja muutenkin peruskuntoinen kun tuohon aikaan käytettiin vain jotain puupaneeleita saunassa ja pesuhuoneessa..

Purettava olisi oikeastaan vähän kun ei ole näitä vanhoja laattoja ja liimattuna mattoja

Mitä näitä olen nyt katsellut niin hinta on 10000-20000, josta työn osuus 50-70%. Mieti, 70% työstä. Voi kunpa osaisi tehdä itse.

Vierailija
10/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, eiköhän tuo hinta selviä kun soittaa muutaman firman läpi ja antaa arviot neliöistä yms.

Vierailija
11/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui. Takuuvarmat sienilöydökset odottavat teitä alkuperäisten kylppäreiden ihmettelijöitä 

Vierailija
12/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, eiköhän tuo hinta selviä kun soittaa muutaman firman läpi ja antaa arviot neliöistä yms.

Tuskin noita arvoita paljon halvemmalla pääsee. Isohko kylppäri/sauna. Neliöitä noin kymmenkunta.

Vesi ja viemaripisteitä ei tarvitse siirtää, mutta niitä noissa hinta-arvioissa tuskin edes huomioidaan.

Lisäksi kosteysvaurioiden riski on kylppärin ikä ja sen ajan tekniikka huomioiden enemmän kuin todennäköinen.

Vierailija
13/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kylppäri ja saunaremontti terassin kera 40000 euroa. Riippuu siitä kuinka hienon haluat

Vierailija
14/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytäisin suuntaa antavan hinta-arvion remppafirmalta ja miettisin sen jälkeen onko talon pyyntihintaan jo laskettu remontin tarve vai ei. 

Mikäli hinta on yläkanttiin niin tinkisin hintaa alemmas tuon remontin verran, jos ei onnistuisi jättäisin väliin, remonteista kun ei koskaa tahdo omiaan saada pois.

Nämä ovat hyviä neuvoja. Ja kuntokartoitus tietty. On on normaalia, että taloa joutuu remontoimaan,jollei ihan uutta taloa osta.sen pitää näkyä hinnassa.

Vierailija
15/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä näitä olen nyt katsellut niin hinta on 10000-20000, josta työn osuus 50-70%. Mieti, 70% työstä. Voi kunpa osaisi tehdä itse.

Ei ole vaikeaa jos vähänkään työkalut pysyy hyppysissä.

Vierailija
16/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paljonko tarjoaisit kohteesta"

No jos itse pitäisi muuttaa niin tarjoaisin..

Sijainti Jyväskylän eteläpuolelta, en senttiäkään.

Muualla riippuen sijainnista, tonnista ylöspäin.

Vierailija
17/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole niin yksinkertaista. 

Vierailija
18/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun vesiputket ja viemärit talossa ovat kauttaaltaan käyttöikänsä päässä, eivät ainoastaan kylpyhuoneessa.

Vierailija
19/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole niin yksinkertaista. 

Ei todellakaan, kun kohteessa täytyy piikata kaikki auki pohjia myöten, lisäksi se uuden rakentaminen tuntuu mahdottomalta urakalta. Laattoja saattaisikin vielä latoa jotenkin paikalleen.

Vierailija
20/21 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvun vesiputket ja viemärit talossa ovat kauttaaltaan käyttöikänsä päässä, eivät ainoastaan kylpyhuoneessa.

Höpöhöpö. Jos on muoviputket.