Milloin ostit itsellesi viimeksi kengät?
Tuliko tarpeeseen vai ostitko kenties siksi, että ihastuit niihin niin kovasti?
Itse pähkäilen eräiden nahkaisten syyskenkien takia, hintaa olisi n.170€. En tarvitsisi niitä, mutta kys merkki tuttu ja kenkien ulkonäkö ym "iski halolla"...
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Ostin kesällä sandaalit korvaamaan hajonneita sandaaleita ja ballerinoja. Ihan ok, mutta vähän kaduttaa, kun tein tavallaan kompromissin. Aiemmin mulla oli vaellussandaalit kesäisiä ulkoiluhetkiä varten ja ballerinat kaupunkimenoon. Nyt ostin ns. hienommat sandaalit. Eli niillä ei voi nyt ihan niin huoletta ulkoilla, mutta mielestäni umpikengät olisivat kuitenkin virallisemman näköiset, eli en tiedä, voiko noita käyttää niin laajalla skaalalla kuin ballerinoja aikoinaan.
Olen vain tosi nirso ballerinojeni suhteen enkä löytänyt sellaisia, jotka olisivat pysyneet jalassa.
Kertokaa muillekin, jos löydätte toimivan ballerinan. On varsinainen monitoimikenkä töistä iltamenoihin mutta monet ballerinat on niin onnettomia lestiltään, että jalat tulee kipeäksi, jos vähänkin enemmän joutuu kävelemään.
Ostin pari viikkoa sitten uudet mustat nilkkurit välikausikengiksi. En olisi tarvinnut niitä, vanhat ovat vielä ehjät. Ostin siksi että juuri sen tyyppisiä siroja mutta matalakantaisia nilkkureita on vain harvoin saatavilla (siinä hintaryhmässä josta itse voin ostaa). En voinut ottaa sitä riskiä, että seuraavan kerran kun haen niitä, ne on myyty loppuun.
Ne eivät ole aitoa nahkaa. En ikinä osta nahkaisia jalkineita koska ne ovat turhan painavia mielestäni.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Ostin pari viikkoa sitten uudet mustat nilkkurit välikausikengiksi. En olisi tarvinnut niitä, vanhat ovat vielä ehjät. Ostin siksi että juuri sen tyyppisiä siroja mutta matalakantaisia nilkkureita on vain harvoin saatavilla (siinä hintaryhmässä josta itse voin ostaa). En voinut ottaa sitä riskiä, että seuraavan kerran kun haen niitä, ne on myyty loppuun.
Ne eivät ole aitoa nahkaa. En ikinä osta nahkaisia jalkineita koska ne ovat turhan painavia mielestäni.
Itse taas välttelen hautovia muovikenkiä.
Heinäkuun alussa ostin kahdet kengät kun olivat alessa.
kenkät suomessa niin YLI HINNOITELTU että haen tilaan virosta tai temusta. voi voi ei mitään selitystä muka suomalaista erittäin ala arvoista tekoa. voi voi kaupustelu tilankin vuokra pitäisi näköjään ensimmäisen asiakkaan huijauksella maksattaa jopa tori kaupustelijat pitävät kauppoja korkeampia hintoja muka korkeasta suomalaisesta laadusta. PITÄKÄÄ YLIHINTAISET KENKÄNNE.
ONKOHAN HINNOITTELUSSA JOKU PIELESSÄ. MINÄ TILAAN VARUSTELEKASTA JA TEMUSTA. NIISSÄ HINTA JA LAATU OVAT KOHILLAAN
Vierailija kirjoitti:
ONKOHAN HINNOITTELUSSA JOKU PIELESSÄ. MINÄ TILAAN VARUSTELEKASTA JA TEMUSTA. NIISSÄ HINTA JA LAATU OVAT KOHILLAAN
On näköjään ollut hinta-laatusuhde ollut kohdillaan myös sinun kirjoitus- ja selausvälineellä. Ovat myyneet sinulle romun, jossa on shift-nappula juminut pohjaan. Asiasi on näet sellainen, että sitä ei pidä kirjoittaa huutaen isoilla kirjaimilla missään nimessä.
