Milloin ostit itsellesi viimeksi kengät?
Tuliko tarpeeseen vai ostitko kenties siksi, että ihastuit niihin niin kovasti?
Itse pähkäilen eräiden nahkaisten syyskenkien takia, hintaa olisi n.170€. En tarvitsisi niitä, mutta kys merkki tuttu ja kenkien ulkonäkö ym "iski halolla"...
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset tunnistaa ulkomaillakin kuluneista linttaan astutuista halpakengistä.
No ei tunnista!
T: ulkomailla asuva joka tunnistaa suomalaiset kasvojenpiirteistä ja marimekkokasseista.
Tässä nyt on puhe kengistä, katsopa joskus niitä
Pitäisi itsen perustaa kenkäkauppa, että saisi sellaisia kenkiä, mitä haluaa.
Miksi kenkäkauppojen sisäänostajat ostavat esim. miestenkenkiä, joissa on valkoinen pohja kuin lenkkareissa tai tylsiä mustia ja ruskeita pukukenkiä, joissa sentään on ohut tumma pohja?
Eikö heillä ole mitään silmää sisäänostaa persoonallisia kenkiä? Kaikki kengät joutuu ostaa ulkomaanmatkoilta.
Naistenkin kengät ovat usein täysin persoonattomia. Hyllymetreittäin samanlaisia vain pienin vivahtein.
Itselle sopivia kenkiä saattaa joutua etsimään jopa 5-7 vuotta, ennenkuin osuu kohdalle, sellaiset mitkä haluaa eli todella harvoin ostan uusia kenkiä.
Noin kuukausi sitten. Vanhat tuli tiensä päähän, niin tuli tarve uusille.
Keväällä uudet vanssit ostin ku edelliset addut olivat tieten jo yli 10 vuotta vanhat
Ostin valkoiset Niken tennarit alesta kympillä syksyllä -21 ja sitten Ice Bugit n 200 egee talvella 23-24. Siinä viimeiset.
Ostan kenkiä harvoin, mutta mulla on kyllä joka tilanteiseen soveltuvia. Nahkanilkkureita on useat eri väriset parit, koska niitä käytän pisimpiä aikoja vuodessa.
Loppukesästä ostin uudet. Vanhat haisivat kaatopaikalle, olivat aika huonon näköiset ja olivat sisäpohjastaankin jo puhki.
Siistit jalkineet ovat olennainen osa siistiä olemusta ja vanhat olivat liiankin pitkään minulla käytössä, vähän niitä jo kerkesin häpeämäänkin, olisi pitänyt jo aiemmin ostaa uudet.
Hyvät jalkineet ovat myös varsin olennainen osa elämää, jos kulkee pääasiassa jalan.
Kesäkuussa ostin uudet lenkkarit, kun jalan rasitusvamma sitä vaati.
Yleensä tulee ostettua ainakin yhdet hyvät kengät vuodessa mutta nyt on tullut vuoden sisään hankittua talvisaappaat, juhlakengät, kumisaappaat ja työkengät jalan koon kasvettua. Onneksi näillä pärjää vuosia eteenpäin.
Ostin netistä Adidaksen talvilenkkarit viime vkolla tuli kotiovelle eilen.
Tarpeeseen tuli; edelliset lenkkarit oli juostu/kävelty loppuun
Muutama vuosi sitten. Eläkeläisenä en ole raaskinut, on vähän huonoja kengät kyllä. Halpojakin kaupoissa olisi, mutta ne ei kestä mitään. Täytyy säästää, jos sais kotimaiset ensi vuonna.
Viikko sitten ostin Oulun Järkikirppikseltä 44 koon Adidaksen lenkkarit 2 eurolla. Tarkoitus oli viedä kaverille lahjaksi kun hänellä on ollut uupeloa kengistä. Olivatkin liian pienet hänelle vaikka hänen kengän koko on 43. Otin ne omaan käyttöön koska ne sopivat hyvin omaan 42 jalkaan. Jännä että heittoa oli noin paljon ilmoitetun ja oikean koon välillä. Uudet kengät ostin viimeksi n. 8 kk sitten.
Ostin kesällä sandaalit korvaamaan hajonneita sandaaleita ja ballerinoja. Ihan ok, mutta vähän kaduttaa, kun tein tavallaan kompromissin. Aiemmin mulla oli vaellussandaalit kesäisiä ulkoiluhetkiä varten ja ballerinat kaupunkimenoon. Nyt ostin ns. hienommat sandaalit. Eli niillä ei voi nyt ihan niin huoletta ulkoilla, mutta mielestäni umpikengät olisivat kuitenkin virallisemman näköiset, eli en tiedä, voiko noita käyttää niin laajalla skaalalla kuin ballerinoja aikoinaan.
Olen vain tosi nirso ballerinojeni suhteen enkä löytänyt sellaisia, jotka olisivat pysyneet jalassa.
Vuosi sitten ostin adidaksen lenkkarit xxl tarjouksesta 20 euroa. Hyvät on kävellä
Kenkiä mulla on: sandaalit, crocksit, paremmat juoksulenkkarit, nahkaiset kävelykengät, tennarit, kahdet karvavuoriset talvikengät, nämä adidakset ja paremmat talvikengät
Brän new nike air max just mä osti ja on todela hieno hyvä hyvä
Ali
Ostin kuukausi sitten syyskengät, oli hyvä tarjous ja etsin sellaisia jo viime syksynä.
Ostin tarvitsemani kävelykengät elokuussa 2025.