Ostin mustat Oxford kengät puvun kanssa käytettäväksi. 450€ pari mutta sain alesta 300€
Vierailija kirjoitti:
Viikko sitten ostin Oulun Järkikirppikseltä 44 koon Adidaksen lenkkarit 2 eurolla. Tarkoitus oli viedä kaverille lahjaksi kun hänellä on ollut uupeloa kengistä. Olivatkin liian pienet hänelle vaikka hänen kengän koko on 43. Otin ne omaan käyttöön koska ne sopivat hyvin omaan 42 jalkaan. Jännä että heittoa oli noin paljon ilmoitetun ja oikean koon välillä. Uudet kengät ostin viimeksi n. 8 kk sitten.
Tavallisissa jalkineissa minulle sopiva koko on 46, mutta lenkkareiden kanssa 47 (Mizuno), 47 1-2/3 (Asics) tai 48 (Adidas).
Mä laitoin jo aikaisemmin kommenttia milloin ostin viimeksi kengät ja ne mun vähän päälle yli 100 euron lenkkarit ostin sen takia, kun yleensä ne kalliimmat ovat laadukkaampia ja kestävät reilusti pidempään. Ihan halvat kengät niin ne eivät kestä kovinkaan pitkään. Kymmenessä vuodessa muutamat halvat kulutetut kengät ovat entisiä, kun taas ne laadukkaammat kengät käyvät vielä silloinkin. Näin ainakin oma kokemukseni. Paremmin siinä säästin, kun ostin kerralla kalliimmat lenkkarit.
Heinäkuussa uudet sandaalit. Nätit ja tuli tarpeeseen.
Talvella. Ostin ruskeat nahkanilkkurit. On hyvät.
On tästä jo aikaa mutta tykkään niistä, mokkanahkaa, , ostin ne Luhdasta, maksoivat 50e.
En ole ostanut aikoihin uusia kenkiä. Ei ole tullut vastaan kauniita kenkiä, jotka olisivat myös hyvät kävellä.
Vierailija kirjoitti:
kenkät suomessa niin YLI HINNOITELTU että haen tilaan virosta tai temusta. voi voi ei mitään selitystä muka suomalaista erittäin ala arvoista tekoa. voi voi kaupustelu tilankin vuokra pitäisi näköjään ensimmäisen asiakkaan huijauksella maksattaa jopa tori kaupustelijat pitävät kauppoja korkeampia hintoja muka korkeasta suomalaisesta laadusta. PITÄKÄÄ YLIHINTAISET KENKÄNNE.
En ole vuosikausiin ostanut vaatteita/kenkiä Suomesta. Niitä ostelen kun käyn reissuillani ulkomailla.
Kesällä ostin kivat remmikengät. Oikeasta hinnasta en ollut ehtinyt ottaa selvää, kun myyjä ohikävellessään pyysi nostamaan jalkaa ja lykkäsi siihen 60 e ale-tarran. Se jäi alle asettamani budjetin. Sotä edelliset oli mustat matalat korkkarit hautajaisiin joulukuussa. Ne meni koko ja tyyli edellä. Oli kalliimmat.
Viime viikolla kun 8 vuotta vanhoista kengistäni hajosi toisesta viimeinkin pohja. Mulla on tapana ostaa uusia vasta kun edelliset hajoaa.
Viimeksi keväällä, kun piti löytää siistimmät mekon kanssa sopivat nahkaiset kesäkengät. Sellaista korinpohjapunosta ja vuorittomat, tunnetun merkin sopiva lesti. Toimi hyvin helteelläkin.
Nyt pitää välttämättä uusia talvikengät, koska entisistä katosi kaikki pito pohjista. Kumiaines varmaan mennyt piloille, kun ovat vuosia vanhat.
Ennen ostin kenkiä vähän mielijohteesta mutta niitä on liikaakin. Nyt koetan ostaa vain tarpeeseen ja luopua aina jostakin kuluneesta parista, jos ostan uudet.